2007 fortsätter i stor stil...
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
Inte nog med att 2007 bjudit på garageinbrott med bilvandalisering, körkortstapp, lunginflammation + ögoninflammation...
Idag blev bilen påkörd i Stenungsund när jag var inne på kommunhuset vid lunchtid...
inga vittnen, ingen lapp.. dvs 2000 spänn i självrisk och jag får väl snart personlig kontaktman på Sveland försäkringar...
Vänstersidan skrapad från bakom hjulhuset bak ända fram till dörrhandtaget och givetvis är det inte endast repor utan sköna tryckbucklor cirka 2cm djupa med rejält skrap ner till plåten, allt kantat av fin röd färg som antagligen numera fattas på en bil/lastbil i stenungsundstrakten....
a just det nämnde jag att min backspegel numera är i mosaik?
:crybaby: :ranting: :wallbash:
Idag blev bilen påkörd i Stenungsund när jag var inne på kommunhuset vid lunchtid...
inga vittnen, ingen lapp.. dvs 2000 spänn i självrisk och jag får väl snart personlig kontaktman på Sveland försäkringar...
Vänstersidan skrapad från bakom hjulhuset bak ända fram till dörrhandtaget och givetvis är det inte endast repor utan sköna tryckbucklor cirka 2cm djupa med rejält skrap ner till plåten, allt kantat av fin röd färg som antagligen numera fattas på en bil/lastbil i stenungsundstrakten....
a just det nämnde jag att min backspegel numera är i mosaik?
:crybaby: :ranting: :wallbash:
Senast redigerad av NeMoo den 18 september 2007, 11:44, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic ED7 -89 Boyakasha
Riktigt surt när pärlan blir misshandlad. Ännu värre att ingen vågar stå för det, så du får betala själv.
Värst är om du skulle bli stoppad och bötfälld för trasig spegel också...
Tur att det inte är slutet av maj och säsongen snart ska börja, om man vill se något positivt med det hela.
Värst är om du skulle bli stoppad och bötfälld för trasig spegel också...
Tur att det inte är slutet av maj och säsongen snart ska börja, om man vill se något positivt med det hela.
wannabe BOFH
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Fan 
Om det är till NÅN tröst överhuvudtaget så var du riktigt söt när vi sågs sist
Allvarligt talat, riktigt trist att höra mannen, hör av dig om du vill snacka skit eller bara ha en kram nån gång.
Om det är till NÅN tröst överhuvudtaget så var du riktigt söt när vi sågs sist
Allvarligt talat, riktigt trist att höra mannen, hör av dig om du vill snacka skit eller bara ha en kram nån gång.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Fan va trist. Undar hur man lyckas göra en sån skada utan att stanna upp och fatta att man gör något fel och sedan dra från platsen Fyfan. Lider verkligen med dig Robert.
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
-
Tommie Blomqvist
Hade en likande period för 2 år sedan, allt jag tog i eller ägde paja.
En lärdom jag drog va, ta inget för givet.
Lita inte på att folk tänker själva, för många gör det inte.
Och det som funka bra för mig va, tänk alltid två gånger, ta inga onödiga risker alls.
1år senare va jag på banan, nu upplever jag att jag har tur och alla mina nära och kära har den förbannade oturen!
Kuriosa, jag blev påkörd 2ggr på samma vecka, 3veckor innan fick jag en nyckel på hela höger sidan, från framlyse till baklyse.
Lider med dig, va försiktig och resonera med dig själv över varje val.
En lärdom jag drog va, ta inget för givet.
Lita inte på att folk tänker själva, för många gör det inte.
Och det som funka bra för mig va, tänk alltid två gånger, ta inga onödiga risker alls.
1år senare va jag på banan, nu upplever jag att jag har tur och alla mina nära och kära har den förbannade oturen!
Kuriosa, jag blev påkörd 2ggr på samma vecka, 3veckor innan fick jag en nyckel på hela höger sidan, från framlyse till baklyse.
Lider med dig, va försiktig och resonera med dig själv över varje val.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Och lita på dina instinkter... har själv också haft en sån period... sen gjorde precis som Tommie och saker har börjat vända... nu är jag lyckligt gift och har det riktigt gott anser jag.
Så parkerade jag nyköpta bilen och kände på mig att jag skulle ha sökt efter en annan parkering men kände bara att jag var paranoid för att jag äntligen hade köpt en fin bil... men nejdå, någon gick på taket på den... lärdom, känns det i ryggmärjen så är det förmodligen så.
Så parkerade jag nyköpta bilen och kände på mig att jag skulle ha sökt efter en annan parkering men kände bara att jag var paranoid för att jag äntligen hade köpt en fin bil... men nejdå, någon gick på taket på den... lärdom, känns det i ryggmärjen så är det förmodligen så.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
Tack alla för stödet, det hjälper lite faktiskt..
och nu tll det som alla egentligen vill se men inte vågar fråga om....
bilder..
[attachment=28380:DSC01756.JPG]
[attachment=28381:DSC01755.JPG]
och nu tll det som alla egentligen vill se men inte vågar fråga om....
bilder..
[attachment=28380:DSC01756.JPG]
[attachment=28381:DSC01755.JPG]
Nuvarande bilar:
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic ED7 -89 Boyakasha
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic ED7 -89 Boyakasha
Det är så himla trist när sådant händer. Varit med om något liknande en gång där en lastbil framför mig tappade en GLASSKIVA ner på vägbanan som slogs sönder i bitar och bildade ett moln av splitter som jag flög rakt in i med mina 110km/h. Lastbilen var 25-30 meter framför mig och vi körde på E6an. Hade inte en chans att undvika det. Var mest glad för att inget gick igenom rutan. Kunde lätt ha skurit av halsen på mig eller min polare som satt brevid om det hade kommit igenom rutan. Hur bilen såg ut efteråt... jadu... Såg ut som en jättemetalligelkott hade rullat över den. Lastbilen kom undan. Stannade aldrig. Det var tyvärr inte min första idé att jaga ikapp en lastbil i mörkret på E6an vid tolv på natten med en väldigt sprucken ruta.
Tzn