Har isär min motor igen och konstaterade att jag var tvungen att öka spridarstorlek för att öka bränslet.
Jag pratade med en firma som beställde hem spridare till just min sorts motor, h22a5... betalade och var glad när paketet ramlade ner med posten...
När vi däremot häromdagen skulle montera ihop motorn igen... (jag har bytt topp-packning också) så upptäckte vi att spridarna passar inte...
Kan någon säga mig vart man får tag i större spridare med
- ca 400cc
- runt 12 ohm (krav 10-13 ohm)
- keihin 2-style (ganska smala med små o-ringar)
jag har letat och letat och letat och letat... men tydligen inte på rätt ställe..
Jag hittade en sort på Summit-racing... de hade bara 310cc.. vilket inte räcker..
Hjälp!?
//Mr_Sunesson
ps. Är det dessutom någon som är i behov av spridare 420cc? tror att de är av bosch-typ? ds.
Hjälp med spridare till H22!
-
Mr_Sunesson
--------------------------------------
Honda Prelude VTI Type S -98
Andra bilar i mitt garage:
- Porsche 944 Turbo S
- BMW X5
- Porsche 944 Turbo S
- BMW X5
tjena sunesson, dags för turbo eller? va ska du annars med så stora spridare till? du vet att du har bara 270 kubikare original va?
d bästa och billigaste för dej e att bosch-konvertera din bil så dom spridarna du har fått passar. tror inte de spridarna du säker finns i eftermarknadsvärlden. d e nog bara om du hittar dem under huven på en tex. evo8 och beställer dem direkt från mitsubishi själva. hondas största spridare e s2000's på 360cc men tror de gick loss för 2papp styck.
d bästa och billigaste för dej e att bosch-konvertera din bil så dom spridarna du har fått passar. tror inte de spridarna du säker finns i eftermarknadsvärlden. d e nog bara om du hittar dem under huven på en tex. evo8 och beställer dem direkt från mitsubishi själva. hondas största spridare e s2000's på 360cc men tror de gick loss för 2papp styck.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
jag har volvos gröna 465cc
sitter på alla R-modeller
evo 1-3 har annars 510cc evo 4 och upp har 560cc har jag för mig
sitter på alla R-modeller
evo 1-3 har annars 510cc evo 4 och upp har 560cc har jag för mig
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
Mr_Sunesson
Men vi vill inte maxa spridarna som honda gör original... tror att det ska gå med 400cc x 80% = 320 cc vilket borde klara cirka 220-240 hk på fyra cylindrar...
vi var också inne på att konvertera fuel-railen och blocket så att det passar... synd bara på att vi måste lyfta av insuget igen... det är inte det lättaste att montera/demontera med ARP-bultat block...
men men ... jag har väl litat på dig förr hamed så jag får väl bara bita i det sura och lyfta av skiten igen...
det är inte så mycket man måste borra heller upptäckte vi.. har du några tips?
//Andreas
vi var också inne på att konvertera fuel-railen och blocket så att det passar... synd bara på att vi måste lyfta av insuget igen... det är inte det lättaste att montera/demontera med ARP-bultat block...
men men ... jag har väl litat på dig förr hamed så jag får väl bara bita i det sura och lyfta av skiten igen...
det är inte så mycket man måste borra heller upptäckte vi.. har du några tips?
//Andreas
- Porsche 944 Turbo S
- BMW X5
- Porsche 944 Turbo S
- BMW X5
-
Mr_Sunesson
men motståndet i dessa spridare som jag fått hem är 15,9 ohm och i min "lilla" bok om luder så ska det vara mellan 10-13 ohm...
men om man tittar på "högohmiga" spridare så som de benäms bör de ligga mellan 10-16 ohm...
funkar det med 15,9 ohm i preluden?
//Sunesson
men om man tittar på "högohmiga" spridare så som de benäms bör de ligga mellan 10-16 ohm...
funkar det med 15,9 ohm i preluden?
//Sunesson
- Porsche 944 Turbo S
- BMW X5
- Porsche 944 Turbo S
- BMW X5
jag förstår inte varför du ska ta loss hela toppen. d e knappt så du behöver ta loss insuget. för å passa in bosch spridarna behövs inte så mycket mer än byta o-ringarna och lifta fuelrailen en halv centimeter kanske. å så dina fina nya keihin kontakter, får du inte tag i äkta bosch-kontakter kan du använda hondas 95 och äldre.
15,9 var ganska högt, va e d för märke på dem, vet du d? eller rättare sagt, finns d nåt? <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
nån ohm hit och dit gör nog inget, d e bara om man stoppar i lågohmiga så brinner dom upp på nolltid hehe
jag hoppas du har nån piggyback eller nåt å reglera soppan med sen för lite fett lär den gå.
15,9 var ganska högt, va e d för märke på dem, vet du d? eller rättare sagt, finns d nåt? <!--emo&:)-->
nån ohm hit och dit gör nog inget, d e bara om man stoppar i lågohmiga så brinner dom upp på nolltid hehe
jag hoppas du har nån piggyback eller nåt å reglera soppan med sen för lite fett lär den gå.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Enklaste är att konvertera bilen till obd1 och sedan mappa bilen med en P28 eller p30-box, dvs om du inte ska köra helt nytt sprut.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
/ ot
Hur passar volvos gröna spridare i b18c ? ( volvo 740 turbo )
300 cc ?
Hur passar volvos gröna spridare i b18c ? ( volvo 740 turbo )
300 cc ?
Senast redigerad av Flygare den 18 januari 2007, 09:03, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->