Undra hur den är på vintern?
CTR 2007 - omdömen, recensioner
Jag tror RX-8an är riktigt najs! Synd att det ska vara så svårt att hitta någon att provköra (uppe i norr)... <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Det är GRYM! Men drar grymt mycket soppa också.
Har mailat med en kille som skrev att den drar 1,7 till 2 liter milen i stan <!--emo&:wacko:-->
<!--endemo-->
Har mailat med en kille som skrev att den drar 1,7 till 2 liter milen i stan <!--emo&:wacko:-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
jo det är det som oroar mig med tanke på att jag kör 2500-3000mil om året.
Tänk om nya CTRen vart bkhjulsdriven, diff, 240hk och vägde 1200kg.. <!--emo&:notworthy:-->
<!--endemo-->
Tänk om nya CTRen vart bkhjulsdriven, diff, 240hk och vägde 1200kg.. <!--emo&:notworthy:-->
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
<!--QuoteBegin-azathoth+19 Feb 2007, 21:29:50--><div class='quotetop'>QUOTE(azathoth 4 19 Feb 2007, 21:29:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jo det är det som oroar mig med tanke på att jag kör 2500-3000mil om året.
<!--endemo-->
[right][snapback]377270[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Den kallas S2000, köp den.
[right][snapback]377270[/snapback][/right]
Den kallas S2000, köp den.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
Det som är hela poängen med just Civic Type R är att den ska vara tillgänglig rent ekonomiskt för vanliga människor, även när räntan gått upp lite. Detta begränsar bilens "kostnadssvängrum" (utrustningsnivå/prestandanivå) markant.
Bilar som Astra OPC, Golf GTi, Clio Sport, 3MPS tror jag ligger farligt nära den gränsen. Bilar som S3 och R32 är redan lååångt förbi.
Bilar som Astra OPC, Golf GTi, Clio Sport, 3MPS tror jag ligger farligt nära den gränsen. Bilar som S3 och R32 är redan lååångt förbi.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
Jag ägde/körde EP3 i ett par år och kunde komma på mig själv med att le lite fånigt varje gång jag plockade bilnyckeln från hallbordet... för min del var 200hk och 8000rpm jävligt tillräckligt för att kunna njuta i varje rondell, landsvägskurva eller motorvägspåfart. På E4'an kunde jag dessutom komma på mig själv med att släppa på farten, växla ner och sen dra på bara för den brutala känslan av att få varva ut motorn.
Jag tror inte den nya Type-R'en kommer vara ett dugg sämre på den biten. Att den dessutom har fått lite komfortprylar som gör det anständigt att plöja fram och tillbaka till västkusten (som jag gör då och då) är bara välkommet. Varför kompromissa när man kan få allt?
Ni som efterfrågar mer hk, mer väghålling o.s.v... kom ihåg att Honda måste tjäna pengar också. Ni är minoritet bland bilköparna. De flesta EP3'or som rullar är helt original.
Har inte kört den, men tror inte jag kommer bli besviken! För min del är det en perfekt bil förutom på en punkt - designen. Hade gärna sett lite mer diskret/mogen design i stil med Acura-kärrorna. Man börjar ju bli gubbe snart, hehe.
Kram på er!
Jag tror inte den nya Type-R'en kommer vara ett dugg sämre på den biten. Att den dessutom har fått lite komfortprylar som gör det anständigt att plöja fram och tillbaka till västkusten (som jag gör då och då) är bara välkommet. Varför kompromissa när man kan få allt?
Ni som efterfrågar mer hk, mer väghålling o.s.v... kom ihåg att Honda måste tjäna pengar också. Ni är minoritet bland bilköparna. De flesta EP3'or som rullar är helt original.
Har inte kört den, men tror inte jag kommer bli besviken! För min del är det en perfekt bil förutom på en punkt - designen. Hade gärna sett lite mer diskret/mogen design i stil med Acura-kärrorna. Man börjar ju bli gubbe snart, hehe.
Kram på er!
<span style='color:#555555'>[b]Olof Åsberg[/b]
Honda Jazz -05
HPC Member #776
Södermalm, Stockholm, Sverige</span>
------------------
Honda Civic Type-R -03
Honda Civic Coupé -95
Honda Legend -89
Honda Civic 1.6i 3D -89
Honda Jazz -05
HPC Member #776
Södermalm, Stockholm, Sverige</span>
------------------
Honda Civic Type-R -03
Honda Civic Coupé -95
Honda Legend -89
Honda Civic 1.6i 3D -89
-
MikaelR.
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Kontakt:
Här kommer lite vikter från Honda!
EP3 Curb weight: 1199-1208kg
FN2 Curb weight: 1267-1357kg
Mvh Micke
EP3 Curb weight: 1199-1208kg
FN2 Curb weight: 1267-1357kg
Mvh Micke
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
Problemet är inte hästkrafterna utan vridmomentet. Focus ST och Astra OPC som ligger närmast enligt mitt sätt att se på saken har nästan dubbelt så mycket vrid genom merparten av varvtalsregistret. Klart att de har bättre förutsättningar för ren sifferprestanda då.
Viktuppgifterna är extremt förbryllande och skiljer beroende på var man hämtar sin information, även om det är från officiellt håll.
Vikterna ser lite olika ut beroende på vem som har vägt dem och hur de beräknar tjänstevikt. Officiella uppgifter från Honda EU är 1.301 kg för Type R och 1.324 kg för Type R GT samt att Race ska väga 47 kg mindre än Type R.
Svenska generalagenten uppgav 1.276 kg för EP3 sista året.
Alltså kan 1.267-1.357 kg inte anses vara rimligt i förhållande till svensk tjänstevikt.
Här kommer GT att få väga cirka 1.400 kilo vilket känns som en mer korrekt uppgift i förhållande till vad EP3 uppgavs ha här.
Hur mycket den faktiskt väger får man ta reda på själv. Precis som de brittiska tidningarna redan hunnit göra.
De har även haft tid att genomföra mer ingående tester, i egen regi. Även om det handlar om förseriebilar.
Oavsett hur mycket vågen visar hade Type R gjort sig förtjänt av 150 kg mindre. Tyvärr orimligt efter det sätt nya bilar måste tillverkas idag.
Annars? Det är en mycket bättre bil. Inte är den trist någonstans heller egentligen. Priset gör att den bör hålla måttet även om den accelererar sämre. I verkligheten, när de serietillverkadebilarna nått slutkund och när föraren avgör, inte minst på bana kanske Honda fortfarande har ett litet övertag. Det återstår att se.
Viktuppgifterna är extremt förbryllande och skiljer beroende på var man hämtar sin information, även om det är från officiellt håll.
Vikterna ser lite olika ut beroende på vem som har vägt dem och hur de beräknar tjänstevikt. Officiella uppgifter från Honda EU är 1.301 kg för Type R och 1.324 kg för Type R GT samt att Race ska väga 47 kg mindre än Type R.
Svenska generalagenten uppgav 1.276 kg för EP3 sista året.
Alltså kan 1.267-1.357 kg inte anses vara rimligt i förhållande till svensk tjänstevikt.
Här kommer GT att få väga cirka 1.400 kilo vilket känns som en mer korrekt uppgift i förhållande till vad EP3 uppgavs ha här.
Hur mycket den faktiskt väger får man ta reda på själv. Precis som de brittiska tidningarna redan hunnit göra.
De har även haft tid att genomföra mer ingående tester, i egen regi. Även om det handlar om förseriebilar.
Oavsett hur mycket vågen visar hade Type R gjort sig förtjänt av 150 kg mindre. Tyvärr orimligt efter det sätt nya bilar måste tillverkas idag.
Annars? Det är en mycket bättre bil. Inte är den trist någonstans heller egentligen. Priset gör att den bör hålla måttet även om den accelererar sämre. I verkligheten, när de serietillverkadebilarna nått slutkund och när föraren avgör, inte minst på bana kanske Honda fortfarande har ett litet övertag. Det återstår att se.
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Varför revolutionerade ,Suzuki GSX 750-R (1985), Yamaha R1 (1997?) och nu troligen återigen Suzuki GSX1000R 2007, marknaden ? Jo för att de var starkast och lättast samt gick snabbast på bana med en duktig förare. Man fick helt enkelt det värsta man kunde få tag på i en vanlig MC-butik. Dessa hojar sålde som smör i solsken trots att de var obekväma och smått hysteriska att köra och att vanliga dödliga killar inte alls kunde bemästra dem.
Folk som köper sportiga GTI-bilar är lite av samma skrot och korn som sporthojsförare även om de är kanske lite mer åt det mesiga hållet och gillar lull-lull också.
Om man är en ung kille som vill ha det coolaste som går att köra och som biltidningarna har korat som vinnare i tester så köper man kanske en 3-MPS eller en Opel gud förbjude, men knappast en ny CTR.
Om man är en person som inte vill ha det värsta och inte bryr sig så köper man inte heller en ny CTR utan en mycket mer praktisk bil.
Jag kan däremot se att den nya CTR:en kommer att slå hos stylingsugna grabbar med för mycket pengar eftersom utseendet är väldigt speciellt, fast om det bara är utseendet man är ute efter så är det ju billigare att utgå från en Civic sport.
Jag tror tyvärr inte att det kommer att spela någon större roll för försäljningen ifall det visar sig att den nya CTR:en faktiskt är riktigt skaplig på bana och jätterolig att köra. Den har siffrorna emot sig helt enkelt och det är något som man tittar på när man köper bil. Det var utesutande det som avgjorde när jag köpte min EP3 för två år sedan! Jag har aldrig haft en Honda tidigare och om det inte vore för att EP3:n fick så häftiga recensioner i tidningar och vann en massa bantester så skulle jag aldrig haft en tanke på att köpa en Honda.
Detta är min lite trista profetia. EP3 sålde trots att den ansågs bullrig och obekväm just för att den var snabbast. Nya CTR (vad den nu har för kod) saknar just det som gjorde EP3 till en storsäljare i Sverige. Obs, jag pratar hela tiden om sverige och svenska kunder. Jag har ingen aning om hur den kommer att slå utomlands.
Folk som köper sportiga GTI-bilar är lite av samma skrot och korn som sporthojsförare även om de är kanske lite mer åt det mesiga hållet och gillar lull-lull också.
Om man är en ung kille som vill ha det coolaste som går att köra och som biltidningarna har korat som vinnare i tester så köper man kanske en 3-MPS eller en Opel gud förbjude, men knappast en ny CTR.
Om man är en person som inte vill ha det värsta och inte bryr sig så köper man inte heller en ny CTR utan en mycket mer praktisk bil.
Jag kan däremot se att den nya CTR:en kommer att slå hos stylingsugna grabbar med för mycket pengar eftersom utseendet är väldigt speciellt, fast om det bara är utseendet man är ute efter så är det ju billigare att utgå från en Civic sport.
Jag tror tyvärr inte att det kommer att spela någon större roll för försäljningen ifall det visar sig att den nya CTR:en faktiskt är riktigt skaplig på bana och jätterolig att köra. Den har siffrorna emot sig helt enkelt och det är något som man tittar på när man köper bil. Det var utesutande det som avgjorde när jag köpte min EP3 för två år sedan! Jag har aldrig haft en Honda tidigare och om det inte vore för att EP3:n fick så häftiga recensioner i tidningar och vann en massa bantester så skulle jag aldrig haft en tanke på att köpa en Honda.
Detta är min lite trista profetia. EP3 sålde trots att den ansågs bullrig och obekväm just för att den var snabbast. Nya CTR (vad den nu har för kod) saknar just det som gjorde EP3 till en storsäljare i Sverige. Obs, jag pratar hela tiden om sverige och svenska kunder. Jag har ingen aning om hur den kommer att slå utomlands.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
tror den kommer sälja riktigt bra <!--emo&:)-->
<!--endemo--> är ju ett väldigt aktraktivt pris och den ser frän ut sen kommer den ju inte vara direkt slö heller om man säger så.
ser framemot att provköra och se den IRL
ser framemot att provköra och se den IRL
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
-
MikaelR.
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Kontakt:
Mina vikterupgifter kommer från Honda shopmanual, och är endast menade att gämföras med varandra (EP3 och FN2). Då dom är mätta med samma standard, så är det den viktskillnaden som föreligger mellan bilarna. Sen vad svensk tjänstevikt blir var inte det intressanta.
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
Svenska AMS kör FN2 CTR på Estroil <a href='http://www.automotorsport.se/tv/?m=243' target='_blank'>http://www.automotorsport.se/tv/?m=243</a>
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
reportage i nya Winding Road...
<a href='http://windingroad.com/download/?issue=new' target='_blank'>http://windingroad.com/download/?issue=new</a>

<a href='http://windingroad.com/download/?issue=new' target='_blank'>http://windingroad.com/download/?issue=new</a>

Senast redigerad av smacke den 23 februari 2007, 21:30, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
Har ni sett medelförbrukningen? :whistling:
<a href="http://img155.imageshack.us/my.php?image=averageyy7.jpg" target="_blank">
</a>
<a href="http://img155.imageshack.us/my.php?image=averageyy7.jpg" target="_blank">
</a>
Senast redigerad av mAbZ den 24 februari 2007, 13:29, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
Voila, nu släpper Alfa sin 147a med Diff 
<a href="http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 80,00.html" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 00.html</a>
<a href="http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 80,00.html" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 00.html</a>
James Oliver Könsberg - Malmö
Ja det stämmer bra.Tizian skrev:Finns ute för beställning hos handlarna, Honda har dock inte släppt bokningsinformation till återförsäljarna ännu vilket innebär att din beställning bara är mot handlaren.
Jag var hos min handlare i Lördags och han hade precis fått informationen och han kunde inte beställa något från "lagret" men han kunde faxa in en beställning om jag ville.
Demobilar kommer i slutet av mars till Stockholm och bilar ut till kund i april var vidare info jag fick.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
Ja det stämmer bra.G4il1 skrev:<!--quoteo(post=379006:date=26 Feb 2007, 00:12:24:name=Tizian)--><div class='quotetop'>CITERA(Tizian 4 26 Feb 2007, 00:12:24) [snapback]379006[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Finns ute för beställning hos handlarna, Honda har dock inte släppt bokningsinformation till återförsäljarna ännu vilket innebär att din beställning bara är mot handlaren.
Jag var hos min handlare i Lördags och han hade precis fått informationen och han kunde inte beställa något från "lagret" men han kunde faxa in en beställning om jag ville.
Demobilar kommer i slutet av mars till Stockholm och bilar ut till kund i april var vidare info jag fick.
Jag fick även höra att "Det finns vissa återförsäljare som försöker 'boka' bilar genom att ringa och faxa till Svenska Honda Bilimport AB
men detta kommer ej gå utan det går endast att boka dessa bilar med 100% säkerhet den dagen som de släpps i Hondas centrala bokningssystem. När väl den finns där kan man dock faxa och ringa in beställningar, dock mycket enklare att bara klicka sig fram igenom deras centralbokning via datorn." Man kan som sagt lägga beställningar mot sin återförsäljare och skriva under ett köpeavtal vilket gör att man förbinder sig till att köpa en bil, det i sin tur lägger lite press på återförsäljaren att vara först på tur att roffa åt sig en bokning på en sådan bil du har beställt precis när det släpps.
Det borde gå att beställa bilarna "på riktigt" den dagen då återförsäljarna kan boka sina demobilar. De flesta chansar på att detta sker någon gång i Mars, än vet ingen helt säkert utan de flesta ger bara kvalificerade gissningar. Borde dock stämma ganska så bra. Ingen vet heller exakta antalet bilar, Honda har ej gått ut med någon information om detta, dock verkar det som om någon representant på Honda har råkat säga "Det blir färre Type-R än 1,8 Sport i första sändningen" vilket inte var helt svårt att räkna ut. Om någon annan har information utöver detta vore det trevligt om ni kunde dela med er av detta.
Som många har sett så kom de första Type-R-bilarna till hamnen redan 13:e Februari. Vi får se när de här dyker upp hos handlarna. Honda kör verkligen med hemliga klubben när de släpper nya bilmodeller.
Tzn
Uppdatering för idag 2007-02-28
Bilarna finns nu för bokning på Hondas centralbokningssystem. Tydligen har ingen info gått ut till återförsäljarna om detta så de flesta vet fortfarande inget om att de kan bokas. Har du ett köpeavtal med en återförsäljare på denna bil och vill ha din bil snarast så rekommenderas att du ringer till din återförsäljare och ber dem logga in samt boka en bil till dig.
Ej 100% verifierade siffror:
I första kundbatchen utav bilar kommer det totalt 15st som går ut till kund i April. Minst 3-5st(minns ej exakt) av dessa är Type-R GT svart.
I andra kundbatchen utav bilar kommer det totalt 32-34st(minns ej exakt) som går ut till kund i Maj.
Dessa siffror gäller för HELA Sverige.
Tydligen är det blandat Type-R och Type-R GT i första två sändningarna. Det kommer ej någon lättviktsvariant förrän i/efter sommar (ej verifierat!).
Bilarna finns nu för bokning på Hondas centralbokningssystem. Tydligen har ingen info gått ut till återförsäljarna om detta så de flesta vet fortfarande inget om att de kan bokas. Har du ett köpeavtal med en återförsäljare på denna bil och vill ha din bil snarast så rekommenderas att du ringer till din återförsäljare och ber dem logga in samt boka en bil till dig.
Ej 100% verifierade siffror:
I första kundbatchen utav bilar kommer det totalt 15st som går ut till kund i April. Minst 3-5st(minns ej exakt) av dessa är Type-R GT svart.
I andra kundbatchen utav bilar kommer det totalt 32-34st(minns ej exakt) som går ut till kund i Maj.
Dessa siffror gäller för HELA Sverige.
Tydligen är det blandat Type-R och Type-R GT i första två sändningarna. Det kommer ej någon lättviktsvariant förrän i/efter sommar (ej verifierat!).
Tzn
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Såg en Röd CTR idag på Honda Nordic i Malmö, reggad och klar som såg lite använd ut. Trevligt 
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
M.P

- Bil: Civic Type R FL5
- Namn: Magnus Pettersson
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 23 times
Nya CTR finns nu representerad i Hondas modellprogram på Honda.se :thumbup:
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Recension i senaste AutoMotor&Sport
[attachment=24805:AMS_CTR07.bmp]
[attachment=24805:AMS_CTR07.bmp]
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b][u]Daniel Nilsson[/u][/b] <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b]Mazda Rx-8 -04[/b] *Såld*
<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->MazdaSpeed, DC-Sport, ASA, <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b]Civic Type-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05[/b], Nighthawk black pearl *Krockad, tyvärr...*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Invidia, Injen, 5Zigen, Stri<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->[b]Civic ESi -92[/b] *Krockad*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b]Mazda Rx-8 -04[/b] *Såld*
<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->MazdaSpeed, DC-Sport, ASA, <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b]Civic Type-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05[/b], Nighthawk black pearl *Krockad, tyvärr...*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Invidia, Injen, 5Zigen, Stri<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->[b]Civic ESi -92[/b] *Krockad*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
azathoth skrev:Äntligen en positiv provkörning av nya CTR i AMS. =)
Finns en positiv i aktuella Bilsport också (nr 5)
EDIT:
vad menar AMS med:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Ekonomi
Tillhör de dyraste sett till hela GTI- klassen<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Va?!? :whatever:
Senast redigerad av mAbZ den 28 februari 2007, 21:08, redigerad totalt 1 gånger.
mAbZ skrev:<!--quoteo(post=379946:date=28 Feb 2007, 20:04:32:name=azathoth)--><div class='quotetop'>CITERA(azathoth 4 28 Feb 2007, 20:04:32) [snapback]379946[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Äntligen en positiv provkörning av nya CTR i AMS. =)
Finns en positiv i aktuella Bilsport också (nr 5)
Fick intrycket av att de inte var så imponerade ändå.
AMS gav den trots allt 5/5 i några områden.
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Nya 2007 JDM Civic Type-R var med i senaste avsnittet av Best Motoring (4-2007).
Här är lite info:
* Based on 4 door Civic sedan (McPhersson in front, multilinks in rear)
* Recaro seats
* Momo steering wheel
* 225/40R18 Bridgestone RE070 tires
* Brembo front brakes (larger than on DC5-R)
* 2.0l K20A engine
* The intake manifold seems to be the same as on FN2
* 165kW/225hp @ 8000rpm
* 215Nm @ 6100rpm
* 1270kg curb weight
* Over a second faster per lap (in Tsukuba) than the DC5-R
Ännu en gång får vi skitversionen, nu ser det dock ut att vara ännu större skillnad än sist :omfg:
Här är lite info:
* Based on 4 door Civic sedan (McPhersson in front, multilinks in rear)
* Recaro seats
* Momo steering wheel
* 225/40R18 Bridgestone RE070 tires
* Brembo front brakes (larger than on DC5-R)
* 2.0l K20A engine
* The intake manifold seems to be the same as on FN2
* 165kW/225hp @ 8000rpm
* 215Nm @ 6100rpm
* 1270kg curb weight
* Over a second faster per lap (in Tsukuba) than the DC5-R
Ännu en gång får vi skitversionen, nu ser det dock ut att vara ännu större skillnad än sist :omfg: