När jag körde hem från jobbet igår, började "bränsleinsprutningssytemlampan" att lysa och hastighetsmätaren gick i botten. nån som vet vad detta kan bero på?
Så nu funkar inte min hastighetsmätare... nån som har haft liknande problem? hur fixar man det?
Det är en Accord-90 2.2i, helt orginal.
Hastighetsmätaren slutat fungera!
Hej
Jag hade lika dan prob på min Honda (samma model av Accord)
Det var mätarens sensor som ligger på växellådan som gick sönder.
Den ser som en lite aluminium låda (ca 8cmX5cmX2cm) som är fast skruvad på växellådan och med 3 trådar som är anslutit på...
Det är säkert den sensor som ger ditt problem
Den kostade mig ca 200 euros i 2001.
Lycka till!
Fabian <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Jag hade lika dan prob på min Honda (samma model av Accord)
Det var mätarens sensor som ligger på växellådan som gick sönder.
Den ser som en lite aluminium låda (ca 8cmX5cmX2cm) som är fast skruvad på växellådan och med 3 trådar som är anslutit på...
Det är säkert den sensor som ger ditt problem
Den kostade mig ca 200 euros i 2001.
Lycka till!
Fabian <!--emo&:)-->
Fabian Dereux
-
Forenademotor.se
- Kontakt:
jepp får du ingen signal från speed sensor så går ej farthållren och motorvarningslampan lyser
MVH Peter Israelsson
MVH Peter Israelsson
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69