tips på hotell+resturang?
-
green_civic
- Bil: Integra K24-R
- Namn: Stefan Abelson
- Been thanked: 1 time
halloj
jag å tjejen tänkte ta en liten helg tillsamans uppe i stockholm!!shoppa lite å senare käka och dricka lite gott på kvällen å sedan sova över på hotell är de tänkt!
men nu är det så att vi inte har någon aning om vart man ska ta in....vi vill ha det centralt å helst gång väg till en nice restrang i närheten!
ska fira första året tillsamans så man vill ju att det ska vara ett fint ställe...så det gör inte så mycket om det kostar en slant (bara man får vad man betalar för)
mvh/stefan
jag å tjejen tänkte ta en liten helg tillsamans uppe i stockholm!!shoppa lite å senare käka och dricka lite gott på kvällen å sedan sova över på hotell är de tänkt!
men nu är det så att vi inte har någon aning om vart man ska ta in....vi vill ha det centralt å helst gång väg till en nice restrang i närheten!
ska fira första året tillsamans så man vill ju att det ska vara ett fint ställe...så det gör inte så mycket om det kostar en slant (bara man får vad man betalar för)
mvh/stefan
Stefan Abelsson
DCK24-R
DCK24-R
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
äta
<a href='http://www.grill.se/' target='_blank'>http://www.grill.se/</a>
En äkta "showroom restaurang". Svintufft ställe som är en gammal möbelaffär, När restaurangen tog över har dom använt möblerna från affären, så det känns som att kliva in i ett stort vardagsrum. Det är stort öppet kök och sen har dom en stor träkolsgrill som grillar ett lamm eller liknande live! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Drivs av Melker Andersson.. Känd från TV.. <!--emo&:)-->
<!--endemo--> (Melkers krogakut) Extremt bra mat. Ligger på gångavstånd från hotellet jag rekomenderar. Här kostar det en slant och Ni bör boka en vecka innan.
sova
<a href='http://www.nordiclighthotel.se/' target='_blank'>http://www.nordiclighthotel.se/</a>
Ett grymt designhotel. Hemsidan säger allt.
<a href='http://www.grill.se/' target='_blank'>http://www.grill.se/</a>
En äkta "showroom restaurang". Svintufft ställe som är en gammal möbelaffär, När restaurangen tog över har dom använt möblerna från affären, så det känns som att kliva in i ett stort vardagsrum. Det är stort öppet kök och sen har dom en stor träkolsgrill som grillar ett lamm eller liknande live! <!--emo&:)-->
Drivs av Melker Andersson.. Känd från TV.. <!--emo&:)-->
sova
<a href='http://www.nordiclighthotel.se/' target='_blank'>http://www.nordiclighthotel.se/</a>
Ett grymt designhotel. Hemsidan säger allt.
Senast redigerad av MagnusL den 23 november 2006, 16:59, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Nordic Light kan jag också rekommendera.
Käka kan jag (trot eller ej) rekommendera en restaurang som heter La Cusina på söder... grymt kök!
Annars om man är mycket för utsikten så är gondolen given men jag rekommenderar att ni tar drinkar där.
Käka kan jag (trot eller ej) rekommendera en restaurang som heter La Cusina på söder... grymt kök!
Annars om man är mycket för utsikten så är gondolen given men jag rekommenderar att ni tar drinkar där.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
green_civic
nordic light ser riktigt mysigt ut <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo--> thanks grabbs
Stefan Abelsson
DCK24-R
DCK24-R
Helenes Krog är soft men inget jag skulle rekommendera till en turist då den inte är något speciellt sådär.
Rekommenderar istället Brasserie By The Sea, Grands Veranda (långt ifrån så dyrt som det låter), Kungsholmen (Restaurang som drivs av Melker Andersson), Duvel Café (Belgiskt med massor av belgisk öl), Sonjas Grek (ligger på söder, ett av de bästa grekiska jag nånsin ätit)
Sen måste ni bara avsluta/avrunda med drink på Gondolen... utsikten går inte av för hackor.
Rekommenderar istället Brasserie By The Sea, Grands Veranda (långt ifrån så dyrt som det låter), Kungsholmen (Restaurang som drivs av Melker Andersson), Duvel Café (Belgiskt med massor av belgisk öl), Sonjas Grek (ligger på söder, ett av de bästa grekiska jag nånsin ätit)
Sen måste ni bara avsluta/avrunda med drink på Gondolen... utsikten går inte av för hackor.
Kör:
Kör:
-
Tommie Blomqvist
<!--QuoteBegin-Krister+24 Nov 2006, 10:06:22--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 24 Nov 2006, 10:06:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Helenes Krog är soft men inget jag skulle rekommendera till en turist då den inte är något speciellt sådär.
[right][snapback]351287[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ska det vara greker så Sonjag som i inlägget ovan.
Grill är högsta kvalite´ annars.
NOrdic Light har jag dock aldrig bott på. Sthlm har massor av fina hotell, men allt roligt kostar en rejäl slant.
[right][snapback]351287[/snapback][/right]
Ska det vara greker så Sonjag som i inlägget ovan.
Grill är högsta kvalite´ annars.
NOrdic Light har jag dock aldrig bott på. Sthlm har massor av fina hotell, men allt roligt kostar en rejäl slant.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
-
green_civic
verkar som att grill har bords grillning på vissa rätter i menyn <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo--> lite anulunda grej
Stefan Abelsson
DCK24-R
DCK24-R
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-green_civic+24 Nov 2006, 09:52:45--><div class='quotetop'>QUOTE(green_civic 4 24 Nov 2006, 09:52:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->verkar som att grill har bords grillning på vissa rätter i menyn <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo--> lite anulunda grej
[right][snapback]351302[/snapback][/right]
Jepp, sist jag var där grillade jag mina pilgrimsmusslor själv.. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]351302[/snapback][/right]
Jepp, sist jag var där grillade jag mina pilgrimsmusslor själv.. <!--emo&:)-->
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
green_civic
känns som att det blir en mycket trevlig kväll på grill å sedan en öl eller drink på gondolen!tack för tipsen
Stefan Abelsson
DCK24-R
DCK24-R
Glöm för guds skull inte att boka bord på Grill bara... ju tidigare du ringer och bokar desto större chans till bord.
Kör:
Kör:
-
Swift
Insigma: Beror på om ni vill ha vimmel och partaj eller en lugn romantisk middag. Men nyår skulle jag rekommendera Gondolen men jag vågar satsa pengar på att det är fullbokat sedan länge.
Kör:
Kör:
Insigma: Som sagt, beror på om det skall vara romantiskt/glamour/party/litet/stort/dyrt/billigt?
Kör:
Kör:
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
Ett lugnt och organiserat ställe. Lite kärleksfirande tänkte jag mig <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
spelar ingen roll om det är dyrt eller billigt.
spelar ingen roll om det är dyrt eller billigt.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Tjaa... då har du redan många råd här i tråden...
Är du villig att lägga lite mer pengar tar ni in på Sheraton Towers och kör roomservice... det är 8:de våning på Sheraton och hälften av rummen har utsikt över riddarholmen... fyrverkeriafton kan i stort sett utlovas.
EDIT: Missade att säga att det kostar ca 2500:- för en natt och då ingår inte roomservice.
Är du villig att lägga lite mer pengar tar ni in på Sheraton Towers och kör roomservice... det är 8:de våning på Sheraton och hälften av rummen har utsikt över riddarholmen... fyrverkeriafton kan i stort sett utlovas.
EDIT: Missade att säga att det kostar ca 2500:- för en natt och då ingår inte roomservice.
Senast redigerad av Krister den 1 december 2006, 23:49, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör: