Vi väntar tillökning och min VTi blir förliten. Det är inge brådis, utan försäljningen kommer väl ske efter sommaren eller när jag ramlar över en större bil jag måste ha.
Jag har ingen aning vad den kan vara värd, då t ex bilpriser.se inte har den i dropdownen.
Bilen är -92 3 dörrar, fast uttagen sommaren -93 av min far. 2002 övertog jag den med endast 3900 mil, som nu gått upp till 8200.
Om jag förstått det rätt så specialimporterade Honda Sverige ett få antal bilar under det året direkt från Tyskland, för man fick ingen tilldelning av VTi modellen. Bilen var dock nyköpt hos Honda Stockholm.
På utrustningssidan har den standard VTi LM 16" (205x55 v+s), ABS, Elstyrd taklucka, elspeglar, värmesitsar, mp3 spelare med en sonybooster. Den har endast varit varit servad hos Honda. Kamremmen är bytt vid 7000 mil. Senaste servicen är alla oljor, fördelarlock, resp tändstiften. Förra året byttes rotor och kullageret på axeln till rotorn pga haveri.
Bilen har tyvärr några blessyrer i lacken, dock nästan ingen rost (endast ett litet ställe på en bakskärm). Den har dessutom en intryckt buckla på en backskärm (idiot som körde på mig när den var parkerad, och smet) Bilen har i alla år stått i garage, utom sista 2 månaderna. Just ja, den är röd, och har larm och startspärr.
Vad kan man begära för pris? Den är besiktigad utan anmärking i September.
(Bilden är från biltåget mellan Wien och Hamburg, med 400kg bagage - därav tyngden på bakaxeln)