Playstation3 23:e mars
Jag har inte bestämt mig riktigt än, men 6500 för en blu-rayspelare samt tv-spel är inte riktigt så dyrt.
Vad kostar t.ex en 360 med trådlöst nätverk, hd-dvd addon och 60Gig hd?
Wii är ju inte ens att tänka på den inte ens klarar dvd, däremot ska vi försöka skaffa en sån till jobbet
Vad kostar t.ex en 360 med trådlöst nätverk, hd-dvd addon och 60Gig hd?
Wii är ju inte ens att tänka på den inte ens klarar dvd, däremot ska vi försöka skaffa en sån till jobbet
Medlem 427
Charly, om du klarar av så vänta tills sommaren typ. Då sänks det nog med en tusing med tanke att det har lugnat sig efter releasen och det måste säljas mer.
Men 6500kr är dyrt för den ju billigare i både USA och Japan. Men det är inte dyrt med tanke på vad som finns i den
Men jag tror en 360 med allt det du skrev kommer i närheten av PS3ans pris.
Men 6500kr är dyrt för den ju billigare i både USA och Japan. Men det är inte dyrt med tanke på vad som finns i den
Men jag tror en 360 med allt det du skrev kommer i närheten av PS3ans pris.
Stefan Karlsson
XBOX360 premium edition: 2995:-
HD-DVD add-on: 1795:-
Wireless: 681:-
60GB disk: N/A, däremot i premium ingår 20GB som jag har klarat mig bra på i ett års tid nu.
Rent krasst tror jag att PS3 kan upplevas som snäppet roligare med några av de spel som skall vara exklusivt till PS3, men vi får se hur länge de är det för de flesta spelen tycks komma till XBOX360 också. Själv köpte jag XBOX360 för att jag inte orkade vänta på PS3...
HD-DVD add-on: 1795:-
Wireless: 681:-
60GB disk: N/A, däremot i premium ingår 20GB som jag har klarat mig bra på i ett års tid nu.
Rent krasst tror jag att PS3 kan upplevas som snäppet roligare med några av de spel som skall vara exklusivt till PS3, men vi får se hur länge de är det för de flesta spelen tycks komma till XBOX360 också. Själv köpte jag XBOX360 för att jag inte orkade vänta på PS3...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
sommarhydda
har läst nånstans att ps3:an som ska släppas i sverige ska hålla sämre kvalité än dom som släpps på den japanska och armrikanska marknaden.
Vet dock ej säkert dock.
Vet dock ej säkert dock.
"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.
// Björn "Sommarhydda" Wollarz
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.
Ok, ang. "sämre kvalité" så är det tyvärr en sensationsartikel i sann Aftonbladet-anda.
Det som skett är att man inte har en "emotion-engine" dvs en ps2-på-chip i Ps3:an. Spelen kommer mjukvaruemuleras,
huruvida detta är sämre får framtiden utvisa.
jag funderar på ett "paket" på kanske elgiganten...
Det som skett är att man inte har en "emotion-engine" dvs en ps2-på-chip i Ps3:an. Spelen kommer mjukvaruemuleras,
huruvida detta är sämre får framtiden utvisa.
jag funderar på ett "paket" på kanske elgiganten...
Medlem 427
-
sommarhydda
Så kanske det va, kan kolla upp det lite senare eller om nån annan kan göra det.
Senast redigerad av sommarhydda den 19 mars 2007, 18:40, redigerad totalt 1 gånger.
"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.
Eftersom jag ändå inte har en hdtv så känns det att jag klarar mig utan ps3an ett tag iaf =) jag tycker iaf inte att det finns några vettiga hd-tvs för vettigt pris än. jag kommer att köpa ps3an, dock först kanske till nästa jul då dom sannorlikt kommer ha julrea/mellandags rea på konsollen.
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
aha oki ja då kommer jag inte köpa ps3, ja god of war va fan helt sjukt bra!Charly skrev:Tvärtom MG, det kommer förmodligen enbart till PS2... jag håller med dig, sicket jävla lir... underbart!
ända spelet jag tyckt vart skoj på ps2 iofs.
gt3 va riktigt bra när det kom oxo sen gt4 va en besvikelse tyckte jag, same shit typ
vet du när det kommer? va inne i ngn spelnördsaffär o fråga vid jul tror jag o då sa han ngt om början på 2007
ska handla direkt iallafall
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
usch, jag ska gå dit o pruta ner till 1000-1500, försöka hitta rost eller ngt :biglaugh2:
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
man får ju se ps3 som en tämligen billig bluray-spelare, att det dessutom är en konsol är väl att betrakta som bonus..förutsatt att man nu funderar på en bluray.. personligen lär jag vänta lite, kanske kolla om man kan köpa en i usa vid nästa besök, känns lite segt att man där kan köpa en för lite drygt 4000 när det ska gå på 6000 här..
sedan finns det ju en xb som nog måste uppgraderas till en xb360 snart också, men som sambon säger.."den där har du ju inte rört på hur länge som helst!", och det äger nog sin riktighet. men vaf*n, man måste ju hänga med sin tid! någon som vet om m$ får in hd-spelaren i kommande enheter? eller om man får tummen ur och petar in hdmi-anslutningar i dem framöver?
sedan finns det ju en xb som nog måste uppgraderas till en xb360 snart också, men som sambon säger.."den där har du ju inte rört på hur länge som helst!", och det äger nog sin riktighet. men vaf*n, man måste ju hänga med sin tid! någon som vet om m$ får in hd-spelaren i kommande enheter? eller om man får tummen ur och petar in hdmi-anslutningar i dem framöver?
//banned//
Jag är riktigt sugen på en ps3 faktiskt med tanke på att man får en tämligen bra Blueray spelare med på köpet, wlan och massa andra roliga prylar samt att deras "Live" funktion är gratis!
Sen så finns det ju inte så många tunga titlar till ps3 än så länge men det kommer!
Men sen så har man även hört lite rykten om att microsoft kommer att sänka priset på XB360 till ca 2500:- för ett premium när PS3 släpps.
Så, betala 6000-6500 för ett ps3 eller 2500:- för ett 360... det blir ett svårt val
Sen så finns det ju inte så många tunga titlar till ps3 än så länge men det kommer!
Men sen så har man även hört lite rykten om att microsoft kommer att sänka priset på XB360 till ca 2500:- för ett premium när PS3 släpps.
Så, betala 6000-6500 för ett ps3 eller 2500:- för ett 360... det blir ett svårt val
[b]Medlem #1535[/b]
Verkar också vara bekymmer att använda PS3 som mediacenter... såvida man inte slänger i en linuxdist på den.
Och att de inte skalar upp DVD är ju bara förkastligt.
Skall enligt några testare också vara hack nån gång ibland i krävande 1080p filmer.
Skall enligt några testare också vara hack nån gång ibland i krävande 1080p filmer.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
Vi testade 8st blu.ray filmer. Körde alla i max utan problem. Inte ett minsta hack eller grynig bil.
Som dom sa, tror inte felet ligger hos PS3an utan hos Tv'n.
Vi använde oss av en Sony Bravia med full hd.
Som dom sa, tror inte felet ligger hos PS3an utan hos Tv'n.
Vi använde oss av en Sony Bravia med full hd.
Stefan Karlsson
-
ash
- Bil: S2000
- Namn: Christoffer Mattsson
Blir nog till att skaffa sig ett, har redan börjat köpa lite blu-ray filmer o behöver nått o köra dem på, sen kommer ju spelen framöver.
GOW2 släpps 18e april, det är till ps2 men nyttjar till viss del ps3an, stödjer iaf 720p via den.
GOW2 släpps 18e april, det är till ps2 men nyttjar till viss del ps3an, stödjer iaf 720p via den.
Det är väl snarare så att 360 är värdelös som mediacenter?Krister skrev:Verkar också vara bekymmer att använda PS3 som mediacenter... såvida man inte slänger i en linuxdist på den.
Vet iofs inte om dom lagt in stöd för xvid, acc.. kan spela upp mkv-filer (HD-rippar) o.s.v..
men det känns lite tveksamt..
PS3an är klockren som mediacenter.
Och som någon tidigare skrev så är det inte PS3an det är fel på, utan det är TVn..
Jag har då inga problem med blu-ray på min TV..
Xboxet är ju tyvärr ett skämt till konsoll..
Edit: Kom på att det är skitsnyggt med en extra klump bredvid konsollen så man kan spela upp HDDVD
Senast redigerad av ironm den 20 mars 2007, 14:45, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Beror väl på TVn?
Klarar din TV av 1080p så väljer den det.. klarar den bara av 1080i så väljer den det
Klarar din TV av 1080p så väljer den det.. klarar den bara av 1080i så väljer den det
Senast redigerad av ironm den 20 mars 2007, 15:55, redigerad totalt 1 gånger.
På en 30 & 40" spelar det ingen större roll om du har 1080i eller 1080p..
Tycker inte jag i alla fall
Tycker inte jag i alla fall
Senast redigerad av ironm den 20 mars 2007, 15:55, redigerad totalt 1 gånger.