Airbag-lampan lyser

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Mika_CTR

Tjena.. var ute å åkte i helgen. stannade till en sväng å när jag startade bilen igen lyste airbag-lampan.. hmm..
är d farligt å köra då?.. eller är d bara airbagen som är ur funktion..
ska kontakta honda imorn tänkte jag.

/Micke
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Civic Type-R -05<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->, <!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Cosmic Grey Pearl<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Franklin Gothic Medium--><span style="font-family:Franklin Gothic Medium"><!--/fonto--><!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Mikael Andersson<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->, <!--fonto:Century Gothic--><span style="font-family:Century Gothic"><!--/fonto-->I en annan del av <!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fonto:Arial Narrow--><span style="font-family:Arial Narrow"><!--/fonto-->Köping<!--fontc--></span><!--/fontc-->
racingmikke
Bil: Impreza GT
Namn: Mikael Björk

Mika_CTR skrev:Tjena.. var ute å åkte i helgen. stannade till en sväng å när jag startade bilen igen lyste airbag-lampan.. hmm..
är d farligt å köra då?.. eller är d bara airbagen som är ur funktion..
ska kontakta honda imorn tänkte jag.

/Micke
Jag har haft exakt samma sak, körde med lampan ganska länge, har för mig att airbagen inte funkar när lampan lyser (du behöver ju inte testa ;) )
Det första du kan göra är att testa nolla datorn, funkar inte det så kör till närmaste honda verkstad så kan dom nog släcka lampan om inget gått sönder dvs.

hare
Micke Björk

♂ ♀
Subaru impreza GT -00
Honda accord 2.0 -90 -vinterräcer
Honda eurocivic Vti -97 B18c4 -död
Honda accord 2.0 -91 -död
Volvo 240 -död

http://www.garaget.org/Racingmikke
Skriv svar