Eftersnack

ENBART för motorrelaterade topics
Tricid

tänkte först å främst tacka peaugotklubben att de bjöd in oss till denna helta sjukt roliga bana/lekplats som vi körde idag. ett jättetack!!! VI blev inte så många från klubben men några fina gubbar var det iaf.

denna bana är något som vi bör(MÅSTE) hyra med klubben, helt sjukt kul alltså man blir tokig när man tänker på det =) tänk dig en blandning av sturp i väldigt mycket format och ännu snävigare lägg sedan där på SS och så klämmer du in det på en bana som har en bredd på ca 3.5 meter, då jävlar!

tyvärr vet jag inte hur de gick för våra hondor då jag fick åka hem tidigare....bilen drog en hel del olja =) låg på en stadig 3:e plats när jag åkte men då hade banan också blivit torr så de har säkert ändrats en hel del i den tabellen. Vet ju iaf att nästa gång man är där blir de bra tid. runt 5 sekunder borde man kunna trycka ner om man ligger i lite.
Peaugotkillarna skulle posta listan över placeringen från dagens race.
Senast redigerad av Tricid den 17 maj 2007, 23:02, redigerad totalt 1 gånger.
Emanuel Larsson
david-o

Känns inte banan lite väl trång att köra på?
Har aldrig varit där så jag vet inte hur bred den är i verkligheten men på filmer och bilder ser det ju ut som man försöker klämma in en bil på en gocartbana.
Verkar vara svårt att få det där härliga flytet i körningen när det är så smalt och snävt över allt.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Has thanked: 132 times
Been thanked: 52 times

Blev bara 1 körning för mig pga av lite olika grejer men det var sjuk kul att köra på den, tyvär hade jag på sommardäcken för det var blött när vi började.

Tydligen får man inte köra utan att ha en tävlingsledare från SBF där eftersom området inte är avlyst så det verkar omöjligt att hyra den för HPC iom att vi inte är anslutna.

Att banan är smal är bara kul och för den som vågar går det att åka riktigt fort, förutom genom en stor vattenpöl i slutet av banan.
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Tricid

att klubben inte är SBF ansluten gör inget, peaugot löste det genom att hyra in en övningsledare från sportvagnsklubben kommer dock inte ihåg vad han hette. Han tog en liten slant för det, inte svårare än så.

David-o: det är ju det som är det roliga att den just är så liten och knixig, om man jämnför den med en riktig motorbana så är den ju inget att jämnföra, det sköna är att alla kan ha riktigt skoj på denna banan. det var en del 407 06:or där å körde(en nästan helt ny som hälsade lite på buskaget med hela vänstersidan på bilen, såg lite otrevligt ut).

billigt och jävligt kul kan man sumera min söndag trots jag fick åka hem för tidigt.
Emanuel Larsson
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

Ang SBF tror jag att det hänger på att Peugot är SBFansluta, därav måste dom ha en representant där, samt licens för att köra..

Så jag tror inte att det är något vi skulle behöva, men det är givetvis lätt kontrollerat.. :)
SMacke #364
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold

detta måste undersökas.

sen problem 2 är att man bara får lösa en prova på licens om året för ett sånt event så det är kört för mig isf.
om vi nu måste ha tävlingsledare från SBF.
Oskar Johansson
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
0733-124451
Xerxes
Bil: Honda Civic VT-R
Namn: Pierre Svensson

Det var en kanon dag! Riktigt skoj bana att köra på! Jag kapade ett par sekunder för varje gång jag körde, laborerade med däcktryck endel.

När det började gå som bäst var dagen slut tyvärr. Men det blev 3:de bästa tid totalt (3.27.74) men det hade gått köra fortare.

Bästa tid för dagen var 3.23.??

Jag ska försöka kolla upp om det finns möjlighet att hyra denna banan. Jag vill köra den igen!
Pierre Svensson | HPC Halmstad | #1418
Civic Vt -91
Tricid

bra sänkning av tiden där du =) gjorde en hel del då med torr bana, inte så oväntat direkt hehe. Hur länge höll ni på, blev det ett par vänder efter jag åkt eller bara två som de va snack om?
Emanuel Larsson
Rash

Var bara där 15-20min själv. Men har själv arrangerat banan å PSC:s vägnar förra året.
Vill ni hyra banan så ringer ni till Nina Henriksson på Volvo. Numret är 031-669310.
Hon är riktigt trevlig att ha och göra med och hyran ligger på ca 1500kr om jag minns rätt.

//Rash
Rashid Rachid
Xerxes
Bil: Honda Civic VT-R
Namn: Pierre Svensson

Tricid skrev:bra sänkning av tiden där du =) gjorde en hel del då med torr bana, inte så oväntat direkt hehe. Hur länge höll ni på, blev det ett par vänder efter jag åkt eller bara två som de va snack om?
Ja, det gick betydligt fortare när det började bli torrt.. Men den stora pölen försvann aldrig.
Jag körde nog 2 eller 3 gånger efter du hade åkt.

Rash skrev:Var bara där 15-20min själv. Men har själv arrangerat banan å PSC:s vägnar förra året.
Vill ni hyra banan så ringer ni till Nina Henriksson på Volvo. Numret är 031-669310.
Hon är riktigt trevlig att ha och göra med och hyran ligger på ca 1500kr om jag minns rätt.

//Rash
Tackar för det!!!
Ska nog ta och ring henne...
Pierre Svensson | HPC Halmstad | #1418
Civic Vt -91
PSC-Fnatte
Kontakt:

Tjena grabbar, tack för att ni ville komma, det var skoj att ni var där!
Allt flöt genom dagen, och vi fick en trevlig dag, trots regnet på morgonen.

Tidslistan kommer läggas upp på PSC's forum, <a href="http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=52991" target="_blank">http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... t=52991</a> , så kan ni kolla och jämföra tider.

Ang hyra utav bana så kan vem som helst hyra banan och köra, bara det att den som hyrt är ansvarig ifall det skulle hända något. Iaf gäller det för räserbanor. SBF skulle att personen som står för hyran inte behöver ta eventuell smäll. I gengäld för att vara under SBF-arrangemang ska alla som deltar ha licens. PR-licensen löser man per tävlingsgren, det finns ett antal, banracing, rally, rallycross, drifting m.m.
För PSC så kör vi en konbanecup och man löser en licens för hela cupen, vilket ger tre tävlingar på en licens.

Som ni som kört där säger, den är inte så tajt som man kan tro. Man är ensam när man kör och det blir lättare att följa spår. Konor bromsar när farten innan 90- och 180-grader. När man kommer in i det sänker man sina tider väldigt mycket, man kommer in i det. Bromsar och däck får jobba lika mycket som på bana, mina tog slut efter tre varv på banan...

En snabb sammanfattning av dom bästa tiderna, plus resten av hondorna, tider för två varv på banan:
3.23.81-Svart 206, Orre(Göran Latva)
3.26.22-Röd Civic, Mattias Israelson
3.26.81-Röd 205, Cristopher Waern
3.27.78-Silver Civic, Pierce Svenson
3.29.91-Vit Intebra, Emanuel Larson
4.00.27-Röd Civic, Oscar Johanson(blöt bana)
Konbanekörningsansvarig för Peugeot Sport Club
cetv
Kontakt:

måste tyvärr hoppa in här och ändra lite,, 3.36.22 ska det vara på mig. :crybaby:
men kul va det iallafal

Men hade det inte varit för alla grodor fåglar älgar på banan som man fick veja för hade jag kört MYCKE snabbare så klar !

// Mattias
Mattias Israelsson
www.sodervidinge.se
PSC-Fnatte
Kontakt:

Ahh, såg det. En liten miss. Flytta ner Mattias i listan...
Med djur på banan håller jag med, en duva som ALLTID satt på banan när jag kom. Seg var den också på att flytta sig...
Konbanekörningsansvarig för Peugeot Sport Club
GoMeR
Namn: Ramtin Deyhim
Kontakt:

Jag testkörde en gång för skojs skull.

Första gången någonsin jag kört på en form av bana. Fick in vtec en enda gång på hela banan. Så snabb var jag inte kan man väl säga :)

Jag skulle lätt ställa upp på samtliga körningar på den banan då jag bor såpass nära :)
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold

Du menar att vtec gick ur 1 gång? ;)
Oskar Johansson
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
0733-124451
GoMeR
Namn: Ramtin Deyhim
Kontakt:

oskar skrev:Du menar att vtec gick ur 1 gång? ;)
sorgligt nog inte.
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
Tricid

<a href="" target="_blank"> så har fått till det med en film...lite taskig kvalite men en film ändå=) ni får skylla på pierre om det är något som är ryckigt eller något annat ni stör er på filmen, han höll i kameran jag körde bara ;)
Senast redigerad av Tricid den 17 maj 2007, 23:09, redigerad totalt 1 gånger.
Emanuel Larsson
Användarvisningsbild
Hattori Honda
HPC Medlem
Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
Namn: Andreas Engstrom
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Skön kommentar på slutet! :D

Tyckte den såg riktigt kul ut. Med tanke på tiderna som postades ovan; körde man två varv på raken, eller lade man ihop de två bästa varvtiderna?
Senast redigerad av Hattori Honda den 18 maj 2007, 16:28, redigerad totalt 1 gånger.
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012

Pflanzgarten stole my virginity

Du borde cykla mer!
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

2 varv på raken..
SMacke #364
Skriv svar