Banträff Gelleråsen

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

ok kraft, my bad <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Benci.. hehe vaddå för mycket? för mycket effekt? jag hade ju bara 195-200km/h när det va dags att bromsa ju <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Qwerty

<!--QuoteBegin-Fixxe+14 Aug 2006, 09:53:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Fixxe 4 14 Aug 2006, 09:53:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> jag hade ju bara 195-200km/h när det va dags att bromsa ju <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]317402[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Fy faan vilken fart. Jag har med ökning från förra gången 170-175 i slutfart innan broms. Och eftersom farten ökat från 160-165 med tio blås så måste jag bromsa lite tidigare.
<span style='color:red'>Jörgen Blomqvist. Inhyrd chafför.</span>
Äger ingen Honda bil. Men en hoj.
Användarvisningsbild
benci
Been thanked: 6 times

Fixxie-boy: Jag kom som mest upp i ca 180 km/h på rakan.
Ändå kändes det som att du flög förbi mig på rakan.

Och bromsade lite fegt redan vid 100m skylten.
Mvh Benci_Hovanyi
Särås
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Fixxe+14 Aug 2006, 09:53:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Fixxe 4 14 Aug 2006, 09:53:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ok kraft, my bad <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Benci.. hehe vaddå för mycket? för mycket effekt? jag hade ju bara 195-200km/h när det va dags att bromsa ju <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]317402[/snapback][/right]

Ungefär samma fart som jag fick med stora röda skåpet med 4 kolvringar i fronten... <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->
Jag hade som bäst 210km/h...
Sedan fick jag höra att den stora röda tydeligen lätt 106db och att det var lite känsligt (11db över det man fick) så jag varvade aldrig ur ordentligt på nån växel efter det)...
/Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås

<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Hur gick det med tiderna Särås, 1.19 klarade du av med S2k:n också. Varför inte köra med den istället?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Särås
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Bigsweed+13 Aug 2006, 21:40:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Bigsweed 4 13 Aug 2006, 21:40:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->PS. vart tog ångloket med kolvringarna i grillen vägen ??? han sågs försvinna mitt på dan <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

/Örjan
[right][snapback]317252[/snapback][/right]

Du menar min bil röda baronen?

Jag begav mig hemåt framåt 15:00 tiden (max), då hade huvudbromscylindern gett upp i stort sett samt ABS;en slutat fungera... <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->

Men tydeligen så kan 1750kilo bil köra ifrån nån enstaka bil, dock så är livet inte en tävling! <!--emo&:boxing:-->Bild<!--endemo-->
Så man får ta det för vad det är, hade hoppats på att jag skulle averka varven nån sekund snabbare men fick inte ordning på dom nya Dunlop däcken samt strul som dök upp efter lunch med bromscylindern...

Så nu blir det lite mer PM Racing oiller i bilen så ska det nog gå några sekunder snabbare per varv... <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Målet kan sägas är 1,15 varv samt 220-230km/h på startmål rakan minst..
/Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås

<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
Thank you Ayrton Senna!
Särås
Kontakt:

<!--QuoteBegin-M Scotte+14 Aug 2006, 11:35:36--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 14 Aug 2006, 11:35:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hur gick det med tiderna Särås, 1.19 klarade du av med S2k:n också. Varför inte köra med den istället?
[right][snapback]317433[/snapback][/right]

För att den i sig är långsammare...
Hade som sagt problem med bromsarna samt däcken..
Trodde banan skulle gå lite snabbare med den nya sträckningen men så blev ju inte riktigt falet för mig i kombin, den hade lite problem i nya trösen, hade nog gått snababre med S2000 i den det kan jag säga men på resten av banan så hade nog RS4; dragit ifrån bit för bit utan problem...

Så Scotte Du kan lugna ner Dig lite med Honda är bäst i världen tänk! <!--emo&:prop:-->Bild<!--endemo-->

Som sagt 1,19 tider blev det som bäst på morgon passet och när jag sedan skulle skriva upp tempot så hade jag justerat ringtrycket i däcken så dom kändes bra men då försvan huvudbromscylindern, ett fel som tydeligen ingen annan RS4 råkat ut för... Nån måste vara först...
Dock så måste jag säga att än så länge så har Audin som är byggd av Cosworth hålt bättre än S2000!
Hur otroligt det än låter... <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
/Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås

Thank you Ayrton Senna!
Särås
Kontakt:

Vill iaf tacka FMCS och dom inblandade klubbarna för en bra bandag! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

M.V.H Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås

Thank you Ayrton Senna!
Tommie Blomqvist

Verkar vart många katter bland hermelinerna, Nissan, Audi och Porsche.
Men vem va snabbast <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Aja alla verkar haft roligt, och ingen skada sig.

Bilar rasa väl några som vanligt eller?
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

hade varit kul att ligga bakom dig något varv då särås <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

någon råkade klocka ett av mina varv, ett planlöst varv, så vi vet inte riktigt hur hårt jag körde då, men 1,22 va det visst...
och jag tyckte själv att jag körde gaska snällt...

kunde ju inte gasa i högersvängarna pga kass drivknut, så när den börjar diffa hoppar hela bilen sidledes..

men jäkligt roligt hade jag! Denna träffen, och kinnekulle förra året pga att jag körde så många varv har varit bland de roligaste jag varit på tror jag!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
stranne

<!--QuoteBegin-Kraft+13 Aug 2006, 17:47:09--><div class='quotetop'>QUOTE(Kraft @ 13 Aug 2006, 17:47:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-stranne+13 Aug 2006, 14:14:06--><div class='quotetop'>QUOTE(stranne @ 13 Aug 2006, 14:14:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ingen som hade bilder på den snabbaste bilen för dagen? ni som var där vet nog vilken jag menar!!!

Kul dag iaf mycket körning å bra flyt!

synd bara att min bil står utan lådan där hemma!!

ses nästa banträff iaf!

mvh david
[right][snapback]317080[/snapback][/right]

Menat du den som var snabbast till och från banan?
[right][snapback]317185[/snapback][/right]

Ja både till och från banan men även PÅ banan! eller har jag missat nån??

david
Nu: s2000 turbo
Civic ek3-00

Då: Toda CTR /Bästa et 13,33(60-fot 2,37)

David Stranne
0707771613
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

stranne.. måste vart jag då... körde ju ner och runt runt några varv sen hem utan att nån han se mig <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Kraft+13 Aug 2006, 18:47:09--><div class='quotetop'>QUOTE(Kraft 4 13 Aug 2006, 18:47:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-stranne+13 Aug 2006, 14:14:06--><div class='quotetop'>QUOTE(stranne 4 13 Aug 2006, 14:14:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ingen som hade bilder på den snabbaste bilen för dagen? ni som var där vet nog vilken jag menar!!!

ses nästa banträff iaf!

mvh david

<!--emo&:biglaugh2:-->Bild<!--endemo-->
Tänk om alla var så roliga... <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
/Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås

Thank you Ayrton Senna!
Qwerty

Särås:
Kör du 1,19 med gatdäck? Shit det är ju skitfort. Synd att du åkte hem så tidigt, jag hann ju inte bli omkörd utav dej.

Jag vann ju till pumpen och du han inte bevisa annat på banan så jag känner mej som en segrare <!--emo&:boxing:-->Bild<!--endemo-->
Särås
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Qwerty+14 Aug 2006, 17:21:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Qwerty 4 14 Aug 2006, 17:21:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Särås:
Kör du 1,19 med gatdäck? Shit det är ju skitfort. Synd att du åkte hem så tidigt, jag hann ju inte bli omkörd utav dej.

Jag vann ju till pumpen och du han inte bevisa annat på banan så jag känner mej som en segrare  <!--emo&:boxing:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]317529[/snapback][/right]

Du bevisade nog så det räckte när Du låg ivägen framför mig att Du inte riktigt hade kontrol på läget! <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Du vet nog när och hur jag menar, var 20 meter bakom när du testade om minibussen är en jeep... <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->

Mina däck är en ½ r-däck & ½ gatdäck från Dunlop...
/J
mvh Jimmy Särås

Thank you Ayrton Senna!
Qwerty

[quote=Särås,14 Aug 2006, 17:47:09]
[quote=Qwerty,14 Aug 2006, 17:21:02]Särås:

Du bevisade nog så det räckte när Du låg ivägen framför mig att Du inte riktigt hade kontrol på läget! <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Du vet nog när och hur jag menar, var 20 meter bakom när du testade om minibussen är en jeep... <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->

Mina däck är en ½ r-däck & ½ gatdäck från Dunlop...
/J
[right][snapback]317543[/snapback][/right]
[/quote]

Jaha 1/2 R däck, då va det en annan sak. Jaha så du låg bakom då. Jag hade legat och småbromsat hela tiden i köerna och överhettat dom små stackarna. Ja jag vet bromsen är av eller på inte lite.
Användarvisningsbild
Kraft
HPC Medlem
Bil: S2000
Namn: John Kraft

<!--QuoteBegin-Särås+14 Aug 2006, 16:56:20--><div class='quotetop'>QUOTE(Särås 4 14 Aug 2006, 16:56:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Kraft+13 Aug 2006, 18:47:09--><div class='quotetop'>QUOTE(Kraft 4 13 Aug 2006, 18:47:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-stranne+13 Aug 2006, 14:14:06--><div class='quotetop'>QUOTE(stranne 4 13 Aug 2006, 14:14:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ingen som hade bilder på den snabbaste bilen för dagen? ni som var där vet nog vilken jag menar!!!

ses nästa banträff iaf!

mvh david

/Jimmy Särås
[right][snapback]317523[/snapback][/right]

Ja, vilken underbar värld vi då hade levt i...
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
stranne

<!--QuoteBegin-TriXiE77+14 Aug 2006, 15:39:16--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 14 Aug 2006, 15:39:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->stranne.. måste vart jag då... körde ju ner och runt runt några varv sen hem utan att nån han se mig <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]317518[/snapback][/right]

Puss på dig oxå micke.... <!--emo&:whip:-->Bild<!--endemo-->
Civic ek3-00

David Stranne
0707771613
stranne

<!--QuoteBegin-Kraft+14 Aug 2006, 17:47:16--><div class='quotetop'>QUOTE(Kraft 4 14 Aug 2006, 17:47:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Särås+14 Aug 2006, 16:56:20--><div class='quotetop'>QUOTE(Särås 4 14 Aug 2006, 16:56:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Kraft+13 Aug 2006, 18:47:09--><div class='quotetop'>QUOTE(Kraft 4 13 Aug 2006, 18:47:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-stranne+13 Aug 2006, 14:14:06--><div class='quotetop'>QUOTE(stranne 4 13 Aug 2006, 14:14:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ingen som hade bilder på den snabbaste bilen för dagen? ni som var där vet nog vilken jag menar!!!

ses nästa banträff iaf!

mvh david

/Jimmy Särås
[right][snapback]317523[/snapback][/right]

Ja, vilken underbar värld vi då hade levt i...
[right][snapback]317569[/snapback][/right]

Nä fy fan....
Civic ek3-00

David Stranne
0707771613
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

snälla, quota inte ihjäl er...... de blir så satans mycket scrollande då... ( dagens I-landsproblem big time.. )
SMacke #364
Tommie Blomqvist

<!--QuoteBegin-smacke+14 Aug 2006, 19:58:15--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 14 Aug 2006, 19:58:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->snälla, quota inte ihjäl er......  de blir så satans mycket scrollande då...  ( dagens I-landsproblem big time.. )
[right][snapback]317600[/snapback][/right]

hehe.

Verkar som de va roligt på banträffen ialf.
Som vanligt var alla snabbast både dit och hem <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Skönt att höra, de är lika på alla banträffar oavsätt klubb eller märken på bilarna <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Mooseman
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

Träffen vart ju grymt bra! Roligaste kördagen i år faktiskt! Sen ska man ju köra som aset på banan så slipper man fortkörningsböter på vä'g hem.. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Team Kalmar
thermoking 200sx OSG

Det var en väldigt rolig banträff, men de enda svenskarna jag såg på Rudskogen dagen efter var tre st 200:or från Göteborg. Vart tog ni andra vägen..?
Senast redigerad av thermoking 200sx OSG den 22 augusti 2006, 20:50, redigerad totalt 1 gånger.
Tommi Tomas Larsson
Sussi

Lite bilder....

[attachmentid=20795]

[attachmentid=20797]

[attachmentid=20798]
Senast redigerad av Sussi den 20 augusti 2006, 09:45, redigerad totalt 1 gånger.
Susanne Eriksson
Integra Type R
Sussi

Hur kan ni lägga in så många bilder? Jag kan inte lägga in fler än dessa tre! <!--emo&:angry:-->Bild<!--endemo-->
Susanne Eriksson
Integra Type R
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Om man länkar bilderna från en annan bildsida så får man lägga in upp till 10 i varje inlägg.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Skriv svar