Kaoset i sthlm
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Håller med inlägget som Fresa la in, sluta lipa för helvete, det är inte så att det är första vintern sverige har. Inte ens i Libanon där folk kör på sommardäck året runt (vissa med kedjor) händer det sånt här när det det snöar. Jag kan tillägga att när det snöar i Libanon så snöar det MKT, halvmeter e vardag typ.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
Btw Magnus, postat i fel forum va? Eller vad har denna tråden med bilar o göra? <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Men vi har åtminstone lika bra snöröjning som i Libanon - obefintlig och oförberedd <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
- Dani
- Kontakt:
Dessutom kollar vi motoroljan när den är varm, ändå klarar vi oss så bra, stackars sthlm.are som sätter CTR.er i trottoarer mm när de precis köpt sina bilar, vill ni ha en kram?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
jag hör till dom som satt i bilköpe i drygt 5 timmar i går...
de snackas om snö kaos... de va inget snö kaos de va is kaos.. snönn hade absolut inget med problemet att göra (eller jo kanske lite de polerade isen lite ytterligare) problemet va isen som låg under snönn...
sen å andra sidan så tillhörde jag en av dom som körde med sommar däck och jag hade inga somhelst problem med någa backar, allt handlar om planering och att kunna köra bil. men jag såg åxå bilar som stog stilla och helt plötsligt började glida bakåt ner för backar när ägarna var ute å puttade upp framförvarande bil uppför backen
Enligt min åsikt så var problemet att dom inte halkbekämpade överhuvudtaget innan snönn kom. en vända med salt/sand bil och inga av dom här problemen hade uppstått.
de snackas om snö kaos... de va inget snö kaos de va is kaos.. snönn hade absolut inget med problemet att göra (eller jo kanske lite de polerade isen lite ytterligare) problemet va isen som låg under snönn...
sen å andra sidan så tillhörde jag en av dom som körde med sommar däck och jag hade inga somhelst problem med någa backar, allt handlar om planering och att kunna köra bil. men jag såg åxå bilar som stog stilla och helt plötsligt började glida bakåt ner för backar när ägarna var ute å puttade upp framförvarande bil uppför backen
Enligt min åsikt så var problemet att dom inte halkbekämpade överhuvudtaget innan snönn kom. en vända med salt/sand bil och inga av dom här problemen hade uppstått.
Kristian, Hondalös.
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
Jag är helt på din linje Kristian. Jag hade vinterdäck på (med dubb om än ganska slitna sådana) och även min bil fick för sig att glida i sidled när det kom en kastvind. Ingen förare i världen kan hindra att bilen blåser av vägen när det är blankpolerad is att köra på! Jag har bara varit med om att det varit så snorhalt några enstaka gånger förr under mina 13 år som bilförare. Det spann på femman med CRX:en vid minsta dutt på gasen redan nere vid 1500-2000 varv.
Jag fick ångra mig efter att ha stått 1,5 timme stilla på E18. Av rent flyt så stod jag bredvid en avfart och kunde knixa mig från E18 ut på småvägarna över skogen mot Upplands Väsby. Där låg det bilar till höger och vänster överallt. Bärgningsfirmorna måste haft en guldnatt inatt för imorse var de flesta borta redan! Jag kom hem efter 2,5 timmes resa vilket nog får räknas som kort jämfört med många andra.
Jag fick ångra mig efter att ha stått 1,5 timme stilla på E18. Av rent flyt så stod jag bredvid en avfart och kunde knixa mig från E18 ut på småvägarna över skogen mot Upplands Väsby. Där låg det bilar till höger och vänster överallt. Bärgningsfirmorna måste haft en guldnatt inatt för imorse var de flesta borta redan! Jag kom hem efter 2,5 timmes resa vilket nog får räknas som kort jämfört med många andra.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Min flickvän och hennes familj blev strandsatta mitt ute i skogen när kamremmen förmodligen på deras Renault gick, haha fanns inte en tillgänglig bärgningsbil på 7000mils radie <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
<!--QuoteBegin-Dani+2 Nov 2006, 20:57:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 2 Nov 2006, 20:57:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Dessutom kollar vi motoroljan när den är varm, ändå klarar vi oss så bra, stackars sthlm.are som sätter CTR.er i trottoarer mm när de precis köpt sina bilar, vill ni ha en kram?
[right][snapback]345008[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag ser att ni är riktiga skvallerkärringar, med talang för färgsättning dessutom.
Jag tänker komma på banträffarna nåsta år, då får du och Magnus hitta på nån
annan som inte är närvarande och ni kan prata skit om ostraffat <!--emo&:whip:-->
<!--endemo-->
Krama varanda tills dess, vet jag <!--emo&:whatever:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]345008[/snapback][/right]
Jag ser att ni är riktiga skvallerkärringar, med talang för färgsättning dessutom.
Jag tänker komma på banträffarna nåsta år, då får du och Magnus hitta på nån
annan som inte är närvarande och ni kan prata skit om ostraffat <!--emo&:whip:-->
Krama varanda tills dess, vet jag <!--emo&:whatever:-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
- Dani
- Kontakt:
Snacka skit? Tolka det som du vill, han bara sa vad som hade hänt. Men kom du på banträffarna, har inte jag några problem med, och där finns inga trottoarkanter heller. Magnus kramar jag gärna, jag gillar spinkiga mellanålders män <!--emo&:wub:-->
<!--endemo-->
Senast redigerad av Dani den 2 november 2006, 21:39, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
7000mil <!--emo&:o-->
<!--endemo-->
det är typ nästan 2 varv runt jorden, fett dåligt av vägverket. <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
det är typ nästan 2 varv runt jorden, fett dåligt av vägverket. <!--emo&:D-->
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Ja inte vet jag vad du har sagt eller varför det skulle vara så jäkla farligt
att råka ta med däcksidan i den där ustående trottoarkanten i en bil man inte än känner <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Dani, jag vill bara inte att du ska hacka på mig varje gån vi råkar skriva i samma tråd.
Av nån jäkla anledning har du börjat göra det. Låt oss lämna det bakom oss, pojkar
att råka ta med däcksidan i den där ustående trottoarkanten i en bil man inte än känner <!--emo&:whistling:-->
Dani, jag vill bara inte att du ska hacka på mig varje gån vi råkar skriva i samma tråd.
Av nån jäkla anledning har du börjat göra det. Låt oss lämna det bakom oss, pojkar
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Helt klart alternativ 2 med en gnutta av alt 1.
city-bromma-hammarby på 4,5 timmar... kul <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Då snackar vi dessutom varenda tänkbara smitväg och fuling man kan tänka sig på den resan.
Hade INGA problem överhuvudtaget någonstans att ta mig fram elr stanna pga bra dubbade vinterdäck och en lätt gasfot.
Folk kör överlag som krattor och hur i hvete man kan komma på tanken att åka med sommarpuckar igår förstår jag inte...
Det har varnats för snön under 1 veckas tid i all tänkbar media så man kan omöjligt ha missat att det skulle komma denna veckan!!!
city-bromma-hammarby på 4,5 timmar... kul <!--emo&:)-->
Då snackar vi dessutom varenda tänkbara smitväg och fuling man kan tänka sig på den resan.
Hade INGA problem överhuvudtaget någonstans att ta mig fram elr stanna pga bra dubbade vinterdäck och en lätt gasfot.
Folk kör överlag som krattor och hur i hvete man kan komma på tanken att åka med sommarpuckar igår förstår jag inte...
Det har varnats för snön under 1 veckas tid i all tänkbar media så man kan omöjligt ha missat att det skulle komma denna veckan!!!
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-mAbZ+2 Nov 2006, 23:02:35--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ @ 2 Nov 2006, 23:02:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->att råka ta med däcksidan i den där ustående trottoarkanten i en bil man inte än känner <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->

[right][snapback]345037[/snapback][/right]
Den passningen trodde jag var menad till Magnus... <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Mattias+2 Nov 2006, 22:05:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Mattias @ 2 Nov 2006, 22:05:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-mAbZ+2 Nov 2006, 23:02:35--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ @ 2 Nov 2006, 23:02:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->att råka ta med däcksidan i den där ustående trottoarkanten i en bil man inte än känner <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->

<!--endemo-->
[right][snapback]345039[/snapback][/right]
Trodde jag med!! Jag har väl repat varenda fälg jag ägt i princip.. <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Men nu när Du säger det mabs, Du körde på en trottoar med den CTR:en Du köpte av mig när vi skulle hämta vinterdäcken.. Kommer ihåg det tydligt eftersom jag kollade repan i fälgen (höger bak) efteråt. Vad som skulle vara farligt med det? Inte vet jag, jag gjorde nämligen exakt samma sak fast med orginalfälgarna på samma bil på samma plats. Men Du verkar tycka det är pinsamt eller nåt? Eller så PMS:ar Du bara?? Skitsnack? Det får stå för Dig isf..
Om Du har problem med att jag säger till en kompis "Vet Du, killen som köpte min CTR satte höger bak i den här trottoarkanten (pekar) när vi skulle hämta vinterdäcken.." Ja, då får Du väl ha det.. <!--emo&:yawn:-->
<!--endemo-->
Puss puss, så ses vi på banträffarna då! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]345039[/snapback][/right]
Trodde jag med!! Jag har väl repat varenda fälg jag ägt i princip.. <!--emo&:D-->
Men nu när Du säger det mabs, Du körde på en trottoar med den CTR:en Du köpte av mig när vi skulle hämta vinterdäcken.. Kommer ihåg det tydligt eftersom jag kollade repan i fälgen (höger bak) efteråt. Vad som skulle vara farligt med det? Inte vet jag, jag gjorde nämligen exakt samma sak fast med orginalfälgarna på samma bil på samma plats. Men Du verkar tycka det är pinsamt eller nåt? Eller så PMS:ar Du bara?? Skitsnack? Det får stå för Dig isf..
Om Du har problem med att jag säger till en kompis "Vet Du, killen som köpte min CTR satte höger bak i den här trottoarkanten (pekar) när vi skulle hämta vinterdäcken.." Ja, då får Du väl ha det.. <!--emo&:yawn:-->
Puss puss, så ses vi på banträffarna då! <!--emo&:)-->
Senast redigerad av MagnusL den 3 november 2006, 08:51, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Nej, Magnus, inga problem med det. Fult av Dani att använda det på ett publikt forum mot mig, bara.
Men som jag redan skrivit: inget att tjafsa om.
Och BTW - grattis till nya bilen! <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo-->
Men som jag redan skrivit: inget att tjafsa om.

Och BTW - grattis till nya bilen! <!--emo&:shock1:-->
- *PAPPOUS*
- Bil: Civic EK20
- Namn: Christian Kutsudakis
En kille på jobbet skulle köra en trailer från OKQ8:s lager i Bro till Västberga den dagen.Han åkte från Bro runt 17.00 och var framme klockan 04.00.
Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Kan ju meddela att det var samma problem i Oslo/Fredrikstad dan innan ni fick det i Sthlm...
Och det satte ju Mig i skiten med alla jävla idioter som helt plötsligt skulle ha fyrningsolja eftersom det blev kallt helt plötsligt...
och mina truckar som fick köra mindre pga säkerhetsreglerna...
Och det satte ju Mig i skiten med alla jävla idioter som helt plötsligt skulle ha fyrningsolja eftersom det blev kallt helt plötsligt...
och mina truckar som fick köra mindre pga säkerhetsreglerna...
Благодаря мутра!
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Fresas vidarepassning va ju klockren.. <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
å iof kör ja inte så mycket i stockholm, men ja skulle gissa på en kombination av alla 3....
folk kan fan inte köra bil....
sand/salt/skottning sköts inte som de skall...
å is på gatorna e inget bra väder....
å iof kör ja inte så mycket i stockholm, men ja skulle gissa på en kombination av alla 3....
folk kan fan inte köra bil....
sand/salt/skottning sköts inte som de skall...
å is på gatorna e inget bra väder....
Senast redigerad av smacke den 4 november 2006, 14:39, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
folk kan inte hantera bilarna. folk har inte övat hantera bilen på isar, parkeringar, backar ja allt fan. när jag kom hem till åland i torsdags (hujedamej va kallt det är här uppe) så var det "snökaos" den enda bil jag hade till förfogande var en med sommardäck. inte var det nå problem, man fick ta lite sats för backarna bara <!--emo&:D-->
<!--endemo--> o undvika de stora backarna. sen fick jag en bil med friktionsdäck, där har det absolut inte vart nå problem. så jag förstår inte att folk lyckas fastna överallt. det måste ju va folk som antingen inte kan hantera kopplingen o gasen eller sitter på 4 puckad sinterlamell. jag tror det helt klart har med folks oförmåga att göra.
förra edit: vintern (inte våren), när det var snökaos o storm just före nyår då jag hämtade min legend, ingen plogning eller saltning 2dm snö på motorvägen. de enda ställena jag hade problem var inne i sthlm där folk fastnade av nån anledning och nära norrtälje där det vart en jävla kö, som jag inte riktigt kan placera VARFÖR är min bil så jävla mycket bättre än alla andra eller är d bara hemska chaufförer? jag menar, jag körde runt 100, efter lite testande hur underlaget betedde sig. hade vinterdäck, bilen plöjde fint genom underlaget. puttra på med cruisecontrollen o mös i vinterovädret. så kommer den där kön, jag hankar mej förbi den med lite fula trix, och kan för allt i världen inte hitta en orsak till att kön ser ut som den gör... jag menar det var nyår... folk LÄR ju ha fått på vinterdäcken då.
våldsam isbilskörning borde vara obligatoriskt <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
förra edit: vintern (inte våren), när det var snökaos o storm just före nyår då jag hämtade min legend, ingen plogning eller saltning 2dm snö på motorvägen. de enda ställena jag hade problem var inne i sthlm där folk fastnade av nån anledning och nära norrtälje där det vart en jävla kö, som jag inte riktigt kan placera VARFÖR är min bil så jävla mycket bättre än alla andra eller är d bara hemska chaufförer? jag menar, jag körde runt 100, efter lite testande hur underlaget betedde sig. hade vinterdäck, bilen plöjde fint genom underlaget. puttra på med cruisecontrollen o mös i vinterovädret. så kommer den där kön, jag hankar mej förbi den med lite fula trix, och kan för allt i världen inte hitta en orsak till att kön ser ut som den gör... jag menar det var nyår... folk LÄR ju ha fått på vinterdäcken då.
våldsam isbilskörning borde vara obligatoriskt <!--emo&:P-->
Senast redigerad av EcciBaka den 5 november 2006, 14:35, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------