Jag sålde min vinterbil för 1,5 vecka sen och hade tänkt åka kollektivtrafik till jobbet och lite annat till vårsolen kom tillbaks och man kan ta ut mc'n igen. Onsdagen var en schemalagd fridag (1 varannan vecka) och det var ju skönt då det blev lite snö. På onsdag kväll så började det blåsa ganska så mycket och så kom det även en del snö. Man trodde att det skulle avta på natten och så skulle det vara upplogat på morgonen.
Eftersom jag skulle åka tåg mellan Lund och Malmö och sen buss i Malmö så drog jag igång datorn direkt på morgonen (05.00). Lokala bussar, regionala bussar och alla tåg var inställda från ca 21.30 på onsdagen och detta gällde fortfarande. Radion sa samma sak och tidigast 08.00 skulle tågen börja gå.
Kröp in under täcket igen för väckning strax innan man skulle börja jobba. Ringde chefen som var på jobbet och berättade hur läget var. Jag sätter semester på dig idag sa han. Okey, men jag kan komma senare om du vill när tåget går igen sa jag. Äh, bli du hemma idag! Två timmar senare så ringde chefen och undra om jag kunde komma efter lunch för det blev kris då. Jovisst, sa jag yrvaket! Men jag ska bara kolla så tåg/buss går som de ska igen. Oj nu hade de visst ändrat sig till att allt var inställt fram till 12.00 så tyvärr är det nog kört med det då. F-n tyckte chefen men det får lösas på annat sätt!
När jag nyss kollade så var de flesta tåg inställda till minst 15.00 och förmodligen blir det längre plus att stadsbussarna i Lund och Malmö går sådär men inte efter tidtabell. Får se om man kan ta sig till jobbet imorgon!?
Välkommen till Skåneland på vintersemester men glöm ej ta med skidor! <!--emo&:)-->