Få bort klarlack

ENBART för motorrelaterade topics
Jonas

För några dagar sen blev det rätt halt på sina ställen och jag insåg att det är dags att slänga på vinterdäcken...

Men när jag skulle skruva på dom så såg jag att klarlacken har släppt på många ställen så jag tänkte att jag tar och lackar om dom. Just nu har jag lagt ner kanske 5 timmar på att slipa och jag är inte klar med utsidan på första fälgen än! Jag har testat med olika tillbehör till borrmaskinen men de flesta är för grova och lämnar bara en massa djupa repor som bara är ännu jobbigare att fixa än själva klarlacken.

Hur ska jag gå till väga för att få bort klarlacken snabbt utan att repa fälgen? Nån kemikalie kanske? Kanske är det enklare att slipa med grovt papper, lägga på primer och sedan slipa primern jämn?

Fälgarna i fråga är en uppsättning kantstötta, billiga aluminiumfälgar. Så därför vill jag inte lägga ner pengar på att blästra, pulverlacka osv... Då kan jag köpa finare fälgar för mindre pengar.

På tal om klarlack...
Kom på att klarlacken har släppt på ett ställe på min snowboard med. Finns det nåt sätt att få bort klarlacken utan att skada lacken under?
Senast redigerad av Jonas den 14 oktober 2004, 01:37, redigerad totalt 1 gånger.
Jonas Andersson
Civic ESI -92
Jonas

Upp!
Jonas Andersson
Civic ESI -92
Gisson
Bil: Honda Accord Aerodeck 2.2 ES 1997
Namn: Göran Johansson

Blästra, sandbläster biter nog inte så du får nog gå på med glasbläster
Göran Johansson
Tystberga