Kollade efter felkoder idag och fick upp felkod 1..
Har för mig det va lamdan.. ?
Bara att byta den i så fall eller är det nåt annat som gör att den ger den felkoden?
Sen hade jag en konstigt problem med abs lampan...
den slocknade för att sen blinka en kort gång, sen 2 korta till... sen sluta den blinka... Nån som vet vad det kan vara?
Felkod 1
Jesper Edin
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
såhär står det om felkod 1
Oxygen Sensor "A" (Primary)
defective circuit or unplugged / defective sensor
så det är nån ? av lambdasonderna
Oxygen Sensor "A" (Primary)
defective circuit or unplugged / defective sensor
så det är nån ? av lambdasonderna
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
-
Raceingfool
"Edin"
Hur många gånger blinkade det å på vad för bil har du kollat???
Mvh Leffe
Mvh Leffe
Leif Broström
Sthlm/Uppl. Väsby
Honda CRX -88
Austin mini -76
BMW 2002 tii Turbo -72
Sthlm/Uppl. Väsby
Honda CRX -88
Austin mini -76
BMW 2002 tii Turbo -72
<!--QuoteBegin-Raceingfool+12 Oct 2004, 17:32:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Raceingfool 4 12 Oct 2004, 17:32:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"Edin"
Mvh Leffe<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Blinkade en gång..
och det är en Civic vti 92a...
Mvh Leffe<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Blinkade en gång..
och det är en Civic vti 92a...
Jesper Edin
<!--QuoteBegin-SnowGuy+12 Oct 2004, 17:55:08--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 12 Oct 2004, 17:55:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ja !
felkod 1 är lambdasonden.
vad gäller ABSen så vet jag tyvär inte...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bara att byta ut den eller går det mäta upp den o se om den e trasig ?
Nån som vet vad en lambda kostar?
felkod 1 är lambdasonden.
vad gäller ABSen så vet jag tyvär inte...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bara att byta ut den eller går det mäta upp den o se om den e trasig ?
Nån som vet vad en lambda kostar?
Jesper Edin
Kolla alla ledningar till och från lambdasonden samt kolla ledningarna på lambdasonden så inga är av eller har ärgat sönder. Sen kan du ju prova att nolla styrboxen och se ifall det försvinner, om inte får du nog testa att byta lambdasonden.
Kostar nånstans mellan 1000-2000:- tror jag, men vet inte säkert.
Kostar nånstans mellan 1000-2000:- tror jag, men vet inte säkert.
Lidköping
Civic EK4 -99
Civic EK4 -99
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
jepps ska bara vara att byta..
kolla alla slangar på insuget så ingenting släpt där.
för är där de så suger motorn mer luft än vad den mäter och då
går bilen fet o lambdan säger att något är fel..
hoppas du hängde med..
men kolla slangarna är allt helt så är de bara till att byta...
edit: kolla oxå kontakterna till lambdan som sebe sa...
M Linus
kolla alla slangar på insuget så ingenting släpt där.
för är där de så suger motorn mer luft än vad den mäter och då
går bilen fet o lambdan säger att något är fel..
hoppas du hängde med..
men kolla slangarna är allt helt så är de bara till att byta...
edit: kolla oxå kontakterna till lambdan som sebe sa...
M Linus
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Ska kolla slangarna på insuget.. har haft problem med att dom släppt förut... =)
Ska se om ja orkar ta mig tid o pilla imorgon så får vi se =)
Ska se om ja orkar ta mig tid o pilla imorgon så får vi se =)
Jesper Edin
1260:- Honda org har jag för mig [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] .
Mark Ståhlgren #626
Åseda/Växjö
svartm crx vt -91
Åseda/Växjö
svartm crx vt -91
hur många trådar e det på lambdan på en vti?
Jesper Edin
passar a1:ans lambda??
Jesper Edin
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Nej.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
4 st på b16a2s lambda...
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
varför köpa Honda orginal lambda? Jag köpte från AD center för typ 500-600 spenn...
Only M Matters
till a2? vet att det finns billiga överallt men inte 4 sladdars
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
sök på biltemas hemsida så hittar du med 4 sladdar för 498kr...vet dock ej om gängan är samma. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Only M Matters
okej... lånar tråden litegranna... köpte en -90 civic 1.6 och hann köra 9km innan den stannade! har inte startat sen dess och dom ja köpte den av sa att den va svår startad när den va varm... har kollat felkods blink och TROR det är ett kort blink dvs. felkod 1 men den blinkar precis när man vrider på tändningen och blinkar likadant när man vrider av tändningen igen... alltså LAMBDAN... den är bytt inför förra besiktningen eftersom det va fel avgasvärden... några frågor..
1. bensin pumpen låter inte när man vrider på tändningsläge 2.. ska den det?
2. det klickar inte i nått relä när man vrider på nyckeln... ska det göra det?
3. Vart sitter main relät? har lött om ett brunt relä som det stod mitsuba på och som satt på baksidan av säkringsboxen och som lödningarna va dåliga i..
4. det sitter 2 relän på vänster sidan av handskfacket.. står mitsuba på ett som är svart och det lite större relät står det relay cleaning cont. på... vad är det för relän?
5. bilen startade och sen dog den direkt när jag skulle köra ut den ur garaget sen dess har den varit död...
har inget larm på den...
skriv om det är nått mer som ni behöver veta för att ni kanske kan luska ut felet... ja ska svara så gott jag kan!
/mvh lillebror bengtsson
1. bensin pumpen låter inte när man vrider på tändningsläge 2.. ska den det?
2. det klickar inte i nått relä när man vrider på nyckeln... ska det göra det?
3. Vart sitter main relät? har lött om ett brunt relä som det stod mitsuba på och som satt på baksidan av säkringsboxen och som lödningarna va dåliga i..
4. det sitter 2 relän på vänster sidan av handskfacket.. står mitsuba på ett som är svart och det lite större relät står det relay cleaning cont. på... vad är det för relän?
5. bilen startade och sen dog den direkt när jag skulle köra ut den ur garaget sen dess har den varit död...
har inget larm på den...
skriv om det är nått mer som ni behöver veta för att ni kanske kan luska ut felet... ja ska svara så gott jag kan!
/mvh lillebror bengtsson
Bröderna Bengtsson Racing
Civic -90 1.6
Civic -90 1.6
du har ingen felkod. de som syns är bara "jag fungerar indikationen"
jag skulle tippa på att ditt main relay har gått sönder. dom brukar bete sej så att bilen blir svårstartad när den e varm, som flesta brukar byta relä i de stadiet, men om man låter de vara så ger de up helt
jag skulle tippa på att ditt main relay har gått sönder. dom brukar bete sej så att bilen blir svårstartad när den e varm, som flesta brukar byta relä i de stadiet, men om man låter de vara så ger de up helt
Kristian, Hondalös.
<!--QuoteBegin-Kristian+25 Sep 2005, 19:17:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Kristian 4 25 Sep 2005, 19:17:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->du har ingen felkod. de som syns är bara "jag fungerar indikationen"
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193073"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okej... vart sitter det då?
mvh anders!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193073"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okej... vart sitter det då?
mvh anders!
Civic -90 1.6
Civic -90 1.6
<!--QuoteBegin-Kristian+25 Sep 2005, 20:06:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Kristian 4 25 Sep 2005, 20:06:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->sitter under istrument panelen på förar sidan står "relay assy main" på de
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193089"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ska kolla imorrn! tack tack tack!
/anders
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193089"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ska kolla imorrn! tack tack tack!
/anders
Civic -90 1.6
Civic -90 1.6
Nej, för fan köp inte biltema eller bosch
rena skitet
Hondas orginal "NTK" ska de va [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
tål värme
Mvh
rena skitet
Hondas orginal "NTK" ska de va [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
tål värme
Mvh
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--QuoteBegin-Kristian+25 Sep 2005, 19:17:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Kristian 4 25 Sep 2005, 19:17:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->du har ingen felkod. de som syns är bara "jag fungerar indikationen"
förresten... måste man byta relät? är det försent att löda om det?
mvh /anders
förresten... måste man byta relät? är det försent att löda om det?
mvh /anders
Civic -90 1.6
Civic -90 1.6
<!--QuoteBegin-Bengtsson+27 Sep 2005, 16:55:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Bengtsson 4 27 Sep 2005, 16:55:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->förresten... måste man byta relät? är det försent att löda om det?
mvh /anders
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193818"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okej.. felet fixat! det va main relät som alla ni trodde!... det gick att bara löda om! som tur va!
nu går den som en klocka och den är ju riktigt rolig att köra med!
/anders
mvh /anders
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193818"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
okej.. felet fixat! det va main relät som alla ni trodde!... det gick att bara löda om! som tur va!
nu går den som en klocka och den är ju riktigt rolig att köra med!
/anders
Civic -90 1.6
Civic -90 1.6