Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Träningstråden
ecci vill du öka i fett? drick då gainer så som jag gjorde 400kcal innan o 1650kcal efter, jag hade grymt svårt att gå upp i vikt /lägga på mig fett, men nu är jag nästan fet:P(eller inte) men har fått väldigt mycket mer fett.
Adam Åstrand
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
de jag dricker är väl änna gainers... kommer inte ihåg kcal dock.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang, om människan är gjord för att arbeta och inte sitta vid datorer så upprätthåller du ju bara det genom att träna fem dagar i vecka. Varför skulle vi behöva äta kosttillskott för att göra något vi är gjorda för som du säger? Alltså behöver du inget kosttillskott, om man inte som i ditt fall har hög ämnesomsättning.EcciBaka skrev:jag har snabb omsättning, bränner energi väldigt fort, märker direkt om blodsockret sjunker o det krävs inte mycket för att få upp det igen, men krävs skitmycket för att hålla det uppe. kan få upp det med en ensam macka eller så, men bränner ut det riktigt fort. märker det på min viktminskning när jag inte äter med, bränner bort fettlager o muskler väldigt hastigt.
kosttillskott tror jag e nyttigt framförallt efter träning när kroppen skriker efter näring då den är delvis färdigspjälkad och reducerad från olika saker som inte behövs just då. dvs snabbare upptagning och lättare för kroppen att ta upp rätt saker i rätt mängd tillräckligt snabbt. våra kroppar är uppbyggda för att ta upp mat men inte byggda för att träna då vi som människor är anpassade för ett liv utan datorer, bilar o.s.v. vi är anpassade efter att röra på oss, våra upptagninssystem har där genom evolutionen inte blivit anpassat för träning och den enorma näringstillförsel som behövs efter träning, framförallt om man tränar ofta, för en gång klarar koppen av att ta det, men tränar man 5 dagar i veckan tror jag kroppen har svårt att få upp tillräckligt med näring efter träning ur vanlig mat då den måste jobba så mycket mer för att spjälka samt att den tar upp en massa andra saker på vägen. men tränar man 2 ggr i veckan kan man ju strunta i kosttillskott för då hinner kroppen repa sig iom att den har mycket mer tid på sig än om man tränar hårt varje dag. bara min egen uppfattning. Själv märker jag extrem skillnad.. utan tillskott tappar jag vikt rätt fort om jag tränar trots att jag äter bra och mycket.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Som jag sagt tidigare i tråden så bör man ju äta 2g protein / kilo kropssvikt / dag om man vill öka i muskelmassa.
Och jag har iaf jävligt svårt att få i mig 180gram protein/dag utan kosttillskott.
Sen så tränar ju inte alla för att öka i muskelmassa.
Och jag har iaf jävligt svårt att få i mig 180gram protein/dag utan kosttillskott.
Sen så tränar ju inte alla för att öka i muskelmassa.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Det är jävligt konstigt att jag ökar i muskelmassa och ändå inte äter kosttillskott, som 666 säger så är alla kroppar olika och majoriteten behöver det inte.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Jo, alltså det finns ju generella mått på vad man kan ta upp, t ex hur mycket protein som man kan tas upp per dag men den siffran varierar rätt kraftigt utifrån den uttagna kurvan. Kön, kroppstyp och på det gener etc. Om man tränar mycket är det därför viktigt att lära känna sin kropp på alla områden och testa olika scheman, teknik, kost, vila etc. För att hitta vad just din kropp reagerar bäst på. Sedan har man olika mål att ta hänsyn till också, skall man bli stark, snabb, explosiv, uthållig, riped, etc...
Av de 180 gramen som näms omvandlas en väldig liten dela till crispiga muskelfiber. För det första måste du ha en balanserad nerbrytning i kroppen, för det andra är balansen av en hel del andra ämnen i kombination av ett sunt och inte överdrivet proteinintag av större vikt än att försöka maximera kroppens upptagningsförmåga av protein som den ändå inte kommer att omvandla fullt ut. Många tränande har ett alldeles för högt intag av proteintillskott vilket bara resulterar i en tunnare plånbok.
Av de 180 gramen som näms omvandlas en väldig liten dela till crispiga muskelfiber. För det första måste du ha en balanserad nerbrytning i kroppen, för det andra är balansen av en hel del andra ämnen i kombination av ett sunt och inte överdrivet proteinintag av större vikt än att försöka maximera kroppens upptagningsförmåga av protein som den ändå inte kommer att omvandla fullt ut. Många tränande har ett alldeles för högt intag av proteintillskott vilket bara resulterar i en tunnare plånbok.
Senast redigerad av No 666 den 30 juni 2007, 23:16, redigerad totalt 1 gånger.
-
EcciBaka
- Kontakt:
de som bara sitter vid datorerna håller inte heller nej adio. Men människan är inte byggd för att träna, röra sig ja, mycket, men inte att pressas till maximalbelastning så ofta som vi gör som vi gör på gymen varesej det är styrka eller kondition. o som sagt då är det också individuellt, att öka i muskelmassa utan tillskott kan vara enkelt att du hade tur i det genetiska lotteriet vad beträffar muskelmassa.
------------------------
------------------------
------------------------
träna din mage som allt annat, fast ännu hårdare då den tål en massa stryk, träna den gärna med vikter så du kör 10-15 reps här med, utputande mage slipper du om du håller dig infrån jenotropin o andra olagliga grejjer, har inget med repsantal på dina situps att göra
Nu har jag fått veta något riktigt roligt, jag jobbar med inredning till butiker och gör då och då montrar till olika mässor.
Innan semestern så gjorde vi en mässmonter till Sveriges största tillverkare av kosttillskott och vitaminer mm och när vi var där berättade en av cheferna att det är bara ett av märkena de tillverkade kosttillskott åt som han skulle överväga stoppa i sig för att råvarorna de använder skulle inte ens godkännas som djurmat om det skulle klassas som livsmedel.
Han sa att det är bara skit i det och detta gör de för att det ska bli så billigt som möjligt.
Ett av märkena de tillverkar åt är Twinlab bla.
Kommer inte ihåg vilket märke han sa var ok.
Innan semestern så gjorde vi en mässmonter till Sveriges största tillverkare av kosttillskott och vitaminer mm och när vi var där berättade en av cheferna att det är bara ett av märkena de tillverkade kosttillskott åt som han skulle överväga stoppa i sig för att råvarorna de använder skulle inte ens godkännas som djurmat om det skulle klassas som livsmedel.
Han sa att det är bara skit i det och detta gör de för att det ska bli så billigt som möjligt.
Ett av märkena de tillverkar åt är Twinlab bla.
Kommer inte ihåg vilket märke han sa var ok.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Någon som har tips på hur man tränar bort "kärlekshandtagen" ?
Det enda som givigt ressultat är långvarig konditionsträning och gång. Finns ingen gymövning som fungerar eller?
"Snea" sittups fungerar ej, det provade jag ett jävla tag. Men det gav bara jävligt stora bukmuskler.
Det enda som givigt ressultat är långvarig konditionsträning och gång. Finns ingen gymövning som fungerar eller?
"Snea" sittups fungerar ej, det provade jag ett jävla tag. Men det gav bara jävligt stora bukmuskler.
Senast redigerad av haffy den 10 juli 2007, 17:57, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
haffy är bara köra förbränning. Man kan inte punktbränna fett så de är bara se till att minska på fettet.
Alla har olika fettdepåer, på endel sätter sig allt på magen och endel får stora handtag
Alla har olika fettdepåer, på endel sätter sig allt på magen och endel får stora handtag
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Asså det är så det fungerar. I stället för på magen får jag det där. Eller?Malakai skrev:haffy är bara köra förbränning. Man kan inte punktbränna fett så de är bara se till att minska på fettet.
Fan, jag tycker ju det så SÅ tråkigt med förbränning. Styrka är iaf roligt o träna.
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Om man ska köra förbränning, hur långa pass ska man ta då?
Jag menar som att cykla/springa, hur länge och hårt ska man köra för att det ska börja ta på fettreserven?
Jag menar som att cykla/springa, hur länge och hårt ska man köra för att det ska börja ta på fettreserven?
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Vill jag också veta, jag brukar köra 15-20min. Men det kanske ej räcker?
(se har jag iofs haft problem med att träna sådant se senaste åren, opererades för ett tag sen för kompartment i underbenen.)
(se har jag iofs haft problem med att träna sådant se senaste åren, opererades för ett tag sen för kompartment i underbenen.)
Senast redigerad av haffy den 10 juli 2007, 22:04, redigerad totalt 1 gånger.
haffy: alla har olika mycket fett på olika ställen och för att få bort de får man gå ner överallt eller fettsuga sig
så förbränning är de som gäller!
bagarn: Ja tycker man ska köra minst 30-45min för de tar ett tag innan förbränningen kommer igång. ca 1h- 1,5h per gång är väl lagom. man säger ju att förbränning innan frukost är bra för då tar man direkt på fettreservern och inte de du ätit under dagen.. Annars beror de ju helt på vad du ätit innan. Äter du en pizza och sen ska bränna bort den + lite till får du ligga i
bagarn: Ja tycker man ska köra minst 30-45min för de tar ett tag innan förbränningen kommer igång. ca 1h- 1,5h per gång är väl lagom. man säger ju att förbränning innan frukost är bra för då tar man direkt på fettreservern och inte de du ätit under dagen.. Annars beror de ju helt på vad du ätit innan. Äter du en pizza och sen ska bränna bort den + lite till får du ligga i
för att förtydliga lite angående förbränningspass.
För mej tar de ca 10-15min innan ja börjar svettas riktigt ordentligt om ja är ute och går i raskt tempo. Sen är ju tuden efter de som ja ser som att man kommit igång.
Så haffy att bara köra 15-20min åt gången så hinner kroppen precis komma igång. ska man ändå ut och springa/cykla/gå kan man offra 1h för att få lite effekt på de hela.
För mej tar de ca 10-15min innan ja börjar svettas riktigt ordentligt om ja är ute och går i raskt tempo. Sen är ju tuden efter de som ja ser som att man kommit igång.
Så haffy att bara köra 15-20min åt gången så hinner kroppen precis komma igång. ska man ändå ut och springa/cykla/gå kan man offra 1h för att få lite effekt på de hela.
Jävlar, 1,5h.. Det är ett ganska bra pass.
Cyckel, Gång, Löpning, Crosstrainer eller vad är det bästa om man skall bränna på hantagen mest?
Sen beroende på muskelmassa så är väl vilobränningen olika med.
Finns det något sätt man kan räkna ut hur mycket man behöver träna för att tappa vikt. (Då man räknar med intag av föda, muskelmassa, viloförbränning dugnet runt osv osv.) Finns det så vill jag prova det.
Sen också finns det någontands hur mycket en kille på 23år skall äta om dagen/portion. Vet att det finns mått på intag av kalorier mm, men det förstår man sig juh inte på. Jag vill ha mer 2dl ris/potatis/pasta och 100gram kött, den stilen mer.
Någon som sitter på sådan info?
Sen har jag också hört om en ny studie, om man dricker rövin till maten så ökar det viloförbränningen eller hämmar att kroppen tar upp fetet (eller det som blir fett).
Cyckel, Gång, Löpning, Crosstrainer eller vad är det bästa om man skall bränna på hantagen mest?
Sen beroende på muskelmassa så är väl vilobränningen olika med.
Finns det något sätt man kan räkna ut hur mycket man behöver träna för att tappa vikt. (Då man räknar med intag av föda, muskelmassa, viloförbränning dugnet runt osv osv.) Finns det så vill jag prova det.
Sen också finns det någontands hur mycket en kille på 23år skall äta om dagen/portion. Vet att det finns mått på intag av kalorier mm, men det förstår man sig juh inte på. Jag vill ha mer 2dl ris/potatis/pasta och 100gram kött, den stilen mer.
Någon som sitter på sådan info?
Sen har jag också hört om en ny studie, om man dricker rövin till maten så ökar det viloförbränningen eller hämmar att kroppen tar upp fetet (eller det som blir fett).
Senast redigerad av haffy den 10 juli 2007, 22:19, redigerad totalt 1 gånger.
Undrar också om det. Vill själv jobba bort min växande IT-mage.
Var och provade frack till mitt bröllop, den drygt 85-åriga skräddaren sa till mig att jag skulle hålla mig borta från kakorna :boxing:
Som det är nu cyklar jag till och från jobbet, strax över 20 min dit och strax under 30 min hem (trött och uppförsbacke).
Detta räcker definitivt inte, speciellt eftersom jag har ett helt smörgåsbord med läckra kakor mindre än 4 meter bort under hela dagen. De få dagarna jag lyckats med konsstycket att helt hålla mig borta, blir man helt tom i skallen av det. Försöker få dem att köpa in lite mer frukter, men jag är tydligen ensam om det...
Något bra tips att få bort sötsuget? Äter clementiner som en dåre..
Var och provade frack till mitt bröllop, den drygt 85-åriga skräddaren sa till mig att jag skulle hålla mig borta från kakorna :boxing:
Som det är nu cyklar jag till och från jobbet, strax över 20 min dit och strax under 30 min hem (trött och uppförsbacke).
Detta räcker definitivt inte, speciellt eftersom jag har ett helt smörgåsbord med läckra kakor mindre än 4 meter bort under hela dagen. De få dagarna jag lyckats med konsstycket att helt hålla mig borta, blir man helt tom i skallen av det. Försöker få dem att köpa in lite mer frukter, men jag är tydligen ensam om det...
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Sötsuget får du bort genom att inte äta sött ett tag, sen längtar du inte mer efter det. Hur man gör det är olika, antingen bestämmer man sig bara (kanske svårt) annars kan man trycka i sig en banan eller annan lämplig frukt när man känner suget. och efter ett tag vips, borta.Bagarn skrev:Undrar också om det. Vill själv jobba bort min växande IT-mage.
Själv körde jag banan, päron och kaffe för o få bort det. Det fungerade för mig iaf.
Chrome tillskott ska hjälpa mot just sötsug, finns i alla butiker som säljer hälsokost/kosttillskott.
Ska man gå ner i vikt räcker de oftast att äta riktig mat regelbundet och skippa småätande och sötsaker och de viktigtaste RÖRA på sig. Blir man för extrem direkt med att väga mat osv orkar man aldrig hålla dieten mer än några veckor. De är ju långvariga förändringa man är ute efter för att inte gå upp igen. Går man ner långsamt så är de oxå lättare att hålla de sen. Den vikt/form som man haft dom senaste 5månaderna brukar man säga att kroppen ser som sin "normalvikt". Detta man menar när man pratar om muskelminne. Blir man extrem som folk som ska tävla går du kanske ner ganska fort men dieten är ett helvete för man äter så tråkigt så de finns inte, sen när man börjar äta normalt tex efter tävling går man upp 8-10kg på en dag!
Ät normalt, regelbundet och skippa onyttigheter och godis och träna i nån form så kommer resultaten.
OBS! Ska ni äta godis/pizza gör de 1dag i veckan. Hellre 10 muffins på samma dag än en varje dag. Kroppen kan inte suga upp hur mycket som helst på 1 dag mot va den gör på 7 dagar.
För att gå ner i fett måste du ligga på ett underskott i kalorier. Så vill man kan man ju börja räkna kcal. Tyvärr finns de inte snabba vägar utan man får ligga i
Ska man gå ner i vikt räcker de oftast att äta riktig mat regelbundet och skippa småätande och sötsaker och de viktigtaste RÖRA på sig. Blir man för extrem direkt med att väga mat osv orkar man aldrig hålla dieten mer än några veckor. De är ju långvariga förändringa man är ute efter för att inte gå upp igen. Går man ner långsamt så är de oxå lättare att hålla de sen. Den vikt/form som man haft dom senaste 5månaderna brukar man säga att kroppen ser som sin "normalvikt". Detta man menar när man pratar om muskelminne. Blir man extrem som folk som ska tävla går du kanske ner ganska fort men dieten är ett helvete för man äter så tråkigt så de finns inte, sen när man börjar äta normalt tex efter tävling går man upp 8-10kg på en dag!
Ät normalt, regelbundet och skippa onyttigheter och godis och träna i nån form så kommer resultaten.
OBS! Ska ni äta godis/pizza gör de 1dag i veckan. Hellre 10 muffins på samma dag än en varje dag. Kroppen kan inte suga upp hur mycket som helst på 1 dag mot va den gör på 7 dagar.
För att gå ner i fett måste du ligga på ett underskott i kalorier. Så vill man kan man ju börja räkna kcal. Tyvärr finns de inte snabba vägar utan man får ligga i
Tack för sjukt bra svar.
Så för mig hade det kanske räckt att jag gick ut och gick två ggr i veckan på ca 1h (som jag gjorde förr). Eller skall jag köra fler pass? Jag tränar gym 2 ggr i veckan med. Men det bara för volym och framtid. Sen äter jag inte speciellt mycket skit längre, har ej tillgång till kiosk på jobbet numer (skit jobbigt, speciellt att inte kunna köpa snys)
Men det med rövin, någon som vet om det fungerar? Kanske ska bli alkolist på heltid
Så för mig hade det kanske räckt att jag gick ut och gick två ggr i veckan på ca 1h (som jag gjorde förr). Eller skall jag köra fler pass? Jag tränar gym 2 ggr i veckan med. Men det bara för volym och framtid. Sen äter jag inte speciellt mycket skit längre, har ej tillgång till kiosk på jobbet numer (skit jobbigt, speciellt att inte kunna köpa snys)
Men det med rövin, någon som vet om det fungerar? Kanske ska bli alkolist på heltid
Ett glas rödvin säger ju man e "kan" va nyttigt men i förbrännings synpunkt har ja svårt att tro de ska va bra. Alcohol innehåller mycket kalorier, då va vi där igen med kalori snacket haha.
Man ser sällan nån som tävlar på hög nivå sitta och halsa rödvin. Men testa de kanske funkar för dej
Man ser sällan nån som tävlar på hög nivå sitta och halsa rödvin. Men testa de kanske funkar för dej
Jag skall prova i helgen iafMalakai skrev:Ett glas rödvin säger ju man e "kan" va nyttigt men i förbrännings synpunkt har ja svårt att tro de ska va bra. Alcohol innehåller mycket kalorier, då va vi där igen med kalori snacket haha.
Så, då har man fått svar på hur löjligt otränad man är.
Var med i ett välgörenhetslopp över 5,6 km idag, lyckades ta mig i mål på mediokra 34.39..
Hade tänkt försöka ta mig ut 2 gånger i veckan till att börja med, ska förhoppningsvis ge något.
Var med i ett välgörenhetslopp över 5,6 km idag, lyckades ta mig i mål på mediokra 34.39..
Hade tänkt försöka ta mig ut 2 gånger i veckan till att börja med, ska förhoppningsvis ge något.
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
med tanke på vilovecka oså, man ökar la snabbare o skit om man har vilovecka var 8 vecka va? har de just nu fast gått över ett par veckor men, asså jag blir tokig utav att inte gå dit nu längre, känns osm om de spritter i hela kroppen 
Adam Åstrand
-
EcciBaka
- Kontakt:
adast: Vilovecka har jag runt var 8e vecka men det ska man inte följa slaviskt heller, gäller att lyssna på kroppen, ibland måste man helt enkelt vila tidigare med.
o fettförbränning, jag vill tipsa om vad jag sett gett effekt på människor och även mej själv. väldigt positiv effekt.
Nu när jag e lat o inte orkar träna så hårt på sommaren så kör jag cardio istället för att bygga upp konditionen.
kör 16 minuter i roddmaskin varje dag.
roddmaskinen mäter hur "långt" man ror, hur många kalorier man bränner o.s.v. de använder jag som kontrollvärden bara för att vara säker på att varje pass ÖKA antalet brända kalorier eller antal meter rodda. så igår rodde jag 3400 meter på 16 minuter, (min kondition suger, jag super för mycket på sommarn
) så idag är mitt mål att komma ÖVER 3400 meter, o vid nästa tillfällle över föregående. att varje gång öka intensiteten och tvinga kroppen till att utvecklas så att den skall orka ro längre o längre varje gång. man kan även cykla, eller nåt sånt. gärna nåt som man inte kan "göra fel" på så att all energi går till att utföra övningen.
Iomed att du helatiden ökar intensiteten börjar kroppen bygga upp en rejäl förbränning, tricket är alltså att hela tiden försöka öka öka öka.
att träna längre än 15-20 minuter är bara onödigt tycker jag. visst du kanske blir förmögen att kuta 15 km utan att va trött, men det hjälper dej inte så mycket för dina lovehandles. orsak;
1. Tränar du intensivt längre än 15-20 minuter därikring tar dina energireserver i musklerna slut. det är INTE bra för förbränningen, kroppen bränner INTE fett medans du tränar, kroppen bränner muskler när du får slut på dina första reserver iom att det är mycket snabbare energi för kroppen o fett är svårt för kroppen att bränna - mindre muskelmassa - sämre fettförbränning (fortfarande bättre än att sitta still dock
)
2. Kroppen bränner inte fett när du tränar, träningen triggar kroppen att bränna fett när du vilar.
3. Om du jämför kortdistans (15-20 minuter) o långdistans (över det) så kan du ta två atleter och jämföra dem
Kortdistans sprintern:
Biffig, låg fettprocent
Långdistans löparen:
Tunn o klen o högre fettprocent än sprintern. Vem vill du va?
de e mitt förslag ^^
o fettförbränning, jag vill tipsa om vad jag sett gett effekt på människor och även mej själv. väldigt positiv effekt.
Nu när jag e lat o inte orkar träna så hårt på sommaren så kör jag cardio istället för att bygga upp konditionen.
kör 16 minuter i roddmaskin varje dag.
roddmaskinen mäter hur "långt" man ror, hur många kalorier man bränner o.s.v. de använder jag som kontrollvärden bara för att vara säker på att varje pass ÖKA antalet brända kalorier eller antal meter rodda. så igår rodde jag 3400 meter på 16 minuter, (min kondition suger, jag super för mycket på sommarn
Iomed att du helatiden ökar intensiteten börjar kroppen bygga upp en rejäl förbränning, tricket är alltså att hela tiden försöka öka öka öka.
att träna längre än 15-20 minuter är bara onödigt tycker jag. visst du kanske blir förmögen att kuta 15 km utan att va trött, men det hjälper dej inte så mycket för dina lovehandles. orsak;
1. Tränar du intensivt längre än 15-20 minuter därikring tar dina energireserver i musklerna slut. det är INTE bra för förbränningen, kroppen bränner INTE fett medans du tränar, kroppen bränner muskler när du får slut på dina första reserver iom att det är mycket snabbare energi för kroppen o fett är svårt för kroppen att bränna - mindre muskelmassa - sämre fettförbränning (fortfarande bättre än att sitta still dock
2. Kroppen bränner inte fett när du tränar, träningen triggar kroppen att bränna fett när du vilar.
3. Om du jämför kortdistans (15-20 minuter) o långdistans (över det) så kan du ta två atleter och jämföra dem
Kortdistans sprintern:
Biffig, låg fettprocent
Långdistans löparen:
Tunn o klen o högre fettprocent än sprintern. Vem vill du va?
de e mitt förslag ^^
------------------------
------------------------
------------------------
ecci: fast det beror helt på vilken sport du håller på med om man tittar på långdistans som du beskriver 
Kollar man på löpare så håller jag med, men titta på triathleter så skall du se att det ser helt annorlunda ut så allt
är beroende på vad man har för individuella mål. För min egen del kan jag säga att det ger grymma resultat att träna
kondition ca 1h per pass inklusive upp/nedvärmning.
Tränar man långdistans så måste man äta under träningen därefter och dricka rätt, vatten räcker inte till om man kör över
1h då behövs någon form av sportdryck eller hög kolhydratsdricka. Tränar man långt när det är riktigt varmt så är salt extremt
viktigt bra att tänka på.
Kollar man på löpare så håller jag med, men titta på triathleter så skall du se att det ser helt annorlunda ut så allt
är beroende på vad man har för individuella mål. För min egen del kan jag säga att det ger grymma resultat att träna
kondition ca 1h per pass inklusive upp/nedvärmning.
Tränar man långdistans så måste man äta under träningen därefter och dricka rätt, vatten räcker inte till om man kör över
1h då behövs någon form av sportdryck eller hög kolhydratsdricka. Tränar man långt när det är riktigt varmt så är salt extremt
viktigt bra att tänka på.
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
-
EcciBaka
- Kontakt:
öberg: jag tänkte främst på fettförbränning utan att förlora muskelmassa 
------------------------