Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Vilken föredrar du ?
xzbatt skrev:<!--quoteo(post=421746:date=29 Jul 2007, 19:55:34:name=Regge)--><div class='quotetop'>CITERA(Regge 4 29 Jul 2007, 19:55:34) [snapback]421746[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hur kan du säga att FN2an har lite prestanda??? Tjejbil? Nej herrejesus säger jag bara
jag måste nog även jag säga att FN2an har usel prestanda och att det är lite av en tjejbil om man inte kollar på utseendet, det enda som skulle kunna tolkas som prestanda i den bilen är väl chassit men forfarande så var ju inte det någon höjdare. Jag vet att man kör ifrån FN2an på dom flesta sätten men en hyffsat orginal civic vt, det är mycket svårare att köra ifrån EP3an
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
:biglaugh2: :biglaugh2: tjejbil :biglaugh2: :biglaugh2:
den var bra, du är rolig mannen
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Hur definerar du bättre? Bättre för dig? Bättre för de flesta som funderar på en bil i GTi-klassen? Bättre för Honda? Mer utrustning? Snabbare på bana? Bekvämare? Rymligare? Snyggare?superyll skrev:...
Komihåg en NY model ska vara bättre en den gamla.. Tyvärr FN2
...
FN2 vann t.ex. testet av 7st Gti-bilar i senaste "Auto Motor & Sport", både som busbil och vardagsbil! Honda borde ju då ha lyckats? (Man bygger inte bilar för att sälja så få som möjligt till en lite skara entusiaster)
När vann EP3 någonsin ett test (förutom möjligtvis ett banåka-test)? Visst är den något snabbare på bana, men där tillbringar vi väl trots allt inte ens 1% av den totala tiden vi kör.
Dessutom kan väl inte ens en blind höna tycka att en standard FN2 är ful jämfört med en standard EP3?
Som bruksbil och kanske lite bana ser jag FN2 som en solklar segrare. För mer seriös banåka så är kanske EP3 bättre, men å andra sidan finns det då en hel del andra bilar att välja mellan som är bättre i det syftet...
-
civic vtec
Märkligt att nästan alla som äger en ep3 väljer den före fn2...............
kanske ta en röstning endast för dem som INTE äger en ep3 eller en fn2
jag väljer iallafall fn2 dock vill ja ha ep3:an placering av vxl-spaken
kanske ta en röstning endast för dem som INTE äger en ep3 eller en fn2
jag väljer iallafall fn2 dock vill ja ha ep3:an placering av vxl-spaken
Mattias Ask
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
xzbatt skrev:<!--quoteo(post=421746:date=29 Jul 2007, 19:55:34:name=Regge)--><div class='quotetop'>CITERA(Regge 4 29 Jul 2007, 19:55:34) [snapback]421746[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hur kan du säga att FN2an har lite prestanda??? Tjejbil? Nej herrejesus säger jag bara
jag måste nog även jag säga att FN2an har usel prestanda och att det är lite av en tjejbil om man inte kollar på utseendet, det enda som skulle kunna tolkas som prestanda i den bilen är väl chassit men forfarande så var ju inte det någon höjdare. Jag vet att man kör ifrån FN2an på dom flesta sätten men en hyffsat orginal civic vt, det är mycket svårare att köra ifrån EP3an
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja nej fyfan, usel prestanda är det absolut. Tackar för infon om att en 16 år gammal civic kör ifrån en 2007 Civic type R, alltid bra att veta.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
MikaelR.
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Kontakt:
<a href="http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... ype_r.html" target="_blank">http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... _r.html</a>
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
Har lånat en GT över helgen. Har börjat ändra åsikt faktiskt. Gasen som jag retade mig på är ju en vanesak. Har börjat lära mig hur man kör bilen helt enkelt.
Det som kvarstår är att jag saknar den riktiga kicken när man drar genom växlarna.
Utseende och inredning osv är ju FN outstanding.
Men som busbil betraktat bara för att ha en kärra att bus o ha kul i vette f-n om EP3:an är att föredra.
Det som kvarstår är att jag saknar den riktiga kicken när man drar genom växlarna.
Utseende och inredning osv är ju FN outstanding.
Men som busbil betraktat bara för att ha en kärra att bus o ha kul i vette f-n om EP3:an är att föredra.
Antonio Pozzi
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Röstade på FN2...
Har iofs en så de va väl ingen högodsare..
Men jämfört med EP3:an så är den bra mycke snyggare, både invändigt å utvändigt.
Sitter så mycke skönare i de nya stolarna..
Sen att den går sämre än den förra.. jaha, den duger då åt mig å det räcker gott å väl
Är sjukt nöjd med den iaf...
Hade ju även en EP3:a förut, å nu slipper man den otroligt fula växelspaken
Har iofs en så de va väl ingen högodsare..
Men jämfört med EP3:an så är den bra mycke snyggare, både invändigt å utvändigt.
Sitter så mycke skönare i de nya stolarna..
Sen att den går sämre än den förra.. jaha, den duger då åt mig å det räcker gott å väl
Är sjukt nöjd med den iaf...
Hade ju även en EP3:a förut, å nu slipper man den otroligt fula växelspaken
Honda Civic Type R -15
Jag håller med dem som sägar att men inte ska säga TYPE R till FN2 o EP3..
I europa vill vi ha komfort och lyx blandat med lite pprestanda och det är en utmärkt förklaring till en TYPE S och för FN2
jag menar stolvärma hallå jag tror du är rätt het i röven när du kör EP3 på banna elle utte på vägarna. för dem som kör sina ep3:or på vintraran då
Jag önskar värkligen japanaren kunde lansera en TYPE R bil som dem har där nere och tror då att jag skulle blunda för priset..
och du: Joakim Olsson
jo så här tänker jag när jag säger att den ska vara bättre an den gammla..
snabber ha något extra som skiller mycket från den gamla mer än utseandet...
typ diffad låda, kanske 20-40 hästar till något sånt menar jag....
men om du läser lite längre upp så ser du att jag skrev en sak, och du värkar vara den TYPISKA EUORPEN som vill ha komfort och glida till jobbet.. Och det är ingen TYPE R..
som typ när EP3 kom då var den ljusår bättre änn EK9 om den hette så modelen innan EP3 (en ursäkt till alla EK9 fans)
aja denna diskutione kommer hålla på ett långt tag....
mvh yll
I europa vill vi ha komfort och lyx blandat med lite pprestanda och det är en utmärkt förklaring till en TYPE S och för FN2
jag menar stolvärma hallå jag tror du är rätt het i röven när du kör EP3 på banna elle utte på vägarna. för dem som kör sina ep3:or på vintraran då
Jag önskar värkligen japanaren kunde lansera en TYPE R bil som dem har där nere och tror då att jag skulle blunda för priset..
och du: Joakim Olsson
jo så här tänker jag när jag säger att den ska vara bättre an den gammla..
snabber ha något extra som skiller mycket från den gamla mer än utseandet...
typ diffad låda, kanske 20-40 hästar till något sånt menar jag....
men om du läser lite längre upp så ser du att jag skrev en sak, och du värkar vara den TYPISKA EUORPEN som vill ha komfort och glida till jobbet.. Och det är ingen TYPE R..
som typ när EP3 kom då var den ljusår bättre änn EK9 om den hette så modelen innan EP3 (en ursäkt till alla EK9 fans)
aja denna diskutione kommer hålla på ett långt tag....
mvh yll
Yll Ramadani
Fick tillbringa helgen med en FN2:a.
Som mer inbiten EP3 förare så måste jag erkänna att FN2:an växer ju mer man kör den. (Eller så är det jag som börjar bli gammal)
Mitt allra första intryck var aldrig i livet. Men det är en vanesak med den markanta vteckkicken som saknas. Utseende och inredning går ju inte att jämföra. FN2:an är grym!
Man kunde inte ens stanna den på macken utan att BMW fantasterna i byn skulle provsitta & klämma.
Det värsta är att jag gillade GT versionens alla komfortprylar. Men jag kommer nog att beställa mig en "Race" iaf.
Men även GT´n var riktigt rolig att smiska runt på småvägarna. VSA´n tycker jag fungerade helt ok. Den var inte i vägen på samma sätt som en viss vidrig Ford som man har haft.
Forden kändes mer som att den bröt in när det gick för fort i kurvan. Började blinka med alla varningslampor och började tuta, bromsade ner själv och stannade vid vägkanten och bad föraren att ta en nypa luft innan den ville fortsätta genom kurvan.
Men som sagt, bilen växte ju mer man körde. Gillade faktiskt motorljudet i orginalutförande. Det enda som var likt från EP3:an var dofterna i bilen. Doftade "hemma"
Som mer inbiten EP3 förare så måste jag erkänna att FN2:an växer ju mer man kör den. (Eller så är det jag som börjar bli gammal)
Mitt allra första intryck var aldrig i livet. Men det är en vanesak med den markanta vteckkicken som saknas. Utseende och inredning går ju inte att jämföra. FN2:an är grym!
Man kunde inte ens stanna den på macken utan att BMW fantasterna i byn skulle provsitta & klämma.
Det värsta är att jag gillade GT versionens alla komfortprylar. Men jag kommer nog att beställa mig en "Race" iaf.
Men även GT´n var riktigt rolig att smiska runt på småvägarna. VSA´n tycker jag fungerade helt ok. Den var inte i vägen på samma sätt som en viss vidrig Ford som man har haft.
Forden kändes mer som att den bröt in när det gick för fort i kurvan. Började blinka med alla varningslampor och började tuta, bromsade ner själv och stannade vid vägkanten och bad föraren att ta en nypa luft innan den ville fortsätta genom kurvan.
Men som sagt, bilen växte ju mer man körde. Gillade faktiskt motorljudet i orginalutförande. Det enda som var likt från EP3:an var dofterna i bilen. Doftade "hemma"
Antonio Pozzi
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Klipper in Gullabos kommentar om nya CTR för er som inte läser Bilsport.
- "Bedrövlig bil, suckar han. Chassiet är för mjukt och framdäcken kavlar hela tiden.
Dessutom finns det ingen ork i motorn."
Hårda men befogade ord, här är respektive tider i Superstage
EP3 - 1.30.26
FN2 - 1.33.35
- "Bedrövlig bil, suckar han. Chassiet är för mjukt och framdäcken kavlar hela tiden.
EP3 - 1.30.26
FN2 - 1.33.35
EP3, den snyggaste bil jag vet! Nästan iaf...
Johanna Andersson #1090
<!--coloro:#800080--><span style="color:#800080"><!--/coloro-->Norrköping<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Åker med & övningskör i en <!--coloro:#008000--><span style="color:#008000"><!--/coloro--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->[b]del sol[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
samt är "delägare" i en <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]Civic 1,5 Vtec[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--coloro:#800080--><span style="color:#800080"><!--/coloro-->Norrköping<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Åker med & övningskör i en <!--coloro:#008000--><span style="color:#008000"><!--/coloro--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->[b]del sol[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
samt är "delägare" i en <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]Civic 1,5 Vtec[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Drygt 3s är fan mkt i SS, riktigt tråkigt, men det va som väntat..fonzeka skrev:Klipper in Gullabos kommentar om nya CTR för er som inte läser Bilsport.
EP3 - 1.30.26
FN2 - 1.33.35
MVH
István
http://www.fotoi.se
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Jag gillar FN2 mer än Ep3 då den faktiskt precis som Ep3 ändå inte är en speciellt bra Type R. Type R har blivit utvattnat i Europa, och när man ändå vet att man inte får den "riktiga" CTR, kan man lika bra välja den man kan leva med mest till vardags. För hur man än vrider och vänder på det får en EP3 eller Fn2 stryk på vilken bana man än väljer i Sverige av en 15 år äldre Civic eller CRX. Och då kan man lika bra välja den mer komfortbetonade av de två. Så min röst faller på FN2 då den är riktigt snygg, vilket inte EP3 varit eller är. FN2 är en grym Gti-bil, vilket testet i AMS bevisade, men det kommer aldrig vara en racebil för gatan. Vill man åka riktigt fort på bana är varken EP3 eller FN2 att föredra, men man har likväl säkert jäkligt kul i båda.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
För 2 veckor sedan åkte jag och frugan iväg 10mil att provköra och möjeligtvis beställa nya CTR om vi gillade den?!Men sååååå besvikna blev vi båda två, ingen av oss gillade bilen.Efter att man har levt 3 år med EP3,då förväntade man sig att den skulle vara lika rolig, men så var det inte tyvärr!
Gillade stolar och den snabba styrningen men mer än så gillade jag inte.Vtec känner man ju inte alls,instrumentbr. är ett ufo som jag gillade inte,gasen var lite konstig som svarade inte direkt osv.Honda har lyckats väldigt bra att bygga en bättre bil kvalietets mässigt,men misslyckat när det gäller rolighets faktor.Att Honda har valt att kalla den som Type R det ett skämt,den borde kallas Type S!
Kommer ihåg när EP3 kom ut första gången 2001 och då ägde jag en Lexus is200 som var knappt ett år gammal.När jag hade provkört EP3 klart då ville jag inte sätta mig i min Lexus,den kändes ju som en snigel.Kunde inte sluta tänka på den bilen i ett par dag.Då sålde jag Lexusen och köpte en ITR som var som en raket,man ville bara vtec-a.Kort därefter köpte jag EP3 och jag måste säga att jag trivdes bäst i den pga den fantastiska K20 än idag längtar man att få köra lite granna!
Men jag hoppas inerst inne att Honda kommer att släppa den 220hk motor som dem själva har i Japan,då FN2 skulle vara betydligt roligare!
Gillade stolar och den snabba styrningen men mer än så gillade jag inte.Vtec känner man ju inte alls,instrumentbr. är ett ufo som jag gillade inte,gasen var lite konstig som svarade inte direkt osv.Honda har lyckats väldigt bra att bygga en bättre bil kvalietets mässigt,men misslyckat när det gäller rolighets faktor.Att Honda har valt att kalla den som Type R det ett skämt,den borde kallas Type S!
Kommer ihåg när EP3 kom ut första gången 2001 och då ägde jag en Lexus is200 som var knappt ett år gammal.När jag hade provkört EP3 klart då ville jag inte sätta mig i min Lexus,den kändes ju som en snigel.Kunde inte sluta tänka på den bilen i ett par dag.Då sålde jag Lexusen och köpte en ITR som var som en raket,man ville bara vtec-a.Kort därefter köpte jag EP3 och jag måste säga att jag trivdes bäst i den pga den fantastiska K20 än idag längtar man att få köra lite granna!
Men jag hoppas inerst inne att Honda kommer att släppa den 220hk motor som dem själva har i Japan,då FN2 skulle vara betydligt roligare!
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Det testet i AMS bevisade vat att FN2 är bäst på image.
De skriver i sin motivering att image är det viktigaste kriteriet i GTI klassen :shock1:
FN2 är enligt dem inte bäst på motorstyrka (tvärtom), inte på vägegenskaper
(där var Golf och Focus bättre)- men på image! Samt motorkaraktär.
Och det är bara att hålla med.
De skriver i sin motivering att image är det viktigaste kriteriet i GTI klassen :shock1:
FN2 är enligt dem inte bäst på motorstyrka (tvärtom), inte på vägegenskaper
(där var Golf och Focus bättre)- men på image! Samt motorkaraktär.
Och det är bara att hålla med.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Är verkligen en original gammal EG Vti eller CRX VT snabbare än en original EP3 på bana?
Jag menar helt original alltså...
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Foz, Race versionen är endast 50kg lättare än GT versionen.
Scotte, tror du verkligen själv att en HELT original CRX eller Civic med original däck, fjädring motor å allt allt, skulle köra bättre tid i SS än original EP3?
Alltså en låg 1.30tid? Det tvivlar jag väldigt starkt på alltså. Sen också att den får stryk på vilken bana man än väljer i sverige, också helt original då eller? Typ med 185or eller va de nu sitter på original, de tvivlar ja med på, det är MKT bättre väghållning i en original EP3 än en t.ex. VTi från 92.
Där det känns som att man välter i kurvorna, om du hade sagt en original ITR hade jag inte direkt sagt emot.
Men när du tar tidiga 90tals bilar och jämnför så förstår jag inte riktigt, för original är de inte något super väghållning i de direkt.
För jag utgår att du jämnför HELT original mot en original EP3, då den i bilsport är testad original..
Sen visst, i med en B18, coilovers R-däck m.m. m.m. så klart de går bra de små CRX osv, men ni har inte så många CTR:er med liknande mods att jämnföra med som går mkt på bana, är väl min och någon enstaka till, medans det krullar av CRX å Civic:s.
Sen så åker jag med min bil dagligen, till å från jobbet, det får plats 4vuxna utan problem, plats med bagage, AC, stereo, och den går snabbt på banan också enligt mig. Visst kanske inte lika snabbt i Superstage som din, men det är inte en bana heller direkt. Tar man kasnke A-torp med mkt rakor och ganska snabba kurvor, så har nog en CRX/Civic lite svårare att hänga på mig..
Just my 50cents..
MVH
István
Scotte, tror du verkligen själv att en HELT original CRX eller Civic med original däck, fjädring motor å allt allt, skulle köra bättre tid i SS än original EP3?
Alltså en låg 1.30tid? Det tvivlar jag väldigt starkt på alltså. Sen också att den får stryk på vilken bana man än väljer i sverige, också helt original då eller? Typ med 185or eller va de nu sitter på original, de tvivlar ja med på, det är MKT bättre väghållning i en original EP3 än en t.ex. VTi från 92.
Där det känns som att man välter i kurvorna, om du hade sagt en original ITR hade jag inte direkt sagt emot.
Men när du tar tidiga 90tals bilar och jämnför så förstår jag inte riktigt, för original är de inte något super väghållning i de direkt.
För jag utgår att du jämnför HELT original mot en original EP3, då den i bilsport är testad original..
Sen visst, i med en B18, coilovers R-däck m.m. m.m. så klart de går bra de små CRX osv, men ni har inte så många CTR:er med liknande mods att jämnföra med som går mkt på bana, är väl min och någon enstaka till, medans det krullar av CRX å Civic:s.
Sen så åker jag med min bil dagligen, till å från jobbet, det får plats 4vuxna utan problem, plats med bagage, AC, stereo, och den går snabbt på banan också enligt mig. Visst kanske inte lika snabbt i Superstage som din, men det är inte en bana heller direkt. Tar man kasnke A-torp med mkt rakor och ganska snabba kurvor, så har nog en CRX/Civic lite svårare att hänga på mig..
Just my 50cents..
MVH
István
vi får väl testaSteffo skrev:Är verkligen en original gammal EG Vti eller CRX VT snabbare än en original EP3 på bana?
neh men helt original, knappast de tror ja inte, hade ju svårt å hänga med på slingerbulten efter alla CTR
Senast redigerad av dvs den 8 augusti 2007, 14:31, redigerad totalt 1 gånger.
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Är mycket tveksam att en civic vti eller esi, helt standard är snabbare på bana än en EP3,
Edit: lite hårda ord hehe
Edit: lite hårda ord hehe
Senast redigerad av ei9440 den 8 augusti 2007, 14:50, redigerad totalt 1 gånger.
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Vi utgår från våra bilar eller hur? Menade aldrig en org EP3 mot en fulltrimmad EE/EG. Livärdiga saker på båda bilarna så åker jag ändå fortare med en EE än EP. Ta Mattias Israelssons bil som exempel, org-motor med endast BPU, S80 och R-däck samt ett annat chassi. Den åkte jag 1.24.25 med på SS, med samma mods kommer man inte ens i närheten av de tiderna med en EP3. I bästa fall en låg 1.26-tid enligt mig, då skiljer det 2 sekunder. SS är det enda vi kan jämföra med då det är samma förhållande varje gång man kör banan, dvs ingen trafik eller annat som kan rubba koncentrationen eller framfarten.Istvan skrev:Foz, Race versionen är endast 50kg lättare än GT versionen.
Just my 50cents..
MVH
István
SS är enligt mig en utmärkt bana för att kontrollera prestanda och förartalang, finns ingen annan måttstock i sverige enligt mig, inte för oss i alla fall som kör utan laptimer eller själv på en bana. Och så länge som det skiljer sekunder till snabbaste Ep3 är det enligt mig inget snack om vad man ska köra om man vill åka riktigt snabbt. anderstorp är väl ingen bana gjord för någon av våra bilar, även en K20EG måste kännas hopplöst trött på rakan. Kinnekulle tycker jag är en bana mer lämplig om man ska jämföra vår storlek på bilar, eller Gelleråsen.
Jag tycker Ep3 är en kanonbil för bus och vardagskörning, men jag väljer hellre en EG/EE att köra bana med, då man vet att det är ett bättre recept. Det måste du hålla med om.
Den största skillnaden mellan de tidiga Civicarna -01 är att de är rätt konstruerade för bankörning jämfört med EP3. Med väldigt små medel åker man åttor runt en Ep3 i tex SS. För att man ska kunna sätta en 1.25 med en Ep3 krävs rejält med inställning, pengar och tid. Med en något moddad EE/EG gör man det i princip omgående. Det talar sin tydliga skillnad anser jag.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Nu kan inte jag säga något om föraren i CTRn men när jag hade min CRX Vtec som var helt orginal så körde vi jämnt på Kinnekulle... min var verkligen helt orginal, till och med org fälg med samma sorts däck som org.
nu är ju inte Kinnekulle någon bana där prestanda tjänar så mycket utan snarare väghållning och låg vikt... men ändå.
nu är ju inte Kinnekulle någon bana där prestanda tjänar så mycket utan snarare väghållning och låg vikt... men ändå.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Jag talade mest om original bilar helt och hållet, då det va mest snack om det, man jämnföre original EP3 mot FN2. Visst med enkla medel går det åka fort i SSM Scotte skrev:Vi utgår från våra bilar eller hur? Menade aldrig en org EP3 mot en fulltrimmad EE/EG. Livärdiga saker på båda bilarna så åker jag ändå fortare med en EE än EP. Ta Mattias Israelssons bil som exempel, org-motor med endast BPU, S80 och R-däck samt ett annat chassi. Den åkte jag 1.24.25 med på SS, med samma mods kommer man inte ens i närheten av de tiderna med en EP3. I bästa fall en låg 1.26-tid enligt mig, då skiljer det 2 sekunder. SS är det enda vi kan jämföra med då det är samma förhållande varje gång man kör banan, dvs ingen trafik eller annat som kan rubba koncentrationen eller framfarten.
SS är enligt mig en utmärkt bana för att kontrollera prestanda och förartalang, finns ingen annan måttstock i sverige enligt mig, inte för oss i alla fall som kör utan laptimer eller själv på en bana. Och så länge som det skiljer sekunder till snabbaste Ep3 är det enligt mig inget snack om vad man ska köra om man vill åka riktigt snabbt. anderstorp är väl ingen bana gjord för någon av våra bilar, även en K20EG måste kännas hopplöst trött på rakan. Kinnekulle tycker jag är en bana mer lämplig om man ska jämföra vår storlek på bilar, eller Gelleråsen.
Jag tycker Ep3 är en kanonbil för bus och vardagskörning, men jag väljer hellre en EG/EE att köra bana med, då man vet att det är ett bättre recept. Det måste du hålla med om.
Den största skillnaden mellan de tidiga Civicarna -01 är att de är rätt konstruerade för bankörning jämfört med EP3. Med väldigt små medel åker man åttor runt en Ep3 i tex SS. För att man ska kunna sätta en 1.25 med en Ep3 krävs rejält med inställning, pengar och tid. Med en något moddad EE/EG gör man det i princip omgående. Det talar sin tydliga skillnad anser jag.
med en CRX, men mattias bil är ju också nästan totalt rensad m.m. Jag säger inte emot att de går bra me enkla medel i Superstage. Tror dock fortfarande att
skulle man köra Laptimer på vissa banor i Sverige så skulle nog inte det bli samma skillnader. Visst olika på olika banor. Men jag är inte alls lika övertygad om att EP3 skulle få pisk med också helt rensad inredning, riktigt chassie, diffbroms, bra med camber, och BPU trim på en bana..
Sen tycker jag inte riktigt du kan jämnföra med dina egna tider, det e ju en klass för sig
Jaja, skit samma, vi lägger ner
MVH
István
Istvan: det är väl väldigt bra att jämföra med Scottes tider så länge Scotte kör båda bilarna... eller?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
Scotte har inte kört någon BPU trimmad CTR med diffbroms, rensad inredning, r-däck, riktigt chassie med bra camber m.m.Krister skrev:Istvan: det är väl väldigt bra att jämföra med Scottes tider så länge Scotte kör båda bilarna... eller?
Det är ju bara spekulationer
så går det inte jämnföra med Scottes tid som tillbringat såå mkt tid i SS, han kan ju den banan i sömnen. Man kan knappt jämnföra med Mattias tid heller då
han va där i 2hela dagar, och de flesta andra kört med HPC när det vart körningar och då kanske fått köra 5repor
Men skit samma som sagt, säger fortfarande inte att CTR är snabbare i SS
MVH
István
Magnus, jag håller också med om man bara ska köra vardagskörning att FN2 är bättre, men om man är som mig som vill kunna åka 4pers, till å från jobbet, men samtidigt kunna åka snabbt på banan, så tycker jag EP3 är bättre, ser man ju redan att original om man vill åka bana/SS att FN2 är 3s efter.
Så därför tyckte jag att min EP3 är en bra kompromis..
Sen om man BARA vill ha en banbil, visst då går det att bygga mkt snabbare bilar med endast en stol, rensad inredning i med K20 m.m.
MVH
István
Så därför tyckte jag att min EP3 är en bra kompromis..
Sen om man BARA vill ha en banbil, visst då går det att bygga mkt snabbare bilar med endast en stol, rensad inredning i med K20 m.m.
MVH
István
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Varför skulle FN2 vara en bättre vardagsbil?, beror väl helt o hållet på vad man vill ha i vardagen, är det bara bekvämlighet skulle jag inte köra nån honda överhuvudtaget, då skulle en 740 passa alldeles utmärkt, men jag vill ha mera än så...
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94