Men packningen mellan katten o avgaset var lite gammal o utsliten så det läcker där nu... pratade med Christer på Rosenholtz och han hade för sig att jag inte ska ha en originalpackning utan en trekantig packning som eg ska vara till nån Mazda... den är visst lite för stor så man får klippa kanterna på den. Ska finnas på Mekonomen, nån som vet vad jag ska ha?
Packning mellan katt o avgas
-
RoadRunner
- Namn: Johan Tullare
Skruvade dit mitt BC IV igår så nu låter bilen lite mysigare <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Men packningen mellan katten o avgaset var lite gammal o utsliten så det läcker där nu... pratade med Christer på Rosenholtz och han hade för sig att jag inte ska ha en originalpackning utan en trekantig packning som eg ska vara till nån Mazda... den är visst lite för stor så man får klippa kanterna på den. Ska finnas på Mekonomen, nån som vet vad jag ska ha?
Civic Type R #19028
A E M | N e u s p e e d | B u d d y C l u b | S p o o n | D C S p o r t s | J ' s R a c i n g | R e c a r o | S p a r c o | I n g a l l s
A E M | N e u s p e e d | B u d d y C l u b | S p o o n | D C S p o r t s | J ' s R a c i n g | R e c a r o | S p a r c o | I n g a l l s
<!--QuoteBegin-RoadRunner+24 Nov 2006, 09:55:27--><div class='quotetop'>QUOTE(RoadRunner 4 24 Nov 2006, 09:55:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skruvade dit mitt BC IV igår så nu låter bilen lite mysigare <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]351303[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
inte en aning, men kolla med någon store som säljer bcIV dom kanske har nått hemma, kolla bobkit t.ex!
[right][snapback]351303[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
inte en aning, men kolla med någon store som säljer bcIV dom kanske har nått hemma, kolla bobkit t.ex!
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Detta är högintressant för mig med. Jag kör med originalpackning på mitt BC IV och om man har en sprillans ny packning så läcker det inte vad jag har märkt, men om man tittar på konstruktionen på röret (BC IV alltså) så ser det ju onekligen ut som att det ska sitta en trekantig packning av normal avgaspackningstyp där.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
Forenademotor.se
- Kontakt:
Vet att om man köper rostfritt avgas från Ferrita så följer det med en trekantig packning den borde passa här med Typ Mekonomen om de inte har i sitt sortiment annars kan du alltid kontakta ferrita
http://www.ferrita.se
MVH Peter Israelsson
http://www.ferrita.se
MVH Peter Israelsson
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
- \/ision
- Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
- Namn: Calle Berletin
när jag byte mitt org till catback så använde jag org packningen! inga problem alls
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
-
fekke
köp på biltema har där som passar perfa. ta med gammla packningen o kolla. dom har några olika =()
-
RoadRunner
- Namn: Johan Tullare
Jag köpte en sån trekantig packning på mekonomen i lördags... o in på OKQ8 GDS... men en mutter kärvade (trots att jag hade den borta i torsdags, märkligt) så jag vred av bulten... så nu låter bilen lika mysigt som innan trots ny packning. Blir till att borra ur o fixa en genomgående bult... el köpa en racekatt el kattersättare när jag ändå håller på kanske? <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Civic Type R #19028
Bland det första jag gjorde med min bil när jag bytte cat-back system var att kapa av och borra bort de tre bultarna som sitter i flänsen på katten då de inte är rostfria. Så satte jag i tre nya rostfria bultar med låsbrickor. Efter det gick det hur smidigt som helst att byta system. Bara att dra loss första biten med ett spärrskaft eller dyl och sen skruva med fingrarna. <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
[b]Medlem #1535[/b]