Civic Vei..

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Dalejon

Hej.. nu är det dags igen..
Det hela började med att motorvarningslampan tändes men bilen visade inga symptom.. Elfel tänkte jag och fortsatte köra dum som man är. Sen gick det så ett tag.. ibland så tändes inte lampan.. Men sen igår när jag åkte på motorvägen i ca 140 så började bilen rycka som f*n och pendla i varv.. Så jag stannade och lät mig bogseras resten av vägen.. Kan det vara kamremmen som kuggat?
Daniel Jonsson

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Flygtekniker på SAS Technical Services[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Kolla felkod först eftersom motorlampan har tänt sig. Sen har vi som regel på forumet att man ska ha sitt fullständiga namn i sin signatur, läs igenom reglerna och gör som det står.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Dalejon

Oki..
Men om man inte vill betala en massa pengar på att kolla felkod så är det väll ett typiskt symptom?
Ska fixa signaturen..
Daniel Jonsson

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Flygtekniker på SAS Technical Services[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Kristian

Felkod kollar du själv

kolla här <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... &hl=felkod" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... =felkod</a>
eller här <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... &hl=felkod" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... =felkod</a>
samma gäller på din bil

sökfunktionen är en jättebra grej att använda eftersom nästan allt har avhandlats tidigare :thumbup:
Senast redigerad av Kristian den 9 april 2007, 11:54, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.
kribban

tror inte de är något alvarligt ...kan va lamda sonden som har lagt av ....ja har data box samt komplett motor med växelåda
även en ganska ny lamda sond du får alltihop om du kommer o hämtar de....
motorn har gått ca 12000
Senast redigerad av kribban den 10 april 2007, 13:21, redigerad totalt 1 gånger.
krister albertsson
Dalejon

Får?
Vad är haken till denna underbara godhet?
Var bor du? =) och hör det möjligtvis till en fördelare till den?
Daniel Jonsson

Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

Inte för att sabba för killen som säljer men kolla felkod och försök fixa problemet innan du köper en ny motor och byter.
Det är lite som att byta bil när lampan är trasig.
Honda CRV 2.2D 2014
Dalejon

hehe.. Nej men skriver han att jag bara kan hämtat så är det ju intressant =) Tänker ju inte byta motorn bara för något som verkar ha med fördelaren att göra =) Kan vara lagret i fördelaren som gett upp o då kan det tydligen bli så här.. Menmen.. Varberg är ju inte direkt runt hörnet så man får nog lugna sig lite =) Men tack för tipset ändå :thumbup:
Daniel Jonsson

Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

Med "får" menar han nog att du får det, mot pengar ;)
Honda CRV 2.2D 2014
Dalejon

Jo jag misstänker det oxå :biglaugh2: men man kan ju alltid försöka.. nej fan.. nu måste jag ut o leta fördelare.. Nån som kan säga part numret på fördelarna som sitter på Vei eller Esi motorerna.. för det e samma va? Eller om det är nån som har en fördelare liggandes har du en köpare här..
Daniel Jonsson

adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Han har ju lagt ut motorn som bortskänkes nu så du skulle ha tackat ja...:D
Har du plockat av fördelaren och snurrat den för hand? Min blev nämligen sådär när jag hade strul med generatorn. Men din har kanske ström hela tiden till lampor mm?

Är det fördelarlagret så låter det som en kaffekvarn så du borde även höra det.
Senast redigerad av adio den 11 april 2007, 10:25, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Dalejon

Jo precis.. Men jag jobbar på Arlanda och bilen står i Västerås så det blir svårt att kolla.. men jag bytte nyligen fördelarlock och rotor och såg då att hela fördelaren var brun samt att tändmodulen badade i olja =) Då borde det väl va problemet? =)
Men motorn är bortskänkt nu asså? du kan inte tänka dig att sälja fördelaren till den? jag pröjsar frakt + en symbolisk peng till dig =) Vore jättebra..
Daniel Jonsson

adio

Hehe badade den i olja är nog inte lagret några problem utan packboxen..... Det ska inte vara olja i fördelaren, förmodligen är det oljan som pajar tändmodulen!!
Jag har ingen motor så det är inte mig du ska fråga, gå in på säljes så ligger borsskänkes annonsen där.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Dalejon

Hehe.. Oj sorry.. tänkte att det v ar han som skrev =)
Men okej.. packboxen säjer du..
Fan får olika beskrivningar hela tiden =) men jag tror inte tändmodulen e paj för då hade jag väll inte fått gnista va? jag menar han tänder ju om än lite ryckigt.. Men sä'g att man byter hela fördelaren då borde det bli bra va?
Daniel Jonsson

adio

Nu är inte jag helt säker men jag tror det sitter i packbox på kamaxeln även på den sidan eller är det bara o-ringarna på fördelaren som tätar? Någon som vet helt säkert?
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Dalejon

adio skrev:Nu är inte jag helt säker men jag tror det sitter i packbox på kamaxeln även på den sidan eller är det bara o-ringarna på fördelaren som tätar? Någon som vet helt säkert?
Jag tror nämligen att det är o-ringarna.. Har hört det förr.. men ska ta ut fördelaren när jag kommer hem.. Finns det någon bra sida på nätet man kan kolla för att hitta partnummer på delarna till bilen? Inte mekonomen eller sånt för dom säljer inga hela fördelare tydligen :annoyed: menmen... Bilfan rullar förhoppningsvis efter fördelarbyte.. Pratade med killen som sålde Vei-snurran på tele och den var bortlovad =(
Daniel Jonsson

adio

Är det bara o-ringen så går det ju att byta den... Det behöver du ju inte byta fördelare för. Sen hondas partnummer skriver de ju inte ut på fbt eller mekonomen mm utan du får söka på reg nr.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Dalejon

Jag hade fel igen =) det är packboxen som du sa =)
Men jag ska beställa den enda fördelaren jag hittat i sv erige från helsingborg.. så jävla kul va d =(
menmen.. är det nån som hjar en fördelare typ TD42U så köper jag den gärna..
Men tack som fan för visat intresse =)
Hade gött..
Mvh Dale
Daniel Jonsson

Skriv svar