LCD eller Plasma ???
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
det behöver man inte vara för att uppskatta billigare teknik...
det är därför vi kör Honda...billigt men otroligt bra
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+28 May 2006, 16:47:14--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 28 May 2006, 16:47:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det behöver man inte vara för att uppskatta billigare teknik...
[right][snapback]290187[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
haha men kör man honda så är man väl en kräsen expert eller hur? <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]290187[/snapback][/right]
haha men kör man honda så är man väl en kräsen expert eller hur? <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo-->
Kan en bil någonsin bli perfekt?
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
<!--QuoteBegin-xzbatt+28 May 2006, 16:48:48--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 28 May 2006, 16:48:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
[right][snapback]290188[/snapback][/right]
njae man är snarare en person som bryr sig mer om funktion o kvalitet före status...
i mitt tycke
[right][snapback]290188[/snapback][/right]
njae man är snarare en person som bryr sig mer om funktion o kvalitet före status...
i mitt tycke
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Kör precis som Kraft med HD-projje och kollar DVD, TV och lirar Xbox360 på denna i 88" <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Datorn är ej kopplad ännu, men den kommer.
Givetvis har jag kvar min gamla 32" widescreen TV och kollar mindre bra filmer och TV på den för att spara lampan (håller visserligen jävligt länge ändå).
När det gäller Plasma och LCD så säger jag som så många innan. LCD ifall du ska ha datorn kopplad till den eller om du ska köra t ex Xbox360, annars plasma.
Datorn är ej kopplad ännu, men den kommer.
Givetvis har jag kvar min gamla 32" widescreen TV och kollar mindre bra filmer och TV på den för att spara lampan (håller visserligen jävligt länge ändå).
När det gäller Plasma och LCD så säger jag som så många innan. LCD ifall du ska ha datorn kopplad till den eller om du ska köra t ex Xbox360, annars plasma.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
Många som tycker och tänker... har ni ens tittat på produkterna själva?
Att en plasma har högre kontrast än en LCD är inte helt sant. Visst, finns de som har högre än vissa LCD men också andra hållet om... vissa tillverkare uppger relativ kontrast som alltså är lite bogus men med diverse mjukvara så beter sig skärmen som om det vore sanning. Min Samsung LE-32M61B har ganska hyffsad kontrast 5000:1 har jag för mig och jag är supernöjd med bilden.
Skall man, som många nämnt redan, köra tv-spel eller dator till skärmen så lämpar sig en LCD mycket bättre än plasma mycket på grund av inbränningsrisken, i sportspel har man nån hälsa-bar och i bilspel har man hastighetsmätare osv osv...
Döda lampor på LCD är döda från början, de dör inte själv efter ett halvår.
Smacke: Skall du inte köra tv-spel till skärmen så föreslår jag helt klart en Panasonic PV60 (har för mig att PV60 är panasonic). Det är en plasma.
Annars kan man kliva upp som kraft och några andra har gjort och köra Proj... dock brukar man få övertala frugan ett tag men hon brukar bli nöjd i efterhand.
Att en plasma har högre kontrast än en LCD är inte helt sant. Visst, finns de som har högre än vissa LCD men också andra hållet om... vissa tillverkare uppger relativ kontrast som alltså är lite bogus men med diverse mjukvara så beter sig skärmen som om det vore sanning. Min Samsung LE-32M61B har ganska hyffsad kontrast 5000:1 har jag för mig och jag är supernöjd med bilden.
Skall man, som många nämnt redan, köra tv-spel eller dator till skärmen så lämpar sig en LCD mycket bättre än plasma mycket på grund av inbränningsrisken, i sportspel har man nån hälsa-bar och i bilspel har man hastighetsmätare osv osv...
Döda lampor på LCD är döda från början, de dör inte själv efter ett halvår.
Smacke: Skall du inte köra tv-spel till skärmen så föreslår jag helt klart en Panasonic PV60 (har för mig att PV60 är panasonic). Det är en plasma.
Annars kan man kliva upp som kraft och några andra har gjort och köra Proj... dock brukar man få övertala frugan ett tag men hon brukar bli nöjd i efterhand.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Skulle jag köpt något så skulle jag inte satsat på LCD eller Plasma,
har sett nån plasma-tv som jag var riktigt besviken på, tror varken
att lcd eller plasma är helt utvecklat ännu... kollade bland annat
på nån fotbollsmatch, man ser ju massa fyrkanter i bilden och det
var skandal-dålig kvalitet - på en 42" plasma av något känt märke,
någon jag känner som har en sån, och det var inte ett dugg detaljerat,
kan jag inte påstå, i vissa program då saker rör sig snabbt i tvprogram
och filmer o.s.v... dessutom svindyra!
Hade hellre satsat på en projektor med duk, klart att en ny lampa
kostar också sen men å andra sidan är det billigare än stora tv-apparater
som inte är färdigutvecklade...
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
<!--QuoteBegin-Kraft+28 May 2006, 18:47:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Kraft @ 28 May 2006, 18:47:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag slängde bort min plutt LCD och köpte en HD proja. Kan man mörklägga hyffsat är det överlägset mest bild för pengarna.
Jag är fortfarande helt salig.
[right][snapback]290250[/snapback][/right]
Fast du har ju ingen användning för din HD projja än förutom i skrytsyfte. Du har inte beställt nån MPEG 4 box av mig än...
Jag är fortfarande helt salig.
[right][snapback]290250[/snapback][/right]
Fast du har ju ingen användning för din HD projja än förutom i skrytsyfte. Du har inte beställt nån MPEG 4 box av mig än...
Senast redigerad av Berra den 29 maj 2006, 10:30, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]
1987 Rallycorsa[/b]
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>
[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
1987 Rallycorsa[/b]
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
<!--QuoteBegin-Andreas79+29 May 2006, 10:25:08--><div class='quotetop'>QUOTE(Andreas79 4 29 May 2006, 10:25:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skulle jag köpt något så skulle jag inte satsat på LCD eller Plasma,
[right][snapback]290548[/snapback][/right]
Då har du kollat på budget alternativ. Gå och kolla på en Panasonic och säg sen vad du tycker om Plasma <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
Projektor är inte alltid bra. Du MÅSTE kunna mörklägga ett rum. Har du ett rum med stora fönter som du har svårt att mörklägga så kan man glömma projektor. Jag hade en tills låns och projektor var helt klart grym. Men jag vill inte behöva mörklägga hela tiden för att få en hyffsad bild. Jag ska inom snart köpa mig en plasma istället. Men kommer sakna feta bilden man har med projje dock <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Sen är plasma mycket tystare också <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]290548[/snapback][/right]
Då har du kollat på budget alternativ. Gå och kolla på en Panasonic och säg sen vad du tycker om Plasma <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
Projektor är inte alltid bra. Du MÅSTE kunna mörklägga ett rum. Har du ett rum med stora fönter som du har svårt att mörklägga så kan man glömma projektor. Jag hade en tills låns och projektor var helt klart grym. Men jag vill inte behöva mörklägga hela tiden för att få en hyffsad bild. Jag ska inom snart köpa mig en plasma istället. Men kommer sakna feta bilden man har med projje dock <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Sen är plasma mycket tystare också <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Stefan Karlsson
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
jo, en proj hade suttit fint, men me tanke på antalet förnster ( <a href='http://trampebil.se/slask/bilder/5a/ima ... age28.html' target='_blank'>http://trampebil.se/slask/bilder/5a/ima ... 28.html</a> ) så skiter de sig nog stenhårt...
våran soffa kommer stå på samma ställe å tvn kommer hamna på vänstersidan av bilden...
som ni ser så e de en balkongdörr me fönster i miottemot TVväggen oxså.. <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
har bud på en 46" LCD för ca: 20.000:- <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
men läste i DI att de sålts plattTV som bara fan de senaste å att priserna sjunkit ca: 9.000:- de senaste månaderna.. något företag hade ökat försäljningen me 550%. <!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo-->
Så man kanske skulle vänta några månader till ?? <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
våran soffa kommer stå på samma ställe å tvn kommer hamna på vänstersidan av bilden...
som ni ser så e de en balkongdörr me fönster i miottemot TVväggen oxså.. <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
har bud på en 46" LCD för ca: 20.000:- <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
men läste i DI att de sålts plattTV som bara fan de senaste å att priserna sjunkit ca: 9.000:- de senaste månaderna.. något företag hade ökat försäljningen me 550%. <!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo-->
Så man kanske skulle vänta några månader till ?? <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
SMacke #364
De flesta projjar som finns idag har ju olika ljuslägen och vissa klarar att visa bättre bild vid ej mörkläggning. Den jag har, en Epson EMP-TW600 fungerar utmärkt att inte mörklägga alls om man kör i något ljusare läge. Vid solljus direkt in i vardagsrummet går det ej så bra utan då är det bara att dra för gardinerna eller dra ned persiennerna. Så att det måste vara helt mörkt stämmer ej (däremot är det optimalt ifall det går att göra så).
Smacke: Det är väl annars bara att köpa lite tjockare gardiner som täcker fönstersidan? För även projektorerna har ju sjunkit väldigt mycket i pris såsom TV-apparaterna. För ca 15.000:- får du en grym projektor, lägg till ca 2-4000:- för en duk med motor som du fäster i taket så har du allt ifrån 40"-300" i storlek.
Smacke: Det är väl annars bara att köpa lite tjockare gardiner som täcker fönstersidan? För även projektorerna har ju sjunkit väldigt mycket i pris såsom TV-apparaterna. För ca 15.000:- får du en grym projektor, lägg till ca 2-4000:- för en duk med motor som du fäster i taket så har du allt ifrån 40"-300" i storlek.
Mathias Berg
# 1545
# 1545
Andreas79: Fyrkanterna och sånt som du ser på bilden är felaktigheter i bilden och inte i själva tv´n. Förmodligen så satt dessa på taskig antennkabel med analog signal... eller ännu värre, taskig digital signal.
Berra: Så man har inte nytta av HDready om man kör med xbox360? Eller varför inte en dvdspelare som skalar upp till 720p... (är faktiskt mycket bättre bild trots att det "bara" är en uppskalad bild)
Berra: Så man har inte nytta av HDready om man kör med xbox360? Eller varför inte en dvdspelare som skalar upp till 720p... (är faktiskt mycket bättre bild trots att det "bara" är en uppskalad bild)
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-Krister+29 May 2006, 12:39:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 29 May 2006, 12:39:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Berra: Så man har inte nytta av HDready om man kör med xbox360? Eller varför inte en dvdspelare som skalar upp till 720p... (är faktiskt mycket bättre bild trots att det "bara" är en uppskalad bild)
[right][snapback]290616[/snapback][/right]
Kraft har inte Xbox 360 eller en uppskalande dvd...
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Sorry Jontis, visste inte att det var allmänt känt vad alla har för utrustning... my bad, borde definitivt ha kollat upp det innan jag postade... även frågat Kraft huruvida han har tänkt köpa något sånt i framtiden... som sagt, my bad !?!?!?!
Kör:
Kör:
Och mitt svar var inte riktat särskilt mycket just mot Kraft heller utan snarare att det nu nämnts i två poster att HD är mambo jambo och att man inte har nån nytta av det...
Kör:
Kör:
-
StiFt
- Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
- Namn: Mattias Lindblad
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-TriXiE77+25 May 2006, 12:49:37--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 25 May 2006, 12:49:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->stift.. hur vet man att dom på affärn du tittar har:
- samma signalkälla till aparaterna du jämför emellan?
- har bra kvalite på signalen?
<!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]288685[/snapback][/right]
Digital-TV gubben, digital-tv <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Då är det alltid bra kvalite, eller har jag fel? <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
- samma signalkälla till aparaterna du jämför emellan?
- har bra kvalite på signalen?
<!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]288685[/snapback][/right]
Digital-TV gubben, digital-tv <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Då är det alltid bra kvalite, eller har jag fel? <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]
[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]
[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
digitalTV är enbart 1024 x 576 i Sverige.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Krister+29 May 2006, 12:22:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 29 May 2006, 12:22:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Du har fel... beror helt på signalstyrkan och kablarna.
[right][snapback]290641[/snapback][/right]
Nä.. det beror på encodingen. Visst.. har man en riktigt usla förhållanden så kan det bli störningar och problem med digital-tv, men i normala fall så är kvalitén konstant och ett direkt resultat av encodingen.
[right][snapback]290641[/snapback][/right]
Nä.. det beror på encodingen. Visst.. har man en riktigt usla förhållanden så kan det bli störningar och problem med digital-tv, men i normala fall så är kvalitén konstant och ett direkt resultat av encodingen.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
<!--QuoteBegin-Jontis+29 May 2006, 12:49:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis 4 29 May 2006, 12:49:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Krister+29 May 2006, 12:39:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 29 May 2006, 12:39:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Berra: Så man har inte nytta av HDready om man kör med xbox360? Eller varför inte en dvdspelare som skalar upp till 720p... (är faktiskt mycket bättre bild trots att det "bara" är en uppskalad bild)
[right][snapback]290619[/snapback][/right]
Precis det jag ville komma till, han hävdar dock med bestämdhet att han ska bli mer aktiv i tekniken inom kort <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->. Ringde han och tipsade om våran HD mottagare men han hade annat i sikte för tillfället.
[right][snapback]290619[/snapback][/right]
Precis det jag ville komma till, han hävdar dock med bestämdhet att han ska bli mer aktiv i tekniken inom kort <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->. Ringde han och tipsade om våran HD mottagare men han hade annat i sikte för tillfället.
1987 Rallycorsa[/b]
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
1987 Rallycorsa[/b]
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
<!--QuoteBegin-Fresa+29 May 2006, 13:25:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Fresa @ 29 May 2006, 13:25:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->digitalTV är enbart 1024 x 576 i Sverige.
[right][snapback]290642[/snapback][/right]
Sänds det inte i upplösning 720*576?
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Angelicus+29 May 2006, 13:35:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Angelicus 4 29 May 2006, 13:35:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Fresa+29 May 2006, 13:25:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Fresa 4 29 May 2006, 13:25:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->digitalTV är enbart 1024 x 576 i Sverige.
[right][snapback]290651[/snapback][/right]
Sorry, det är jag som yrar, självklart är det 720x576, vet inte vart jag fick 1024 ifrån <!--emo&:oops:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/oops.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]290651[/snapback][/right]
Sorry, det är jag som yrar, självklart är det 720x576, vet inte vart jag fick 1024 ifrån <!--emo&:oops:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/oops.gif[/img]<!--endemo-->
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
MagnusL: När jag körde boxer så såg jag just dessa artefakter men om jag flyttade antennen så blev det sämre/bättre... därför jag anser att man skall kolla kablar och sändningstyrka innan man avskriver själva tv-tekniken.
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-Krister+29 May 2006, 14:10:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 29 May 2006, 14:10:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->MagnusL: När jag körde boxer så såg jag just dessa artefakter men om jag flyttade antennen så blev det sämre/bättre... därför jag anser att man skall kolla kablar och sändningstyrka innan man avskriver själva tv-tekniken.
[right][snapback]290672[/snapback][/right]
Jo fast dem symptomen kan du ju få om en moppe/skoter åker förbi utanför huset, boxer är för kasst för att få jämföras. <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
Jo fast dem symptomen kan du ju få om en moppe/skoter åker förbi utanför huset, boxer är för kasst för att få jämföras. <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
1987 Rallycorsa[/b]
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
1987 Rallycorsa[/b]
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
<!--QuoteBegin-Berra+29 May 2006, 14:18:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra 4 29 May 2006, 14:18:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Krister+29 May 2006, 14:10:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 29 May 2006, 14:10:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->MagnusL: När jag körde boxer så såg jag just dessa artefakter men om jag flyttade antennen så blev det sämre/bättre... därför jag anser att man skall kolla kablar och sändningstyrka innan man avskriver själva tv-tekniken.
[right][snapback]290674[/snapback][/right]
Mjae har haft ett antal boxer boxar, och antingen har man bild eller så har man inte bild. Artefakter för att det är kass mottagning har jag aldrig vart med om.
Fyfaaan vad störigt det är med Moppar så fort det åker förbi utanför huset försvinner bilden, gäller nästan bara moppar med trimsystem o dylikt. Händer inte med tysta standard moppar...
[right][snapback]290674[/snapback][/right]
Mjae har haft ett antal boxer boxar, och antingen har man bild eller så har man inte bild. Artefakter för att det är kass mottagning har jag aldrig vart med om.
Fyfaaan vad störigt det är med Moppar så fort det åker förbi utanför huset försvinner bilden, gäller nästan bara moppar med trimsystem o dylikt. Händer inte med tysta standard moppar...
Per Björe-Dahl, Göteborg
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Sure... visst händer det med moppar och sånt också... men även just vid tveksam mottagning. Jag har då aldrig sett det på bra kvalitetsmaterial.
Kör:
Kör:
Jag lär ju inte köpa en HD box för 2000kr och binda mig på något abonemang innan det finns några kanaler att titta på.
När utbudet finns kommer jag att köpa.
Jag köper PS3 direkt när det kommer i höst/vinter. Finns inga spel till xbox360 som jag vill ha.
När utbudet finns kommer jag att köpa.
Jag köper PS3 direkt när det kommer i höst/vinter. Finns inga spel till xbox360 som jag vill ha.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Börjar närma sig flytt nu så nu spånar ja på TV igen.. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
dom har förbättrat den 40" LCD som ja e lite intresserad av... ser ut som följer nu..
kostar 12.900:- ex frakt vilket la e ok för en 40" eller ??
Spekificaiton XV1-40
Resolution: Wide XGA
Aspekt Ratio: 16:9
Resolution PC: 1,366 x 768 @ 60 Hz
Antal pixlar: 1,366 x 768
Pixel pitch(mm): 0,648 H x 0,216 V
HD-Klar Ja
HDTV Grad 1366H x 768V
Aktivt område(mm): 885.2mm x 497.7mm
Typ: S-PVA
Färger: 16.7M
Färg Gomul: 72%
kontrast Radio(typ): 1200:1
Ljusstyrka (cd m2): 500
Svarstid: 8ms
Visningsvinkel: 90/90/90/90 (±180)
Gränssnitt: LVDS
Färgdjup: 24bit
Ljud: 2 x 10W
Strömkälla: 110-240 V
Plug and Play Funktion: Tillgänglig
Strömförbrukning: Normal < 250.0W
Strömförbrukning. Stand-by: <5W
Analog ingångar: Analog RGB(0.7Vp-p). S-VIDEO. Composite video. YpbPr/YcbCr SCART1(RGB+CVBS). SCART2(CVBS+Y/C).
Digital ingång DVI (Digital Video Input) (HDCP)
TV Sektion: PAL/NTSC/SECAM, SECAM L/L. VHF-L:49.75-160.25 Mhz. VHF-H:168.25-450.25 Mhz. UHF: 451.25-863.25 Mhz 180 Channel.
Scart: Scart1:RGB or CVBS. Scart2:CVBS or Y/C. Hot plug and auto play.
TeleText & Nicam: Support the TeleText and Nicam at the situation of CVBS, S-VIDEO, SCART1, TV.
PIP & POP: Ja/Ja
OSD språk: English,Italian,French,Spanish, Portuguese, Swedish, Danish.
Support läge: DOS, VGA, SVGA, XGA,UXGA,WUXGA.
Kontroll knappar: EXIT/Source,VOL-,VOL+,POWER,CH-,CH+,MENU/Select.
Dimension(mm): 1131mm x 662mm x 110mm.
Dimension(mm): 1131mm x 697mm x 185mm (with stand).
Paket Dimension(mm): 1250mm x 820mm x 250mm (with stand).
Vikt: 26 kg.
dom har förbättrat den 40" LCD som ja e lite intresserad av... ser ut som följer nu..
kostar 12.900:- ex frakt vilket la e ok för en 40" eller ??
Spekificaiton XV1-40
Resolution: Wide XGA
Aspekt Ratio: 16:9
Resolution PC: 1,366 x 768 @ 60 Hz
Antal pixlar: 1,366 x 768
Pixel pitch(mm): 0,648 H x 0,216 V
HD-Klar Ja
HDTV Grad 1366H x 768V
Aktivt område(mm): 885.2mm x 497.7mm
Typ: S-PVA
Färger: 16.7M
Färg Gomul: 72%
kontrast Radio(typ): 1200:1
Ljusstyrka (cd m2): 500
Svarstid: 8ms
Visningsvinkel: 90/90/90/90 (±180)
Gränssnitt: LVDS
Färgdjup: 24bit
Ljud: 2 x 10W
Strömkälla: 110-240 V
Plug and Play Funktion: Tillgänglig
Strömförbrukning: Normal < 250.0W
Strömförbrukning. Stand-by: <5W
Analog ingångar: Analog RGB(0.7Vp-p). S-VIDEO. Composite video. YpbPr/YcbCr SCART1(RGB+CVBS). SCART2(CVBS+Y/C).
Digital ingång DVI (Digital Video Input) (HDCP)
TV Sektion: PAL/NTSC/SECAM, SECAM L/L. VHF-L:49.75-160.25 Mhz. VHF-H:168.25-450.25 Mhz. UHF: 451.25-863.25 Mhz 180 Channel.
Scart: Scart1:RGB or CVBS. Scart2:CVBS or Y/C. Hot plug and auto play.
TeleText & Nicam: Support the TeleText and Nicam at the situation of CVBS, S-VIDEO, SCART1, TV.
PIP & POP: Ja/Ja
OSD språk: English,Italian,French,Spanish, Portuguese, Swedish, Danish.
Support läge: DOS, VGA, SVGA, XGA,UXGA,WUXGA.
Kontroll knappar: EXIT/Source,VOL-,VOL+,POWER,CH-,CH+,MENU/Select.
Dimension(mm): 1131mm x 662mm x 110mm.
Dimension(mm): 1131mm x 697mm x 185mm (with stand).
Paket Dimension(mm): 1250mm x 820mm x 250mm (with stand).
Vikt: 26 kg.
SMacke #364
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Nån som har någe pejl på Netonnet´s Andersson Y90 HD?
Kostar 11k å är 37"
Annars så har jag varit å kollat på Amoi på Elgiganten, även den på 37".
Kostar dock ca:20k
Svårt detta med tv nu för ti´n
Kostar 11k å är 37"
Annars så har jag varit å kollat på Amoi på Elgiganten, även den på 37".
Kostar dock ca:20k
Svårt detta med tv nu för ti´n
Honda Civic Type R -15