Ska sälja min Civic Vti 92:a nu
Morotsrödmettalic Civic Vti Sedan.-
Inga fel på bilen.
Kaross 21,5 k mil
Block 15k mil
Toppen 5 k mil (200 mil efter renovering.)
Låda 15 k mil.
Kamremmen bytt i tyskland vid 20,5 k mil
Sänkt med konidämpare och sportfjädrar. bra väghållning! (Orginal ska ligga någonstans, och följer med om jag hittar dem <!--emo&:)-->
<!--endemo--> )
Integra topp och insug, dc sport extraktor grenrör, och rensad katt. Ej mappad, men går som ett skott iaf. (Scotte här på forumet tar 2500:- för mappning)
Larm med skaksensor.
Bra stereo, med mp3, slutsteg, ingen tung baslåda, men gott om ljud iaf.
Toppen fin inredning.
Sommar och vinterfälgar.
Angeleyes och lexusbaklysen, extra baklucka och aluvinge följer med.
99,99% rostfri, en pytte bula på förar dörren.
Inget under eller nånting, superfräsh!
Senaste gjort med bilen:
Ny inre drivknut på höger sida 2500:-
Integra topp 4000:-
Planing och inslip av vent 1500:-
Integra insug 2500:-
Hondata packning 400:-
Grenrör dc sport 2500:-
Ny olja och filter 800:-
Ny växellådsolja 400:-
Importerad av mig själv från Tyskland för ett år sedan, Inte körd i vintras.
Alltså, ingen rost inunder och dylikt.
Om nån vill prata lite så ring mig på 073-6972706
Inga fel på bilen.
Kaross 21,5 k mil
Block 15k mil
Toppen 5 k mil (200 mil efter renovering.)
Låda 15 k mil.
Kamremmen bytt i tyskland vid 20,5 k mil
Sänkt med konidämpare och sportfjädrar. bra väghållning! (Orginal ska ligga någonstans, och följer med om jag hittar dem <!--emo&:)-->
Integra topp och insug, dc sport extraktor grenrör, och rensad katt. Ej mappad, men går som ett skott iaf. (Scotte här på forumet tar 2500:- för mappning)
Larm med skaksensor.
Bra stereo, med mp3, slutsteg, ingen tung baslåda, men gott om ljud iaf.
Toppen fin inredning.
Sommar och vinterfälgar.
Angeleyes och lexusbaklysen, extra baklucka och aluvinge följer med.
99,99% rostfri, en pytte bula på förar dörren.
Inget under eller nånting, superfräsh!
Senaste gjort med bilen:
Ny inre drivknut på höger sida 2500:-
Integra topp 4000:-
Planing och inslip av vent 1500:-
Integra insug 2500:-
Hondata packning 400:-
Grenrör dc sport 2500:-
Ny olja och filter 800:-
Ny växellådsolja 400:-
Importerad av mig själv från Tyskland för ett år sedan, Inte körd i vintras.
Alltså, ingen rost inunder och dylikt.
Om nån vill prata lite så ring mig på 073-6972706
Senast redigerad av Boomi den 29 augusti 2006, 20:48, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
Civic H22a EG hb -94:a
HONDA
the power of dreams
Helt brutal att köra, kom och prova iallfall, ni kommer inte ångra er.
Helt grym. Finns i Oskarshamn
Helt grym. Finns i Oskarshamn
Senast redigerad av Boomi den 19 augusti 2006, 16:44, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
HONDA
the power of dreams
0 i respons, vad är felet? Att karossen gått en bit? Bussningarna är märkta med gul penna, så förmoligen kontrollerade rätt nyligen i tyskland. Jag har aldrig haft en fräshare honda än den här, ingen rost finns att hitta på bilen inte ens några repor, förutom en liten pytte bula nere på framdörren, vilket jag skulle kunna fixa innan eventuellt köp.
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
HONDA
the power of dreams
Rensat tråden på snack om HB vs Sedan.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Självklart är det upp till säljaren att sätta ett pris, men jag skulle inte bjuda mer för en bil som jag visste måste tas isär och renoveras så fort man får den. Läste en tidigare tråd om renoveringen på denna motor och när man använder sig av sandpapper för att slipa på blocket för att packningen inte tätar så skulle inte jag lita på den renovering som gjorts.
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=28962' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=28962</a>
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=28962' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=28962</a>
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Tack för den adio, svar ja jag tog 500 papper och nötte försiktigt på packningsresterna, och var givetvis inte på metallen och slipade, so what?! Bilen går klockrent nu, 3:dje nya packningen, kostade mig 1500:- bara packningarna, och allt slit i typ en veckas tid, men tack så mycket för ditt inlägg.
Fyfan så elakt dessutom att säga att bilen måste plockas isär, har du testat den? Va det du som satt ihop den?
Om jag drar och komptestar den, blir du nöjd då eller?
Usch! adio så gör man inte.
Tack hondapower!
Fyfan så elakt dessutom att säga att bilen måste plockas isär, har du testat den? Va det du som satt ihop den?
Om jag drar och komptestar den, blir du nöjd då eller?
Usch! adio så gör man inte.
Tack hondapower!
Senast redigerad av Boomi den 23 augusti 2006, 09:08, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
HONDA
the power of dreams
Det är absolut inte meningen att förstöra för dig så att du inte får bilen såld! Jag har själv blivit lurad en gång när jag köpte en bil med "nyrenoverad" motor och den gick kanon bra när jag köpte den tills allt rasade för att det var dåligt gjort, och efter att jag läst dina trådar du skrivit innan om att du skulle varva motorn till 10000varv för att det var cool och sen hur du har burit dig åt när du renoverade motorn så skulle jag plocka isär den och göra om det så att jag vet att det blir ordentligt gjort! Det är ju du själv som tidigare uttryckt dig fruktansvärt dumt i andra trådar och det är ju klart man undrar. Men det är absolut inte meningen att missunna dig att sälja bilen!
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... ntry300900' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... y300900</a>
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... ntry300900' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... y300900</a>
Senast redigerad av adio den 23 augusti 2006, 10:49, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Hmm, tack åter igen. Mitt varvstopp ligger kvar på 8200, konstigt att man inte får driva lite med folk här.
Jag hade tänkt att varva 10 000, men på motorn som den var orginal, för att sedan när den rasat, byta till en b18c med block och allt, men nu ändrade jag mig och behöll mitt block, och var därför rädd om det när jag satte på andra toppen.
Äh whatever, ta bort annonsen, ingen mening längre...
Ps: tack för allt gnäll på min bil! Kom och testa och känn innan du börjar nästa gång.
Jag hade tänkt att varva 10 000, men på motorn som den var orginal, för att sedan när den rasat, byta till en b18c med block och allt, men nu ändrade jag mig och behöll mitt block, och var därför rädd om det när jag satte på andra toppen.
Äh whatever, ta bort annonsen, ingen mening längre...
Ps: tack för allt gnäll på min bil! Kom och testa och känn innan du börjar nästa gång.
Senast redigerad av Boomi den 23 augusti 2006, 13:55, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
HONDA
the power of dreams
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
allså ja förstår inte att folk jämt och ständigt skall orka/behaga/vilja klaga/gnälla/poängtera/nämna/m,m så jäkla mycket om en annans bil man inte ens är intresserad av själv!!!
nu verkar det som denna stackars säljare här på HPC egna klubb forum kommer ta bort sin annons på sin bil pga allt jävla skit som folk alltid ska behaga att skriva.
hur fan har man ens mage att börja kritisera och gnälla på en annan person där man inte ens har nått intresse av annonsen mer än att gnälla!!
och precis som annonsören Boomi själv skriver,allt som nämns på ett forum är inte verklighet!!!
och har man slipat på en topp/block med sandpapper så visst,det är kanske nte så bra.
men har man själv sen kört en tid med det utan problem,vad fan säger då att det är en "skit" motor som är byggd av Kalle Anka!!
fan va sur ja blir ibland!!
*ja tack,ge mig en varning eller what ever*
nu verkar det som denna stackars säljare här på HPC egna klubb forum kommer ta bort sin annons på sin bil pga allt jävla skit som folk alltid ska behaga att skriva.
hur fan har man ens mage att börja kritisera och gnälla på en annan person där man inte ens har nått intresse av annonsen mer än att gnälla!!
och precis som annonsören Boomi själv skriver,allt som nämns på ett forum är inte verklighet!!!
och har man slipat på en topp/block med sandpapper så visst,det är kanske nte så bra.
men har man själv sen kört en tid med det utan problem,vad fan säger då att det är en "skit" motor som är byggd av Kalle Anka!!
fan va sur ja blir ibland!!
*ja tack,ge mig en varning eller what ever*
Det är ju ingen skit folk skriver det är ju hans egna ord i trådar som han själv startat! Hur ska vi som läser dina trådar veta om du skojar eller inte? Du har ju själv sagt att du ville varva 10000varv igen så det va ju tydligen inget skämt. Hur ska jag kunna veta det? Snälla förklara innan ni börjar gnälla!!! Jag var jätte intresserad av att köpa bilen och använda den som vinterbil men du verkar veta vad jag har för intresse av annonsen eller inte....
Senast redigerad av adio den 23 augusti 2006, 15:36, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
<!--QuoteBegin-adio+23 Aug 2006, 14:33:19--><div class='quotetop'>QUOTE(adio @ 23 Aug 2006, 14:33:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är ju ingen skit folk skriver det är ju hans egna ord i trådar som han själv startat! Hur ska vi som läser dina trådar veta om du skojar eller inte? Du har ju själv sagt att du ville varva 10000varv igen så det va ju tydligen inget skämt. Hur ska jag kunna veta det? Snälla förklara innan ni börjar gnälla!!! Jag var jätte intresserad av att köpa bilen och använda den som vinterbil men du verkar veta vad jag har för intresse av annonsen eller inte....
[right][snapback]320603[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jo precis hans egna ord på ett forum där allt är verklighet och har gjorts och skall göras.
lika mycket verklighet i allt knulla och gosis m,m m,m som det skrivs om på forumet ibland.
när du skriver som du gjorde i några inlägg längre upp hur skall man då tolka det tycker du!!
ja absolut,det vore förjävla underbart att kunna varva till 10K rpm..tror inte ja är ensam om att tycka det.
men sen om alla har ett sunt förnuft eller inte är en annan sak.
ja har det iaf.
vad du ahr för intresse av annonsen vet ja verkligen inte,men att dömma av dina inlägg ovan så verkar det inte va allt för stort.
end of story!
vill du nått mer så kan du ta det i ett PM till mig!!
[right][snapback]320603[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jo precis hans egna ord på ett forum där allt är verklighet och har gjorts och skall göras.
lika mycket verklighet i allt knulla och gosis m,m m,m som det skrivs om på forumet ibland.
när du skriver som du gjorde i några inlägg längre upp hur skall man då tolka det tycker du!!
ja absolut,det vore förjävla underbart att kunna varva till 10K rpm..tror inte ja är ensam om att tycka det.
men sen om alla har ett sunt förnuft eller inte är en annan sak.
ja har det iaf.
vad du ahr för intresse av annonsen vet ja verkligen inte,men att dömma av dina inlägg ovan så verkar det inte va allt för stort.
end of story!
vill du nått mer så kan du ta det i ett PM till mig!!
Vad hade det haft för betydelse om jag varvat 10 000 varv på en motor som skulle bytas? Nu ångrade jag ju mig och gjorde det aldrig utan renoverade den som satt i bilen, och jag har inga problem med bilen nu.
Fan i helvete föressten använda min bil som vinterbil?! Aaaaaldrig att jag skulle sälja den till nån som behandlar en rostfri honda på det sättet.
Bajs på dig- <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo-->
Sluta bråkas nu. hehe
Fan i helvete föressten använda min bil som vinterbil?! Aaaaaldrig att jag skulle sälja den till nån som behandlar en rostfri honda på det sättet.
Bajs på dig- <!--emo&:ranting:-->
Sluta bråkas nu. hehe
Senast redigerad av Boomi den 23 augusti 2006, 17:57, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
HONDA
the power of dreams
Ingen vill ha den pga att ni tror jag försöker lura er att köpa en skitbil eller?
Så är inte fallet, Jag är medlem här och vill va det ett tag till, och jag vill inte få skit av köparen.-
Mvh Kristoffer
Så är inte fallet, Jag är medlem här och vill va det ett tag till, och jag vill inte få skit av köparen.-
Mvh Kristoffer
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
HONDA
the power of dreams
sätt ut den på blocket då eller ngt
där borde du få lite mer svar kanske, eller prova o sänk priset kanske.
civic vti sedan har ju aldrig varit speciellt eftertrakad gentemot hben så folk som är intresserade av dessa bilar vill oftast ha en hb.
där borde du få lite mer svar kanske, eller prova o sänk priset kanske.
civic vti sedan har ju aldrig varit speciellt eftertrakad gentemot hben så folk som är intresserade av dessa bilar vill oftast ha en hb.
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
-
alexanderj
stannade den i länet
Alexander Johansson , Högsby