Ingen Honda denna gång heller
Jahapp, vi behövde en bil till i hushållet. Så min fru och jag kollar runt. Hon faller för Mini Cooper och Alfa 147. Det blir en Alfa 147 - en 2004 med knappa 4000 mil på mätaren. Den med 2-liters twinspark, och 150 pållar, hyfsad komfort och inredning och kul att köra. Mysko nog låg den på samma nivå i pris som en Civic med liknande mil och år - men med 1.4l-motorn (WTF - det är ju nybilspriser på dem nästan!)
Så det blev Alfan.
Nån gång ska det väl bli Honda igen... <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
Så det blev Alfan.
Nån gång ska det väl bli Honda igen... <!--emo&:(-->
Mats Georgson
Tidigare Accord 2.4, S2000
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
inte riktigt samma andrahandsvärde heller <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Men när Honda gör en S1600 hybrid med 190+200 hk, då kommer jag nog tillbaka! Honda har ju trots allt Sveriges trevligaste community <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
<a href='http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 051806.pdf' target='_blank'>Begtest i AMS</a>
Men när Honda gör en S1600 hybrid med 190+200 hk, då kommer jag nog tillbaka! Honda har ju trots allt Sveriges trevligaste community <!--emo&:)-->
Mats Georgson
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
tjoho...
tänkte bara säga min åsikt om AMS begtest med betyg...
de flesta som prenumenerar o skickar in är intresserade o ibland tillomed bilfreaks, vilket ofta kan visa mycket ljusare sidor av modeller oavsett märke.
slår man ett betyg över alla ägare (självklart omöjligt) så hade ALLA resultat vart sämre!...ALLA!
nu tycker jag iofs inte att ditt bilval var dumt alls, man får alltid jämföra bil för köpepeng, o förs kostnader, o du tyckte du fick mest för de pengar...kör på!!
tänkte bara säga min åsikt om AMS begtest med betyg...
de flesta som prenumenerar o skickar in är intresserade o ibland tillomed bilfreaks, vilket ofta kan visa mycket ljusare sidor av modeller oavsett märke.
slår man ett betyg över alla ägare (självklart omöjligt) så hade ALLA resultat vart sämre!...ALLA!
nu tycker jag iofs inte att ditt bilval var dumt alls, man får alltid jämföra bil för köpepeng, o förs kostnader, o du tyckte du fick mest för de pengar...kör på!!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+26 Sep 2006, 11:28:54--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 26 Sep 2006, 11:28:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Absolut! Jag var alltså positivt överraskad i relation till andra alternativ, framför allt då Civicen. Men jag tänkte precis som du.
Absolut! Jag var alltså positivt överraskad i relation till andra alternativ, framför allt då Civicen. Men jag tänkte precis som du.
Mats Georgson
-
PatrikGBG
en nära (honda) vän hade en exakt likadan fast 01, köpte den ny, och han vart skitnöjd..tror han körd 6tusen mil me den...
han gillar inte alfa över lag, men han tyckte han gjorde en bra deal och han blev nöjd o han saknar den lite ännu...
man behöver inte vara idiot för att man ser sig om på marknaden.
Hade Honda haft en bil som passat mina krav, så hade jag haft en ny Honda...
så funkar jag
ska väl tillägas att s2k passar mig ypperligt, men inte fru och barn...
jag vill ha en diskussion om en bra familjehonda.
diskussion!är det ok i din tråd?
han gillar inte alfa över lag, men han tyckte han gjorde en bra deal och han blev nöjd o han saknar den lite ännu...
man behöver inte vara idiot för att man ser sig om på marknaden.
Hade Honda haft en bil som passat mina krav, så hade jag haft en ny Honda...
så funkar jag
ska väl tillägas att s2k passar mig ypperligt, men inte fru och barn...
jag vill ha en diskussion om en bra familjehonda.
diskussion!är det ok i din tråd?
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Familjehonda, ja det beror ju på vad man lägger i det begreppet. Själv hade jag ju Accorden senast, det var en riktigt, riktigt rolig bil även om den inte har M3-prestanda. Den saknar jag, trots att jag har Phaeton nu.
Jag hade trott att jag skulle bli sjukt hagalen på nya legenden, men den gör tyvärr ingenting för mig. Inga spännande prestanda, ingen kul yttre design, interiören är ganska lik Accorden... fast det är klart, kanske känns annorlunda om man ser den live?
Jag hade trott att jag skulle bli sjukt hagalen på nya legenden, men den gör tyvärr ingenting för mig. Inga spännande prestanda, ingen kul yttre design, interiören är ganska lik Accorden... fast det är klart, kanske känns annorlunda om man ser den live?
Mats Georgson
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Charly+27 Sep 2006, 11:49:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 27 Sep 2006, 11:49:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Accord Tourer äger t.ex v70
[right][snapback]332559[/snapback][/right]
Gör den verkligen det?
[right][snapback]332559[/snapback][/right]
Gör den verkligen det?
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
PatrikGBG
ja, gör den det...?
Jag har V70, och hittade inga som helst anledningar att välja en Accord förutom att det är en Honda...
ser jag till pris,värdeminskning,försäkring,motor kontra peng mm så är Accorden inte alls attraktiv...för mig!
Jag skulle gärna haft en ca 200hk stark diesel från Honda,med bättre utrustning, i samma pris som en V70 D5 185hk...DÅ kan de bli intressant.
fast den nya dieseln e ju sjukt gooo!men Accorden saknar lite av de jag värdesätter tyvärr!
Jag har V70, och hittade inga som helst anledningar att välja en Accord förutom att det är en Honda...
ser jag till pris,värdeminskning,försäkring,motor kontra peng mm så är Accorden inte alls attraktiv...för mig!
Jag skulle gärna haft en ca 200hk stark diesel från Honda,med bättre utrustning, i samma pris som en V70 D5 185hk...DÅ kan de bli intressant.
fast den nya dieseln e ju sjukt gooo!men Accorden saknar lite av de jag värdesätter tyvärr!
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
<a href='http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6' target='_blank'>http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... rType=6</a>
Mina beräkningar baseras helst inte på att bilar aldrig går sönder.
Medlem 427
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Charly+27 Sep 2006, 15:21:22--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 27 Sep 2006, 15:21:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><a href='http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6' target='_blank'>http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... rType=6</a>
[right][snapback]332646[/snapback][/right]
Förvisso, men inget svar på vår fråga. Äger den verkligen V70? Beror nog på vad man har för värdegrunder isf.
[right][snapback]332646[/snapback][/right]
Förvisso, men inget svar på vår fråga. Äger den verkligen V70? Beror nog på vad man har för värdegrunder isf.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Ja eftersom den t.ex har större bagage i icke nedfällt läge, samt kostar mindre än en Volvo D5, jo jag vet att en D5 har 185 häst istället för 140, men vi talar om en familjebil?, samt billigare än en 126hk lilldiesel-v70 också.
med tanke på artikeln så undrar jag om värdet på volvon verkligen är så stabilt?
En kul detalj också är att V70 aldrig är krocktestad av NCAP. på begäran av volvo?
Vad är det som är bättre på V70?
med tanke på artikeln så undrar jag om värdet på volvon verkligen är så stabilt?
En kul detalj också är att V70 aldrig är krocktestad av NCAP. på begäran av volvo?
Vad är det som är bättre på V70?
Senast redigerad av Charly den 27 september 2006, 17:05, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
-
PatrikGBG
köper man på bilia så har man ju missat redan där.då får man stå sitt kast!dyrare, sämre kunskap, och slutligen servicekatastrof!
Ncap bryr jag mig nog om, VET att den e säker...Sveriges vanligaste taxibil (vanligast för lvrigt oxå), finns en del rediga krocker man sett och chaffisarna klivit ur oskadda.Säger absolut inte att Accorden är mindre säker, men definitivt inte mer heller!
Accord är INTE billigare nånstans, då får du nog läsa på prislistan.
jämför V70 2.4 170hk, mot accord 2.4 190hk, mät instegsutrustning kontra fullsmetad...vem köper en standardutrustad?
Min är en Summum (högsta utr nivån) med i stort sett ALLT (elsportstolar med mjukskinn,17",navi o dvd,regnsensor,stora stereon o mkt mer) lägg på den utrustningen på accord, så hamnar du ca 100k över.
utan tvekan.
För att förtydliga för folk som inte känner mig, så är jag absolut ingen Volvofantast, snarare tvärtom, MEN Accorden har inte en chans om man ska räkna pengar mot hur mkt bil man får.
så alltså vad är bättre?
En 5 år gammal V70 får du lika mkt för som en 3 år gammal Accord med samma mil,ca 2k billigare i försäkring, billigare i inköp + mer utrustning,mer attraktiv begbil,inbyggda barnkuddar bak, med mera med mera...
Vad är sämre?
Det är en Volvo,ganska tråkigt chassie,vanlig bil.
för MIG finns ingen tvekan, jag köper inte bil för att utmärka mig, jag köper bil för att transportera la familia säkert och för en i sammanhanget "billig" peng!
Ncap bryr jag mig nog om, VET att den e säker...Sveriges vanligaste taxibil (vanligast för lvrigt oxå), finns en del rediga krocker man sett och chaffisarna klivit ur oskadda.Säger absolut inte att Accorden är mindre säker, men definitivt inte mer heller!
Accord är INTE billigare nånstans, då får du nog läsa på prislistan.
jämför V70 2.4 170hk, mot accord 2.4 190hk, mät instegsutrustning kontra fullsmetad...vem köper en standardutrustad?
Min är en Summum (högsta utr nivån) med i stort sett ALLT (elsportstolar med mjukskinn,17",navi o dvd,regnsensor,stora stereon o mkt mer) lägg på den utrustningen på accord, så hamnar du ca 100k över.
utan tvekan.
För att förtydliga för folk som inte känner mig, så är jag absolut ingen Volvofantast, snarare tvärtom, MEN Accorden har inte en chans om man ska räkna pengar mot hur mkt bil man får.
så alltså vad är bättre?
En 5 år gammal V70 får du lika mkt för som en 3 år gammal Accord med samma mil,ca 2k billigare i försäkring, billigare i inköp + mer utrustning,mer attraktiv begbil,inbyggda barnkuddar bak, med mera med mera...
Vad är sämre?
Det är en Volvo,ganska tråkigt chassie,vanlig bil.
för MIG finns ingen tvekan, jag köper inte bil för att utmärka mig, jag köper bil för att transportera la familia säkert och för en i sammanhanget "billig" peng!
Senast redigerad av PatrikGBG den 27 september 2006, 20:23, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
exempel
V70 active edition (ganska bra utrustning) 170hk kostar 239.000:-
Accord med nästan samma utrustning 190hk kostar 273.400:-
gå upp ett steg i utrustning på volvon med lite xenon o läderstolar med mer kostar ca 15k, medans det bara finns ett steg upp o gå till executive på Accorden o då e vi REDAN på 321.400:-
det enda Accorden har mer än V70 i sista exemplet är navi!
En summum med ALLT (verkligen ALLT) går på ungefär 370.000:- o då kan vi börja jämföra med accorden som inte ens kan erbjuda lika mkt utrustning, men priset skjuter iväg rätt fett över 400 om du kryssar i ALLT!
skillnaden ligger mest i att På Volvo kan du välja så ofantligt många olika "paket", medans Honda har baspaket.
svårt att anpassa bilarna förmånligt då...
det är utrustning man kryssar i som kostar pengar, och det är sånt som ingår i V70 priserna.
Det är bara att sätta sig o räkna på det, o jämföra utrustning mot pris.
gå upp ett steg i utrustning på volvon med lite xenon o läderstolar med mer kostar ca 15k, medans det bara finns ett steg upp o gå till executive på Accorden o då e vi REDAN på 321.400:-
det enda Accorden har mer än V70 i sista exemplet är navi!
En summum med ALLT (verkligen ALLT) går på ungefär 370.000:- o då kan vi börja jämföra med accorden som inte ens kan erbjuda lika mkt utrustning, men priset skjuter iväg rätt fett över 400 om du kryssar i ALLT!
skillnaden ligger mest i att På Volvo kan du välja så ofantligt många olika "paket", medans Honda har baspaket.
svårt att anpassa bilarna förmånligt då...
det är utrustning man kryssar i som kostar pengar, och det är sånt som ingår i V70 priserna.
Det är bara att sätta sig o räkna på det, o jämföra utrustning mot pris.
Senast redigerad av PatrikGBG den 27 september 2006, 20:40, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Aha , trodde du hade en diesel och inte en bensinare, jag kanske hade köpt en volvo. men ALDRIG i sverige. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Eller som Thomas Matsson sa (på fullt allvar) att en tråkig sak med en subaru outback jämfört med en XC70 var att man tappar bort sin subaru på ica-parkeringen.
Jag tror faktiskt mannen menade sverige...
men shit, vad ska man med så mycket utrustning?
370 K för en familjekombi?
Eller som Thomas Matsson sa (på fullt allvar) att en tråkig sak med en subaru outback jämfört med en XC70 var att man tappar bort sin subaru på ica-parkeringen.
Jag tror faktiskt mannen menade sverige...
men shit, vad ska man med så mycket utrustning?
370 K för en familjekombi?
Senast redigerad av Charly den 27 september 2006, 20:41, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
-
PatrikGBG
JAG har diesel, gjorde bara en jämförelse på de mest attraktiva valen!
Charly jag hoppas du förstår min desperation...älskar ju verkligen Honda, men man behöver inte vara dum för att väga pengar mot ett stycke bil?!
VILL ha Honda...
aaahhhrghhhh
Charly jag hoppas du förstår min desperation...älskar ju verkligen Honda, men man behöver inte vara dum för att väga pengar mot ett stycke bil?!
VILL ha Honda...
aaahhhrghhhh
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
nejnej jag hade aldrig köpt en FULLFULLFULL smetad, mätte bara prserna...
Summum räcker utmärt, backvarnare o framvarnare e bra för frugan,kromade lister o speglar e snyggt och tonade rutor o vinge e ett måste, allt sånt ingår...utan tvekan 100 tusen jävla kronor mindre...
vi satt igår o räknade på två olika alternativ av V70 förresten...i taxisyfte,
En 2.4d (gamla D5) i kinetic utförande kostar med taxipaket o rabatt ca 292.000:-
då är de vanliga skinnstolar och automat.
Väljer man en Summum med allt jag rabblat upp där uppe (sp stolar med el,tonat,vinge,17",varnare fram o bak,krom,bixenon, o massa lull) så kostar den 319.900:-
ut till privatkund kan man lägga på ca 15% på båda men i gengäld kan man ta bort lika kt för saker som privatfolk inte behöver, men fatta att dessa paket är förmånliga...
tyvärr kan man inte få de så på Accorden.
Där är kruxet.
Summum räcker utmärt, backvarnare o framvarnare e bra för frugan,kromade lister o speglar e snyggt och tonade rutor o vinge e ett måste, allt sånt ingår...utan tvekan 100 tusen jävla kronor mindre...
vi satt igår o räknade på två olika alternativ av V70 förresten...i taxisyfte,
En 2.4d (gamla D5) i kinetic utförande kostar med taxipaket o rabatt ca 292.000:-
då är de vanliga skinnstolar och automat.
Väljer man en Summum med allt jag rabblat upp där uppe (sp stolar med el,tonat,vinge,17",varnare fram o bak,krom,bixenon, o massa lull) så kostar den 319.900:-
ut till privatkund kan man lägga på ca 15% på båda men i gengäld kan man ta bort lika kt för saker som privatfolk inte behöver, men fatta att dessa paket är förmånliga...
tyvärr kan man inte få de så på Accorden.
Där är kruxet.
Senast redigerad av PatrikGBG den 27 september 2006, 20:51, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
är det inte nu förespråkarna som hävdade att ACcorden är ett bättre val ska skriva varför just accorden är bättre?
hit me nu då!!!!
hit me nu då!!!!
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Ja, egentligen är det ju lite lustigt, jag köpte min Accord med i stort sett extra allt - i stort sett utan att kolla vad jag kunde få för motsvarande peng. Gillade bilen, gillade specen, gillade designen (efter kjolpaket, sänkning och nerlackad grill då).
Men när jag nu tänker efter - det finns väldigt mycket att välja på när man kommer upp i den ligan. Allt från nästan nya 350z, s2000, eller varför inte en Phaeton som sagt. Då får man väldigt mycket mer bil - vad man nu vill att en sån ska vara - för pengen.
Men när jag nu tänker efter - det finns väldigt mycket att välja på när man kommer upp i den ligan. Allt från nästan nya 350z, s2000, eller varför inte en Phaeton som sagt. Då får man väldigt mycket mer bil - vad man nu vill att en sån ska vara - för pengen.
Mats Georgson
-
PatrikGBG
precis, valet är ju enbart ditt eget!
Jag tycker att köpeskilling är extremt viktigt vid familjebilsköp mot vad "drömbilen" får kosta...
drömbilen är ju lixom "färdig" och har det bara DU söker, medans familjebilen ska täcka alla behov familjen har!
Jag tycker att köpeskilling är extremt viktigt vid familjebilsköp mot vad "drömbilen" får kosta...
drömbilen är ju lixom "färdig" och har det bara DU söker, medans familjebilen ska täcka alla behov familjen har!
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
spontant måste jag ju hävda precis motsatsen till dig patrik, själv gick jag ifrån v70n 170hk och bytte i varenda avseende upp mig när jag shoppade min ats. det fanns iofs ett avseende som volvon var bättre på och det var lastutrymme men väljer man en sedan så har man väl också accepterat att det är just en sedan och inte en laståsna. i övrigt äger hondan absolut volvon, billigare att köpa, äga och ärligt talat tror jag att den tappar mindre över tiden jmf med volvon, statistiken tyder på det och vår v70 tappade 100 papp på dryga 3 år och 5000 mil.
men det är ju som sagt en otroligt personlig sak, varför man väljer vad. jag är själv bara tacksam mot min kompis som släpade med mig till ove andersson i västerås där vi testade en executive 2,4, efter det var det som aldrig något direkt snack även om vi utöver hyndan även provkörde avensis (mycket vuxenpoäng!), mazda 6 2,3 och nya toyota rav4.
men det är ju som sagt en otroligt personlig sak, varför man väljer vad. jag är själv bara tacksam mot min kompis som släpade med mig till ove andersson i västerås där vi testade en executive 2,4, efter det var det som aldrig något direkt snack även om vi utöver hyndan även provkörde avensis (mycket vuxenpoäng!), mazda 6 2,3 och nya toyota rav4.
//banned//
-
PatrikGBG
visst är accorden billigare, om man köper en med mindre utrustning...!
100k tappar jag nästan inte ens på 25tusen mil med taxibil ju...?!
men hur mkt tappar du på din Accord tror du?
kolla beg marknaden...inte de högsta, för de blir ej sålda.
försäkring är ju högst individuellt, så den går ju inte o diskutera.
men Accorden ÄR dyrare i inköp, svart på vitt, smack barack.!
100k tappar jag nästan inte ens på 25tusen mil med taxibil ju...?!
men hur mkt tappar du på din Accord tror du?
kolla beg marknaden...inte de högsta, för de blir ej sålda.
försäkring är ju högst individuellt, så den går ju inte o diskutera.
men Accorden ÄR dyrare i inköp, svart på vitt, smack barack.!
Senast redigerad av PatrikGBG den 27 september 2006, 21:24, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
jag är inte helt med på hur du räknar men tar jag billigaste v70 (typ classic eller vad de nu heter i väntan på nya v70) som nu går att köpa och utrustar den som min ats så blir den tveklöst dyrare. och faktum kvarstår, den v70 vi hade köptes för >260 papp och jag fick faktiskt under 160 när jag sålde den (satan va pengar vi loosade!), som sagt efter 5000 körda mil. bara kapitalförlusten är > 20 kr per mil..arrgh!
vår ats har precis allt som v70n hade plus givna saker som bara toksaknas på volvon, som ex.vis körglädje och -egenskaper men också "lyxig" utrustning som regnsensor, auto-avbländning på backspegeln, xenonljus, 17", en motor värd namnet! spontant kan jag faktiskt inte komma på en enda sak som volvon har som hondan saknar.
hur mycket hondan faller kan man naturligtvis bara sia om, och jag tittar i kristallkulan och antar att den hamnar högre än volvon. om så blir fallet får jag återkomma om.
edit: kan tillägga att jag aldrig någonsin skulle köpa en accord tourer, den är så otroligt oproportionerlig och ser helt enkelt inte klok ut. men det är tourern det, sedanen är jag helsåld på!
vår ats har precis allt som v70n hade plus givna saker som bara toksaknas på volvon, som ex.vis körglädje och -egenskaper men också "lyxig" utrustning som regnsensor, auto-avbländning på backspegeln, xenonljus, 17", en motor värd namnet! spontant kan jag faktiskt inte komma på en enda sak som volvon har som hondan saknar.
hur mycket hondan faller kan man naturligtvis bara sia om, och jag tittar i kristallkulan och antar att den hamnar högre än volvon. om så blir fallet får jag återkomma om.
edit: kan tillägga att jag aldrig någonsin skulle köpa en accord tourer, den är så otroligt oproportionerlig och ser helt enkelt inte klok ut. men det är tourern det, sedanen är jag helsåld på!
Senast redigerad av micke_011 den 27 september 2006, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
//banned//
Att shoppa begagnad alfa är numer rätt riskfritt, till skillnad från slutet av 80talet fram till mitten/slutet av 90talet <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Att märket dras med dåligt rykte skapar fyndläge (tills man ska sälja).

-03:a på blocket, 105000:-
Familjebil? Jatack!!
Att märket dras med dåligt rykte skapar fyndläge (tills man ska sälja).

-03:a på blocket, 105000:-
Familjebil? Jatack!!
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
-
PatrikGBG
Micke, du har ju blivit vrålblåst på V70n utan tvekan....
finns inbet som heter classic för övrigt, så jag kan inte veta vad du fick för grejjer med.
men fortfarande svart på vitt så ÄR Accorden dyrare...det är bara att räkna på ett papper med en miniräknare!
Och där fick vi bekräftat från en gammal accord ägare om andrahandsvärdet...han är inte ensam om o loosa de pengarna,tro mig!
Det är jättebra tt vara optimist och tro att man vet massa saker, men fakta är skitbra ibland
finns inbet som heter classic för övrigt, så jag kan inte veta vad du fick för grejjer med.
men fortfarande svart på vitt så ÄR Accorden dyrare...det är bara att räkna på ett papper med en miniräknare!
Och där fick vi bekräftat från en gammal accord ägare om andrahandsvärdet...han är inte ensam om o loosa de pengarna,tro mig!
Det är jättebra tt vara optimist och tro att man vet massa saker, men fakta är skitbra ibland
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+27 Sep 2006, 20:35:34--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG @ 27 Sep 2006, 20:35:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->exempel
.
[right][snapback]332754[/snapback][/right]
då är där MER utrustning i Volvon, och 20 hk extra i Accorden.
I detta exempel är priset enda vi pratar om, då de va de vi pratade om!
(sen att accorden motor o chassie e sjukt mkt bättre är en annan femma)
för att förklara resonemanget här lite...
Honda är redan ca 36.000:- dyrare,med mindre utrustning, säg då att du vill välja till xenon och läderstolar i ¨båda bilarna, då kan du köpa en V70 Momentum o får 32 grejjer för 12k, medans du MÅSTE köpa executive a' 321k för att kunna få xenon o skinn på accorden...hänger du med?
summan blir att Hondan e alltid dyrare...sen är det upp till var o en om det är värt det!för mig INTE, då Hondans 2ahandsvärde inte duger för fem öre, medans volvons e sjukt bra pga att alla köper skiten!
.
[right][snapback]332754[/snapback][/right]
då är där MER utrustning i Volvon, och 20 hk extra i Accorden.
I detta exempel är priset enda vi pratar om, då de va de vi pratade om!
(sen att accorden motor o chassie e sjukt mkt bättre är en annan femma)
för att förklara resonemanget här lite...
Honda är redan ca 36.000:- dyrare,med mindre utrustning, säg då att du vill välja till xenon och läderstolar i ¨båda bilarna, då kan du köpa en V70 Momentum o får 32 grejjer för 12k, medans du MÅSTE köpa executive a' 321k för att kunna få xenon o skinn på accorden...hänger du med?
summan blir att Hondan e alltid dyrare...sen är det upp till var o en om det är värt det!för mig INTE, då Hondans 2ahandsvärde inte duger för fem öre, medans volvons e sjukt bra pga att alla köper skiten!
Senast redigerad av PatrikGBG den 28 september 2006, 17:16, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal