Köpråd
Hej behöver alltså förslag på en Honda för mellan 100 000 och 150 000.
Jag ska använda den dagligen men inga längre sträckor kör kanske 20 mil i veckan.
Men den ska även användas till att köra på bana med, kör på mycket på bana jag bara hinner.
Nu har jag en pendlar bil samt en CRX -86 som jag kör banracing med, tänkte försöka kombinera dessa bägge i en bil.
Så har ni några förslag om vilken Honda som verkar lämpligast kom med förslag eller förslag på bilar som är till salu.
För att ge en hum om min personlighet vad gällande bilar så kan jag räkna upp lite bilar jag har ägt:
Toyota supra MK3 och MK4, Audi S2, BMW M3 E36, Nissan Skyline R32 GTR,Nissan 200 S13 och S14, Saab 9000 Talladega och Turbo.
Jag ska använda den dagligen men inga längre sträckor kör kanske 20 mil i veckan.
Men den ska även användas till att köra på bana med, kör på mycket på bana jag bara hinner.
Nu har jag en pendlar bil samt en CRX -86 som jag kör banracing med, tänkte försöka kombinera dessa bägge i en bil.
Så har ni några förslag om vilken Honda som verkar lämpligast kom med förslag eller förslag på bilar som är till salu.
För att ge en hum om min personlighet vad gällande bilar så kan jag räkna upp lite bilar jag har ägt:
Toyota supra MK3 och MK4, Audi S2, BMW M3 E36, Nissan Skyline R32 GTR,Nissan 200 S13 och S14, Saab 9000 Talladega och Turbo.
Senast redigerad av killroy den 12 juli 2007, 19:19, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
civic type R?
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Integra Type R.
Inget snack om saken om du vill ha en ordentlig banbil.
Inget snack om saken om du vill ha en ordentlig banbil.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
He he,många som verkar tycka om Integra Type R.
Men om man ska ha en sån vilka årsmodeller är det som är mest intressanta. DC2 eller den som M-G har.
Vad ska man se upp med, och vad ska man betala.
Tacksam för hjälp
Men om man ska ha en sån vilka årsmodeller är det som är mest intressanta. DC2 eller den som M-G har.
Tacksam för hjälp
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
-
Holman85
- Bil: Nissan Qashqai
- Namn: Andreas Holmgren
civic type-r 04-05:a
Stockholm - Lidingö
Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
Jag säger Civic Type R! Dra ner till Mantorp, kör ett par varv, åk hem och slå på ACn och glid hela vägen hem utan att tycka det är obekvämt eller för mycket ljud. Byt bromsvätska, bromsbelägg och ha helst ett par extra fälgar med r-däck på så blir det hur kul som helst och bilen går att köra med tillvardags utan problem! Så är min bil just nu. Jag har skit kul i den! Skulle säkert ha roligare i någon annan bil på banan och någon bekvämare bil på gatan, men kompromissen är svårslagen enligt mig! Motorkaraktären i k20'n är underbar också!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
killroy skrev:He he,många som verkar tycka om Integra Type R.
Tacksam för hjälp
dc2 är den jag har 98-00 här i europa
sen kan du köpa japs bilar som byggdes från -96 tror jag det vart, men då är det hstyrt
sen kom dc5 som är en helt annan bil, då är det enbart hstyrt som gäller dock.
så itr dc2 e den bil vi menar, 98-00
det du ska kolla på dom e samma som på alla andra bilar, lack motor låda osv.
vanligt fel på itr e ju att dom blåryker, slitna kolvringar vanligt fel på dom.
jag renovera min motor när jag köpte min bil, trimmade den en del samtidigt när jag ändån va igång fast det blev lite mer än va jag hade tänkt mig från början hehe
helt underbar bil är det iallafall
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
MG:s bil utan att vara partisk.
där har du allt du söker till priset ut av vad den borde kostat i standard utförande i perfekt skick
där har du allt du söker till priset ut av vad den borde kostat i standard utförande i perfekt skick
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
- Aker
- Bil: Honda NSX 3.0
- Namn: Fredrik Aker
- Kontakt:
ziggy skrev:Jag säger Civic Type R! Dra ner till Mantorp, kör ett par varv, åk hem och slå på ACn och glid hela vägen hem utan att tycka det är obekvämt eller för mycket ljud. Byt bromsvätska, bromsbelägg och ha helst ett par extra fälgar med r-däck på så blir det hur kul som helst och bilen går att köra med tillvardags utan problem! Så är min bil just nu. Jag har skit kul i den! Skulle säkert ha roligare i någon annan bil på banan och någon bekvämare bil på gatan, men kompromissen är svårslagen enligt mig! Motorkaraktären i k20'n är underbar också!
WORD!!!! :thumbup:
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
ska du ha mest "race" för peningarna så är det Integran som gäller..tycker inte en Civic Type R kommer upp i samma känsla som en Integra förmedlar,,det känns race och man sitter lågt och i bilen så att säga.
men tänk på att den är mer högljudd än en civic och AC är väl rätt sällsynt.....Min integra ryker inte blått alls trots 15k mil :thumbup:
civicen är ju riktigt kul också och har AC vilket kan vara skönt på sommmaren..motorn och lådan är ju en pärla precis som Integra
stort + för civicen är ju den sjätte växeln vilket man saknar mycket i Integran.
tar du nån av dom 2 modellerna så kommer du ha väldigt roligt !
men tänk på att den är mer högljudd än en civic och AC är väl rätt sällsynt.....Min integra ryker inte blått alls trots 15k mil :thumbup:
civicen är ju riktigt kul också och har AC vilket kan vara skönt på sommmaren..motorn och lådan är ju en pärla precis som Integra
stort + för civicen är ju den sjätte växeln vilket man saknar mycket i Integran.
tar du nån av dom 2 modellerna så kommer du ha väldigt roligt !
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Försök hitta en billig S2000 
Annars kan det vara ett svårt val mellan Integra Type-R och Civic Type-R.
Civicen känns lite som en buss att sitta i jämfört med Integran (kanske blir bättre med andra stolar dock), men å andra sidan får du en betydligt nyare bil för samma pengar. Integran har diffbroms original, vilket saknas i Civicen (finns dock original vxl-lådor med diffbroms att köpa). Motorn i Civicen är ett guldkorn!
Personligen tycker jag Integran är snyggare, men det är ju en smaksak. I dagsläget hade jag dock valt Civicen för de pengarna.
Du kan hitta en 02/03 Civic Type-R för 100-110k. Lägg 20-30k på förarstol, växellåda med diffbroms, R-däck, och kanske lite annat lull-lull? Kör så det ryker! (från däcken)
Annars kan det vara ett svårt val mellan Integra Type-R och Civic Type-R.
Civicen känns lite som en buss att sitta i jämfört med Integran (kanske blir bättre med andra stolar dock), men å andra sidan får du en betydligt nyare bil för samma pengar. Integran har diffbroms original, vilket saknas i Civicen (finns dock original vxl-lådor med diffbroms att köpa). Motorn i Civicen är ett guldkorn!
Personligen tycker jag Integran är snyggare, men det är ju en smaksak. I dagsläget hade jag dock valt Civicen för de pengarna.
Du kan hitta en 02/03 Civic Type-R för 100-110k. Lägg 20-30k på förarstol, växellåda med diffbroms, R-däck, och kanske lite annat lull-lull? Kör så det ryker! (från däcken)
Senast redigerad av Joakim Olsson den 13 juli 2007, 09:27, redigerad totalt 1 gånger.
Leta reda på en S2k. Om dina 150k inte räcker, så kanske du kan spara eller låna upp lite till. runt 170 borde få en fin -00:a för.
S2000 är sjukt rolig.
Men om dina pengar inte räcker, så civic type-r som alla nämner är FAN inte tråkig den heller. Riktig rolig bil att köra.
Jag har haft båda 2 så om du undrar nåt mer kan du pmá eller skriva här!
S2000 är sjukt rolig.
Men om dina pengar inte räcker, så civic type-r som alla nämner är FAN inte tråkig den heller. Riktig rolig bil att köra.
Jag har haft båda 2 så om du undrar nåt mer kan du pmá eller skriva här!
Fredrick G.
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
Hej tack för alla förslagen.
Joakim Olsson: S2000 går bort av många anledningar. För mycket pengar, inte mycket trim eller utrustning för dom pengarna, bakhjulsdrift "hade jag velat ha det så kunde jag likväl ha köpt en m3:a eller 200:a" men mest av allt. jag hade sett ut som en komplett idiot i den, med mina 193 så slutar vindrutan vid ögonbrynen.
Vad gäller stylingen så är s2000 helt överlägsen, sedan är det som en skönhets tävling i lappland, 5 deltagande ingen vinnare
Gillar inte den "gammla" civicen alls, lysena påminner för mycket om den nya micran. Och gillar inte in Integran mycket mer, samma historia där gillar inte lysena. men ska man välja så är Integran snyggast av dom båda.
Ejan: Som sagt den ska inte använda till några längre utflykter, den enda längre sträckorna blir ju när man åker till och från banan eller träffar.
Det där med att AC var ovanligt på Integran var inte alls bra, det är nästan ett måste, gillar inte att sitta i en varm bil en vindstilla sommardag "inte för att det någonsin är vindstilla i Karlskrona The windy city"
Sedan var det ju detdär med utrymmet, jag är som sagt 193 och väger 83 kg, och vill ju inte sitta med huvudet i taket, så vilken utav CTR och Integran är bäst där?
Det där med diffbroms gillar vi, det har jag inte CRXen och det är jävligt irriterande att inte kunna få ner kraften ut ur kurvor.
Joakim Olsson: S2000 går bort av många anledningar. För mycket pengar, inte mycket trim eller utrustning för dom pengarna, bakhjulsdrift "hade jag velat ha det så kunde jag likväl ha köpt en m3:a eller 200:a" men mest av allt. jag hade sett ut som en komplett idiot i den, med mina 193 så slutar vindrutan vid ögonbrynen.
Vad gäller stylingen så är s2000 helt överlägsen, sedan är det som en skönhets tävling i lappland, 5 deltagande ingen vinnare
Gillar inte den "gammla" civicen alls, lysena påminner för mycket om den nya micran. Och gillar inte in Integran mycket mer, samma historia där gillar inte lysena. men ska man välja så är Integran snyggast av dom båda.
Ejan: Som sagt den ska inte använda till några längre utflykter, den enda längre sträckorna blir ju när man åker till och från banan eller träffar.
Det där med att AC var ovanligt på Integran var inte alls bra, det är nästan ett måste, gillar inte att sitta i en varm bil en vindstilla sommardag "inte för att det någonsin är vindstilla i Karlskrona The windy city"
Sedan var det ju detdär med utrymmet, jag är som sagt 193 och väger 83 kg, och vill ju inte sitta med huvudet i taket, så vilken utav CTR och Integran är bäst där?
Det där med diffbroms gillar vi, det har jag inte CRXen och det är jävligt irriterande att inte kunna få ner kraften ut ur kurvor.
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Civic Type R har bättre takhöjd än vad Integran har. Den är ju mer eller mindre utformad som en minibuss.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Söderberg:Hur ordnar man det då, annan ratt eller?
Fredrick:Mycket möjligt men jag klarar inte av att bära upp en lite 2 sitsig cabbe, det är inte min stil.
Fredrick:Mycket möjligt men jag klarar inte av att bära upp en lite 2 sitsig cabbe, det är inte min stil.
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
ac kan du eftermontera på itr om du nu vill ha det, asse säljer salla sina ac prylar som du kan montera ifall du köper en itr utan ac.
ingen nytta av en ac i sverige ju=) men ska du på semester behövs det dock.
ingen nytta av en ac i sverige ju=) men ska du på semester behövs det dock.
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
Kan man verkligen bara eftermontera en AC sådär på en bil som inte har haft AC från fabrik?
Det är ju knappast bara att sätta dit kompressorn,kondensorn,torkfitret och slangarna och tro att det ska funka.
Det finns ju en hög och lågtrycksventil, magnetomkopplingen till remhjulet på konpressorn, sedan ska slangarna dras in i kupén till elementet.
Och sedan är väll knappast värmeregalget samma till en bil med fläkt kylning som med AC.
Det är ju knappast bara att sätta dit kompressorn,kondensorn,torkfitret och slangarna och tro att det ska funka.
Det finns ju en hög och lågtrycksventil, magnetomkopplingen till remhjulet på konpressorn, sedan ska slangarna dras in i kupén till elementet.
Och sedan är väll knappast värmeregalget samma till en bil med fläkt kylning som med AC.
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
ingen anning riktigt men borde funka, allting går o fixa.
asse borde veta hur mycket jobb det är eftersom han plockat av allt från sin, kan fråga honom om han e inne på msn ngn gång
asse borde veta hur mycket jobb det är eftersom han plockat av allt från sin, kan fråga honom om han e inne på msn ngn gång
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
Jag skulle helt klart valt CTR. inget att snacka om. ITR kommer rasa det är bara en tidsfråga.
ITR är roligare, men vill du ha en bil som håller så ska du köpa CTR.
Hasse Jutenäs
Jag är hungrig...
Bilar:
Integra Type-R 1998
CR-V 2005 dragbil till båten
Ford Fjesta powwa 1982 "surf edition"
Båt:
Correct Craft Ski Nautique 1979
Jag är hungrig...
Bilar:
Integra Type-R 1998
CR-V 2005 dragbil till båten
Ford Fjesta powwa 1982 "surf edition"
Båt:
Correct Craft Ski Nautique 1979
HAZ:Skulle du välja en CTR?
Tänkte bara eftersom du själv har en ITR, vad är det som inte håller?
Varför är du inte nöjd med din ITR?
Tänkte bara eftersom du själv har en ITR, vad är det som inte håller?
Varför är du inte nöjd med din ITR?
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
det var det konstgaste inlägget på länge.haz skrev:Jag skulle helt klart valt CTR. inget att snacka om. ITR kommer rasa det är bara en tidsfråga.
jag har bara hört talas om ett enda motorras utan överladd på b18 i sverige och det var väll rasmus och pågrund av yttrepåverkan eller? (dvs gjort något mek fel eller kört galet)
vad är det som har rasat på dom bilarna som du känner till?
Johan Grönberg
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Håller med JG, Integran måste ju vara en bättre bil alla kategorier.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Han menar nog att den dricker en del olja.
Jag äger själv en ITR jag skulle inte byta bort den mot en CTR, Itr känns mer påkostad än ctr ger inget kvalite´s intryck.
Som många har nämnt så går en ctr bättre rakt fram och har bra bottenvrid. Itr är rolig bil men den måste varvas mer än en ctr för att de ska hända nåt.
lycka till!
Jag äger själv en ITR jag skulle inte byta bort den mot en CTR, Itr känns mer påkostad än ctr ger inget kvalite´s intryck.
Som många har nämnt så går en ctr bättre rakt fram och har bra bottenvrid. Itr är rolig bil men den måste varvas mer än en ctr för att de ska hända nåt.
lycka till!
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24