crx del sol frågor (update 24 sept )
Har köpt en blå Honda del sol ESI -93:a tysklands import för att ha som bruksbil då avsaknad av garage inte ger något annant alternativ.
Hoppas att det ska komma några sol dagar till nu i höst då man kan njuta av denna bil med taket nere för det är ju nu som priserna är som bäst på dom här små skönheterna. Är väldigt sugen på att införskaffa vti vinge bak så man kommer ifrån pickup känslan. :blink: men det verkar vara svårt att få tag i dom om man inte köper hela bakluckan för dom verkar vara skruvade rätt igenom har jag hört (ingen som har någon liggandes) finns det några andra snygga diskreta vingar typ i stil som vti stuket då till bra pris.
Något som jag stör mig på oerhört är att jag inte kan öppna bakluckan inifrån kupen
, utan att man hela tiden måste öppna den bakifrån med nyckel, till och med min crx -89 hade denna funktion så jag trodde att detta var standard nu, finns det något annat smart sätt att lösa detta smidigt på (tex om man skulle få inbrott i skuffen och tjuven byter sönder låset).
Det finns ett lås nere vid den vänstra sidan om förarstolen där man öppnar tanklocket som jag undrar vad det har för funktion, förövrigt så passar tädningsnycklen där så det verka iallafall ha någon sorts funktion.
Hur kommer det igentligen att funka med listerna på vintern eftersom att dom verkar inte vara dom tätaste när låt oss säga det rinner lite vatten imellan som sedan fryser (usch hemska tanke) hoppas det funkar......... :hmm:
uppdatera med mera frågor på saker som kan uppstå + ska försöka ta lite kort på skönheten också :wub:
Förövrigt känns bilen riktigt skön att köra och esi motorn tycker jag både är stark och pigga för att funka ett tag för mig.... den är kanske lite hög just nu men ojoj vilken komfort man har
Hoppas att det ska komma några sol dagar till nu i höst då man kan njuta av denna bil med taket nere för det är ju nu som priserna är som bäst på dom här små skönheterna. Är väldigt sugen på att införskaffa vti vinge bak så man kommer ifrån pickup känslan. :blink: men det verkar vara svårt att få tag i dom om man inte köper hela bakluckan för dom verkar vara skruvade rätt igenom har jag hört (ingen som har någon liggandes) finns det några andra snygga diskreta vingar typ i stil som vti stuket då till bra pris.
Något som jag stör mig på oerhört är att jag inte kan öppna bakluckan inifrån kupen
Det finns ett lås nere vid den vänstra sidan om förarstolen där man öppnar tanklocket som jag undrar vad det har för funktion, förövrigt så passar tädningsnycklen där så det verka iallafall ha någon sorts funktion.
Hur kommer det igentligen att funka med listerna på vintern eftersom att dom verkar inte vara dom tätaste när låt oss säga det rinner lite vatten imellan som sedan fryser (usch hemska tanke) hoppas det funkar......... :hmm:
uppdatera med mera frågor på saker som kan uppstå + ska försöka ta lite kort på skönheten också :wub:
Förövrigt känns bilen riktigt skön att köra och esi motorn tycker jag både är stark och pigga för att funka ett tag för mig.... den är kanske lite hög just nu men ojoj vilken komfort man har
Senast redigerad av sixpack den 24 september 2007, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Andersson
Det du vill ha är en ESI vinge som var orginal i tyskland är lite snyggare än en vti orginal vinge. Den går ut lite mer på sidorna än vti vingen.
Låset till tanklocksöppnaren samt att man måste öppna bagaget med nycklen är säkerhetsåtgärder ifall du vill parkera med taket av någonstans. Du kan däremot fixa en elektronisk öppnare till bagageluckan.
Låset till tanklocksöppnaren samt att man måste öppna bagaget med nycklen är säkerhetsåtgärder ifall du vill parkera med taket av någonstans. Du kan däremot fixa en elektronisk öppnare till bagageluckan.
Dennis Gullberg
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Team Helsingborg
Tackar för det snabba svaret. :wohow:
ok då är jag med, det var ju faktiskt smart tänkt angående stöldrisk i bagaget, men det är så som honda brukar vara för det mesta. :thumbup:
Esi vinge är nog rätt sällsynta vad jag har sett och det säljs knappt nåt begagnat heller direkt.
Ska ge mig på att koppla in larm så småningom och undrar ifall centrallåsen är plus eller minus styrda samt ifall det finns nåt elschema att få tag till bilen. :hmm:
ok då är jag med, det var ju faktiskt smart tänkt angående stöldrisk i bagaget, men det är så som honda brukar vara för det mesta. :thumbup:
Esi vinge är nog rätt sällsynta vad jag har sett och det säljs knappt nåt begagnat heller direkt.
Ska ge mig på att koppla in larm så småningom och undrar ifall centrallåsen är plus eller minus styrda samt ifall det finns nåt elschema att få tag till bilen. :hmm:
Daniel Andersson
när du endån installerar larm kan du fixa så du kan öppna bagageluckan på samma gång.
Vet dock inte vart du hittar ett elschema
Vet dock inte vart du hittar ett elschema
Dennis Gullberg
Team Helsingborg
Team Helsingborg
Det skvalpar i kupen som att det ligger vatten i mellanväggen, och hur f*n har det kommit in där isådana fall + när går vtecen in egentligen? Jag känner ingen direkt förändring i registret runt +5000 varv. Fan vad det suger att man inte har ett riktigt garage att stå i :annoyed:
(har inte ändrat min profil ännu, bilen vi snackar om är en crx del sol esi -93)
Jaja tack på förhand ha d gött alla
(har inte ändrat min profil ännu, bilen vi snackar om är en crx del sol esi -93)
Jaja tack på förhand ha d gött alla
Senast redigerad av sixpack den 24 september 2007, 18:55, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Andersson
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
Esin har ingen markant vtec ingång som VTi och VT har så de kan du glömma. 
Med öppet filter och ett bättre avgas kan man bättra på effekten men den blir aldrig som de ovan nämnda.
Jag körde del sol för två vintrar sen. Funkade klockrent. Har haft 5-6 del sol totalt och i stort sätt ända gången de läcker vatten är vid väldigt tungt regn och i biltvätten. Mycket av detta går att få bort om man fettar in listerna. Du kan också byta dom vilket inte är så dyrt som man tror.
I övrigt var de en riktigt skön bil att köra vintertid. Liten coupe blir varm väldigt fort!
Fina vinterdagar drog man av taket och körde med solbriller och full värme! Supernajs!
Med öppet filter och ett bättre avgas kan man bättra på effekten men den blir aldrig som de ovan nämnda.
Jag körde del sol för två vintrar sen. Funkade klockrent. Har haft 5-6 del sol totalt och i stort sätt ända gången de läcker vatten är vid väldigt tungt regn och i biltvätten. Mycket av detta går att få bort om man fettar in listerna. Du kan också byta dom vilket inte är så dyrt som man tror.
I övrigt var de en riktigt skön bil att köra vintertid. Liten coupe blir varm väldigt fort!
Fina vinterdagar drog man av taket och körde med solbriller och full värme! Supernajs!
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
mrk
- Bil: skyline
- Namn: Kristian Ahlqvist
tackar för det svaret det funderade jag på många ggr och jag vet inte hur många ggr jag lyfte upp och kollade vid reservhjulsbaljan efter vatten hahah...
men sen kom tanken att det faktiskt kan vara bensinen hehe...
vet någon om vart man kan köpa lister???
eller någon som har till salu???
men sen kom tanken att det faktiskt kan vara bensinen hehe...
vet någon om vart man kan köpa lister???
eller någon som har till salu???
kristian ahlqvist
jag har knapp innifrån kupen så jak an öppna bagaget..hur skönt som helst..fråga infra här på forumet..tror de va han som gjorde det..
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Du köper bara en sån här och kopplar in.
<a href="http://www.danmobility.se/product.asp?c ... 1712886985" target="_blank">http://www.danmobility.se/product.asp?c ... 2886985</a>
<a href="http://www.danmobility.se/product.asp?c ... 1712886985" target="_blank">http://www.danmobility.se/product.asp?c ... 2886985</a>
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Bra, då är man lugnare angående skvalpandet
Det skulle varit skoj och testa på en vti för att känna skillnaden... eller kanske inte, jag har ju inte haft min esi så länge.... ännu :whistling:
Ska fixa en sådan öppnare också adio, tack för tipset. :thumbup:
Det skulle varit skoj och testa på en vti för att känna skillnaden... eller kanske inte, jag har ju inte haft min esi så länge.... ännu :whistling:
Daniel Andersson
-
s2000
- Bil: FK2 Type-R GT
- Namn: Oscar
Kan vara dräneringen som inte funkar som den ska vilket gör att det samlas vatten mellan coupén och bagaget. Bara att skruva isär och kolla:sixpack skrev:Bra, då är man lugnare angående skvalpandet
<a href="http://www.teamdelsolwa.com/howto/drainblock.htm" target="_blank">http://www.teamdelsolwa.com/howto/drainblock.htm</a>
<a href="http://www.elneckio.com/stuff/crx/slosh ... clean.html" target="_blank">http://www.elneckio.com/stuff/crx/slosh ... an.html</a>
-
mike_delsol
Jag har en vti vinge om du vill ha.. Du får den gratis om du kommer och hämtar den, så får du prova min vti också :thumbup:
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Mikael Karlsson[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Del Sol VTi -95 "Nikki"<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
Love my Honda
You think this is fast? Wait until the vtec kicks in!
<a href="http://www.garaget.org/?car=25063" target="_blank">Min baby @ Garaget</a>
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Del Sol VTi -95 "Nikki"<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
Love my Honda
You think this is fast? Wait until the vtec kicks in!
<a href="http://www.garaget.org/?car=25063" target="_blank">Min baby @ Garaget</a>
mike_delsol skrev:Jag har en vti vinge om du vill ha.. Du får den gratis om du kommer och hämtar den, så får du prova min vti också :thumbup:
Schyssta förslag!!! Ja det hade vart skoj + att det hade varit ännu roligare ifall du bor i närheten.
Så i vilken stad befinner du dig i ?
Daniel Andersson