Bilar i alla ära
tack killar men jag kan ej komma. jag har många betalningar och skulder så tyvärr.
faaan varför är jag ej rik då hade jag kunnat komma med min koenigsegg ccx opps :whistling: jag menar min type r och rejsat med er. hur som helst lycka till killar och ha det roligt :thumbup:
faaan varför är jag ej rik då hade jag kunnat komma med min koenigsegg ccx opps :whistling: jag menar min type r och rejsat med er. hur som helst lycka till killar och ha det roligt :thumbup:
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Tommie: Jag hajar vad du menar, efter att haft roligt några år så sålda jag VTi.n pga brist på intresse. Det var nog det bästa jag kunde gjort för jag sparar galet med pengar nu, upp till 7-8K i månaden utan att leva som en fattiglapp. Nu kan man helst plötsligt handla resor, kläder, elektronik osv och ändå ha mkt pengar över.
Kort sagt, man kan leva på ett helt annat sätt nu men det är klart, en S2K hade vart skoj lite då och då med.
Kort sagt, man kan leva på ett helt annat sätt nu men det är klart, en S2K hade vart skoj lite då och då med.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
jo tommy jag är i precis samma sits som dig.. och jag sålde tom min S2K igår
.. surt som fan men jag har tappat stinget totalt. bajs.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Champions again! 2008!<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
därför man kör gammalt skit som är "betalt"
ställer man av skitet o låter stå tills andan faller en på igen...
vissa gör som dani, köper klädder går på bio mm mm andra lägge allt på bilen.
som jag själv ser det just nu så får inte hobbyn kosta så mycket att
det skulle inskränka på familje syslor....
ställer man av skitet o låter stå tills andan faller en på igen...
vissa gör som dani, köper klädder går på bio mm mm andra lägge allt på bilen.
som jag själv ser det just nu så får inte hobbyn kosta så mycket att
det skulle inskränka på familje syslor....
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Överdriv inte nu Linus, det var inte så att jag inte handlade kläder alls förut eller bara gör det du listade nyss. Jag säger bara att nuförtiden så sparar man grymt mkt pengar samtidigt som man ändå kan göra det man vill. Givetvis så får folk göra vad de vill, jag är nöjd med min fula rostiga LSi med snea skivor osv osv osv...när jag känner att jag vill ha en annan bil så köper jag en.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Hamann
- Bil: Civic VT
- Namn: Christian Hamann
Jag jobbar inte mer än 3 - 4 mån per år. Ändå har jag råd att racea runt i min EE9. Bilen kanske inte är den värsta här på jorden, men som jag ser det har jag roligare i denna än ett pengar slukande monster som jag bara vågar / ha råd att titta ut med en söndag eller ta till banan en gång per år. Bilen fungerar lika bra till Ica för att handla mjölk som bakom stjärten på en 300hk Bämwä (med lite tur då ^_^). Pengarna räcker även till lite godis då och då! Som fina coilovers och es kit som ska inhandlas snart!! muuummss =)
nʍop ǝpısdn sı plɹoʍ unʞowop!
Bilhobbyn är inte för alla det är inget man kan tvinga på sig, så enkelt är det
Jag känner också en liten mättnad på busbilskörning, men det är bara för att det är sesongbyte nu, Bansesongen är snart slut och tekniksesongen är här!!!
Det är inte dom smartaste hobbysarn man kan tänka sig om man ser ekonomisk på det, men dom roligaste enligt mig.
Dessutom har jag svårt att tänka mig att jag skulle vara så jävla entusiastisk till min s2000 om jag hade den som bruksbil. Åker man som jag firmabil på vardagarna så känns det fantstiskt att ta en sväng med busbilen på kvällar och helger.
Lite som att ligga varje dag eller käka pizza varje dag, kul i början men ganska trist i längden.
Köp en slö och lite småtråkig miljöbil så kommer du hinna längta efter din s2000.
Jag känner också en liten mättnad på busbilskörning, men det är bara för att det är sesongbyte nu, Bansesongen är snart slut och tekniksesongen är här!!!
Det är inte dom smartaste hobbysarn man kan tänka sig om man ser ekonomisk på det, men dom roligaste enligt mig.
Dessutom har jag svårt att tänka mig att jag skulle vara så jävla entusiastisk till min s2000 om jag hade den som bruksbil. Åker man som jag firmabil på vardagarna så känns det fantstiskt att ta en sväng med busbilen på kvällar och helger.
Lite som att ligga varje dag eller käka pizza varje dag, kul i början men ganska trist i längden.
Köp en slö och lite småtråkig miljöbil så kommer du hinna längta efter din s2000.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Det bästa beslutet jag tog var att ställa över Civicen helt för glada busdagar, man uppskattar den så mycket mer då. Dessutom fungerar den inte rent praktiskt till mig längre då man har hund och snart familj.
Civicen är sjukt kul fortfarande, men numera uppskattar jag den bara när jag kan köra den fullt ut, allt där mellan är bara jobbigt.
Det sköna med en bil man kan ställa undan är att kostnaderna lätt kan stängas av så fort man ställer av den, förutsätter givetvis att man inte har lån på det man ställer undan.
Civicen är sjukt kul fortfarande, men numera uppskattar jag den bara när jag kan köra den fullt ut, allt där mellan är bara jobbigt.
Det sköna med en bil man kan ställa undan är att kostnaderna lätt kan stängas av så fort man ställer av den, förutsätter givetvis att man inte har lån på det man ställer undan.
Senast redigerad av M Scotte den 11 oktober 2007, 22:19, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Jag håller med. CTRen var inte lika skoj eftersom jag hade den som bruksis. Och som du säger, civicen mår inte bra av fiskörning, den trivs bara på fullgas!! :shock1:M Scotte skrev:Det bästa beslutet jag tog var att ställa över Civicen helt för glada busdagar,
Team Kalmar
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
vi som kört MC kan bara hålla med.. när man plockar fram hojen på vårkanten känns det som att sätta sig på en scudmissil, men efter några veckor så låg man där vid varvstoppet å undra varför de inte fanns mer pulver... 
SMacke #364
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
känner lite såhär jag också ,,tanken slår mig att sälja Integran för att fundera på vad jag vill ha härnäst..en mer allround maskin eller ett rent nöjesåk för sommaren som min förra CRX och nu Integran är..Integran är hur kul som helst och med förvånasvärt bra ägandekostnader men ändå känner man sig sugen på nåt nytt och det skulle inte vara hela världen om man gjorde sig av med den..mysko känsla :hmm:
men det känns nog annorlunda mot vårkanten skulle jag tro när man får ta den där första turen och få den härliga känslan som bilen ger
men det känns nog annorlunda mot vårkanten skulle jag tro när man får ta den där första turen och få den härliga känslan som bilen ger
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Det går i vågor det där för mig.
Nu har jag visserligen köpt en ny lägenhet som jag håller på att renovera, så hobbybil är inte att tänka på just nu.
Men de gånger man haft 2 bilar har man givetvis uppskattat dem enormt mycket. Då har man dragit ner på nöjen, kläder osv.
Nu med en bil så tycker man det är hur kul som helst med nya kläder, inredning, m.m. Men visst saknar jag en ROLIG bil. Att köra slingerbulten med en oljebrännane Tourer och försöka jaga EP3:or känns så där
Fast som nybliven singel ska man ju leva på en inkomst också vilket gör att allt det dagliga blir dyrare än innan också.
Jag har ett separat sparande som just skall gå till bil, men vad jag spar till vet jag inte. Är mycket inne på Scottes linje med ägandet.
En EG Vti eller nåt är ju ett alt om man bara vill busa i nåt. Annars är det en ny CTR som lockar, men då blir det billån som jag VET känns surt att pröjsa under vintern när bilen står i garaget. Svårt de där. Men varje gång det blir höst och jag har en bil så blir jag riktigt glad, för då vet jag att även om jag haft en rolig bil så hade jag inte kunnat använda den iaf
Nu har jag visserligen köpt en ny lägenhet som jag håller på att renovera, så hobbybil är inte att tänka på just nu.
Men de gånger man haft 2 bilar har man givetvis uppskattat dem enormt mycket. Då har man dragit ner på nöjen, kläder osv.
Nu med en bil så tycker man det är hur kul som helst med nya kläder, inredning, m.m. Men visst saknar jag en ROLIG bil. Att köra slingerbulten med en oljebrännane Tourer och försöka jaga EP3:or känns så där
Fast som nybliven singel ska man ju leva på en inkomst också vilket gör att allt det dagliga blir dyrare än innan också.
Jag har ett separat sparande som just skall gå till bil, men vad jag spar till vet jag inte. Är mycket inne på Scottes linje med ägandet.
En EG Vti eller nåt är ju ett alt om man bara vill busa i nåt. Annars är det en ny CTR som lockar, men då blir det billån som jag VET känns surt att pröjsa under vintern när bilen står i garaget. Svårt de där. Men varje gång det blir höst och jag har en bil så blir jag riktigt glad, för då vet jag att även om jag haft en rolig bil så hade jag inte kunnat använda den iaf
Antonio Pozzi
-
Tommie Blomqvist
Först måste jag säga, vilken tråd det blev av mitt gnäll. 
Sen tackar jag för alla glada tillrop, och försök till att hitta bilglädjen igen.
Nu ar jag snart vinter pensionerat allt vad bil heter och gräver fram körglädjen till våren.
Tänkte ev leta fram en vintersläde, i form av rwd, plågleksak.
Har inte orkar gå igenom blocket än, men det finns nog tid framför datorn på arbetstid för det
Sen ser man att det är flera som tappat lite energi, vilket känns skönt att man inte är ensam på den här fronten, biltröttheten.
Sen tackar jag för alla glada tillrop, och försök till att hitta bilglädjen igen.
Nu ar jag snart vinter pensionerat allt vad bil heter och gräver fram körglädjen till våren.
Tänkte ev leta fram en vintersläde, i form av rwd, plågleksak.
Har inte orkar gå igenom blocket än, men det finns nog tid framför datorn på arbetstid för det
Sen ser man att det är flera som tappat lite energi, vilket känns skönt att man inte är ensam på den här fronten, biltröttheten.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist