Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
subaru sti
jag tänkte kanske skaffa en lite roligare familje bil och va å kollade på en subaru.problemet e att jag har en ctr som hobby bil.för närvarande kör jag passat 1.8t.tror ni att man kommer att tröttna på subban efter ett tag det är yo inte så mycket komfort
Goran ghafor
CTR 05 såld
CTR 05 såld
Ja, om du tröttnar på CTR så kan du mycket väl tröttna på vad som helst :whistling:
Annars tror jag att STi:n är jätterolig hela tiden - ända tills första sopparäkningen
Annars tror jag att STi:n är jätterolig hela tiden - ända tills första sopparäkningen
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
näjag tänkte behålla ctr å byta passatenmAbZ skrev:Ja, om du tröttnar på CTR så kan du mycket väl tröttna på vad som helst :whistling:
Goran ghafor
CTR 05 såld
CTR 05 såld
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Sti, även vanliga WRX är en grymt roliga bilar när det svängar och turbon laddar.
Ligga i köer är inte speciellt kul, dåligt botten drag och trög koppling och plastig inrednig o värdelösa orginal högtalare gör det hela inte så spännande.
Men allt det glömmer man bort så fort turbon börjar ladda
Ligga i köer är inte speciellt kul, dåligt botten drag och trög koppling och plastig inrednig o värdelösa orginal högtalare gör det hela inte så spännande.
Men allt det glömmer man bort så fort turbon börjar ladda
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
ctr g skrev:näjag tänkte behålla ctr å byta passaten
Jasså :thumbup:
Hur som helst, ta ordentligt reda på hur mycket soppa den drar in real life, inte bara på papper.Ett annat, ofta ouppskattat alternativ är Subaru WRX. Den är duglig den också, snabb och inte lika dyr varken i inköp eller underhåll. Finns även som kombi
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
jag kör själv impreza wrx till vardags, så har du frågor om bilen så är det bara fråga på, jag har dock satt upp en "önskas köpa CTR" här på forumet", (bara för att sambon ska köpa en bil så då vart ja sugen på type-r igen)det har inget med att göra att jag har tröttnat på subban, enligt mig finns det ingen roligare o bättre året runt bil, jag använder min som "familjebil", sambo + 2 barn, funkar hur bra som helst.
Visst är dom törstiga, men vem köper en impreza för att spara bensinpengar? jag har kört min på 0,86 som bäst, då va det långresa. till och från jobbet o stadskörning får man räkna med litern, kanske mer.
Visst är dom törstiga, men vem köper en impreza för att spara bensinpengar? jag har kört min på 0,86 som bäst, då va det långresa. till och från jobbet o stadskörning får man räkna med litern, kanske mer.
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
chucky: då måste du vara väldigt lätt på foten för jag hade en impreza gt innan och den drog 1,4 liter blandad körning och det lägsta jag kört nån gång var på 1 liter per mil 35 mils långkörning.
Kalle Wahlsten
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
wahlsten, tycker inte jag är sålätt om gasfoten,. jag menar inte att jag ligger på 0,86 hela tiden, blandad körning så ligger ja på vanligtvis 1,1,1,2 liter milen..och kör jag 1,2 så gasas det en hel del tycker ja..
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
ok men wrx kanske är soppa snålare än gt, men jag har för mig att det är samma motor i dom sena gt som i dom tidiga wrx.
det kan ju ifs ha att göra med körstil också hur mycket bilen drar.
men nu va det tal om sti och den lär vara än mer törstiga.
det kan ju ifs ha att göra med körstil också hur mycket bilen drar.
men nu va det tal om sti och den lär vara än mer törstiga.
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
-
Tommie Blomqvist
Kolla även Mazdan, samt Evon.
Det finns många roliga rallyjärn, även om inte Mazda kanske är rally så 4wd turbo och 265hk finns under locket.
Det finns många roliga rallyjärn, även om inte Mazda kanske är rally så 4wd turbo och 265hk finns under locket.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Kompletering till Tommies inlägg,
Är det en helt ny STi du är ute efter så är det bättre val än Evo. Just för att du får vagnskadegaranti osv med subban och det får man inte med en EVO, dock gillar jag EVOn mer då dom är lite mer sällsynta i alla fall i Helsingborg.
Mazdan vet jag ikke.
Är det en helt ny STi du är ute efter så är det bättre val än Evo. Just för att du får vagnskadegaranti osv med subban och det får man inte med en EVO, dock gillar jag EVOn mer då dom är lite mer sällsynta i alla fall i Helsingborg.
Mazdan vet jag ikke.
Stefan Karlsson
nä det är en 05 som har gått 3t mil tycker att den karossen e snyggaststiivN skrev:Kompletering till Tommies inlägg,
Mazdan vet jag ikke.
Goran ghafor
CTR 05 såld
CTR 05 såld
-
Zeb_Macahan
Tjenare! Har ägt en Impreza WRX STi -03 (Även en Impreza GT -99) och roligare bil med mer rallykänsla och samtidigt dräglig att åka en bit i anser jag inte går att hitta. Det är mycket "mer bil" än EVOVIII (som är prismässigt jämförbar)ctr g skrev:jag tänkte kanske skaffa en lite roligare familje bil och va å kollade på en subaru.problemet e att jag har en ctr som hobby bil.för närvarande kör jag passat 1.8t.tror ni att man kommer att tröttna på subban efter ett tag det är yo inte så mycket komfort
Min bränsleförbrukning hamnade aldrig under 1,5 l/mil och inte sällan över 2,0 l/mil, det var det som gjorde att jag var tvungen att sälja den. Turbon befaller föraren att ladda turbon hela tiden och iallafall jag lydde nästan hela tiden, vilket resulterade i höööga bensinräkningar.
Annars är det så roligt man kan ha! STi´n är MYCKET trevligare än en blank WRX!
/ Jens
[attachment=26919:PICT0118.JPG]
[b]<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'>Galen motorcyklist från Jönköping.
Kör:
CTR-04, buddyclub spec III samt injen cool air intake
KTM 660 SMC supermotard -04, sönderkrashad och ful.
Bilder på:
<a href='http://www.djdawn.se/borsta/honda1.jpg' target='_blank'>Bilen</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2631.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2630.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2637.jpg' target='_blank'>Hojen.</a>
Jens Bergbom (HPC Jkpg)
</span></span>[/b]
Kör:
CTR-04, buddyclub spec III samt injen cool air intake
KTM 660 SMC supermotard -04, sönderkrashad och ful.
Bilder på:
<a href='http://www.djdawn.se/borsta/honda1.jpg' target='_blank'>Bilen</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2631.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2630.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2637.jpg' target='_blank'>Hojen.</a>
Jens Bergbom (HPC Jkpg)
</span></span>[/b]
en bekant körde sönder sin sti i år på väg till elmia, han hade nybilsförsäkring, men han fick inte ut ett öre, för de ansåg honom vållat motorraset själv, de är inte första gången man hör sådan sak, medans evo pojkarna inte har några problem med få sina garantier.
dessutom är mitsu råare än mjuka subba linjer när de gäller designen. evo är alltid en evo.. evolution!
dessutom är mitsu råare än mjuka subba linjer när de gäller designen. evo är alltid en evo.. evolution!
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Tuffare motorljud i subarun. :notworthy:
Honda CR-V PHEV
vaddå?Vtec_Lambo skrev:Tuffare motorljud i subarun. :notworthy:
om man drar av 2 tändhattar på evon så låter den lika dant som subban :biglaugh2:
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Evon låter ju som vilken annan turbo fyra, boxern i subban är ju rå!
Honda CR-V PHEV
-
Tommie Blomqvist
Finns enligt mig lättare möjligheter till trim på EVOn, än subban.
Tror andra/tredje handsvärdet är bättre på EVOn också.
Tror andra/tredje handsvärdet är bättre på EVOn också.
[b] Cybertuner[/b]