Jag hade mer än gärna åkt till Svistad men mitt 4ws system har havererat så väghållningen är inget vidare på Ludret tyvärr.
Men vem vet, man kanske kommer över o kollar läget i varje fall
HPC Östergötland
-
pena

- Bil: Honda Delsol
- Namn: Pentti Lauronen
Jag är på! nått kul borde vi kunna göra här i östergötland. :thumbup:
Björkvik, Katrineholm
Kör: Honda Ridgeline -06
Glider i: Honda Delsol Vti -92
Projekt: 3st Gen1 Civic 1200 -76,-78,79
Övningskör: Honda z50 -76
F.d: Civic 1200 -78, Civic Ek3 -98, Civic Mb6 -98, Accord Aerodeck -97, Civic Aerodeck -98
F.d: Civic 1200 -78, Civic Ek3 -98, Civic Mb6 -98, Accord Aerodeck -97, Civic Aerodeck -98
- Patte

- Bil: Honda NSX
- Namn: Patrik Skold
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 9 times
Låter ju kanon att intresse finns. :thumbup: Tänkte själv åka till Norrköping i morgon 21/7 på bilutställningen som Honda Power håller i trådarna för. Det kan ju alltid vara en början på våra träffar i sommar.
<a href="http://www.fredrikmedia.se/autoshow/" target="_blank">http://www.fredrikmedia.se/autoshow/</a>
<a href="http://www.fredrikmedia.se/autoshow/" target="_blank">http://www.fredrikmedia.se/autoshow/</a>
Patrik Sköld
Hejsan alla!
Tack för att du tog upp tråden igen Patte.
Jag är definitivt på om det blir aktuellt med träffar spontana som planerade.
Min bil är dock ett skämt just nu men man kan ju inte få allt. Har ju i varje fall flyttat ihop med tjejen i Linköping så det är ju i varje fall positivt.
Träffar i Norrköping och Norrköping är väl egentligen att föredra eftersom många av medlemmarna i vårt län bor i närheten av dessa städer i huvudsak.
Jag kommer dock inte imorgon till Norrköping. Håller på och flyttar och gör i ordning lägenheten.
Tack för att du tog upp tråden igen Patte.
Jag är definitivt på om det blir aktuellt med träffar spontana som planerade.
Min bil är dock ett skämt just nu men man kan ju inte få allt. Har ju i varje fall flyttat ihop med tjejen i Linköping så det är ju i varje fall positivt.
Träffar i Norrköping och Norrköping är väl egentligen att föredra eftersom många av medlemmarna i vårt län bor i närheten av dessa städer i huvudsak.
Jag kommer dock inte imorgon till Norrköping. Håller på och flyttar och gör i ordning lägenheten.
Andreas Dahm
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
[i]Because Japanese cars are so much better![/i]
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
-
pena

- Bil: Honda Delsol
- Namn: Pentti Lauronen
Jag kommer dit. Eller ska vi träffas upp innan någonstans? :wacko:
Björkvik, Katrineholm
- Patte

Micke o jag kommer till utställningsområdet strax efter 11.00 :thumbup:pena skrev:Jag kommer dit. Eller ska vi träffas upp innan någonstans? :wacko:
Patrik Sköld
Hejsan alla! Var träffen i Norrköping något att ha? Var utställningen trevlig?
En fråga som någon av er kanske kan svara på. Vet ni vem som äger en röd CTR?
Tror jag sett den i Ljura i Norrköping några gånger och idag såg jag den på morgonen när jag var ute och vid folkets park/kupolen i Linköping.
Kommer inte ihåg regnumret men det började W och det stod adressen till hondaklubben.com på den.
Hoppas ni alla har en skön sommar och att vi får till några spontan träffar.
Tror jag sett den i Ljura i Norrköping några gånger och idag såg jag den på morgonen när jag var ute och vid folkets park/kupolen i Linköping.
Kommer inte ihåg regnumret men det började W och det stod adressen till hondaklubben.com på den.
Andreas Dahm
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
- Patte

Arrangemanget var väl arrangerat. Så sträck på dig Tommy :thumbup:
Lite tråkigt att besökarna är så blyga och inte vågar komma fram o fråga om bilen. På Japmeet är ju alla utställare känns det som alla vågar komma fram och prata.
Känner inte till CTR.en Andreas. Någon annan som gör det?
Så för att inte bryta trådens ursprung vill jag här framföra önskemål om träffar. Det behöver inte vara banträffar, det kan lika gärna vara spontana träffar också. Pena och ja spånade lite på det igår. Typ åka gemensamt till Smultronstället i Söderköping & käka glass och prata bilar. Sen finns ju alltid sånt som arrangeras av andra på Mantorp eller liknande som vi kan hänga på också.
Men jag överlåter detta lite åt Andreas som startat tråden
Hälsar/Patrik
Lite tråkigt att besökarna är så blyga och inte vågar komma fram o fråga om bilen. På Japmeet är ju alla utställare känns det som alla vågar komma fram och prata.
Känner inte till CTR.en Andreas. Någon annan som gör det?
Så för att inte bryta trådens ursprung vill jag här framföra önskemål om träffar. Det behöver inte vara banträffar, det kan lika gärna vara spontana träffar också. Pena och ja spånade lite på det igår. Typ åka gemensamt till Smultronstället i Söderköping & käka glass och prata bilar. Sen finns ju alltid sånt som arrangeras av andra på Mantorp eller liknande som vi kan hänga på också.
Men jag överlåter detta lite åt Andreas som startat tråden
Hälsar/Patrik
Patrik Sköld
Den röda CTR:en kan tillhöra markus som är ifrån Linköping, han brukar glida omkring 
/Anders som verkar komma tillbaka till hondaträsket..
/Anders som verkar komma tillbaka till hondaträsket..
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Hehe Patte, du behöver verkligen inte lämna över något åt mig, själva tanken med tråden från början var att vi som bor i länet själva ska ta tag i att träffas. En spontanträff på Smultronstället låter som en kanon idé. Jag kommer men måste dessvärre lämna bilen hemma eftersom jag fortfarande inte fixat remskivan men det ska åtgärdas den 5:e augusti.
Jag och Joel kommer med största sannolikhet om det blir en träff på smultronstället. Ska åka till jobbet snart och kan höra med honom då.
Hoppas ni alla har en skön sommar.
Är ni på besök i Söderköping så får ni gärna svänga förbi Shell där jag jobbar och snacka skit om tiden tillåter. :thumbup:
Jag och Joel kommer med största sannolikhet om det blir en träff på smultronstället. Ska åka till jobbet snart och kan höra med honom då.
Hoppas ni alla har en skön sommar.
Är ni på besök i Söderköping så får ni gärna svänga förbi Shell där jag jobbar och snacka skit om tiden tillåter. :thumbup:
Andreas Dahm
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
- Patte

Vad bra Andreas :thumbup: Då hugger jag in igen då och säger att det vore trevligt att sammanstråla någonstans för att sedan åka ner till Söderköping eller Sörping som vi östgötar säger och intaga deras berömda glass. (PS DS Dem har god glass i källaren på torget också).
Vore ju trevligt om vädret blev lite stabilare först :hmm:
Så häng på nu alla intresserade, det är allas tråd i Östergötland. Ska vi försöka få till något i nästa vecka 31 om vädergudarna är med oss? :sun:
Vore ju trevligt om vädret blev lite stabilare först :hmm:
Så häng på nu alla intresserade, det är allas tråd i Östergötland. Ska vi försöka få till något i nästa vecka 31 om vädergudarna är med oss? :sun:
Patrik Sköld
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Ett tips grabbar,Tjejer är att ni glider upp till Autoexperten i samlad trupp på Lördag (28/7) och kollar in Gatebil on tour.
Alt åker över till BRL och kikar lite på Street Meet mellan 10-16 (tror ja det va).
Antar att det inte behöver va specifikt Honda bara iom att man kommer i samlad trupp typ.
Men Puttes föslag ang Sörping låter ju trevligt...Önsker bara ja hade en Honda nu så man kunde taggat på.
*edit*
Glömde,Det är även en större träff ute på kolmårdens parkering på kvällen.
Brukar komma rätt mycket bilar dit,men även många äldre Volvo bilar som åker omkring och börnar och även en del folk som svinar ned.
Men annars bra blandning på trevliga bilar,Men dessvärre få Hondor
..kanske nån som tycker det är trevligt iaf?!
*edit 2*
Skulle ev kunna ordna en exklusiv konbane körning enbart till Honda folket i Östergötland (men även folk från andra delar av sverige skulle va välkomman).
Körning en hel dag,Grillning,Och annat skoj.
Kommer dessvärre inte vara gratis då,kanske 300Kr/person beroende på hur många som sluter upp isf.
Nån som tycker det låter intressant?
Alt åker över till BRL och kikar lite på Street Meet mellan 10-16 (tror ja det va).
Antar att det inte behöver va specifikt Honda bara iom att man kommer i samlad trupp typ.
Men Puttes föslag ang Sörping låter ju trevligt...Önsker bara ja hade en Honda nu så man kunde taggat på.
*edit*
Glömde,Det är även en större träff ute på kolmårdens parkering på kvällen.
Brukar komma rätt mycket bilar dit,men även många äldre Volvo bilar som åker omkring och börnar och även en del folk som svinar ned.
Men annars bra blandning på trevliga bilar,Men dessvärre få Hondor
*edit 2*
Skulle ev kunna ordna en exklusiv konbane körning enbart till Honda folket i Östergötland (men även folk från andra delar av sverige skulle va välkomman).
Körning en hel dag,Grillning,Och annat skoj.
Kommer dessvärre inte vara gratis då,kanske 300Kr/person beroende på hur många som sluter upp isf.
Nån som tycker det låter intressant?
Senast redigerad av hondapower den 27 juli 2007, 23:11, redigerad totalt 1 gånger.
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
Konbana låter klart intressant!
- Patte

Konbana innebär väl så kallad slalom va?
Vore kul om så många som möjligt kan hänga på till Sörping i nästa vecka om nu vädergudarna är med oss. Vi kan väl inrikta oss på onsdag, torsdag eller fredag då preliminärt. Även du Tommy. Spelar ingen roll om du inte åker Honda. Du är ju HPC:are i Östergötland.
Var bor du Johan Östensson?
Vore kul om så många som möjligt kan hänga på till Sörping i nästa vecka om nu vädergudarna är med oss. Vi kan väl inrikta oss på onsdag, torsdag eller fredag då preliminärt. Även du Tommy. Spelar ingen roll om du inte åker Honda. Du är ju HPC:are i Östergötland.
Patrik Sköld
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
På helgerna befinner jag mig i allmänhet hos flickvännen i Linköping, annars jobbar jag i Hallsberg (alltså inte riktigt i Östergötland). Så aktiviteter i veckorna här nere funkar tyvärr inte så bra för mig.
Konbana o grillning låter klokrent men min Prelude är inte vad den borde vara just nu så jag kan inte delta om det sker nu i sommar. Men tycker att det är en intressant tanke och något som jag tycker borde vara en given träff och hoppas att fler är på den.
Andreas Dahm
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
- Patte

AndreasD skrev:Konbana o grillning låter klokrent men min Prelude är inte vad den borde vara just nu så jag kan inte delta om det sker nu i sommar. Men tycker att det är en intressant tanke och något som jag tycker borde vara en given träff och hoppas att fler är på den.
Du kan väl komma och grilla och umgås?
Patrik Sköld
Jag är alltid på att grilla och umgås Patte. :thumbup: Speciellt om du är grillmästare. :worthy: *Skrattar*
Hoppas allt är väl med dig Patrik. Skulle vara trevligt att få åka med dig någon dag och känna hur det känns att åka i en riktig bil
Hoppas allt är väl med dig Patrik. Skulle vara trevligt att få åka med dig någon dag och känna hur det känns att åka i en riktig bil
Andreas Dahm
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
- Patte

Är ingen vidare grillmästare :cheers: Ja du kan väl få åka med lite om träffen i Sörping blir av i vecka 31 Jag försöker ju anpassa dagarna efter ditt önskemål :thumbup: Har aldrig kört konbana eller slalom fast jag har haft tillfälle på banträffar med en annan motorklubb :surrender: Har tyckt bankörningen varit trevligare.
Patrik Sköld
Jo jag såg att du försökte anpassa dagarna. Hoppas bara att fler kan då. Vore trevligt om det kom några stycken i varje fall
Andreas Dahm
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
[b]TEAM LUDER
HPC Östergötland[/b]
Honda Prelude 2.3 4WS
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Jupp Patrik,Konbana är delvis en slamonbana som man även kan "bygga" in andra typer i också.Patte skrev:Konbana innebär väl så kallad slalom va?
Kanske en raka man får lite fart på som sen kombineras med slalom och knixiga svängar osv osv.
Låter trevligt,ska se om man har tid...Så får ja väl smyga lite i kulliserna bland dom "riktiga" honda ägarna
Hmm,ska se om ja kanske inte tom ev kan snacka till mig området ja har i tanke gratis....Men återkommer gällande detta.
Det är jag! Antar att det vibrerade skönt i markenAndreasD skrev:Hejsan alla! Var träffen i Norrköping något att ha? Var utställningen trevlig?
Marcus le Leff
Medlemsnr: 1780
- Patte

Det är jag! Antar att det vibrerade skönt i markenPackan skrev:<!--quoteo(post=420207:date=22 Jul 2007, 09:35:52:name=AndreasD)--><div class='quotetop'>CITERA(AndreasD @ 22 Jul 2007, 09:35:52) [snapback]420207[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hejsan alla! Var träffen i Norrköping något att ha? Var utställningen trevlig?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Följer du med till Sörping Marcus?
Senast redigerad av Patte den 28 juli 2007, 19:20, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Sköld
- Patte

Vad sker i Söderköping?Packan skrev:<!--quoteo(post=421543:date=28 Jul 2007, 19:19:34:name=Patte)--><div class='quotetop'>CITERA(Patte @ 28 Jul 2007, 19:19:34) [snapback]421543[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Följer du med till Sörping Marcus?
Om du läser hela tråden så planerar vi en spontanträff där i nästa vecka.
Patrik Sköld
Vad sker i Söderköping?Patte skrev:<!--quoteo(post=421547:date=28 Jul 2007, 17:51:22:name=Packan)--><div class='quotetop'>CITERA(Packan @ 28 Jul 2007, 17:51:22) [snapback]421547[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=421543:date=28 Jul 2007, 19:19:34:name=Patte)--><div class='quotetop'>CITERA(Patte @ 28 Jul 2007, 19:19:34) [snapback]421543[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Följer du med till Sörping Marcus?
Om du läser hela tråden så planerar vi en spontanträff där i nästa vecka.
Okej. Det låter trevligt med lite glass vid kanalen! Jag deltagar gärna, så länge jag har bilen kvar och inte råkar jobba kväll.
Marcus le Leff