Vilken föredrar du ?
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Skriv även varför du valde just det alternativet med!
Senast redigerad av Andreas79 den 18 april 2007, 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
Andreas79
Jag röstade på FN2, för att den har:
- Snyggare design
- Bättre stolar, man sitter perfekt
- Roligare bil helt enkelt
- Snyggare design
- Bättre stolar, man sitter perfekt
- Roligare bil helt enkelt
Senast redigerad av Andreas79 den 18 april 2007, 22:25, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
Röstar på ep3 tycker inte att FN2 rikigt lyckades med bromsarna & effekten/ prestandarden.
Sen design mässigt är den nog snyggare..
Den är väl oxå tyngre vilket är ett minus..
Sen design mässigt är den nog snyggare..
Den är väl oxå tyngre vilket är ett minus..
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Röstade också på EP3 mest pga den är mer race än FN2 annars tycker jag FN2 är en snyggare bil.
Honda CR-V PHEV
Röstar på EP3 då ja gillar mer race, den är lättare å snabbare. Å mer "moddifieringsvänlig".
Hade jag bara velat ha en hyffsad snabb bil me mkt design så hade ja valt FN2.
Men tycker det är tråkigt att den gått från klassledaren i sin klass me tanke på pris/hk å körglädje till en ganska medelmåttig GTi bil..
MVH
Hade jag bara velat ha en hyffsad snabb bil me mkt design så hade ja valt FN2.
Men tycker det är tråkigt att den gått från klassledaren i sin klass me tanke på pris/hk å körglädje till en ganska medelmåttig GTi bil..
MVH
http://www.fotoi.se
-
MikaelR.
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Kontakt:
FN2
Snyggare o modernare!
Helt enkelt bättre bil.
EP3:an har ju sin råa charm den med men föredrar som sagt FN2:an
Snyggare o modernare!
Helt enkelt bättre bil.
EP3:an har ju sin råa charm den med men föredrar som sagt FN2:an
Senast redigerad av MikaelR. den 18 april 2007, 23:05, redigerad totalt 1 gånger.
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
FN2. Snyggare, modernare, styrningen, stolarna
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Honda gör de inte igen.
Var är prestandan, glömt hos mormor agda?? 1330kg tjänst 200 hk är det är det imponerande??
La min röst på fn2, bara för utseendet skull, men det var ett svårt val.
Var är prestandan, glömt hos mormor agda?? 1330kg tjänst 200 hk är det är det imponerande??
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
vad kommer FN2 civicen som heter "RACE" att väga ?
förmodar att vi alla set o kört GT vertionen me all utrustning..
la min röst på FN2 i gårkväll men han inte svara..
bilen känns mer genmarbetat o anpassad för eur marknad villket är ett
måste för o kunna slås med "GTi" bilarna. dock mer race än övriga i klassen..
förmodar att vi alla set o kört GT vertionen me all utrustning..
la min röst på FN2 i gårkväll men han inte svara..
bilen känns mer genmarbetat o anpassad för eur marknad villket är ett
måste för o kunna slås med "GTi" bilarna. dock mer race än övriga i klassen..
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
EP3 för att jag har en och är toknöjd på alla punkter utom körställningen. Med en justerbar ratt så skulle den vara perfekt.
Jag köpte enbart min CTR för att det var den snabbaste nybil i GTi-klassen som man kunde köpa för en rimlig peng.
Av samma anledning så köper jag inte en FN2. Den är helt enkelt för slö och att den dessutom ser ut som min fina dyra Miele-dammsugare bakifrån gör valet lättare.
Jag köpte enbart min CTR för att det var den snabbaste nybil i GTi-klassen som man kunde köpa för en rimlig peng.
Av samma anledning så köper jag inte en FN2. Den är helt enkelt för slö och att den dessutom ser ut som min fina dyra Miele-dammsugare bakifrån gör valet lättare.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Klart man gillar FN2 utseendemässigt samt allt lull-lull i GT versionen är fint.
Bilen är rolig att köra också!
Men prestanda enl. Automobils A-test är usel och bromsarna direkt värdelösa
(nästan 42 m från 100 km/tim! :shock1: )
EP3 + Hondata slår FN2 prestandamässigt alla gånger.
Bilen är rolig att köra också!
Men prestanda enl. Automobils A-test är usel och bromsarna direkt värdelösa
(nästan 42 m från 100 km/tim! :shock1: )
EP3 + Hondata slår FN2 prestandamässigt alla gånger.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
-
tottelberry
ep3 rocks :thumbup:
---------------------------------------------------
Christopher Lionell.
CTR cosmic -04 -Toda Spec..
Christopher Lionell.
CTR cosmic -04 -Toda Spec..
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
du missa EK9 men shit the same, tog EP3 då ja gillar den mer å den finns mer roliga saker till den, nya Ren ser ju inte ens likadan ut i japan,
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
-
Andreas79
Eftersom det diskuteras just nu mest på forumet om EP3 och FN2 valde jag endast de alternativen
www.FotografAndreas.se
1330kg i tjänst? Då har du tyvärr hört glädjesiffrorJunior skrev:Honda gör de inte igen.
Saxat från honda..
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CITERA</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Medan Civic Type R och Civic Type R GT väger 1372 respektive 1402 kg är racingversionen nedbantad till 1352 kg.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Men som jag sagt innan, vem fasiken vill köpa en ny bil utan AC & stereo? Men ändå så väger den 80kg mer än ep3..
Om man vill ha race, så köper man inte en FN2 enligt mig, köper man FN2 tycker jag man ska köpa GT om man har råd, mkt mysig utrustning, för just nu
känns det som, köper man Race, då får man varken race eller utrustning, så lika bra ta GT då har man iaf utrustning
MVH
István
Jag tycker inte nån av dess bilar förtjänar kallas Type R, kanske Type S.
Men FN2 då bilen ser bättre ut i helhet och är modernare.
Enda som jag gillar hos dessa bilar är egentligen motor och växelådan, som t.o.m saknar LSD.
Men FN2 då bilen ser bättre ut i helhet och är modernare.
Enda som jag gillar hos dessa bilar är egentligen motor och växelådan, som t.o.m saknar LSD.
Only M Matters
Valde EP3:an, för när jag provade FN2 så tyckte jag att den kändes slö och tung.
<span style='color:black'>Fredrik Janén Hammarberg</span>
<span style='color:black'>Honda Civic Type</span> <span style='color:red'>R</span><span style='color:black'>-05</span> <span style='color:red'>Milano Red</span>
<span style='color:black'>[b]AEM[/b] Cold Air Intake RSX Type</span>
<span style='color:black'>[b]DC Sports[/b] catback</span>
<span style='color:black'>Honda Civic Type</span> <span style='color:red'>R</span><span style='color:black'>-05</span> <span style='color:red'>Milano Red</span>
<span style='color:black'>[b]AEM[/b] Cold Air Intake RSX Type</span>
<span style='color:black'>[b]DC Sports[/b] catback</span>
Yash, varför får inte EP3 kallas Type-R enligt dig? Pga. diffbromsen?
Tycker helt klart den förtjänar det namnet iom att den utklassa alla andra i sin klass, och har gått 1,30.xx helt standard på SS.
Inte många bilar som gör det för 200tusen kr (nya). Kan hålla med om att det är synd att den inte har diffbroms, å kanske inte världens
sportigaste linjer, men en helt underbar motor, skön låda, bra väghållning och mkt fin prestanda, i sin klass. Man får /fick inte nåt värre för det priset
när den va ny för några år sedan
Visst, fanns DC5 å bättre CTR i Japan, men man får utgå från va man har i sverige att jämnföra med..
Men nya kan ja hålla me om att den är mer type-s iaf.
Tycker helt klart den förtjänar det namnet iom att den utklassa alla andra i sin klass, och har gått 1,30.xx helt standard på SS.
Inte många bilar som gör det för 200tusen kr (nya). Kan hålla med om att det är synd att den inte har diffbroms, å kanske inte världens
sportigaste linjer, men en helt underbar motor, skön låda, bra väghållning och mkt fin prestanda, i sin klass. Man får /fick inte nåt värre för det priset
när den va ny för några år sedan
Men nya kan ja hålla me om att den är mer type-s iaf.
EP3 pga designen. Gillar inte den nya.
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
röstade på den gamla. Tycker som många andra att den känns lite tung men framförallt så var allt så "mjukt". Gillar heller inte intrumentpanelen; hastighetsmätaren är för "spacig". Har dock bara provat den nya en gång, vid Autopunkten träffen förra veckan.
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Book Antiqua--><span style="font-family:Book Antiqua"><!--/fonto-->Fredrik Westin<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Book Antiqua--><span style="font-family:Book Antiqua"><!--/fonto-->CTR -04<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Book Antiqua--><span style="font-family:Book Antiqua"><!--/fonto-->#1949<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Book Antiqua--><span style="font-family:Book Antiqua"><!--/fonto-->CTR -04<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Book Antiqua--><span style="font-family:Book Antiqua"><!--/fonto-->#1949<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
prestandan har jag ingen aning om.
röstade på gamla för den har snyggare design och ser inte ut som nån rymd bil som alla nya modeller gör nuförtiden
men den kanske har prestanda detaljer som är sämre än den äldre?
det har jag ingen aning om, men fulare är den iaf
röstade på gamla för den har snyggare design och ser inte ut som nån rymd bil som alla nya modeller gör nuförtiden
men den kanske har prestanda detaljer som är sämre än den äldre?
det har jag ingen aning om, men fulare är den iaf
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
EP3 innan facelift. Gillar inte alls den efteråt. Och nya ctr ser visserligen bättre ut än standardversionen tack vare grillen, men annars är det hej kom och hjälp mig.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Valde EP3an. Anser att EP3 är mer race än FN2 tills motsatsen är bevisad (dvs när jag slutar jobba 14timmar om dan + helger så jag får provkört den)
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar: