Är detta lågt eller?Bänkning Rototest

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

10 augusti 2006, 17:59

Var och bänka hos Rototest här om dagen och hamna på dessa siffror.
Kommentera gärna.Ska kanske tilläga att det var ca 30 grader varmt i hallen samt att jag har håll i katten.

Modlista

B16a2
ITR-kammar
Comptech grenrör
BC Spec III catback
Blox insug
Comptech icebox och Intake
Planad topp 0.5mm

Bild
Senast redigerad av 1 *PAPPOUS*, redigerad totalt 18 gånger.
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

10 augusti 2006, 18:15

nej, det låter som rimliga siffror.
att porta toppen är att rekomendera för att ha nytta av alla grejjerna du monterat, utan det så ger inte dina grejjer så mkt extra effekt.
glöm inte matcha insuget mot toppen.
skulle gissa på att du har 10 drivhjuls hk att hämta ungefär på att snygga till toppen lite.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

10 augusti 2006, 18:46

Tackar för tipset JG.Ska försöka komma över 160 iaf till nästa år.Blir andra kammar då oxå,om Jonas orkar bygga om <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

Bilen rör på sig bra måste jag säga.Men jag är inte riktigt nöjd. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av 1 *PAPPOUS*, redigerad totalt 10 gånger.
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5175
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times

10 augusti 2006, 19:29

tycker det ser bra ut!

som lätt justerad b16 brukar se ut på HT om man nu ska jämföra med jänkepågarna...

edit: grenöret? är det ett vanligt 4-2-1 rör? typ dc look?
alla grejerna är ju väldigt snälla saker, som jag inte hade förväntat mig någon större effektökning av...
ett SMSP eller RMF rör, och typ ett par skunk2PRO1 kammar med tillbehör (fjädrar och retainers), tillsammans med en portning av toppen, då hoppar du genast upp en del i effekt.
Senast redigerad av 1 Fixxe, redigerad totalt 10 gånger.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 |

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Master Mag
Användare
Användare
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 oktober 2005, 18:26
Ort: Västerås

10 augusti 2006, 21:31

Mappat då?
-92 Civic Vti Turbo
Junior
Användare
Användare
Inlägg: 268
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:34
Ort: Borås

10 augusti 2006, 21:37

yes det är den
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..


Mvh Junior Shahin
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

11 augusti 2006, 02:12

Japp den är mappad.

Fixxe japp grenröret ser typ ut som DC 4-2-1.Ingen 2,5" collector.
Men det känns som om jag hellre lägger 10000kr+ på en S80 låda istället för ett grenör från RMF,SMSP eller Rage.

Angående kammar så lutar det mer år BC SPEC III+.
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Junior
Användare
Användare
Inlägg: 268
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:34
Ort: Borås

11 augusti 2006, 09:50

Det som är lite konstigt är att toppeffekten är på 8500 men det finns ändå inte myckte pulver där. Du borde ha haft mer, med tanke på att kraft körde sin på rotor test för x antal årsen.

Vi tillfället så hade han avgas+filter+dc rör han fick han fick 154 navet på sin civic vti, och detta var vid 7600 varv.

Justerade dem effekten p.g.a värmen??
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..


Mvh Junior Shahin
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5175
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times

11 augusti 2006, 10:02

satt o tittade lite nu osså, kurvan pekar ju fortfarande uppåt vid 8500.. ITR kammarna brukar väl matta av sig någonstans strax innan dess...
de grafer jag sett brukar de plana ut strax innan 8k rpm...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 |

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

11 augusti 2006, 10:32

Känns lågt, ta bort korken nånstans

Större trottle, JGs tips allstå toppen,
katten har fastnat i avgasröret.

Me tanke på dom fina moddarna
borde de ge mer.

BTW var bilen mappad me hel katt
me läcka, kan 02 lämna ifrån sig
felaktiga värden till ECUn å de juh inte så
bra
MvH <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av 1 oscii, redigerad totalt 11 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
jeremia
Användare
Användare
Inlägg: 175
Blev medlem: 28 november 2004, 15:07
Ort: Kalmar

11 augusti 2006, 11:07

plocka bort katen <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Jeremia Gadd
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst
Inlägg: 541
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:09

11 augusti 2006, 11:07

oscii; lambdan sitter ju före katen så d spelar ingen roll om där var ett hål eller inte;)
Senast redigerad av 1 hamedius, redigerad totalt 11 gånger.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst
Inlägg: 541
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:09

11 augusti 2006, 11:15

<!--QuoteBegin-Fixxe+11 Aug 2006, 10:02:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Fixxe @ 11 Aug 2006, 10:02:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->satt o tittade lite nu osså, kurvan pekar ju fortfarande uppåt vid 8500.. ITR kammarna brukar väl matta av sig någonstans strax innan dess...
de grafer jag sett brukar de plana ut strax innan 8k rpm...
[right][snapback]316420[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ju mindre motor, desto längre räcker kammarna <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Junior
Användare
Användare
Inlägg: 268
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:34
Ort: Borås

11 augusti 2006, 11:28

Farfar du får gå överdimension, för at få rikigt med krut <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..


Mvh Junior Shahin
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

11 augusti 2006, 14:48

<!--QuoteBegin-hamedius+11 Aug 2006, 10:07:58--><div class='quotetop'>QUOTE(hamedius @ 11 Aug 2006, 10:07:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->oscii; lambdan sitter ju före katen så d spelar ingen roll om där var ett hål eller inte;)
[right][snapback]316455[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Oavsett, så inge bra me läckande katt
svetsa dit värmeplåtarna från gammal katt, på ett rakt rör
vet ja, ser ju ut som en katt sitter där.
Me tanke på alla moddar å såna som kommer, satsa
på bredbands lambda vet ja, guld värd, rolig liten leksak.

<a href='http://www.innovatemotorsports.com/' target='_blank'>http://www.innovatemotorsports.com/</a>
eller forum
<a href='http://www.innovatemotorsports.com/forums/index.php' target='_blank'>http://www.innovatemotorsports.com/forums/index.php</a>

MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

11 augusti 2006, 15:10

Kommer ihåg att Kraft fick liknande siffror det är där för jag tycker det är lite lågt om man jämnför modsen.

Tror inte dom justerade för temperaturen.

Kommer att byta katt i vinter men då blir det nog till en sportkatt eftersom jag vill ha en som jag kan besikta med.
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
civicej2
Användare
Användare
Inlägg: 126
Blev medlem: 20 september 2005, 22:09
Ort: Jakobstad,Finland
Kontakt:

11 augusti 2006, 20:38

Jag tycker det är helt okej effekt du fick!Men mera är ju bättre! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Sälj ITR kammarna åt mig sen när du köper nya i vinter.. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

12 augusti 2006, 08:14

Klart du kan få köpa dom. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Är det någon här i klubben som är kunnig och kan porta en b16 topp så får ni gärna kontakta mig.Så har jag lite arbete till er i vinter. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

12 augusti 2006, 12:23

jag har portat ett 10 tal b serie toppar nu inkl min egen.. och dn gav ju ca 200 hk i sug utförande med en snurbo i vägen för avgaserna.
Senast redigerad av 1 Welen, redigerad totalt 14 gånger.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

12 augusti 2006, 14:09

Pappous: det är ju fan till och med lägre än glocalnet!

B18 till folket!
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

12 augusti 2006, 15:39

jag kan oxo hjälpa dig med toppen och ev. mer tips
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

12 augusti 2006, 20:26

<!--QuoteBegin-welen+12 Aug 2006, 11:23:15--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 12 Aug 2006, 11:23:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har portat ett 10 tal b serie toppar nu inkl min egen..
[right][snapback]316771[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Jag försökte PM:a dig men din korg var nog full.
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

13 augusti 2006, 20:44

pm sent..
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst
Inlägg: 541
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:09

13 augusti 2006, 21:54

<!--QuoteBegin-*PAPPOUS*+11 Aug 2006, 15:10:40--><div class='quotetop'>QUOTE(*PAPPOUS* @ 11 Aug 2006, 15:10:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tror inte dom justerade för temperaturen.
[right][snapback]316546[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tro får du göra i kyrkan <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> har du frågat dem?

läste de av lambdan under bänkningen?
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
AndersL
Användare
Användare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 april 2005, 09:54
Ort: Löddeköpinge

13 augusti 2006, 22:07

Vad har du för kamtider? Om du inte gradat in kammarna så borde det finnas en hel del att hämta där med tanke på att du planat 0,5.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
Användarvisningsbild
Kraft
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 810
Blev medlem: 24 juli 2004, 23:15
Bil: S2000
Namn: John Kraft
Ort: Stockholm

14 augusti 2006, 21:31

Kurvan är ju skitfin men jag tycker det borde vara högre vrid över hela registret, någonting fattas.
Jag hade 153nm okorrigerat och 146nm korrigerat på vtec och 137 nm ok 128nm k under.
btw jag hade insugstemp på mellan 15-25 grader.
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

15 augusti 2006, 13:01

Om dom knappar in fel utväxling då?Kan det bli något knas då?
Dom försökte leta reda på den korrekta utväxlingen på bilen men dom hitta inget och sånt kan ju inte jag i huvet. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Sen mätte han på någon sätt men jag tyckte han mummla något om 5 nånting i utväxling.Och det vet till och med jag att det inte är. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Påläst
Påläst
Inlägg: 555
Blev medlem: 27 juli 2004, 11:07
Namn: Jonas Åhgren
Ort: Stockholm
Kontakt:

17 augusti 2006, 12:14

Vridmomentskurvan hade iaf inte börjat dippa så du skulle varvat lite till. Svårt att säga vad den höga tempen gör. Det jag tycker ser konstigt ut är dippen vid 6500. Men det kan vara tex en resonans i avgasröret som hindrar lite där, lyssna om du hör någon speciell resonans vid 6500rpm.

Sen tycker jag precis som kraft att hela kurvan borde upp 10nm. Vad har dom korrigerat för? Utväxling värme etc? Känns som även rotortest bara duger om man har en orginalbil där samtidigt att jämföra med.

Måste också tillägga att jag är lite förvånad att vridmomentet ligger plant fortfarande vid 8500rpm. Kan den där utväxlingen dom undra över ha något att göra med varvtalet? Kurvan kanske är förskjuten?

Hur ser vridkurvan ut i din Gtech?
Senast redigerad av 1 Jonas Åhgren, redigerad totalt 17 gånger.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

17 augusti 2006, 16:28

Jonas jag kommer över med papprerna imorgon så får du kolla lite.Ska försöka hinna g-techa den oxå.
Nästa gång får du följa med och kolla så att allt går rätt till.
Du vet ju att jag är för trög för sånt här <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Användarvisningsbild
fonzeka
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 3169
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

17 augusti 2006, 16:51

Vad tar Rototest för en bänkning?
Vore kul att se hur många kusar man har.
Skriv svar