Bankörning med Kolsva MS

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
Sussi

Den 1:a oktober anordnar Kolsva Motorsällskap bankörning på Gelleråsen i Karlskoga.

Kl 09.00 - 18.00

Klasserna delas in i: bilar med bur, utan bur, MC, mm. Kommer det andra bilar t ex formel bilar får de en egen klass.

Kostnad 400 kr för de som inte är medlemmar i Kolsva MS.

Jag var där förra året och det var riktigt kul. Då var passen indelade i 20 min åt gången. Då fick man även ha med passagerare, tror att det blir så i år också.

Jag kommer att uppdatera med mer info, tid för insläpp mm.

Detta är ett bra alternativ för er som tycker att det är för långt att åka till Sturup.

Hoppas att jag för se många Hondabilar, jag var nästan ensam förra året. <!--emo&:drive1:-->Bild<!--endemo-->
Susanne Eriksson
Integra Type R
score

shit, värsta dilemat jag fick nu, åka 60mil till sturup eller 20mil till gelleråsen.. humz vad välja.. får klura lite på detta <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av score den 29 augusti 2006, 23:00, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:black'>Tobias Thunström</span>

<span style='color:black'>Medlem #</span><span style='color:red'>1610</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
Bergan

Hmm....fan att det skulle komma så nära inpå. Det blir Sturup för hela slanten för mig.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Jag dyker nog upp med min tilltänkta bruksis.
Måste ju se vad den går för <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
För Integran lär jag inte bli klar med tills dess <!--emo&:(-->Bild<!--endemo-->
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
benci

Lite för långt för mig att åka till Skåneland,
så jag dyker väl upp här, med en kompanjon från Brottby. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Behöver man föranmäla sig hos Kolsva MS eller det är bara att dyka upp?
Mvh Benci_Hovanyi
Sussi

<!--QuoteBegin-benci+6 Sep 2006, 23:42:34--><div class='quotetop'>QUOTE(benci 4 6 Sep 2006, 23:42:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Lite för långt för mig att åka till Skåneland,
så jag dyker väl upp här, med en kompanjon från Brottby.  <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Behöver man föranmäla sig hos Kolsva MS eller det är bara att dyka upp?
[right][snapback]325102[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det är bara att dyka upp!
Susanne Eriksson
Integra Type R
Sussi

Jag kommer nog tyvärr inte kunna köra den 1:a oktober.

Jag blev nämligen påkörd av en annan bil när jag stannade vid ett övergångsställe i Västerås i onsdags. Hela baken på integran är intryckt. Har kört den till Hallbergs i sthlm men de har inte garanterat tid förän 2:a oktober. Sen tar det ett par veckor att laga den, om de lagar den....

Kanske jag dyker upp ändå för att titta...
Susanne Eriksson
Integra Type R
Användarvisningsbild
Asse

<!--QuoteBegin-Sussi+8 Sep 2006, 15:12:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Sussi 4 8 Sep 2006, 15:12:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag kommer nog tyvärr inte kunna köra den 1:a oktober.

Jag blev nämligen påkörd av en annan bil när jag stannade vid ett övergångsställe i Västerås i onsdags. Hela baken på integran är intryckt. Har kört den till Hallbergs i sthlm men de har inte garanterat tid förän 2:a oktober. Sen tar det ett par veckor att laga den, om de lagar den....

Kanske jag dyker upp ändå för att titta...
[right][snapback]325708[/snapback][/right]

OffT: Fyfan vad surt! Folk kan ju fan inte köra bil <!--emo&:ranting:-->Bild<!--endemo-->
Lider med dig. Se nu till och inte acceptera nåt annat än nyskick på bilen.

OnT: Åker nog in en sväng med CTRen och kör en vända.

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Jäklar vad surt Sussi! Den DC2an som var så fin. <!--emo&:crybaby:-->Bild<!--endemo-->
Bigsweed
Kontakt:

Låter helt klart intressant, hoppas att jag bara är ledig så ska Moby Dick får mer pisk innan den parkeras inför vintern.

/Örjan
Örjan Karlsson
Honda Accord 2.0EX
Moby Dick R32 GT-R
darthv
Namn: Christian T
Been thanked: 7 times

Fan vad surt sussi, lider med dig! Västerås är idioternas paradis när det gäller bilkörning.

Har jag en sjysst bil så kommer jag. Kolsva MS har mycket hyss för sig <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Support your locals. Skulle va kul att prova Sturup men jag orkar inte bränna 130 mil (t&r) just nu...
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
score

surt de där Sussi, var precis på en plåtverkstad o bokade tid för min bil och fick syn på vad jag tror är din, den var riktigt tryck i baken <!--emo&:(-->Bild<!--endemo--> jag hade nog tur i oturen och det gäller bara en framskärm som är bucklig och lite repor på fronten, fick tid 9/10 <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Har det kommit upp nån mer info om detta evenemang?
Är riktigt sugen på en sista banpiskardag innan man ställer av <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Sussi

<!--QuoteBegin-fonzeka+13 Sep 2006, 22:29:33--><div class='quotetop'>QUOTE(fonzeka 4 13 Sep 2006, 22:29:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har det kommit upp nån mer info om detta evenemang?
Är riktigt sugen på en sista banpiskardag innan man ställer av <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]327525[/snapback][/right]

Vad mer vill du veta? Skriv så svarar jag....
Susanne Eriksson
Integra Type R
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Läste att passen bara skulle vara 10min långa?!
Är det nån besiktning av bilarna, vilken tid är det i så fall?
Annars var det väl inget speciellt, tänkte lite allmänt bara..
Sussi

Förarmötet är 09.00. Grindarna öppnar tidigare.

Ingen besiktning.

Passen kommer troligtvis vara 15 min långa, det beror på lite hur många bilar det är. Så det är ett lite annorlunda kösystem än det är på HPC träffarna. Eftersom de flesta kör hela passet eftersom det bara är 15 min, så blir det inget mer insläpp på banan när alla har gått på. Så det är flera i kön som inte blir insläppta men då är de först att komma in nästa gång det är deras tur.

Indelningar är:
Gatbilar
Bilar med bur (tävlingsbilar)
MC
Formelbilar

Detta är inte lika organiserat som vi är vana vid, man tar det lite som det kommer... Men det är lika kul för det!
Senast redigerad av Sussi den 13 september 2006, 22:56, redigerad totalt 1 gånger.
Susanne Eriksson
Integra Type R
Sussi

Tack alla för er sympati gällande min "krock"!

Har fått reda på att han som körde på mig var oförsäkrad. Blir ju inte så stor skillnad för mig förutom att det blir en längre process allting...
Senast redigerad av Sussi den 13 september 2006, 23:01, redigerad totalt 1 gånger.
Susanne Eriksson
Integra Type R
Användarvisningsbild
Asse

Fick höra rykten om att det bara blir 10min pass. Stämmer det? Isåfall känns det rätt onödigt att åka dit.

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Bigsweed
Kontakt:

10-15 minuters pass beroende på antal bilar....

Slicks tillåta på gatbil.... HEHE blir att lägga på dom på fälgarna så man har lite grepp.

/Örjan
Örjan Karlsson
Honda Accord 2.0EX
Moby Dick R32 GT-R
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

ah.. 10 minutare är ju ingen höjdare.. Hur blir det? finns det mer fakta?
2008 wrx sti
Bigsweed
Kontakt:

Helvete... här har man fått tillåtelse att köra med slicksen och sen ringer Chefen och säggar att jag till 99% ska vara i Danmark och jobba den helgen. <!--emo&:(-->Bild<!--endemo-->

/Örjan
Örjan Karlsson
Honda Accord 2.0EX
Moby Dick R32 GT-R
Sussi

Passen är 15 min, inte 10!

Jag tyckte inte att det var några problem förra året. Det beror ju hur mkt man vill "nöta" på varje pass.

I och med att passen är så korta så blir det givetvis fler tillfällen under dagen som man kan köra. Så den sammanlagda körtiden blir detsamma. Missar du ett pass är det inte lång tid att vänta till nästa.

MagnusL, är det något mer du vill veta? Skriv specifika frågor så tar jag reda på svaret.
Susanne Eriksson
Integra Type R
Användarvisningsbild
benci

<!--QuoteBegin-Sussi+15 Sep 2006, 19:40:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Sussi @ 15 Sep 2006, 19:40:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Skriv specifika frågor så tar jag reda på svaret.
[right][snapback]328417[/snapback][/right]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hur ordnar dem flaggvakterna?
Skall vi behöva stå och i så fall hur länge?

Det blir många olika klasser, std-bil, bur-bil, formel-bil, mc.
Finns det möjlighet att köra blandat på eftermiddagen std-bil med bur-bilar?

Med tanke på att många av oss är vana att ligga ute längre än 15 minuter,
går det att ha längre pass på eftermiddagen, t.ex. efter 15:00 på minst 30 min?
Senast redigerad av benci den 15 september 2006, 21:50, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Benci_Hovanyi
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Brukar det finnas en "bur-klass" Benci? <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Är det där du och dina lärljungar tampas? <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Hattori Honda
HPC Medlem
Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
Namn: Andreas Engstrom
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Behöver man vara med på förarmötet kl 9 för att få köra eller kan man droppa in lite senare?
Senast redigerad av Hattori Honda den 18 september 2006, 09:57, redigerad totalt 1 gånger.
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012

Pflanzgarten stole my virginity

Du borde cykla mer!
Sussi

Svar på frågor:

Flaggvakt: Man måste inte stå flaggvakt, men det är bra om någon vill göra det. Det kommer bara att vara två posteringar på banan så det behövs inte så många flaggvakter. Om man står så står man en timme.

Blandade pass: Anledningen till att de har delat in med bur eller utan bur är oftast att de med bur är tävlingsbilar med kunniga förare och därmed är tempot högre. Så Benci om du vill kan du köra med gatbilarna, det beror på hur snabb du är <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> På eftermiddagen har ju många droppat av så då kommer det kanske bli längre och ev. blandade pass. Det beror lite på hur det ser ut. Det är då med bur och utan bur som kommer att blandas, inte MC, kart och formelbilar.

Komma senare: Det går bra. Ta då kontakt med någon av de ansvariga så löser det sig.

Det går jättebra att ta kontakt med Frederick Bylund som är banträffsansvarig på tel. nr 070-3333616 om ni vill ställa frågor direkt till honom.
Susanne Eriksson
Integra Type R
SnApS

Så sjukt sugen! Synd att man åkte dit i en fartkontroll idag bara....

men hur mycke kan en sån här dag kosta på ett ungefär? klarar man sig på 1500:-? Har ca 17 mil enkel resa + kommer köra relativt lungt i början för att testa på(första gången på bana) och sedan kanske någon lite "hårdare" runda..

Vet, "svår fråga att svara på" "allt beror på" ..osv ..men en gissning iallafall=)
Christofer Heurlin
Fredrick

<!--QuoteBegin-SnApS+18 Sep 2006, 18:13:31--><div class='quotetop'>QUOTE(SnApS @ 18 Sep 2006, 18:13:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Så sjukt sugen! Synd att man åkte dit i en fartkontroll idag bara....

men hur mycke kan en sån här dag kosta på ett ungefär? klarar man sig på 1500:-? Har ca 17 mil enkel resa + kommer köra relativt lungt i början för att testa på(första gången på bana) och sedan kanske någon lite "hårdare" runda..

Vet, "svår fråga att svara på" "allt beror på" ..osv ..men en gissning iallafall=)
[right][snapback]329368[/snapback][/right]

bensin hem och dit = ?
bensin på banan 3-4 l/mil = ?
mat under dag = ?
400 kr i köravgift.

slutar du kanske med 1100-1300 kr uppskattningsvis
Fredrick G.

[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
SnApS

okej, tackar för svaret!
Christofer Heurlin
score

edit: kommer ändå <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av score den 27 september 2006, 14:02, redigerad totalt 1 gånger.

Skriv svar