Fick frätande syra i ögat igår
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Igår kväll innan middagen höll jag på med bilen, slipade bort lite rost under listen på högra dörren med skyddsglasögon och hörselskydd.
Blev klar med det, dags för att äta.
Såg ett litet ställe där jag tidigare tagit på lite rostätare, skulle bara kolla hur mycket rost den hade ätit upp. sandpapprade lite och fick upp en liten rost bit med rostätar medel rätt upp i ögat och den lilla biten fastnade i ögat. Det sved som faen och jag kunde inte öppna ögonlocket själv. Sprang till kranen o började spola ögat i ca 1 min, mange kom o hjälpe mig få bort biten som fastnat i ögat, fick bort den men det sved fortfarande riktigt mycket.
jag bad mange kolla på rostätare flaskan o kolla vad det står.
Det stod "spola genast med vatten och kontakta läkare"
så dem ringde läkare och läkarn bad oss åka direkt till ögonkliniken i stan.
Och spola vatten i ögat hela tiden tills vi kommer dit.
Jag spolade ögat hela tiden från biten komm i ögat tills vi åkte, sen spolade jag i bilen lite också.
Det var första gången i mitt liv jag var riktigt orolig för min hälsa
När vi kom fram såg det stängt ut, men för akuta fall var det öppet och dem visste att jag var påväg.
Första som hände när jag komdit var att dem vill att jag skulle betala.
Efter det spolade dem mitt öga i ca 20min, var såå skönt att hålla ögat öppet med en stråle i ögat. var värsta kinisiska vatten tortyren.
Efter det kollade dem mitt öga genom nått microskop och med UVljus de kollade även ph värdet i mina båda ögonon och det stämde.
Dem kunde se lite frätskador på hornhinnan som kommer läka om ett par dagar. testade också synen och det funka fin fint
Så det var min fredag
Just nu är ögat bara rött och rinner lite.
jag är bara glad att jag inte förlorade synen något.
Jag använder allt skyddsglas ögon när jag slipar, men nu skulle jag "bara" slipa lite innan precis jag skulle gå o äta. så typsikt <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
/Thomas
Blev klar med det, dags för att äta.
Såg ett litet ställe där jag tidigare tagit på lite rostätare, skulle bara kolla hur mycket rost den hade ätit upp. sandpapprade lite och fick upp en liten rost bit med rostätar medel rätt upp i ögat och den lilla biten fastnade i ögat. Det sved som faen och jag kunde inte öppna ögonlocket själv. Sprang till kranen o började spola ögat i ca 1 min, mange kom o hjälpe mig få bort biten som fastnat i ögat, fick bort den men det sved fortfarande riktigt mycket.
jag bad mange kolla på rostätare flaskan o kolla vad det står.
Det stod "spola genast med vatten och kontakta läkare"
så dem ringde läkare och läkarn bad oss åka direkt till ögonkliniken i stan.
Och spola vatten i ögat hela tiden tills vi kommer dit.
Jag spolade ögat hela tiden från biten komm i ögat tills vi åkte, sen spolade jag i bilen lite också.
Det var första gången i mitt liv jag var riktigt orolig för min hälsa
När vi kom fram såg det stängt ut, men för akuta fall var det öppet och dem visste att jag var påväg.
Första som hände när jag komdit var att dem vill att jag skulle betala.
Efter det spolade dem mitt öga i ca 20min, var såå skönt att hålla ögat öppet med en stråle i ögat. var värsta kinisiska vatten tortyren.
Efter det kollade dem mitt öga genom nått microskop och med UVljus de kollade även ph värdet i mina båda ögonon och det stämde.
Dem kunde se lite frätskador på hornhinnan som kommer läka om ett par dagar. testade också synen och det funka fin fint
Så det var min fredag
Just nu är ögat bara rött och rinner lite.
jag är bara glad att jag inte förlorade synen något.
Jag använder allt skyddsglas ögon när jag slipar, men nu skulle jag "bara" slipa lite innan precis jag skulle gå o äta. så typsikt <!--emo&:(-->
/Thomas
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Fick betongdamm i ögat en gång när jag jobbade med en rivning, det är tydligen oxå är fräntande.
Dem smetade på nån pasta och sen fick jag nån salva ett par dar.
Inte helt skönt iaf.
Dem smetade på nån pasta och sen fick jag nån salva ett par dar.
Inte helt skönt iaf.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Svetsblänk, metallbitar, maskindiskmedel har jag fått i ögat, men klarat mig. Man är försiktigare för varje gång.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Jag skrapade stekbordet på köket där jag jobbar, fick en teflonflisa i ögat.
Det stack till som FAN, men plöstligt släppte det och jag märkte inget. Trode den hade trillat ur eller nått, ögat är ju duktig på att skölja rent själv.
Dagen efter på morgonen såg jag ut som ett monster i ögat och åkte raka vägen till Akuten, SJÄLV i bilen hehe. Såg inte ett skit!
Dom sköljde också i en 20min, precis som du säger kändes det helt sjukt obehagligt, typ som man skulle drukna eller nått hehe.
Sen fick jag en typ av gele som jag skulle ha i ögat. Tog kanske 5 dagar sen var ögat som normalt <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Det stack till som FAN, men plöstligt släppte det och jag märkte inget. Trode den hade trillat ur eller nått, ögat är ju duktig på att skölja rent själv.
Dagen efter på morgonen såg jag ut som ett monster i ögat och åkte raka vägen till Akuten, SJÄLV i bilen hehe. Såg inte ett skit!
Dom sköljde också i en 20min, precis som du säger kändes det helt sjukt obehagligt, typ som man skulle drukna eller nått hehe.
Sen fick jag en typ av gele som jag skulle ha i ögat. Tog kanske 5 dagar sen var ögat som normalt <!--emo&:)-->
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
har fått 1500 gradigt slagg i ögat, nästan samma stuk som längst upp, använder alltid skyddbriller men skulle "bara" slå undan lite slagg från skänken o då va olyckan framme!
hade väldigt mkt tur, ögat klarade sig som tur var men ögonlocket o allt annat runt om fick rätt mkt stryk!
hade väldigt mkt tur, ögat klarade sig som tur var men ögonlocket o allt annat runt om fick rätt mkt stryk!
<span style='color:black'>[ erik pönni ]
[ Honda Accord 2.0 -91 ]</span>
[ Honda Accord 2.0 -91 ]</span>
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
känns som jag haft stämelkort på ögonavdelningen här i halmstad.. i alla fall ett tag för något år sedan.. va fasen där var o varrannan vecka ju..
tysken där är roligast och jäkligt duktig här i stan <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
tysken där är roligast och jäkligt duktig här i stan <!--emo&:P-->
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 2 times
själv så jobba man över å ramla från 3 meter ner på en truck å skadade tummen å röven så nu kan man knappt göra nått.... fick dessutom ligga kvar på sjukhuset för att ja svimma när ja skulle gå hem.oxå en kul fredagkväll;) <!--emo&:prop:-->
<!--endemo--> <!--emo&:whip:-->
<!--endemo-->
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
Olyckan kan vara framme även fast man har skyddsglasögon på sig. har fått snabb lim i ögat,industri locktite lim. Ett trevligt lim som fäster alla 2 ytor med varandra på micro sekunder.
Viktigaste att göra när man fått grejer i ögonen är att sköja extremt mycket. 5-10 min är för lite. Ska vara runt 20 min minst(ibland längre) så har man bra mycket mer % chans att klara synen.
Viktigaste att göra när man fått grejer i ögonen är att sköja extremt mycket. 5-10 min är för lite. Ska vara runt 20 min minst(ibland längre) så har man bra mycket mer % chans att klara synen.
Christofer Heurlin