Accord Type R, hmm ?

ENBART för motorrelaterade topics
Dude

Hejsan, jag var på en jaktmässa nu i helgen och en hondahandlare var där.
Tittade på en snygg accord i-CTDi. Handlaren började svamlade han något om att det kommer en accord type - r och att alla var "slutsålda" i Sverige.
Frågade om han inte menade type-S. Men näe. icke sa nicke...ACCORD TYPE-R ?
Yusi Heikura

Vtec och F*tta det är livet :)
micke_011

det finns f n inga uppgifter om en type-r vare sig i press eller från hynda själva så jag är ytterst tveksam även om det vore riktigt trevligt om det visade sig vara sant! du kan väl kolla med handlaren i fråga, vi är ju suckers på nyheter av den typen här på forumet! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
//banned//
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Det vore typiskt säljare att stå och lova något som de inte kan hålla bara för att få sälja mer. De är kanske inte alltid speciellt insatta, men gå på hårt ändå.
Jag tror också att det är Type-S han syftar på.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Kristian

finns inte enns någon type-R av nya accorden.. närmsta som finns är eouro-R som bara säljs i japan
Kristian, Hondalös.
Dude

Han sa t o m att den skulle ha ca 260 hp och fwd kom jag på nu. Det är en Hondahandlare i höör eller hörby (skåne)..kommer inte ihåg vilket det är.

O ja jag vet att det enda som finns är euro-R, vilken säljs endast i japan. Det var därför jag började undra. Varför skulle han hitta på nåt sånt ? HMM ! <!--emo&:omfg:-->Bild<!--endemo-->
Yusi Heikura

Vtec och F*tta det är livet :)
gusman

Det vore ju sweet om dom tar in Acura TL som Accord Type-R.
Då blir det nudlar och ris de närmaste 5 åren för då skall det uppgraderas. :-)

<a href='http://www.acura.com/' target='_blank'>Acura Homepage</a>
// Gusman

Jörgen Gustavsson
Medlem: 921
micke_011

det förefaller inte särskilt logiskt då tl och accord inte är samma bil. om något skulle det väl då vara en tsx type-r men den finns väl inte heller i sinnevärlden så vitt jag kunnat läsa mig till.

men en 260-hästars accord, oh yeah!
//banned//
gusman

Om Acura TL är något mer än en hottad Accord så skulle jag bli väldig förvånad. Jag är övertygad om att dom delar väldigt många komponenter. Det är ju dock uppgraderingarna som är intressanta. Dom man vill se i en Accord Type-R, som bättre bromsar och hjul-upphängning. Att det är en V6'a är ju inte helt fel för annars är ju risken att dom kastar på en turbo.
// Gusman

Jörgen Gustavsson
Medlem: 921
Charly

samma bottenplatta i tl och tsx.
Medlem 427
Skriv svar