Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Min Ctr gör bara 240km/h!
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Körde igår en hel del på snabba vägar söderut och wappar nu för att kunna fråga detta: bilen slutade att öka vid 7000 rpm och 240 på mätaren. jag har inte tvättat filtret sen vintern. kan det vara orsaken eller går dom bara inte snabbare?
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
min gör utan problem 255 ¨på mätaren. vad har du för dimension på däcken? det gör en hel del har jag märkt nu när jag körde med vinterdäck i vintras...
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
- Mordiiax
- Kontakt:
Orginal fälgar med rätt rullomkrets. 99 oktan i tanken. men gick lika fort innan med 98 och insatsen i ljuddämparen. vi satt även två pers i bilen med mycket packning, baslåda osv.
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- Mordiiax
- Kontakt:
Ni som nått 260 med omnejd, hur lång tid har det tagit mellan 200 och toppfart?
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
ta å kolla så inte filtret är igensatt
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
- Mordiiax
- Kontakt:
Finns det någon i jönköping som har möjlighet att hjälpa mig att rengöra filtret? har noll verktyg och medel 
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
262 km/h har jag och polaren haft med våra gamla..
men det tar ju fan en industrisemester för att komma upp dit :annoyed:.
men med flyt, pissenödig och hemlängtan, så skall det gå att köra rätt fort med dom.
men det tar ju fan en industrisemester för att komma upp dit :annoyed:.
men med flyt, pissenödig och hemlängtan, så skall det gå att köra rätt fort med dom.
Fredrick G.
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
Jag hamnade över 260km/h på mätaren (kanske 235km/h på riktigt?) efter att ha tagit lite fart nerför xxxxxxxx-backen och fortsatt i ca 30-40 sekunder rakt framåt på plan väg. Vid 260km/h slutade jag titta ner på mätaren, det blev lite instabilt. Tycker inte bilen är gjord för höga hastigheter. Jag hade en GPS i bilen vid tillfället som kunde visa hastigheten mätt via satellit men den hann jag inte riktigt titta på. Vanligtvis diffar det 8-10% mellan den och bilens hastighetsmätare. Jag litar mera på GPS:en...Mordiiax skrev:Ni som nått 260 med omnejd, hur lång tid har det tagit mellan 200 och toppfart?
Ifall någon auktoritet läser ovanstående text så körde jag utomlands vid tillfället =)
Tzn
-
Anonymous
ska ta o mäta med min gps sen när jag kör i 260 o se vad gpsen säger. för min gör 260 innan man hinner blinka =)
Och så undrar du varför det inte gick fortare ? Självklart har du svårare att komma upp i hög hastighet med mycket tyngd i bilen.Mordiiax skrev:vi satt även två pers i bilen med mycket packning, baslåda osv.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
Min gjorde 240 ganska exakt efter kanske 5 km eller något mer !
Måste ta lång tid för folk att nå 260 !
Måste ta lång tid för folk att nå 260 !
Ninja pwr !
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Sådana saker som väglutning och vindriktning bör spela ganska stor roll i topphastighet, och även fast det inte känns som vägen lutar så kan den göra det lite ibland.
Du kanske hade mer motvind denna gången än förra, förutsatt att du körde på samma väg strecka.
Filtret är bara skruva loss å sen kan man tvätta med avfettning å varmt vatten å spola vattnet innifrån filtret så vattnet går ut genom filterväven.
Sen låter du det torka och när det är tort så sprutar du på sådan där filter olja som man kan köpa.
Mvh, Per
Du kanske hade mer motvind denna gången än förra, förutsatt att du körde på samma väg strecka.
Filtret är bara skruva loss å sen kan man tvätta med avfettning å varmt vatten å spola vattnet innifrån filtret så vattnet går ut genom filterväven.
Sen låter du det torka och när det är tort så sprutar du på sådan där filter olja som man kan köpa.
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
-
Anonymous
Den skulle man vilja ha en provtur iwriid skrev:<!--quoteo(post=397564:date=25 Apr 2007, 14:27:58:name=fekke)--><div class='quotetop'>CITERA(fekke 4 25 Apr 2007, 14:27:58) [snapback]397564[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->ska ta o mäta med min gps sen när jag kör i 260 o se vad gpsen säger. för min gör 260 innan man hinner blinka =)
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
får vi kanske ta i fixa på nån träff eller något
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Och så undrar du varför det inte gick fortare ? Självklart har du svårare att komma upp i hög hastighet med mycket tyngd i bilen.G4il1 skrev:<!--quoteo(post=397490:date=25 Apr 2007, 11:09:53:name=Mordiiax)--><div class='quotetop'>CITERA(Mordiiax 4 25 Apr 2007, 11:09:53) [snapback]397490[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->vi satt även två pers i bilen med mycket packning, baslåda osv.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vikten har nästan ingen betydelse för toppfarten, det är luftmotståndet som avgör, det tar självklart längre tid att uppnå toppfarten ju tyngre bilen är men tillslut lär man nå samma fart med en eller 3 pers i bilen...
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Mordiiax. Det verkar skilja en hel del på CTR:er.
Min gjorde 235 helt original och inte ett uns mer. Jag höll benet i bortåt en mil och det gick bara inte fortare. Med filter och avgas gjorde den 240, kanske någon ynka kilometer till.
Med K-pron tillagd kom jag upp i 250 (2 pers i bilen och packning)
Nu med grenrör också så har jag inte testat, men jag hoppas på 255-260 för den är bättre på toppen nu.
Vissa har ju CTR:er som gör 260 på mätaren original. Jag måste nästan påstå att det verkar som att mätarna visar olika. Mellan 235 och 260 km/h i toppfart är det en oändlighet i antal hästkrafter (lite överdrivet). För jag tror inte att det skiljer typ 30-40 hästar mellan olika K20-motorer. I så fall är det riktigt skumt!
Min gjorde 235 helt original och inte ett uns mer. Jag höll benet i bortåt en mil och det gick bara inte fortare. Med filter och avgas gjorde den 240, kanske någon ynka kilometer till.
Med K-pron tillagd kom jag upp i 250 (2 pers i bilen och packning)
Nu med grenrör också så har jag inte testat, men jag hoppas på 255-260 för den är bättre på toppen nu.
Vissa har ju CTR:er som gör 260 på mätaren original. Jag måste nästan påstå att det verkar som att mätarna visar olika. Mellan 235 och 260 km/h i toppfart är det en oändlighet i antal hästkrafter (lite överdrivet). För jag tror inte att det skiljer typ 30-40 hästar mellan olika K20-motorer. I så fall är det riktigt skumt!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Jag måste säga att det är väldigt skumt med CTR,har kört några stycken och visa går väldigt dåligt orginal andra går betydligt bättre.
Kan bara säga att min var riktigt pigg orginal och när jag bytte till CAI och avgas gjorde den 262km/h vid 8000rpm,den var sjukt snabb med den mods.Kan oxå säga att jag körde ifrån evo8 ett par billängder(den hade cat-back avgassystem) upp till 210km/h som en bekant ägde då.Hur mycket den ljuger på mätaren vet ej men den gick riktigt fort mellan 200-260km/h,skrattade varje gång när jag körde i dem hastigheterna efersom den gick så bra .
Kan bara säga att min var riktigt pigg orginal och när jag bytte till CAI och avgas gjorde den 262km/h vid 8000rpm,den var sjukt snabb med den mods.Kan oxå säga att jag körde ifrån evo8 ett par billängder(den hade cat-back avgassystem) upp till 210km/h som en bekant ägde då.Hur mycket den ljuger på mätaren vet ej men den gick riktigt fort mellan 200-260km/h,skrattade varje gång när jag körde i dem hastigheterna efersom den gick så bra .
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
visst att det skiljer en del från exemplar till exemplar då toleranserna gör att friktionen och effekten ändras, men det borde inte göra så mycket?!
kör:
- Mordiiax
- Kontakt:
Det är torrfiltret som jag har. dessutom började torkararmarna att ge vika och ett grymt skärande ljud skrek
antar att det är rutlisten
men då vet jag att inget är knas iallafall. att tillägga är att min är en 03.
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Nej Jay-C det är just det jag menar. Det kans skilja individuellt en del mellan motorerna. Dels på grund av hur toleranserna är och dels en aning på hur den blivit inkörd. Dock så är det ju väldigt stor skillnad i antal hästkrafter som krävs för att komma upp i 235 km/h jämfört med 260 km/h och jag har svårt att tro att det skiljer så mycket från motor till motor. i så fall har Honda misslyckats ordentligt med kvaliteten på ingående material och det brukar ju vara tvärt om med just Honda (och Toyota).
Min bil går iallafall jämnt eller till och med lite bättre än chefens Nissan 350Z med 280 kusar (och 1550 kg). Om han har rätt antal hästar så betyder det att jag har ca 230 i min vilket stämmer ganska väl med andra bänkningar jag sett med samma mods. Lik förbaskat så är jag tveksam till om min bil gör mer än 260 nu eftersom den med nöd och näppe gjorde 250 på mätaren innan grenröret kom på plats.
Fast min har aldrig varvat över 7500 på 6:an så det kanske är så att mätarna stämmer bra mellan bilarna och att det helt enkelt är så att vissa har effekten högre upp i registret än andra.
Min bil går iallafall jämnt eller till och med lite bättre än chefens Nissan 350Z med 280 kusar (och 1550 kg). Om han har rätt antal hästar så betyder det att jag har ca 230 i min vilket stämmer ganska väl med andra bänkningar jag sett med samma mods. Lik förbaskat så är jag tveksam till om min bil gör mer än 260 nu eftersom den med nöd och näppe gjorde 250 på mätaren innan grenröret kom på plats.
Fast min har aldrig varvat över 7500 på 6:an så det kanske är så att mätarna stämmer bra mellan bilarna och att det helt enkelt är så att vissa har effekten högre upp i registret än andra.
Stockholm
Svårt att göra jämnförelser såhär, då alla har olika vägar, olika tider (kalluft m.m.) sen kan en bra hjulinställning göra 10-20km/h om den står
lite fel om man vart på och pillat, så att framhjulen står ut åt varsit håll.. (toe)
Sen t.ex. jag fått på min mugen vinge samt fron så orkar den knappt upp till 240km/h.. över 220 så känns det som den dött.
Före jag hade på vinge å front så kom ja upp i 250km/h "hur lätt som helst" med 2pers samt helt fullpackad me grejer från ikea, flera ggr om..
MVH
lite fel om man vart på och pillat, så att framhjulen står ut åt varsit håll.. (toe)
Sen t.ex. jag fått på min mugen vinge samt fron så orkar den knappt upp till 240km/h.. över 220 så känns det som den dött.
Före jag hade på vinge å front så kom ja upp i 250km/h "hur lätt som helst" med 2pers samt helt fullpackad me grejer från ikea, flera ggr om..
MVH
http://www.fotoi.se
i 255km/h visade min gps 240 verklig fart 
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK