Nybörjarmisstag

ENBART för motorrelaterade topics
mike_delsol

Ok :) Jag körde i Anderstorp en gång i somras och då gjorde jag inte de.. Men jag har inte märkt någon skillnad så :)
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Mikael Karlsson[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Del Sol VTi -95 "Nikki"<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->

Love my Honda

You think this is fast? Wait until the vtec kicks in!

<a href="http://www.garaget.org/?car=25063" target="_blank">Min baby @ Garaget</a>
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

då har du haft tur altentivt inte bromsat speciellt hårt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
krollan
Bil: del sol vti-t
Namn: Kristofer Andersson

Det skall inte mycket till för att skivorna ska bil skeva räcker med tre varv på mantorp och ingen avkylning på sprillans nya skivor råkade ut för det när jag körde av mitt avgassystem.

Är det den första eller andra,tredje gången ni är ute och kör på banan.. försök att hålla huvudet kallt är jävligt lätt att hornen växer ut och man överskattar sin egen körförmåga. Gör inte det utan koncentrera på att lära känna er bil och era egna begränsningar istället,och ta det lugnt i början,farten kommer med tiden när ni har lärt er bilen och er själva.

ska ni göra större renoveringar kaross eller motor ett sätt som jag tycker är skit smidigt är att lägga skruvarna eller små saker i återförslutnings bara påsar och skriva ut vart bultarna eller som i motor renovering (bla oilorifacen liten sak som är förlätt att bli av med) vilken sak det är till ocjhvart den ska sitta.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557

Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
sk8micke
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson
Been thanked: 1 time

stäng alltid huven helt!även om du tror att du ska göra nått mer där sen antingen heöt öppen eller helt stängd.lyckades glömma d igår å ja har kört mycket bil;) man blir aldrig för gammal för å göra fel man bara hittar fler saker som kan gå fel :whatever:
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
Användarvisningsbild
Kraft
HPC Medlem
Bil: S2000
Namn: John Kraft

När jag syns i backspegeln, vik hädan, Detta för att göra lidandet så kort som möjligt.
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Användarvisningsbild
\/ision
Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
Namn: Calle Berletin

så att man inte blir hyvlad ;)
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02

SuperStage 1.28

Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

hihi.....
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
ei9440
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

\/ision skrev:så att man inte blir hyvlad ;)
Ska du ha dig en jävla vinge eller hehe
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Magyar

Ni som har problem med att hålla reda på skruvar/bultar/muttrar. Skruva gärna tillbaka dem efter ni har tagit bort önskad del.

LocTite 7850 eller 7580 (tror jag) är otroligt bra för att tvätta händerna med efter meckandet. Dessutom är den helt organisk och luktar gott också :)
Senast redigerad av Magyar den 19 april 2007, 18:48, redigerad totalt 1 gånger.
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Gladen

LocTite 7850 eller 7580 har vi i skolan, luktar apelsin och funkar hur bra som helst att få bort olja,fett och smuts med :) :thumbup:

edit: Scotte du kan ju edita ditt första inlägg så man får alla "nybörjar misstag" i en post, blir så sjukt drygt att läsa alla annars. :)
Senast redigerad av Gladen den 19 april 2007, 19:47, redigerad totalt 1 gånger.
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
mani
Kontakt:

Om något läcker tex efter topp byte el liknande, tro aldrig att det "kanske slutar snart" eller att " det tätar nog sig själv!
Stäng av och ta dig en funderare på vad det kan vara!
Hellre spilla 5 min än 5000kr!

Hände mig första gången för 10 år sen när man "visste allt"

:biglaugh2:
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->----------------------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Mattias "M@Ni" Nilsson<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Honda Del Sol ESi -93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->----------------------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Dawson

mani skrev:Om något läcker tex efter topp byte el liknande, tro aldrig att det "kanske slutar snart" eller att " det tätar nog sig själv!
Stäng av och ta dig en funderare på vad det kan vara!
Hellre spilla 5 min än 5000kr!

Hände mig första gången för 10 år sen när man "visste allt"

:biglaugh2:
De där håller jag fullstädigt med om.. När man skruvar på motorer, stressa alldrig.. de blir/går bättre om man tar de lungt och använder huvudet när man meckar :D
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto-->Micke_gottbyFBK[AT]hotmail.com<!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto-->+358 40 835 6880<!--fontc--></span><!--/fontc-->
mike_delsol

M Scotte skrev:då har du haft tur altentivt inte bromsat speciellt hårt.

Nej jag tog det ganska lugnt eftersom det var min jungfrufärd på bana.. Men faaaaan va kul :wohow:
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Mikael Karlsson[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Del Sol VTi -95 "Nikki"<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->

Love my Honda

You think this is fast? Wait until the vtec kicks in!

<a href="http://www.garaget.org/?car=25063" target="_blank">Min baby @ Garaget</a>
Skriv svar