Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Träningstråden
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Får väl testa nästa bröstpass, men jag tror jag bommar med typ 10kg <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
Ingen som har nån kommentar på mitt träningsprogram?
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Asse+24 Aug 2006, 21:24:51--><div class='quotetop'>QUOTE(Asse @ 24 Aug 2006, 21:24:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Får väl testa nästa bröstpass, men jag tror jag bommar med typ 10kg <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
[right][snapback]321025[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, mer fys och mindre gym. Så du behåller smidigheten, annars blir du klumpig i bilen Erik!! <!--emo&:boxing:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]321025[/snapback][/right]
Jo, mer fys och mindre gym. Så du behåller smidigheten, annars blir du klumpig i bilen Erik!! <!--emo&:boxing:-->
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Jo jag vet <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Men det är ju så rackarns tråkigt med cardio. Tycker det är riktigt ambitiöst med dom två pass jag har i veckan redan.
Men det är ju så rackarns tråkigt med cardio. Tycker det är riktigt ambitiöst med dom två pass jag har i veckan redan.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
cardio är itne så tråkigt asse när man börjar se resultat, bara de att många gör fel när de går som bäst.. man får hålla sig i den fettbränndande processen så länge de går och de är inte lätt kroppen anpassar sig väldigt fort därför får man variera lite o laborera vad som passar just "dig" bäst.
men hallå jag börjar komma ut form nu när ska vi börja tävla här <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
men hallå jag börjar komma ut form nu när ska vi börja tävla här <!--emo&:D-->
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
18e ska jag tassa ner till 414 fight gym i gbg och börja <!--emo&:D-->
<!--endemo--> så 18e is the date!
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
Till alla er "girlie men" <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
<a href='http://thetravisty.com/Saturday_Night_L ... negger.htm' target='_blank'>http://thetravisty.com/Saturday_Night_L ... ger.htm</a>
<a href='http://thetravisty.com/Saturday_Night_L ... negger.htm' target='_blank'>http://thetravisty.com/Saturday_Night_L ... ger.htm</a>
Sanel Muhic
Konnichiwa bitches !
Microcar
Konnichiwa bitches !
Microcar
<!--QuoteBegin-EcciBaka+24 Aug 2006, 17:01:54--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka @ 24 Aug 2006, 17:01:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ackyl: de är creepy <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
jag maxar inte 130. 50 kg ifrån typ hehe..
[right][snapback]320969[/snapback][/right]
Är det typ som fobi för vapen eller? Typ om du ser en så blir du rädd? Som ganska många är när det gäller spindlar eller annat kryp?
jag maxar inte 130. 50 kg ifrån typ hehe..
[right][snapback]320969[/snapback][/right]
Är det typ som fobi för vapen eller? Typ om du ser en så blir du rädd? Som ganska många är när det gäller spindlar eller annat kryp?
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]
[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
EcciBaka
- Kontakt:
Ackyl: mest när man står framför dem ^^
------------------------
------------------------
------------------------
mm då har man kommit igång ordentligt med träningen nu igen, helt underbart! blir 3 gympass i veckan plus mina 2 spinningpass också....håller mig i bra form året om <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
körde ett bra bröst/mage pass med malakai i onsdags värken sitter i gött å man känner hur man bara eggas för att gå till gymmet å pressa skiten ur sig....så vi som är med i tävlingen har bara två ord till er: BEWARE!!!
körde ett bra bröst/mage pass med malakai i onsdags värken sitter i gött å man känner hur man bara eggas för att gå till gymmet å pressa skiten ur sig....så vi som är med i tävlingen har bara två ord till er: BEWARE!!!
Emanuel Larsson
-
EcciBaka
- Kontakt:
Så nu har man reparerat sommarformen! Började med MMA när jag flyttade hit till GBG på 414 fight gym. GRYM träning, har gått upp en hel del i vikt (vägde ca 66-67 kg efter sommaren o är upp e i 71-72) konditionen har blivit grymt bra (läs 400 situps på raken utan större problem efter ett hårt thai-pass)
Kan säga att jag aldrig fått sån effekt av träning som MMA, framförallt brottningsdelen är effektiv! käkandet har man blitt bättre på och protenshakear går åt som smör i solsken. lagt på en hel del fett o ligger påå 10,5% nu vilket är väldigt bra för viktökningen att jag iaf har -lite- att ta av.
Grym träning iaf, tränar 3-4 ggr i veckan och det räcker för jag pluggar ju massage o har rätt mycket fysisk aktivitet i skolan med.
iaf så ska jag tävla i Submission wrestling första gången nu 9e december! ska bli spännande, gör säkert bort mej men är säkert en bra erfarenhet.
current stats:
71 kg naken @ ca 186 cm
10,5% bodyfat
20,54 BMI
känner mej i sån form jag aldrig varit i tidigare!
MMA IS THE SHIT! som min tränare sa idag "folk gillar att vara farliga utan att det gör ont, så gör vi inte här"
Kan säga att jag aldrig fått sån effekt av träning som MMA, framförallt brottningsdelen är effektiv! käkandet har man blitt bättre på och protenshakear går åt som smör i solsken. lagt på en hel del fett o ligger påå 10,5% nu vilket är väldigt bra för viktökningen att jag iaf har -lite- att ta av.
Grym träning iaf, tränar 3-4 ggr i veckan och det räcker för jag pluggar ju massage o har rätt mycket fysisk aktivitet i skolan med.
iaf så ska jag tävla i Submission wrestling första gången nu 9e december! ska bli spännande, gör säkert bort mej men är säkert en bra erfarenhet.
current stats:
71 kg naken @ ca 186 cm
10,5% bodyfat
20,54 BMI
känner mej i sån form jag aldrig varit i tidigare!
MMA IS THE SHIT! som min tränare sa idag "folk gillar att vara farliga utan att det gör ont, så gör vi inte här"
------------------------
------------------------
------------------------
Gött & höra ecci!
Lite uppdatering från mej då. Nytt gym sen den 5 nov, riktigt stort och skitfräscht! Nu finns de tyngre hantlar (1-70kg) så nu har man lite att sträva efter. Enda nackdelen är att man typ maxar alla nya maskiner. Man e väl för stark för att köra sånna där kärringmaskiner <!--emo&:D-->
<!--endemo-->.
De känns iaf kul att träna igen och man har fått en grym nytändning. Kör 5 dagar i veckan nu i ett rullande 5 dagar's schema så de finns plats för vila när man e sliten för att inte dra på sig skador eller inflammationer i form av överträning. Försöker även lägga på mej lite fett nu = bulk. Gissar på en 12% fett mot 6,5% som ja brukar ligga runt på sommarn. Inte vägt mej på länge med ska göra de på månda. Men märker att träningen går bra då ja ökar riktigt brutalt i vikter nu. T ex bröst: hantelpress med svaglutning.
Början oktober: 45kg's hantlar
Nu: 52,5kg's hantlar och de fanns mer o ge i måndas... så ökar ett snapp till nästa vecka <!--emo&:gives:-->
<!--endemo-->
Får knäppa nåra gay bilder nån dag.. nä nu e de dags för kvällsprotein och en macka innan sängen väntar <!--emo&:D-->
<!--endemo--> (tur man inte har tjej för man e inte riktigt hundra i magen av alla kosttillskott & allt protein <!--emo&:))-->
<!--endemo-->
Lite uppdatering från mej då. Nytt gym sen den 5 nov, riktigt stort och skitfräscht! Nu finns de tyngre hantlar (1-70kg) så nu har man lite att sträva efter. Enda nackdelen är att man typ maxar alla nya maskiner. Man e väl för stark för att köra sånna där kärringmaskiner <!--emo&:D-->
De känns iaf kul att träna igen och man har fått en grym nytändning. Kör 5 dagar i veckan nu i ett rullande 5 dagar's schema så de finns plats för vila när man e sliten för att inte dra på sig skador eller inflammationer i form av överträning. Försöker även lägga på mej lite fett nu = bulk. Gissar på en 12% fett mot 6,5% som ja brukar ligga runt på sommarn. Inte vägt mej på länge med ska göra de på månda. Men märker att träningen går bra då ja ökar riktigt brutalt i vikter nu. T ex bröst: hantelpress med svaglutning.
Nu: 52,5kg's hantlar och de fanns mer o ge i måndas... så ökar ett snapp till nästa vecka <!--emo&:gives:-->
Får knäppa nåra gay bilder nån dag.. nä nu e de dags för kvällsprotein och en macka innan sängen väntar <!--emo&:D-->
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
EcciBaka
- Kontakt:
eko: ja du är en så pluttig kille, du får passa dej att du inte hamnar allt för långt bakom <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
------------------------
------------------------
------------------------
jaha då har man börjat träna oxå.. dags nu. va typ 4 år sen man såg ett gym men kände att de är dags att börja träna igen eftersom ja känner mig slö. dock eftersom ja är så slö så började jag lite lungt me löpning. blir nog gym med men inte förren om en eller två månader...
okej då mina "stats" då..
192 cm 108kg
(som ni förstår lider jag inte av samma svåra problem som ni lättviktare)
målet till sommarn är -10kg och mer muskler.
okej då mina "stats" då..
192 cm 108kg
(som ni förstår lider jag inte av samma svåra problem som ni lättviktare)
målet till sommarn är -10kg och mer muskler.
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
Själv så skaffade jag gymkort i augusti men har utnyttjat det väldigt lite... jag började och kände mig taggad men så blev det lite resande så jag inte hann med och då tappade jag motivationen... så jag försökte igen men blev sjuk och sen lite mer resande så jag fick aldrig upp motivationen.
Mitt problem är att jag har noll motivation... förutom den nalkande magen som börjar göra sig synlig mer o mer. Någon som har nåt tips?
Mitt problem är att jag har noll motivation... förutom den nalkande magen som börjar göra sig synlig mer o mer. Någon som har nåt tips?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
<!--QuoteBegin-Malakai+15 Nov 2006, 22:02:15--><div class='quotetop'>QUOTE(Malakai @ 15 Nov 2006, 22:02:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Gött & höra ecci!
<!--endemo-->.
<!--endemo-->
<!--endemo--> (tur man inte har tjej för man e inte riktigt hundra i magen av alla kosttillskott & allt protein <!--emo&:))-->
<!--endemo-->
[right][snapback]348760[/snapback][/right]
Fan 1 år sen man låg med 45kgs hantlarna o pressa lite,uppe på 82kg ca och lite små stark.
nu: tebax till råttstadiet,en lite småräka bara...buhuhuhuh=)
kanske pallar ett par 20kgs hantlar om jag har tur,och nere på 69kg i matchvikt hehe=)
Fan får nog börja träna igen om det ska hända ngt tills sommarn.
men saknar motivationen totalt vettifan hur man ska få tebax den heller, ngn som har tips?
[right][snapback]348760[/snapback][/right]
Fan 1 år sen man låg med 45kgs hantlarna o pressa lite,uppe på 82kg ca och lite små stark.
nu: tebax till råttstadiet,en lite småräka bara...buhuhuhuh=)
kanske pallar ett par 20kgs hantlar om jag har tur,och nere på 69kg i matchvikt hehe=)
Fan får nog börja träna igen om det ska hända ngt tills sommarn.
men saknar motivationen totalt vettifan hur man ska få tebax den heller, ngn som har tips?
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
-
EcciBaka
- Kontakt:
måst ta mej till gymet nåndag, var evigheter sen jag ens lyfte en vikt... sku va intressant att se hur mycket jag lyfter. känner mej i bättre form än någonsin nu.. tippar på att jag bänkar en 90 kg nu eller nåt sånt med lite tur.
------------------------
------------------------
------------------------
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Ta inte detta som nåt spydigt eller uppkäftig, en simpel undran bara.
Jag kör 3x8 med 70kg inklusive stången, jag väger ca 84kg utan kläder och har lite fett, inte så att det är 84kg muskler.
För mig låter det som lite när du, Ecci skriver att du maxar 90 i bänk. Eller är det bara så att man inte maxar mkt mer än vad man kör med annars när man kör repetitioner? Iofs skiljer det ju lite på mig och Ecci eftersom han väger mindre o så, men jag får intrycket utav att han är mer vältränad än mig eftersom jag bara kör styrka inne i gymmet men jag e inte alls så seriös, tar inga tillskott eller något, inte ens protein.
Nån som kan förklara?
Jag kör 3x8 med 70kg inklusive stången, jag väger ca 84kg utan kläder och har lite fett, inte så att det är 84kg muskler.
För mig låter det som lite när du, Ecci skriver att du maxar 90 i bänk. Eller är det bara så att man inte maxar mkt mer än vad man kör med annars när man kör repetitioner? Iofs skiljer det ju lite på mig och Ecci eftersom han väger mindre o så, men jag får intrycket utav att han är mer vältränad än mig eftersom jag bara kör styrka inne i gymmet men jag e inte alls så seriös, tar inga tillskott eller något, inte ens protein.
Nån som kan förklara?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Dani: beror på hur man arbetat upp musklerna och vilka övningar man klarar bra och mindre bra.
Ta mig som exempel, jag väger sådär en 67 pannor, har aldrig varit särskilt stark i specifika övningar men jag är uthållig och jag maxar ungefär lika mycket som jag repeterar... detta för att jag aldrig jobbat med att maxa musklerna utan för att jag alltid jobbat med reps. Skulle jag jobba med att ställa om huvet till att maxa och veta att jag bara skall ta en av denna vikt så skulle ta ett par ggr men jag skulle nog komma upp en 20 pannor eller nåt kan jag gissa... men för mig ger det inget då det bara är en gång.
Det är min teori i alla fall.
Ta mig som exempel, jag väger sådär en 67 pannor, har aldrig varit särskilt stark i specifika övningar men jag är uthållig och jag maxar ungefär lika mycket som jag repeterar... detta för att jag aldrig jobbat med att maxa musklerna utan för att jag alltid jobbat med reps. Skulle jag jobba med att ställa om huvet till att maxa och veta att jag bara skall ta en av denna vikt så skulle ta ett par ggr men jag skulle nog komma upp en 20 pannor eller nåt kan jag gissa... men för mig ger det inget då det bara är en gång.
Det är min teori i alla fall.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
oftast brukar jag inte bänka mycket mer än va jag tränar på, när jag träna körde jag 3*5-7 på 90-95 kg sen om jag bänka orka jag max 100-105kg en gång kanske 2 reps ngn dag.
Men för min del bänkar jag aknske 10kg mer än va jag tränar på när jag väl tränar hårt dvs, om jag börjat träna nu kanske jag hade börjat på 50-60kg me stång och sen bänkat 75kg iallafall, fan va skämmigt, fan måste träna=)
sen hade jag en kompis som träna me mig o han bänka mycket mer än va han träna på, tror det är mycket individuellt det där med bänka.
hantlar e dock mycket roligare tycker jag
Men för min del bänkar jag aknske 10kg mer än va jag tränar på när jag väl tränar hårt dvs, om jag börjat träna nu kanske jag hade börjat på 50-60kg me stång och sen bänkat 75kg iallafall, fan va skämmigt, fan måste träna=)
sen hade jag en kompis som träna me mig o han bänka mycket mer än va han träna på, tror det är mycket individuellt det där med bänka.
hantlar e dock mycket roligare tycker jag
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
Maxa överhuvudtaget är helt värdelöst. Hög skaderisk och ingen vidare träning med 1repare.
De är väl när man vill skryta isf <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
Styrka och muskelmassa är 2 helt olika grejer kan jag börja med. Så egna vikten har inte så mycket att göra med vad man tar i bänk. Har för mig att jag läste att hamed hade tagit 100 kg i bänk eller något? Och han väger ynka 60 kg typ??
Finns dem som har ENORM råstyrka i vissa muskler (OBS!!! VISSA inte alla), och dem som har "vanlig" styrka. Alltså är det väldigt individuellt om vilken vikt man kör med för att få sin träning på ett givande sätt.
Själv tycker jag att jag har riktigt starka framsida lår, fast dem ser skit ut, medans baksida är normalstark för min storlek jämfört med andra.
Ang maxa...Har man tränat länge och lyckats komma så långt att man optimerat dem vikterna man kör med till max och till det antalet repetitioner man kör (ex som dani 70+stång x 8 reps) så kommer man inte maxa mycket högre siffror än det. Det betyder bara att du ligger precis på gränsen och pressar för att bli större och starkare. Så det är något bra, i mina ögon. Om du däremot ligger o maxar 120 kg och gör 8 reps på 60 kg, då är något "fel" i din träning. Skriver "Fel" för att du kanske är ute efter uthållighets träning, men nu pratar vi om bygga muskler... Bra uthållighet är ju det som gör att du klarar av att att ligga på gränsen till din maxvikt.
Du kan ju testa själv med hantelpress, jag tycker man kan märka av det ganska bra där.. Börja värma upp och kör ett par sett. När du kört några sett och känner blodet, ta ~70% av den vikt du normalt kör med (ex 27,5 kg hantlar istället för 37,5 kg, vilket man kanske ser som lätt). Fördelen med viktminskningen är att du kan lägga mer fokus på att ha bra kontakt istället för att tänka att du måste pressa upp vikten. Så kör varje rep strikt och med 100% kontakt, för att få en lika bra träning som med den högre vikten. Kör du rätt kommer du inte klara fler reps än 8, kanske 10 (om det är vad du körde i vanliga fall också). Hoppa sen upp till samma vikt igen så kan du köra lika många reps, och få en lika bra träning. Ta sen en ännu högre vikt (ex 40-42,5 kg) så kommer du känna att du börjar vekna efter 3-4 och fuskar sista repsen. Kör du ännu högre (ex 45 kg) kommer du bara klara en eller två utan hjälp.
Finns dem som har ENORM råstyrka i vissa muskler (OBS!!! VISSA inte alla), och dem som har "vanlig" styrka. Alltså är det väldigt individuellt om vilken vikt man kör med för att få sin träning på ett givande sätt.
Själv tycker jag att jag har riktigt starka framsida lår, fast dem ser skit ut, medans baksida är normalstark för min storlek jämfört med andra.
Ang maxa...Har man tränat länge och lyckats komma så långt att man optimerat dem vikterna man kör med till max och till det antalet repetitioner man kör (ex som dani 70+stång x 8 reps) så kommer man inte maxa mycket högre siffror än det. Det betyder bara att du ligger precis på gränsen och pressar för att bli större och starkare. Så det är något bra, i mina ögon. Om du däremot ligger o maxar 120 kg och gör 8 reps på 60 kg, då är något "fel" i din träning. Skriver "Fel" för att du kanske är ute efter uthållighets träning, men nu pratar vi om bygga muskler... Bra uthållighet är ju det som gör att du klarar av att att ligga på gränsen till din maxvikt.
Du kan ju testa själv med hantelpress, jag tycker man kan märka av det ganska bra där.. Börja värma upp och kör ett par sett. När du kört några sett och känner blodet, ta ~70% av den vikt du normalt kör med (ex 27,5 kg hantlar istället för 37,5 kg, vilket man kanske ser som lätt). Fördelen med viktminskningen är att du kan lägga mer fokus på att ha bra kontakt istället för att tänka att du måste pressa upp vikten. Så kör varje rep strikt och med 100% kontakt, för att få en lika bra träning som med den högre vikten. Kör du rätt kommer du inte klara fler reps än 8, kanske 10 (om det är vad du körde i vanliga fall också). Hoppa sen upp till samma vikt igen så kan du köra lika många reps, och få en lika bra träning. Ta sen en ännu högre vikt (ex 40-42,5 kg) så kommer du känna att du börjar vekna efter 3-4 och fuskar sista repsen. Kör du ännu högre (ex 45 kg) kommer du bara klara en eller två utan hjälp.
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
Lär börja träna igen, har kort men vart förkyld å var borta i 2veckor.. å nu finns inte motivationen.
När jag började träna vägde jag 49kg, 186cm lång. När jag tränat 2år så vägde jag 76kg! Rätt bra ökning hehe.
När jag började träna vägde jag 49kg, 186cm lång. När jag tränat 2år så vägde jag 76kg! Rätt bra ökning hehe.
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Martin Leander - official Bärjon of HPC
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-Malakai+17 Nov 2006, 14:30:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Malakai @ 17 Nov 2006, 14:30:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Maxa överhuvudtaget är helt värdelöst. Hög skaderisk och ingen vidare träning med 1repare.
<!--endemo-->
[right][snapback]349198[/snapback][/right]
precis!
Det ända som det är bra till är dem som vill tävla, bli strongman eller skryta om vikterna som gjorde gav skador som gjorde att dem inte blev det dem skulle bli om dem inte skadat sig.
Man ska alltid träna med sunt förnuft.
Känner man att man ligger på sin gräns så ska man inte köra mer högre vikter. Känner man sig säker o stabil så kan man öka stadigt upp till nästa gräns.
Samma sak gäller alkohol, tycker jag. Vet man var sin gräns går så går inget snett, men om man skiter i gränsen o bara trycker på massa så händer det skit förr eller senare.
[right][snapback]349198[/snapback][/right]
precis!
Det ända som det är bra till är dem som vill tävla, bli strongman eller skryta om vikterna som gjorde gav skador som gjorde att dem inte blev det dem skulle bli om dem inte skadat sig.
Man ska alltid träna med sunt förnuft.
Känner man att man ligger på sin gräns så ska man inte köra mer högre vikter. Känner man sig säker o stabil så kan man öka stadigt upp till nästa gräns.
Samma sak gäller alkohol, tycker jag. Vet man var sin gräns går så går inget snett, men om man skiter i gränsen o bara trycker på massa så händer det skit förr eller senare.
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
EcciBaka
- Kontakt:
därför man inte gymmar mer, sku va kul o veta dock <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
orsaken till att vissa är starkare: det finns olika typer va muskelceller, röda och vita, nu kommer jag inte ihåg vilken som var vilken men en av dem är uthållig och har bra syreupptagning, medan andra (tror d va röda) är specialicerade på att dra ihop sig mera men kan inte ta upp syre lika mycket. dvs om du har mer röda fibrer har du en större explosiv kraft och har du fler vita så är du uthålligare. för de flesta är det ca 50/50 men det diffar såklart. alla människor har ungefär samma antal muskelfibrer men de byggs upp o blir tjockare framförallt mer bindväv så vitt jag förstått det.
orsaken till att vissa är starkare: det finns olika typer va muskelceller, röda och vita, nu kommer jag inte ihåg vilken som var vilken men en av dem är uthållig och har bra syreupptagning, medan andra (tror d va röda) är specialicerade på att dra ihop sig mera men kan inte ta upp syre lika mycket. dvs om du har mer röda fibrer har du en större explosiv kraft och har du fler vita så är du uthålligare. för de flesta är det ca 50/50 men det diffar såklart. alla människor har ungefär samma antal muskelfibrer men de byggs upp o blir tjockare framförallt mer bindväv så vitt jag förstått det.
------------------------
------------------------
------------------------
<!--QuoteBegin-Spec+17 Nov 2006, 14:55:47--><div class='quotetop'>QUOTE(Spec @ 17 Nov 2006, 14:55:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Lär börja träna igen, har kort men vart förkyld å var borta i 2veckor.. å nu finns inte motivationen.
[right][snapback]349206[/snapback][/right]
hur fan kan man väga 49kg o va 186 lång??
e man inte typ dö då?=)
måste va endast skelett kvar hehe
[right][snapback]349206[/snapback][/right]
hur fan kan man väga 49kg o va 186 lång??
e man inte typ dö då?=)
måste va endast skelett kvar hehe
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
En gymexpert svarar! ::: (Obs! Inte jag själv! <!--emo&:)-->
<!--endemo--> )
Punkt 1. Röda och vita muskelceller existerar inte, det du syftar på heter typ I och typ II, när man tex. gymmar bildas mer mitokondrier(kolhydratsfabriker) i musklerna man orkar mer.
Orkar inte skriva mer, time to drink and rock oNNN!!!!!!!
Punkt 1. Röda och vita muskelceller existerar inte, det du syftar på heter typ I och typ II, när man tex. gymmar bildas mer mitokondrier(kolhydratsfabriker) i musklerna man orkar mer.
Orkar inte skriva mer, time to drink and rock oNNN!!!!!!!
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
EcciBaka
- Kontakt:
ja, typ 1 o typ 2.. orsaken till att man blir starkare (bildas mer fibrer/mitokondrier/bidväv/tjockare fibrer/m.m.) är rätt omdiskuterat o nåt som experterna ändrar sig om från år till år. ingen teori som är helt definitiv på fronten. men mitokondrier är ju en möjlighet, som allt annat typ <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
har tagit upp en extra träningsform nu... nämligen åka häst. började idag, en kompis har en massa tävlingshästar så jag får rida gratid. kan säga att det faktiskt är jävligt tungt!
har tagit upp en extra träningsform nu... nämligen åka häst. började idag, en kompis har en massa tävlingshästar så jag får rida gratid. kan säga att det faktiskt är jävligt tungt!
------------------------
------------------------
------------------------