Bra olja för skånsk vinter?
-
Topplocket
Hör att oljan i tjejns bil e lite för trögflytande nu när det börjar bli kallare här nere i potatisland! Tänkte slänga i en olja med lite lättare visko, men vill inte ha en allt för lätt med tanke på att nästa byte blir nog till nästa vinter (hon kör inte så mycket) så den ska helst funka på sommaren med. Så! e de nån som kan rekomendera en bra olja till en civic lsi 92 med 16.000 mil på mätaren? Märke/visko? Det blir ju sällan svinkallt här nere! tänkte höra med er Honda experter först! God fortsättning förresten! <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Henrik Andersson
www.truckmechanic.zoomin.se
-
Topplocket
Hehe, Biltemas? Nja lite mer kvalitetsolja hade jag nog tänkt hälla i ! men 5w/40 e väl ungefär vad jag hade tänkt mig!
Henrik Andersson
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Biltemas helsyntet är helt klart ett bra val i detta fall. Stirra inte dig blind på märket, titta på klassningarna.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Jag hade kört biltemas halvsyntet i denna bil, räcker mer än väl. Köp ett org oljefilter bara.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Topplocket
Nåväl! kanske får ändra uppfattning då! har alltid varit skeptisk till biltemas produkter, då jag tycker dessa hållt en dålig kvalitet än så länge! dock har jag ju aldrig provat deras oljor! Har inte vågat ärligt talat!
Martin, jag litar på din expertis, men kör en "poll" i frågan ändå! <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Martin, jag litar på din expertis, men kör en "poll" i frågan ändå! <!--emo&:D-->
Senast redigerad av Topplocket den 28 december 2006, 19:35, redigerad totalt 1 gånger.
Henrik Andersson
-
Forenademotor.se
- Kontakt:
Skånsk rapsolja
Nej men Castol v5w40 Soft tech ett bara val
Nej men Castol v5w40 Soft tech ett bara val
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Jag har nu kört på biltemas helsyntet 1500 mil utan att ens kolla oljan (bilen har 25000 mil bakom sig). Oljan klarar garanterat mer men det blir nog snart byte ändå. Mineral fungerar också, även i norrlandsk vinter, men bytesintervallerna blir mycket tätare (500-1000 mil beroende på bil/körstil). Vi tröttnar aldrig att diskutera vilka oljor som är bra eller dåliga.... :s Farsan köper mineral för 12kr per liter och kör 9000 mil på så det kan väl inte vara så noga med oljan egentligen...
Vet inte hur du hör att oljan är trögflytande. Det säljs nästan inte olja som inte klarar svenskt klimat, det är bara till vissa gamla motorcyklar det finns sämre olja.
Vet inte hur du hör att oljan är trögflytande. Det säljs nästan inte olja som inte klarar svenskt klimat, det är bara till vissa gamla motorcyklar det finns sämre olja.
Senast redigerad av pelleman den 28 december 2006, 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
Per-Ola Gustavsson