Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Bilsport Super Stagefinal 14 okt 2007
-
Forenademotor.se
- Kontakt:
cetv skrev:Sjukt kul har vi haft i helgen, fick putsat lite på min tid.. Fick styck av brorsan med 2,7 tiondelar sjukt stört.
Men jag kommer igen.. :whatever:
Mycke bra kört i dag Peter! :worthy:
Ja det vet jag att du gör bror
Tror att du kört mycket fortare om du inte haft bekymmer med bilen så låt oss fixa detta så tar vi en tidig vända näst år och putasar våra tider ännu mer 125,xx skall vi göra under 08 :boxing: :thumbup:
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
bra tider måste jag säga! kul att honda kom så högt upp.
men helt ärligt va var det för skittävling, 7 bilar som kom över 1.33, riktigt dåligt! jag hade räknat med att martins tid skulle vara bra men inte näst bäst men man kanske inte ska räkna med så mycket när de gäller bilsport....
än en gång grymt rattat martin :drive1: :toot: :hpcrock:
men helt ärligt va var det för skittävling, 7 bilar som kom över 1.33, riktigt dåligt! jag hade räknat med att martins tid skulle vara bra men inte näst bäst men man kanske inte ska räkna med så mycket när de gäller bilsport....
än en gång grymt rattat martin :drive1: :toot: :hpcrock:
Emanuel Larsson
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Grymt rattat i helgen Martin, men vi åker minst en sekund snabbare 2008! Det var en grymt rolig helg verkligen, och vilken tur med vädret. Skoj att vi får visa att det går att åka skitfort med en civic officiellt i tidningen. Detta med kontrollanter längs banan som kollade konträffar. Då får vi bukt med skitsnacket om påkörda koner också!M Scotte skrev:Balansen i bilen var inte hundra. Troligtvis för hård fram, understyrde lite ibland, och jag saknade framförallt min chassisättning i långsamma partiet, där var bilen alldels för hård. I snabba partiet var den perfekt, men tror man ska ha lite mjukare sättning fram.
Tack för komplimangen!
Att inte ha servo är också en sak man lider lite av faktiskt, servo är alltid att föredra känner jag när man kör SS.
Bilen beter sig inte hundra i det långsamma partiet. Framvagnen är även lite studsig bitvis, så det måste vi åtgärda. Men det är ju ganska skoj att vi åker 1.22-tider med en bil som bara funkar bra i snabba partiet. :shock1:
Det åker på bredare fälgar fram och lite snällare fjädrar till nästa säsong. 14kg var lite väl hårt i tajta partiet.
Det var även lite skoj att inte ens Gullabo ville ha mer mos i maskin för att kunna åka snabbare! Och vilket bredkas... :worthy:
Team Kalmar
Bara att säga grattis till er samtliga inblandade :thumbup:
Antonio Pozzi
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Grymt rattat i helgen Martin, men vi åker minst en sekund snabbare 2008! Det var en grymt rolig helg verkligen, och vilken tur med vädret. Skoj att vi får visa att det går att åka skitfort med en civic officiellt i tidningen. Detta med kontrollanter längs banan som kollade konträffar. Då får vi bukt med skitsnacket om påkörda koner också!Mooseman skrev:<!--quoteo(post=440432:date=14 Oct 2007, 23:54:44:name=M Scotte)--><div class='quotetop'>CITERA(M Scotte @ 14 Oct 2007, 23:54:44) [snapback]440432[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Balansen i bilen var inte hundra. Troligtvis för hård fram, understyrde lite ibland, och jag saknade framförallt min chassisättning i långsamma partiet, där var bilen alldels för hård. I snabba partiet var den perfekt, men tror man ska ha lite mjukare sättning fram.
Tack för komplimangen!
Att inte ha servo är också en sak man lider lite av faktiskt, servo är alltid att föredra känner jag när man kör SS.
Bilen beter sig inte hundra i det långsamma partiet. Framvagnen är även lite studsig bitvis, så det måste vi åtgärda. Men det är ju ganska skoj att vi åker 1.22-tider med en bil som bara funkar bra i snabba partiet. :shock1:
Det åker på bredare fälgar fram och lite snällare fjädrar till nästa säsong. 14kg var lite väl hårt i tajta partiet.
Det var även lite skoj att inte ens Gullabo ville ha mer mos i maskin för att kunna åka snabbare! Och vilket bredkas... :worthy:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Där finns minst en sekund till i bilen med rätt chassiinställning, då är det sinnesfort, på grånsen till magiskt fort med FWD. Sätta en hög 1.21-tid är det inte många som ens kan drömma om oavsett bil.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
- Hattori Honda

- Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
- Namn: Andreas Engstrom
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Verkligen sjukt bra kört! :thumbup:M Scotte skrev:Där finns minst en sekund till i bilen med rätt chassiinställning, då är det sinnesfort, på grånsen till magiskt fort med FWD. Sätta en hög 1.21-tid är det inte många som ens kan drömma om oavsett bil.
Även om det mesta som alltid handlar om körskicklighet undrar man ju vad som är gjort med bilen för att få en fwd så jämrans snabb. Finns det en spec man kan få ta del av någonstans?
/ Andreas
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=36761" target="_blank">Moosemans projekttråd</a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
M Scotte
- Kontakt:
En sak som var kul att se är att det går verkligen att få en EG lätt. 955kg med 3/4 full tank utan förare.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Och då har det ändå inte hardcore-lättats, bara ur med allt vad inredning heter inkl passagerarstol. Bort med taklucka, baklucka och stereon så försvinner ännu mer vikt. Finns ytterligare lite att ta, målet är att vikten inte skall gå upp trots att det skall i en fullbur.M Scotte skrev:En sak som var kul att se är att det går verkligen att få en EG lätt. 955kg med 3/4 full tank utan förare.
Team Kalmar
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
film "på röd liten civic" som dom kalla de 
<a href="" target="_blank">
<a href="" target="_blank">
Senast redigerad av LinusE den 15 oktober 2007, 19:41, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Som vanligt är det på läktaren de snabbaste förarna sitter.Tricid skrev:men helt ärligt va var det för skittävling, 7 bilar som kom över 1.33, riktigt dåligt!
Tidigare i denna tråd har det gått att läsa att en inbjudan gått ut till klubbar/föreningar som kört Bilsport Superstage. De som valde att delta fick själva välja utmanare. Om Bentleyklubben ställt upp med ett ekipage som körde fem 1.34-tider på raken med en original Continental GT, hade inte det varit imponerande?
Får Gratulera Martin och Erik till snabba tider och en väl genomförd helg va imponerande att se er både på Lördagen och Söndagen.
Även passa på att tacka dig Martin att du tog dig tid att ratta ett par varv i min bil och för utlåtandet
vet man att de finns lite potensial iaf 
mvh Jon Golf Mk1 GTI
Även passa på att tacka dig Martin att du tog dig tid att ratta ett par varv i min bil och för utlåtandet
mvh Jon Golf Mk1 GTI
VW Golf Mk1 GTI -83
<a href="http://www.garaget.org/?car=62493" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=62493</a>
Jon Rolfsson
<a href="http://www.garaget.org/?car=62493" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=62493</a>
Jon Rolfsson
-
M Scotte
- Kontakt:
Tyvärr Samuel så kan man bara komma in i projekttrådarna om man är betalande medlem.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Xerxes
- Bil: Honda Civic VT-R
- Namn: Pierre Svensson
luckan skrev:<!--quoteo(post=440370:date=14 Oct 2007, 19:20:42:name=Fixxe)--><div class='quotetop'>CITERA(Fixxe @ 14 Oct 2007, 19:20:42) [snapback]440370[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=440354:date=14 Oct 2007, 18:17:06:name=luckan)--><div class='quotetop'>CITERA(luckan @ 14 Oct 2007, 18:17:06) [snapback]440354[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det råkade inte vara en vit e30 M3?
Om du tänker på Fossings turbo 318 (med 3.0 M3 motor o turbo) så skulle den inte komma runt särskilt fort.. motorn ligger utspridd i delar..
näää
han har väl inte sprängt den?
Nä, det har han inte gjort... Bara plockat ner den för översyn och förbättringar inför nästa år.
Pierre Svensson | HPC Halmstad | #1418
Civic Vt -91
Civic Vt -91
-
M Scotte
- Kontakt:
Turbobilar gör sig inge vidare i SS om de inte driver på alla fyra, eller har väldigt snäll laddtryckspuckel. Allt som gör att balansen kan gå förlorad är bara kasst.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Som vanligt är det på läktaren de snabbaste förarna sitter.Johan skrev:<!--quoteo(post=440446:date=15 Oct 2007, 08:23:56:name=Tricid)--><div class='quotetop'>CITERA(Tricid @ 15 Oct 2007, 08:23:56) [snapback]440446[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->men helt ärligt va var det för skittävling, 7 bilar som kom över 1.33, riktigt dåligt!
Tidigare i denna tråd har det gått att läsa att en inbjudan gått ut till klubbar/föreningar som kört Bilsport Superstage. De som valde att delta fick själva välja utmanare. Om Bentleyklubben ställt upp med ett ekipage som körde fem 1.34-tider på raken med en original Continental GT, hade inte det varit imponerande?
nej jag sitter inte på läktaren=) jag såg heller ingen inbjudan till hela forumet så som jag har förstått det har bara vissa fått ställa upp.
tycker bara att ni borde legat på många klubbar om detta så de verkligen ställt upp att honda och Bämwä går snabbt de vet alla hade varit kul om de kom lite andra bilar som satte bra tider eller de kanske inte finns
Emanuel Larsson
-
M Scotte
- Kontakt:
Det gick ut inbjudan till 22 klubbar, men bara 13 dök upp.
Anledningen att det inte gick ut till hela forumet var att saken avgjordes rätt enkelt på ledningsforum troligtvis.
Anledningen att det inte gick ut till hela forumet var att saken avgjordes rätt enkelt på ledningsforum troligtvis.
Senast redigerad av M Scotte den 16 oktober 2007, 13:46, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
nä inte helt sant pierre, kolvbultarna hade gått ner sig 2 tiondelar, så den knackade lite.Xerxes skrev:Nä, det har han inte gjort... Bara plockat ner den för översyn och förbättringar inför nästa år.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
M Scotte
- Kontakt:
Den gick bra, diket kallas killen. Den var med i söndags men rasade motorn efter första repan.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Xerxes
- Bil: Honda Civic VT-R
- Namn: Pierre Svensson
nä inte helt sant pierre, kolvbultarna hade gått ner sig 2 tiondelar, så den knackade lite.Fixxe skrev:<!--quoteo(post=440711:date=16 Oct 2007, 11:42:27:name=Xerxes)--><div class='quotetop'>CITERA(Xerxes @ 16 Oct 2007, 11:42:27) [snapback]440711[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Nä, det har han inte gjort... Bara plockat ner den för översyn och förbättringar inför nästa år.
Det vet jag... Det jag kallade översyn..
Pierre Svensson | HPC Halmstad | #1418
Civic Vt -91
Civic Vt -91
-
Hjulberg_Nordic R
Tjenare, här har ni en liten film på bilen som slog Scottes tid på SS-finalen : <a href="" target="_blank">
Mvh Jan Hjulberg
Nordic R
Mvh Jan Hjulberg
Nordic R
Martin: Stort grattis till en sjukt bra tid, Du kan verkligen ratta!
Stor respekt, kan erkänna att jag ibland kan ha haft lite svårt för Dig (det är nog så att det jag som är udda igentligen då det troligen är fler som ogilalr mig än Dig) men hur som helst!
Måste verkligen säga att Du kör grymt bra, Erik Jirhall (RS4;an) sa att han var imponerad av Din körning oxå!
Måste säga att köra under 1,23 med en fwd Honda är respekt!
Dock måste jag säga att det är liiiite skönt att vara snabbare än en Honda fortfarande (peppar peppar)...
Stort grattis iaf och grymt rattat mannen!
mvh Jimmy Särås
Stor respekt, kan erkänna att jag ibland kan ha haft lite svårt för Dig (det är nog så att det jag som är udda igentligen då det troligen är fler som ogilalr mig än Dig) men hur som helst!
Måste verkligen säga att Du kör grymt bra, Erik Jirhall (RS4;an) sa att han var imponerad av Din körning oxå!
Måste säga att köra under 1,23 med en fwd Honda är respekt!
Dock måste jag säga att det är liiiite skönt att vara snabbare än en Honda fortfarande (peppar peppar)...
Stort grattis iaf och grymt rattat mannen!
mvh Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
Thank you Ayrton Senna!
-
M Scotte
- Kontakt:
Du är en nysning snabbare än mig Särås, eller i realtid 1.22.84 mot dina 1.22.80.
- Svårt för mig? Svårt för dig? Skitsamma, folk har alltid svårt för något. Men jag kan nog erkänna att känslan är ömsesidig i viss grad.
För att visa min dryghet mot dig så måste följande påpekande göras:
Den största skillnaden mellan din- och min tid, är att min tid är kontrollerad i minsta detalj, inte en enda konträff eller snedsteg, dessutom officiellt genom Bilsport, stoppa det i pipan och rök på din gamle folkavagnsförare!
- Svårt för mig? Svårt för dig? Skitsamma, folk har alltid svårt för något. Men jag kan nog erkänna att känslan är ömsesidig i viss grad.
Den största skillnaden mellan din- och min tid, är att min tid är kontrollerad i minsta detalj, inte en enda konträff eller snedsteg, dessutom officiellt genom Bilsport, stoppa det i pipan och rök på din gamle folkavagnsförare!
Senast redigerad av M Scotte den 30 oktober 2007, 22:17, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Säga vad man vill men min respekt för Dig blev kanske inte större med det inläget dock så blev min respekt större när jag körde på SS (redan innan min "rekord" (kallas för det av somliga) tid), för först när jag låg och harvade runt 1,24 till 1,31 tider som jag förstod hur jävla snabb Du var med Din Honda!M Scotte skrev:Du är en nysning snabbare än mig Särås, eller i realtid 1.22.84 mot dina 1.22.80.
Att köra en annans bil är jävligt svårt i banan, det vissade Erik när han körde både min Clio och min Porsche... Han fick inte Porschen att stäma nånstans i banan och Clion försökte han ta i med och det gick väll inte så bra som han hoppades, det vill säga snurning i slutet av banan! :wallbash:
Och Erik körde mina bilar MÅNGA varv men blev tämligen långt efter skulle jag vilja säga...
Jag vet att jag kan vara en idiot och ganska jobbig, ber om ursäkt alla jag klivit på nångång i livet eller som jag sagt nå dumt till...
Än mer till Dig, kanske än mer efter Din senaste uppvisning!
Visst man kan alltid säga att Bilsport inte var där, men vi hade tämligen många vitnen den dagen och ingen flyttade utrusningen som bilsports personal hade stält på området på morgonen, ingen körde några extrema rekord tider och jag kom hem utan en kon tuch, eller fel Erik körde på 2 koner under sina försök, jag var aldrig på en kon, vilket i sin tur gör att jag kanske kan gå närmare på några ställen och korigera min nysning lite till...
Vill på peka att jag körde 1,21,81 alltså lite mindre än en nysning!
Jag är den första att gratulera den Honda åkare som kör ifrån mig, och jag hyser enorm respekt för hur snabba Hondorna & Du är i en konbana som SuperStage!
Tror inte att vi kommer bli bästa polare, men kan säga att trots det så respekterar jag Dig coh är enormt imponerad av Din körning!
Det hade jag vart oavsett om det var en utsänd från Bilsport på plats eller ej!
Det vill säga att jag går på vad Du/arangör/eller övriga som var där säger, rätt eller fel, svårt att säga... Kanske för att jag själv körde under "oordnade" former enligt alla som jag har den instälningen? Nja kanske... Man är ju sig själv närmast eller nått sånt...
Dock röker jag inte pipa men jag fortsätter äta på min TipTop och fundera på hur jävla bra kört det ändå måste vart av Er den dagen... Som Erik sa alla körde rekord...
(ironi)
Och som Du säger alla har det svårt för nånting, kanske är det att jag aldrig greppat Dig eller så tycker jag att Du är en stark och bestämd karaktär (som mig själv?), oavsett så kan man vara rak och ärlig och säga det...
Dock så ser jag det som att Du är slagen med 0,03 sekunder vilket betyder att Du måste fundera p ådet resten av vintern medans Du söker pipa!
med vänliga hälsningar Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås
Thank you Ayrton Senna!
Thank you Ayrton Senna!