Jag fattade ingenting, men när vi väl lastat ur bilen upptäckte jag till min stora förvåning att bakdäcken är helt, och då menar jag HELT slut. Det gick att ana var mönstret hade varit om man kände men handen över slitytan, men det syntes inte längre någon mönster alls. Jag hade pytsat i 2,6 kilo bak och eftersom precis hela däckytan var bortsliten så kan man inte skylla på felaktigt ringtryck. Så ett tips är att inte köra med proppfullt lastad CTR några längre sträckor. Detta kostade mig ca 1500-2000 kr bara i däckslitage! <!--emo&:crybaby:-->
Nåväl, nu har jag iallafall lagt på fyra friska Potenza RE 050 och helvete vad nöjd jag är! De går tystare än mina gamla puckar någonsin gick och fästet verkar vara ståt vassare också. Hoppas bara att de håller lika bra som mina 040:or gjorde innan jag dödade dem med övervikt! <!--emo&:wacko:-->
Jag gick upp till 215 45 17 i dimension för att jag kände för det. Det verkar funka hur bra som helst på 7" fälgarna. <!--emo&:thumbup:-->
PS Jag köpte mina nya däck på dackonline för 1315 kr/st vilket jag tycker är riktigt överkomligt. DS