Nu e de dags!Officiella slutasnusatråden!

För Topics som ej är motorrelaterade
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

asså jag e skraj, ja har alltid vart sne på farsan för han rökar som en borstbindare, o på min svensexa sa han att han slutar om jag slutar snusa, vi kom överens om 1 oktober.

Har snusat typ 2 döser om dan i 1 månad nu i hopp om att ja kan snusa ikapp de jag kommer tappa...

har ååångest redan.

detta är den officiela Sluta snusa tråden, där vi stöttar varandra genom hejjarop o myspys me varandra!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Anton

önskar dig lycka till. jag slutade i 2 veckor för att jag fick tanköttsinflamtion, men sen va man så kass så man föll tillbaka.
man få se det som så att man få finare tänder å luktar lite godare
crx vtec TURBO!!

Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå

[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
ziggy

Tycker det låter som en bra idé! Trots att man spelat hockey har jag aldrig fastnat för att snusa, även fast "det hör till" hockeyn! Tycker dessutom att det är en bra idé som ni gjort med att sluta tillsammans! Lycka till! Kommer gå bra!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Noak

Lycka till! Då säger jag att jag ska göra ett försök och joina dig nu klockan 12! Hoppas vi klarar ett par dagar eller fler :-)
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Champions again! 2008!<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Nedin
Bil: s2000
Namn: Daniel Nedin

Ni är bättre människor än jag <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Daniel Nedin #1636
Koffe

fattar inte att man ska sluta om man trivs med det, man behöver ju inte snusa 2 doser om dan, en dosa varar typ 2-3 dagar för mig o jag bara älskar smakar/känslan av en snus efter maten tex, jag har själv nusat o rökt massor, började röka i sjuan/åttan o fortsatte till gymnasiet sen började jag snusa, sen rökte jag o snusade hela gymnasiet, o nu i 2 år har jag rökt från o till men tog sissta ciggen efter semstern (v30) o slutade röka för att jag mådde dåligt av det, gick sämre på träningen o var rosslig i halsen o skit, men snuset mår jag bra av, tycker om det helt enkelt <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

har inte heller krökat ordentligt sen min semster då jag inte orkar må dåligt längre, klart man kan ha nån kanonfylla ibland, men man kan njuta av livets goda i lagom mått, det är det jag försöker säga

men lycka till ! <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

varit snus fri i snart 10 månader...
(så de går även om de är 100 gånger jobbigare än o sluta röka)
o kan bara säga en sak...
FY FAN FÖR O SLUTA !!!!

fortfarande får jag ett kopiöst sug när man känner lukten eller ser en reklam för snus...
de är så de kliar i hela kroppen när man ser de...

(slutade själv snusa för att må bättre villket jag oxå gör,
kan inte peka på exakt sak eller en viss känsla men känner mig friskare)

men lycka till för de behövs...

PS: finns bara ett sätt o sluta på o de är o sluta helt <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> bra tips
sen att sluta ska man göra för egenvining inte för att någån annnan tycker det.... : DS
Senast redigerad av LinusE den 30 september 2006, 23:14, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
bonnläpp

det är inte så svårt att sluta snusa eller att sluta röka, jag har gjort det jättemånga ggr...
Enda negativa med att sluta röka är att precis allting börjar lukta tusen ggr mer...
Stig Sundell
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

<!--QuoteBegin-bonnläpp+1 Oct 2006, 07:46:45--><div class='quotetop'>QUOTE(bonnläpp @ 1 Oct 2006, 07:46:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har gjort det jättemånga ggr...
[right][snapback]333838[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

låter trovärdigt
har man slutat så har man slutat börjar man igen så gick de inte o sluta...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Okyu
HPC Guld Medlem
Namn: Kangwook Yu
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Lycka till!
Själv har man varit rök o snusfri i snart 11mån.
ända sättet är o sluta direkt, inget trappa ner eller sånt .

mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
2Fast2Real
Kontakt:

Klart det går <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Vill man så kan man., har varit snusfri i 2 1/2år nu men visst kan man känna ett sug när man ser ngn petar in en prilla <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Kämpa kämpa nu Patrik <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
[i]Jonas Eriksson[/i] <span style='color:red'>[i][b]Member[/b][/i]#1416</span>

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>[b]<span style='color:red'>COATING UTFÖRES AV KOLVAR ETC!!</span>[/b]</span>

[i]”Om man slutar bli bättre, slutar man vara bra.”[/i]

<span style='color:gray'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>\[EMAIL=jonas@fastrcars.se\]jonas@fastrcars.se\[/EMAIL\]</span></span>
bakos
Bil: Honda Prelude 2.3 -92 4ws
Namn: David Bakos

lycka till, hoppas du klarar det,

om Jag hade slutat snusa så hade det varit av samma orsak som Dig, att få morsan att sluta röka.

det värsta med att sluta me snuset är väl att man hade gått o käkat en jäkla massa godis i stället
Senast redigerad av bakos den 1 oktober 2006, 14:01, redigerad totalt 1 gånger.
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
mr cheezy

jag höll uppe i nästan ett år... vilket va det värsta jag varit med om.. men nu sitter jag här med snus igen å är så nöjd.. snus e gott så varför sluta?
Robin Pettersson

Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
PatrikGBG

jag slutar gärna för att få se min far sluta röka...tycker det är en ganska bra anledning...

my goooooooood va de saknas nåt under läppen....tuggummiiiii hjälper lite
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Charly

En klassiker är att lägga pengarna i en burk (svårare nu när man gör de flesta inköpen med kortet) för att se hur mycket pengar man faktiskt sparar på att sluta snusa/röka.

Lycka till Patrik,
Medlem 427
PatrikGBG

skakigt
Patrik Andersson #928

Urgammal
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Om suget blir för stort så prova Onico "prillan utan tobak och nikotin" <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Här har du en länk också:
<a href='http://www.swedishmatch.com/Swe/Onicopr ... ikotin.asp' target='_blank'>http://www.swedishmatch.com/Swe/Onicopr ... tin.asp</a>
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Tog min senaste snus i augusti förra året. Slutade tvärt och det funkade skitbra efter ca en vecka. Suget är helt borta för min del, men jag feströker istället, för när man dricker öl så är det väldigt knepigt utan nikotin.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
PatrikGBG

fick precis hemkört en Onico, för det sket sig, jag tänkte va såpass stark o klara en hel vecka utan ett skit, men jag tog precis en nikotinfri

FAN
Patrik Andersson #928

Urgammal
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

hur enkelt som helst å sluta ju, jag har rökt i 11år. (morsan sluta sammtidigt efter 30års rökande)
Jag sa upp mitt rökande för 2 månader sen, har fan inte haft nå problem alls i stort sett, ett litet sug men inte så alvarligt alls,

bara å ge fan i å handla snus/cigg enkelt
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
PatrikGBG

jag bara önskar att du hade testat o sluta snusa istället...LIIIITE skillnad....

har slutat röka själv...de va ingenting mot detta
Patrik Andersson #928

Urgammal
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

ska sluta snusa.. nångång, när jag känner att jag klarar av det... snuset ersatte ciggen för min del så... får se när det blir, inte medans jag pluggar nu iaf, med den takt vi håller har jag inte råd att vara okoncentrerad.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
PatrikGBG

snusen var min bästa vän hahahhaa...jag känner att jag svikit min grova...ehhh
Patrik Andersson #928

Urgammal
bakos
Bil: Honda Prelude 2.3 -92 4ws
Namn: David Bakos

lite skakis nu eller? <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> vet själv när man vart utan i en dag, man börjar trumma på allt med fingrarna och benen hoppar upp och ner av sig själva, men men, håll ut bara <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
PatrikGBG

vart tvungen nu...redan svikit...köpte en röda lacket portion...ska ta en om dagen

så jävla besviken
Patrik Andersson #928

Urgammal
Elvis_EG2
Namn: Elvis

ah komigen nu patrik <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> du grejjar det, lägg pengarna du lägger på en dosa i en liten ask eller något sen så köper du nått till bilen eller något <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> cmon <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> lycka till
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
kalle85

tjena!
har snusat i 8 år och nu har jag inte snusat på 3 månader. snusade ett nikotinfrittsnus (kommer ej ihåg namnet just nu) i ca 1 månad och det var en bra hjälp på vägen kan jag säga... nu e jag helt fri, från både nikotinfritt snus och regular! hare gött. MVH/KAlle
Kalle Nordlander
CTR -05
PatrikGBG

kände nu efter en portionssnus att suget försvann mkt bra...kanske inte så dumt o ta en sån då o då för o slippa bli så stissig...

verkar vara lättare då, än att bara sluta tvärt
Patrik Andersson #928

Urgammal
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Jag har testat det många gånger Patrik. För mig har det inte funkat alls. Man tar bara en om dagen, sedan blir det två och tre och så skiter man i allt och köper baksnus igen. Nackdelen är ju att man hela tiden får i sig lite nikotin. Även om det bara är en snus om dagen så blir kroppen inte kvitt behovet eftersom man hela tiden matar den med en gnutta varje dag.

Om du har svårt med nikotinet så är det i så fall bättre att använda plåster. Då blir man åtminstonde av med suget efter att ha något under läppen eller i munnen.

Jag tror dock att det enda sätt som funkar långsiktigt är att lägga ner helt. Stick ut och spring på kvällen så får du en massa endorfiner som lägger sig som sammet över din rastlösa kropp. Simning är också bra, och det kan räcka med en rejäl dos bastu för att minska suget.

Lycka till!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
PatrikGBG

ja ska ut o dra en repa inlines....

jag förstår dej steffo, men fan asså suget e sjukt...skakar verkligen och blir väääääldigt aggresiv!

fick skita i o jobba, första kunden i morse undrade nog vilka piller jag åt...
Patrik Andersson #928

Urgammal
Skriv svar