Beställa delar från USA?
Skulle behöva lite prylar till min CRX och undrar om någon testat att beställa från någon av de firmor som finns på CRX Resourse?
Skulle bland annat behöva gasdämpare till bakluckan (och även till en annan japanare som endast finns i originalutförande här i sverige som det ser ut... drygt 1600:- var mkt till en sådan gammal och billig bil).
Vad brukar frakten gå på?
Betalning innan via kort gissar jag?
Hur länge brukar man få vänta på varor från USA?
Vet någon vart det går att finna fina fälgar (gärna lite kromat:-) och inte i "18 - "20 dimension utan i 16"?
Skulle bland annat behöva gasdämpare till bakluckan (och även till en annan japanare som endast finns i originalutförande här i sverige som det ser ut... drygt 1600:- var mkt till en sådan gammal och billig bil).
Vad brukar frakten gå på?
Betalning innan via kort gissar jag?
Hur länge brukar man få vänta på varor från USA?
Vet någon vart det går att finna fina fälgar (gärna lite kromat:-) och inte i "18 - "20 dimension utan i 16"?
Sture Teglund
gasdämpare köper du som Linus sa på biltema.. det gjorde jag till min förra crx.. funkar skit bra! <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo--> gick på 300-400:- för 2st
Senast redigerad av Isse den 26 december 2006, 21:43, redigerad totalt 1 gånger.
Isak Tuvesson
Billinge
0733 650340
Crx ED9 -88 -Såld
Del Sol VTi -92 - Såld
Civic Type-R ep3 - Såld
kör: Civic eg5
Billinge
0733 650340
Crx ED9 -88 -Såld
Del Sol VTi -92 - Såld
Civic Type-R ep3 - Såld
kör: Civic eg5
lät ju bra med biltema och det är någorlunda kvalitet också då! Hittar två stycken till Hondor på biltema, står inget om CRX men någon av dessa kanske passar ändå?
Söker till en Suzuki Swift också...
Hur vet tullen summan man köpt för? står det på utsidan av paketet?
Om man har bekanta i USA så slipper man tull och annat då... för de öppnar väl inte paketen för att se och uppskatta innehållets värde:-)
Någon som har en aning om ungefärlig frakt från USA för ett paket på låt säga 5 kg?
Söker till en Suzuki Swift också...
Hur vet tullen summan man köpt för? står det på utsidan av paketet?
Om man har bekanta i USA så slipper man tull och annat då... för de öppnar väl inte paketen för att se och uppskatta innehållets värde:-)
Någon som har en aning om ungefärlig frakt från USA för ett paket på låt säga 5 kg?
Sture Teglund
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
om du känner någon i us är de väll lätare
dom kola upp pris o frakt till dig ?
och jo de händer att tullen öppnar o uppskattar priset..
och jepps preiset står på papperna för paketet..
men att importera gasdämpare från us känns välldigt
dyrt o klumpigt måste jag säga..
dom kola upp pris o frakt till dig ?
och jo de händer att tullen öppnar o uppskattar priset..
och jepps preiset står på papperna för paketet..
men att importera gasdämpare från us känns välldigt
dyrt o klumpigt måste jag säga..
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Ar I usa just nu och har kollat lite priser pa frakt. Det billigaste jag hittat inu har varit usps. Jag fick pris pa 80 dollar for ett paket pa 10 kg. Min kompis skicka hem ett paket pa 3 kg och betala 34 dollar, sa nagonstans daremellan kanske 5 kg kostar. Nar du skickar paketet far du fylla I tullpapper dar du uppger varde, innehall osv..
Hoppas detta var till lite hjalp.
Hoppas detta var till lite hjalp.
<span style='font-family:Optima'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Rasmus Andersson[/b] </span></span>
Skåne/Ystad
Civic VEi -93
CRX VT -91-->såld
CRX -89-->såld
Skåne/Ystad
Civic VEi -93
CRX VT -91-->såld
CRX -89-->såld
Tack för prisinformationen... Blir nog enklare om än kanske dyrare att hitta delar i sverige stället.
Fina fälgar i 16" då, vart finns det? gillar krom som nu äntligen har hittat till Sverige men problemet verkar vara att fälgarna alltid är så väldigt stora på dessa!
Fina fälgar i 16" då, vart finns det? gillar krom som nu äntligen har hittat till Sverige men problemet verkar vara att fälgarna alltid är så väldigt stora på dessa!
Sture Teglund
sök på gamla forumet om vilken modell det skulle vara på crx:en, tror det var någon mazda 323 funkade iaf fin fint på min gamla crx med biltemafjädrarna <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag var på Biltema och köpte gasdämpare till backluckan på min vinterhäck (en CRX gen1). Jag plockade bort en dämpare och tog med mig som referens. Sedan valde jag bara den dämpare som hade rätt infärstning och var någorlunda lik i längd. Det var lite bök att få sönder de gamla dämparna så att man kunde plocka över kulleden (vid infästningen i karrossen), men det gick med en bågfil.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Peter_1976
- Bil: Honda Civic 2.0 GL (FD2)
- Namn: Peter Sköld
<!--QuoteBegin-stegen+28 Dec 2006, 00:12:37--><div class='quotetop'>QUOTE(stegen @ 28 Dec 2006, 00:12:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tack för prisinformationen... Blir nog enklare om än kanske dyrare att hitta delar i sverige stället.
[right][snapback]360154[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag vet inte om dom har så små fälgar, just såna du söker. Tror mest det är stora fälgar, men du kan kolla själv.
hoppas det är lite hjälp
<a href='http://www.westcoastwheelfactory.com/' target='_blank'>http://www.westcoastwheelfactory.com/</a>
[right][snapback]360154[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag vet inte om dom har så små fälgar, just såna du söker. Tror mest det är stora fälgar, men du kan kolla själv.
hoppas det är lite hjälp
<a href='http://www.westcoastwheelfactory.com/' target='_blank'>http://www.westcoastwheelfactory.com/</a>
Peter Sköld, Lund
Honda Civic FD2 -07
http://www.garaget.org/?car=198809
Honda Civic FD2 -07
http://www.garaget.org/?car=198809
Tänk på att om du ska fiffla med papprena när du skickar grejer från USA så är det priset du skriver där som du får ut för ifall det skulle hända något med ditt paket på vägen.
Köper du en uppsättning fälgar för 700 dollar och skriver att de är värda 100 dollar så är det de 100 dollarna du får tillbaka.
De är inte specielt försiktiga när de kastar och flyttar paket och att få kanten på en fälg stukade eller något repat är inte specielt svårt.
Köper du en uppsättning fälgar för 700 dollar och skriver att de är värda 100 dollar så är det de 100 dollarna du får tillbaka.
De är inte specielt försiktiga när de kastar och flyttar paket och att få kanten på en fälg stukade eller något repat är inte specielt svårt.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner