Eftersnack Sturup Raceway!

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
RobbanT

Skrev precis i Bilder/filmer men skitsamma <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Stort tack för en grymt skoj/bra avslutning och ni som gör det möjligt.

Sturup var en riktigt skoj bana och den blev ännu roligare efter att ha åkt med pelle i sin egen bil vilket resulterade i mycket snabbare körning, nu förstår jag varför man behöver en diffspärr. Hoppas Sturup finns med nästa år med. Dagens var nog Fixxes.. som höll på att hända x2! <!--emo&:biglaugh2:-->Bild<!--endemo-->

Hur var det med Peugeotklubben. Många som skrev upp sig till flaggvaktspassen? eller hur var det?
Senast redigerad av RobbanT den 1 oktober 2006, 11:34, redigerad totalt 1 gånger.
www.sodervidinge.se
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

<!--QuoteBegin-RobbanT+1 Oct 2006, 11:29:49--><div class='quotetop'>QUOTE(RobbanT @ 1 Oct 2006, 11:29:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Dagens var nog Fixxes.. som höll på att hända x2!  <!--emo&:biglaugh2:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]333886[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

vvvvv va?
nu fattar jag inget...
3 gånger faktiskt <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Fixxe den 1 oktober 2006, 11:45, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

Fixxe, jag säger bara: Miljöbov!!!
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

<!--QuoteBegin-Fixxe+1 Oct 2006, 11:44:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Fixxe @ 1 Oct 2006, 11:44:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-RobbanT+1 Oct 2006, 11:29:49--><div class='quotetop'>QUOTE(RobbanT @ 1 Oct 2006, 11:29:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Dagens var nog Fixxes.. som höll på att hända x2!  <!--emo&:biglaugh2:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]333886[/snapback][/right]

vvvvv va?
nu fattar jag inget...
3 gånger faktiskt <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]333888[/snapback][/right]

hahahaha...
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
krollan
Bil: del sol vti-t
Namn: Kristofer Andersson

Tack för DET grymmaste arrangemanget i år, roligare bana får man leta efter..... Även om jag inte körde min egen bil utan fick förtroendet att köra ekos bil ett gäng varv och inte vågade att satsa fullt ut på banan så var det magiskt roligt och att åka med scotte när han visade olika spårval och hur mycket grepp där verkligen är i våra bilar fick mig till att vakna upp väldigt mycket, Tack alla och tack framför allt lillen, scotte och eko som återgett mig insperation för att orka fortsätta att skruva ihop bilen efter alla motgångar och tråkigheter.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557

Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

krollisen det är jag som ska tacka dig du är inte lat för att skruva iallfall vilket jag blivit av att skruva med bilar varje dag på jobb,
kul hade vi och hoppas på lika kul 2007 tillsammans.
dina hjul o bromsarna var verkligen till nytta, när jag märker vilken skillnad däck och bromsar kan göra så vill jag inte gå tillbaka till 17" igen men man kör ju inte så i stan precis.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Mooseman
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

Jahopp, då var årets körningar slut då..! <!--emo&:crybaby:-->Bild<!--endemo-->

Men vilken jävla avsluning!!! Sturup var en otroligt rolig bana, den överlägset mest tekniska jag kört nån gång.

Tack till klubben i allmänhet och Lillen i synnerhet. Husrum och smått magisk frukost är underbart!! Tack även till Yash för provturen, det var mycket givande! Fin bil!

Vi ses i maj allihop!!
Team Kalmar
Användarvisningsbild
\/ision
Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
Namn: Calle Berletin

<!--QuoteBegin-Mooseman+1 Oct 2006, 16:37:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman @ 1 Oct 2006, 16:37:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jahopp, då var årets körningar slut då..!  <!--emo&:crybaby:-->Bild<!--endemo-->

Men vilken jävla avsluning!!!  Sturup var en otroligt rolig bana, den överlägset mest tekniska jag kört nån gång.

Tack till klubben i allmänhet och Lillen i synnerhet. Husrum och smått magisk frukost är underbart!! Tack även till Yash för provturen, det var mycket givande! Fin bil!

Vi ses i maj allihop!!
[right][snapback]333997[/snapback][/right]

med magisk!, menar du den som gjorde den då eller? <!--emo&:boff:-->Bild<!--endemo-->
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02

SuperStage 1.28

Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
Tricid

börjar med att tacka lillen för han ställde upp med sovplatser och en riktig frulle(dock lite hårt på parketten med liggunderlag menmen, fick 4 timmar total sömn kanske <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->). Naturligtvis ska alla som har hjälpt festen ha all creds de kan ta till sig, kanonbra gjort! <!--emo&:worthy:-->Bild<!--endemo-->

banan i övrigt var ju hur kul som helst....tog ett tag innnan man förstod hur man skulle köra bilen på banan och hur bilen passade på banan.

då kan man ju bara bita i de sura äpplet å inse att det BARA är 7 månader på dagen kvar till nästa bankörning.....dags att börja ladda om batterierna!
Emanuel Larsson
Alfahannen

Det var en riktigt kul dag! Hoppas denna banan är med nästa år också!
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Peugeot-klubbens eftersnack om ni vill läsa finns här:
<a href='http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=46657' target='_blank'>http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... t=46657</a>
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
haz

Måste tacka alla för en riktigt trevlig dag.
Alla som jag pratade med va otroligt trevliga och vänliga.
Håller med alla som har klagat på att det va för få som ställde upp som flaggvakt, hoppas att det blir bättre nästa år.
Sorgligt att det är en hel jobbig vinter till nästa körning.

Kul att se att det är så hög standard på hpc förarna.
det gick fort för er på banan <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Hasse Jutenäs

Jag är hungrig...

Bilar:
Integra Type-R 1998
CR-V 2005 dragbil till båten
Ford Fjesta powwa 1982 "surf edition"

Båt:
Correct Craft Ski Nautique 1979
Andreas79

Föresten glömde jag tillägga att det var riktigt kul att träffa fler
människor från klubben jag inte träffat förut <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->

Så otrolig gemenskap vi har inom HPC så det e fantastiskt..
som jag alltid sagt: jag stortrivs! och tack vare er har jag blivit
mycket positivare o all hjälp o alla vänner man fått/får genom HPC !

<!--emo&:hpcrock:-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Andreas79 den 1 oktober 2006, 22:56, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
Brian_HKD

Tak for en rigtig fed dag på Sturup Raceway. Alle fra Honda Klub Danmark var glade for den meget køretid og folk kørte rimelig fornuftigt. Dog var der et par "rutinered" som kørte imens det var "urutinerd" som nok skulle have være black flagged, da de kørte lidt for tæt og generede dem som aldrig havde kørt før.

Jeg var instruktør for nogle af de Danske deltagere og det var bestemt med god idé med et par instruktører. Det lærte folk en del af og man kunne se at deres linier blev bedre.

Rigtig godt arrangement, men håber at i afholder det på Knutstorp næste år, da det bare er kongebanen. Jeg tror bestemt at der kommer endnu flere deltagere fra Honda Klub Danmark til næste års arrangement, hvis vi bliver inviteret.

Angående flagposter, så synes jeg at klubberne på forhånd skulle finde nogle personer til at stå i 2 timer af gangen. Når vi afholder Trackdays i HKD, så skal dem som kører IKKE ud og stå flagvagt. Der er masser som bare kommer for at kigge og de kan sagtens tage et par timer ude på en post og evt. 2 personer pr. post, så den ene kan tage billeder / filme og den anden styre flagene. Og hvis der så sker et alvorligt uheld, så er der en til at advare med flaget og en til at hjælpe den som er kørt galt.
Honda Klub Danmark kan godt stille med 8 personer til at stå flagvagt til næste arrangement. Og hvis Peugeot klubben gjorde det samme og HPC også have 8 personer, så var der til at dække hele dagen. Så skal der bare laves et tidsskema, så folk kan se hvornår de skal ud og stå på posterne.

Der ligger 300 billeder på Honda klubbens hjemmeside fra arrangementet. Der kommer også noget film senere, når jeg lige får klippet det sammen.:
<a href='http://www.honda-klub.dk/moduler/galler ... php?id=388' target='_blank'>http://www.honda-klub.dk/moduler/galler ... ?id=388</a>

Men endnu engang tak til HPC og dem som stod bag for et super fedt arrangement og håber som sagt at det bliver Ring Knustorp til næste år...
Brian Sørensen
Formand
<a href='http://www.honda-klub.dk' target='_blank'>www.honda-klub.dk</a>

Integra Type-RS Rotrex Supercharged +375 HK <a href='http://www.honda-klub.dk/moduler/medlemmer/bilprofil.php?id=13' target='_blank'>Link</a>
Honda S800 Coupé '68 <a href='http://www.honda-klub.dk/moduler/medlemmer/bilprofil.php?id=359' target='_blank'>Link</a>
david-o

<!--QuoteBegin-Brian_HKD+2 Oct 2006, 11:44:38--><div class='quotetop'>QUOTE(Brian_HKD @ 2 Oct 2006, 11:44:38)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Rigtig godt arrangement, men håber at i afholder det på Knutstorp næste år, da det bare er kongebanen. Jeg tror bestemt at der kommer endnu flere deltagere fra Honda Klub Danmark til næste års arrangement, hvis vi bliver inviteret.
Håller med Brian och hoppas också på knutstorp nästa år <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Edit: Fast det kan bero på att jag tyckte sturup var svår att lära sig spårvalet på medans det redan sitter ganska bra för knutstorp <!--emo&:whistling:-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av david-o den 2 oktober 2006, 12:53, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Som jag känner är Sturup en betydligt roligare och mer tekniskt krävande bana och helt underbart perfekt lämpad till våra bilar. Tror det blir denna även nästa år.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
YASH
Kontakt:

Sturup är klockren för motorsvaga men välbalanserade Honder. Jag tycker att vi ska köra där även nästa år.
Only M Matters
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

<!--QuoteBegin-YASH+2 Oct 2006, 21:05:23--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 2 Oct 2006, 21:05:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sturup är klockren för motorsvaga men välbalanserade Honder. Jag tycker att vi ska köra där även nästa år.
[right][snapback]334486[/snapback][/right]

Kunde inte sagt det bättre själv.

Tyckte jag hörde under dagen att det var lite uppdelade läger om vad folk tyckte om banan, visse tyckte den var inte alls bra. Men vissa tvärt om <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->

Verkar dock som dom flesta hade mer positivt att säga om banan.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Bergan

Tycker Sturup var helt underbar själv. Röstar även för den nästa år med!
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

tok kul bana...
måste köra mer på denna nästa sommare..
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Jocke_A

även fast jag har noll rutin på bankörning (som antagligen syntes) så gilla jag banan. röstar för sturup också nästa år
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne

S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->

070-6286701[/b]
Användarvisningsbild
eko

tummen upp för sturup! älskar den banan <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

inte bara banan som var super även att det fanns mack bara en liten bit bort samt att man kan sticka bort till flygplatsen om man inte har mat.

inte alla ställen man kan göra detta på.
haz

Håller med, hysteriskt rolig bana. röstar också för den banan nästa år. <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Hasse Jutenäs

Jag är hungrig...

Bilar:
Integra Type-R 1998
CR-V 2005 dragbil till båten
Ford Fjesta powwa 1982 "surf edition"

Båt:
Correct Craft Ski Nautique 1979
Andreas79

Även jag har lagt upp foton från Sturup <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo--> (se under bilder)
& komentera i den tråden
www.FotografAndreas.se
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Jag måste säga knutan nästa år, om inte annat, också. sturup va ingen tråkigbana men knutstorp är många gånger roligare.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Mooseman
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

<!--QuoteBegin-Martin_P+3 Oct 2006, 07:19:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 3 Oct 2006, 07:19:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag måste säga knutan nästa år, om inte annat, också. sturup va ingen tråkigbana men knutstorp är många gånger roligare.
[right][snapback]334572[/snapback][/right]

Det ena har ju inget med det andra att göra.. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Både och, då jag inte vill missa något av dem. Då kapar jag personlöigen hellre Mantorp ur schemat.. *gömmer mig bakom soffan*
Team Kalmar
Andreas79

Film oklippt från Sturup ligger uppe nu under bilder/filmer...
www.FotografAndreas.se
Användarvisningsbild
benci
Been thanked: 6 times

<!--QuoteBegin-Martin_P+3 Oct 2006, 07:19:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 3 Oct 2006, 07:19:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag måste säga knutan nästa år, om inte annat, också. sturup va ingen tråkigbana men knutstorp är många gånger roligare.
<!--emo&:znaika:-->Bild<!--endemo--> Om jag får säga min mening så:

- Mantorp får INTE bytas bort,
det är den enda riktigt stora träffen där man för samman nästan alla banintresserade i klubben. Dessutom ligger banan bra till oavsett var i landet man bor (bortsett Lappland <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> )

- Kinnekulle är en jävla kul bana som passar våra små bilar,
som också ligger bra till geografiskt, bör vara lika given på programmet som Mantorp

- Knutstorp / Sturup är lika långt för oss i Mälardalen som Gelleråsen är för skåningar, så det får man rotera från år till år.

- Sviestad är lite för enkel/enformig, bör fungera som reservbana ifall någon av de andra inte kan bli av.

Benci ---> <!--emo&:scotte:-->Bild<!--endemo-->
Richard o kompani ^^^^^^^^^^
Mvh Benci_Hovanyi
david-o

<!--QuoteBegin-Mooseman+3 Oct 2006, 08:21:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman @ 3 Oct 2006, 08:21:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Martin_P+3 Oct 2006, 07:19:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 3 Oct 2006, 07:19:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag måste säga knutan nästa år, om inte annat, också. sturup va ingen tråkigbana men knutstorp är många gånger roligare.

Det ena har ju inget med det andra att göra.. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Både och, då jag inte vill missa något av dem. Då kapar jag personlöigen hellre Mantorp ur schemat.. *gömmer mig bakom soffan*
[right][snapback]334583[/snapback][/right]
Detta hade varit det bästa av två världar <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Då får man dels putsa på sitt tekniska sinne på sturup och dels bara köra och vara glad på knutstorp.

Edit: Det skulle kanske behövas en poll för att se vilka banor som flest röstar på som sin "favoritbana" och den/de banorna som kommer sist i pollen åker ur kalendern. Fast sen å andra sidan kanske det inte är helt rättvist med tanke på att det finns fler invånare från klubben kring vissa av banorna.
Men kan kanske vara något att fundera på till klubben bokar nästa gång.
Senast redigerad av david-o den 3 oktober 2006, 12:56, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Användarvisningsbild
eko

då får folket flytta ner <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->

*tar skydd*
Skriv svar