3G ?? !!
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
Ja som de står .
vad tycker tror vet du om 3G
Skriuv gärna en förklaring till ditt svar
och även info om du har de om nätet/leksaken
M Linus
vad tycker tror vet du om 3G
Skriuv gärna en förklaring till ditt svar
och även info om du har de om nätet/leksaken
M Linus
Senast redigerad av LinusE den 19 december 2004, 14:56, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
- LinusE
Skriver i HAR 3G då jag beställt en kontantkorts tele
för en 1000 lapp för att testa 3G.
kan ju inte klaga föräns jag provat.
har hört mig om kring o dom som använder de här i sydvästra
skåne är nöjda med både tekning o allt lul lul så varför gå miste om något som kanske är kul bara för att vara nitisk..
menar 1000.- har man gjort av med för på saker man ej haft nytta av =) (typ krogrunda)
för en 1000 lapp för att testa 3G.
kan ju inte klaga föräns jag provat.
har hört mig om kring o dom som använder de här i sydvästra
skåne är nöjda med både tekning o allt lul lul så varför gå miste om något som kanske är kul bara för att vara nitisk..
menar 1000.- har man gjort av med för på saker man ej haft nytta av =) (typ krogrunda)
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
Öööh... hur kan man säga nej till 3G då det är det som kommer oavsett man vill eller inte... men å andra sidan är det många som ratade GSM när det kom för att ersätta NMT och se vad alla har idag.
Själv skulle jag dock ALDRIG skaffa 3G från operatören 3... finns inte på världskartan. Nej, jag väntar lite tills det kommit lite attraktiva telefoner och då blir det Tele2 som jag haft nu sedan... tjaa... tror nog att jag haft Comviq/Tele2 sedan de startade...
Själv skulle jag dock ALDRIG skaffa 3G från operatören 3... finns inte på världskartan. Nej, jag väntar lite tills det kommit lite attraktiva telefoner och då blir det Tele2 som jag haft nu sedan... tjaa... tror nog att jag haft Comviq/Tele2 sedan de startade...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
I arbetslivet där man förlitar sig på telefonen så svarar jag aldrig i livet.
För fritiden och för att kunna snacka me polarna till ett lågt pris (ifall dom har 3g också) så varför inte. Tjänsterna är jue bra och allt sånt, men suck för batteritiden.
Har man inget emot av att ladda mobilen varje kväll man lägger sig så äre bara att köpa. Annars tycker jag comviq kontant kompis är mycke bättre alternativ dock 2g.
Täckningen i stockholm har blivit bättre också men det är mest dedär med batteritiderna och stora telefoner som jag drar mig tillbaka från.
För fritiden och för att kunna snacka me polarna till ett lågt pris (ifall dom har 3g också) så varför inte. Tjänsterna är jue bra och allt sånt, men suck för batteritiden.
Har man inget emot av att ladda mobilen varje kväll man lägger sig så äre bara att köpa. Annars tycker jag comviq kontant kompis är mycke bättre alternativ dock 2g.
Täckningen i stockholm har blivit bättre också men det är mest dedär med batteritiderna och stora telefoner som jag drar mig tillbaka från.
//Sulle Hepptas
.................................................................
<!--QuoteBegin-Krister+19 Oct 2004, 18:01:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 19 Oct 2004, 18:01:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Öööh... hur kan man säga nej till 3G då det är det som kommer oavsett man vill eller inte... men å andra sidan är det många som ratade GSM när det kom för att ersätta NMT och se vad alla har idag.
Själv skulle jag dock ALDRIG skaffa 3G från operatören 3... finns inte på världskartan. Nej, jag väntar lite tills det kommit lite attraktiva telefoner och då blir det Tele2 som jag haft nu sedan... tjaa... tror nog att jag haft Comviq/Tele2 sedan de startade...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Word!
Själv skulle jag dock ALDRIG skaffa 3G från operatören 3... finns inte på världskartan. Nej, jag väntar lite tills det kommit lite attraktiva telefoner och då blir det Tele2 som jag haft nu sedan... tjaa... tror nog att jag haft Comviq/Tele2 sedan de startade...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Word!
-
john eriksson
<a href='http://www.friksson.com' target='_blank'>friksson</a>
john eriksson
<a href='http://www.friksson.com' target='_blank'>friksson</a>
jag har 3g och det var den sämsta investeringen ja gjort...det suger hårt och länge, det är opålitligt som fan, sen så är det ju det där med gratis till andra som har 3g. jag har fri 60 vilket ger mej 60gratis minuter i månaden att ringa vart jag vill, och när jag skaffade det hade jag fått intrycket att om man ringer till nån som har 3g så dras inte tid från dom minutrarna vilket vore gratis, MEN NEJ, det gör det ju så om man vill ringa gratis så måste man först ringa slut på tiden man köpt!!!!!!!
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Sulle: Jag måste ladda min telefon varje kväll... en Samsung E700... som har ganska hyffsad batteritid annars.... så gissa hur länge en 3 telefon skulle funka för mig... fram till lunch om jag har en lugn dag.
Nu har de ju i och för sig Z1010 vilken är bra men alldeles för stor.
Nu har de ju i och för sig Z1010 vilken är bra men alldeles för stor.
Senast redigerad av Krister den 19 oktober 2004, 19:40, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-xzbatt+19 Oct 2004, 18:31:45--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 19 Oct 2004, 18:31:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har 3g och det var den sämsta investeringen ja gjort...det suger hårt och länge, det är opålitligt som fan, sen så är det ju det där med gratis till andra som har 3g. jag har fri 60 vilket ger mej 60gratis minuter i månaden att ringa vart jag vill, och när jag skaffade det hade jag fått intrycket att om man ringer till nån som har 3g så dras inte tid från dom minutrarna vilket vore gratis, MEN NEJ, det gör det ju så om man vill ringa gratis så måste man först ringa slut på tiden man köpt!!!!!!!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Löser man inte det lätt genom att ringa videosamtal, dom är väl alltid gratis?
Har själv inte 3 så är inte säker, bara ett tips.
Har själv inte 3 så är inte säker, bara ett tips.
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
Honda Civic GL -91
Jag tycker nog att det saknas några alternativ. T.ex. "till vilken nytta"? Har man ett behov av tjänsten? Knappast idag, inte till vardags och speciellt inte till det priset. Med detta säger jag inte att jag aldrig kommer att skaffa det men idag har jag ingen behov av tjänsten.
Varför ratades GSM? Jo för att täckningen var usel!
Jag fick låna en GSM-telefon och ringde gratis med den i tre månader för ca 10-11 år sedan men lämnade tillbaks den igen då täckningen var så usel plus en del andra problem. Sen skaffade jag inte en "GSM" förrän -99, NMT900 var överlägset att ringa med. Då jag hade taxi innan så räckte det inte att kunna ringa i städerna. I Norrland så används NMT450 fortfarande då den har överlägsen täckning där!
D.A.T skulle bli det stora men det slog aldrig och de fick lägga ner det.
Det här med elektroniska småpengar (har glömt vad det heter) slog inte och är nu nerlagt efter att bankerna satsat miljarder i det.
Vilket bevisar att folket bestämmer i slutändan!
Varför ratades GSM? Jo för att täckningen var usel!
Jag fick låna en GSM-telefon och ringde gratis med den i tre månader för ca 10-11 år sedan men lämnade tillbaks den igen då täckningen var så usel plus en del andra problem. Sen skaffade jag inte en "GSM" förrän -99, NMT900 var överlägset att ringa med. Då jag hade taxi innan så räckte det inte att kunna ringa i städerna. I Norrland så används NMT450 fortfarande då den har överlägsen täckning där!
D.A.T skulle bli det stora men det slog aldrig och de fick lägga ner det.
Det här med elektroniska småpengar (har glömt vad det heter) slog inte och är nu nerlagt efter att bankerna satsat miljarder i det.
Vilket bevisar att folket bestämmer i slutändan!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Såld:
- LinusE
ando: till "vilken nytta" ?
kan man ju säga om internät då oxå... de klarar man sig utan men man har de ändå.. man har lärt sig att leva med de....
att man inte vill ha de idag pågrund av dålig tenkning kanjag fårstå men men...
kan man ju säga om internät då oxå... de klarar man sig utan men man har de ändå.. man har lärt sig att leva med de....
att man inte vill ha de idag pågrund av dålig tenkning kanjag fårstå men men...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
<!--QuoteBegin-SnowGuy+19 Oct 2004, 19:51:59--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 19 Oct 2004, 19:51:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ando: till "vilken nytta" ?
att man inte vill ha de idag pågrund av dålig tenkning kanjag fårstå men men...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Säg mig vilken nytta "jag" skulle ha av 3G idag! Jag vet ingen.
att man inte vill ha de idag pågrund av dålig tenkning kanjag fårstå men men...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Säg mig vilken nytta "jag" skulle ha av 3G idag! Jag vet ingen.
Såld:
Såld:
-
LinusCivic
- Kontakt:
har polare som har det o dom har haft ganska stora problem med sina telefoner...
tror säkert systemet kommer bli bra när det väl e utbrett men för tillfället kan jag inte ge mitt tycke för det...
dom har haft mycket problem med dåligt motagning, byte av nät osv...
men rör man sig bara i dom större städerna så funkar det säkert klanderfritt
tror säkert systemet kommer bli bra när det väl e utbrett men för tillfället kan jag inte ge mitt tycke för det...
dom har haft mycket problem med dåligt motagning, byte av nät osv...
men rör man sig bara i dom större städerna så funkar det säkert klanderfritt
- LinusE
<!--QuoteBegin-andno+19 Oct 2004, 20:03:12--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 19 Oct 2004, 20:03:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-SnowGuy+19 Oct 2004, 19:51:59--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 19 Oct 2004, 19:51:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> ando: till "vilken nytta" ?
Säg mig vilken nytta "jag" skulle ha av 3G idag! Jag vet ingen. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vad har du för nytta av nätet ? vad har du för nytta av bilen ? vad har du för nytta av morgontidning ? ja du man kan leva lika bar utan dom men man "lär" sig leva bättre med dom...
alltås.. du kan få info så som sport nyheter o annat skit
du kan spela när du siter på jobbet o vill dra ut på tiden..
visst man klarar sig utan de men som allt annat så är de kul o ha...
Säg mig vilken nytta "jag" skulle ha av 3G idag! Jag vet ingen. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
vad har du för nytta av nätet ? vad har du för nytta av bilen ? vad har du för nytta av morgontidning ? ja du man kan leva lika bar utan dom men man "lär" sig leva bättre med dom...
alltås.. du kan få info så som sport nyheter o annat skit
du kan spela när du siter på jobbet o vill dra ut på tiden..
visst man klarar sig utan de men som allt annat så är de kul o ha...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Alla de jag känner som har 3G säger att det suger. Jag har det inte själv så jag kan tyvärr inte säga nåt.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-andno+19 Oct 2004, 19:48:10--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 19 Oct 2004, 19:48:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det här med elektroniska småpengar (har glömt vad det heter) slog inte och är nu nerlagt efter att bankerna satsat miljarder i det.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Cashkortet!?
Jag köper en 3G-lur när det funkar lite bättre.
Cashkortet!?
Jag köper en 3G-lur när det funkar lite bättre.
Jazz -02
Skaffade mig en 3g lur igår, men inte för att ha som telefon utan som handdator och gps. Fick den för 744 med "kontantkort" vilket är ett jävligt schysst pris. Motorola a925 heter den. <a href="http://www.tre.se/templates/Mobile.aspx?id=1634" target="_blank">http://www.tre.se/templates/Mobile.aspx?id=1634</a>
Men som telefon har jag kvar min t610 att gå omkring med motorolan i fickan går knapp.
Men som telefon har jag kvar min t610 att gå omkring med motorolan i fickan går knapp.
Per Björe-Dahl, Göteborg
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
<!--QuoteBegin-Lina+19 Oct 2004, 19:44:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Lina 4 19 Oct 2004, 19:44:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-xzbatt+19 Oct 2004, 18:31:45--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 19 Oct 2004, 18:31:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> jag har 3g och det var den sämsta investeringen ja gjort...det suger hårt och länge, det är opålitligt som fan, sen så är det ju det där med gratis till andra som har 3g. jag har fri 60 vilket ger mej 60gratis minuter i månaden att ringa vart jag vill, och när jag skaffade det hade jag fått intrycket att om man ringer till nån som har 3g så dras inte tid från dom minutrarna vilket vore gratis, MEN NEJ, det gör det ju så om man vill ringa gratis så måste man först ringa slut på tiden man köpt!!!!!!!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har själv inte 3 så är inte säker, bara ett tips. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det har jag faktiskt aldrig tänkt på,, vet faktiskt inte hur det är, men det är ju ändå jobbigt att prata videosamtal..
Har själv inte 3 så är inte säker, bara ett tips. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det har jag faktiskt aldrig tänkt på,, vet faktiskt inte hur det är, men det är ju ändå jobbigt att prata videosamtal..
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Andno: Cashkortet dog för att det var för dyrt för handlarna att installera utrustningen i butiken. (Vet detta då jag arbetat lite med projektet cash)
Kör:
Kör:
Jag vill ha en liten telefon med mycket batteritid som jag kan ringa och skicka sms med.. 3G lockar ingenting.
Simon Aunér
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
<!--QuoteBegin-xenomoRph+19 Oct 2004, 20:39:05--><div class='quotetop'>QUOTE(xenomoRph 4 19 Oct 2004, 20:39:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag vill ha en liten telefon med mycket batteritid som jag kan ringa och skicka sms med.. 3G lockar ingenting.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Precis min mening med. Egentligen så tycker jag att min telefon är för liten när jag skall använda den, men den är skön i fickan! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Precis min mening med. Egentligen så tycker jag att min telefon är för liten när jag skall använda den, men den är skön i fickan! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Såld:
Såld:
<!--QuoteBegin-Krister+19 Oct 2004, 19:40:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 19 Oct 2004, 19:40:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sulle: Jag måste ladda min telefon varje kväll... en Samsung E700... som har ganska hyffsad batteritid annars.... så gissa hur länge en 3 telefon skulle funka för mig... fram till lunch om jag har en lugn dag.
Nu har de ju i och för sig Z1010 vilken är bra men alldeles för stor.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jo iofs menade att den räckte till kvällen om man är en klassen lägre än en normal pratare.
Pratar man 1h i telefonen ja då behöver man ett extra batteri i fickan framtill lunch [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Har själv en samsung A800, och i snitt snackar jag väl 25-30min om dagen. Den räcker mig i 3dagar. När en 3g telefon kan konkurera med den taltiden då kommer jag börja ändra min tankegång.
Nu har de ju i och för sig Z1010 vilken är bra men alldeles för stor.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jo iofs menade att den räckte till kvällen om man är en klassen lägre än en normal pratare.
Pratar man 1h i telefonen ja då behöver man ett extra batteri i fickan framtill lunch [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Har själv en samsung A800, och i snitt snackar jag väl 25-30min om dagen. Den räcker mig i 3dagar. När en 3g telefon kan konkurera med den taltiden då kommer jag börja ändra min tankegång.
Senast redigerad av Sulle den 19 oktober 2004, 20:54, redigerad totalt 1 gånger.
//Sulle Hepptas
Själv pratar jag nånstans runt 2-4h i tele per dag ungefär... gissa om jag funderat på nec-lurarna... hahahaha
Kör:
Kör:
jag köpte Z1010 med abbonemanget 3Fri150. o jag kan säga att de e de bästa jag haft.
Batteritiden: håller cirka 5dagar.. även om man ringer mkt varje dag.
Täckning: Funkar SKITBRA. har nästan alltid full täckning.
+ att man har alla gryma funktioner på dessa mobiler o nät.
Slutsats: bättre än alla GSM telefoner.
Batteritiden: håller cirka 5dagar.. även om man ringer mkt varje dag.
Täckning: Funkar SKITBRA. har nästan alltid full täckning.
+ att man har alla gryma funktioner på dessa mobiler o nät.
Slutsats: bättre än alla GSM telefoner.
Senast redigerad av Mr_x den 20 oktober 2004, 00:19, redigerad totalt 1 gånger.
Robert Axgart
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
kommer aldrig skaffa 3g. e känslig för strålning [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img] Blanda inte ihop 3g med operatören 3...
Vad gäller lurar så är ju de riktigt intressanta på gång först nu, även om Z1010 faktiskt är helt ok.
Vodafones kommande V800 är till exempel ganska intressant, tycker jag själv. Även om jag inte får prata om den, typ.
Vad gäller täckning så roamar ju dessa telefoner mellan GSM/UMTS så om en GSM-telefon duger så gör ju också en 3g-lur det, inte sant?
Amatöroperatören 3 undantaget, då.
Vad gäller lurar så är ju de riktigt intressanta på gång först nu, även om Z1010 faktiskt är helt ok.
Vodafones kommande V800 är till exempel ganska intressant, tycker jag själv. Även om jag inte får prata om den, typ.
Vad gäller täckning så roamar ju dessa telefoner mellan GSM/UMTS så om en GSM-telefon duger så gör ju också en 3g-lur det, inte sant?
Amatöroperatören 3 undantaget, då.
Senast redigerad av ART den 20 oktober 2004, 10:22, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:red'>Rickard Thorman</span>
- LinusE
ja verkar som många blandar ihoppa 3 med 3G-nät
gjorde de själv för några veckor sedan då jag inte hade info alls utan enbart sett reklam på TV om "3" o oxå "3G"
så de kan jag tycka är förståligt.....
gjorde de själv för några veckor sedan då jag inte hade info alls utan enbart sett reklam på TV om "3" o oxå "3G"
så de kan jag tycka är förståligt.....
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
Videosamtal är ju det coolaste som kommit sen SMS.
Inte för att videosamtal är nått nytt men att ha det i mobiltelefonen och till den kvaliten som det verkligen är, är imponerande.
Är man en människa i tiden är man för 3G, men med viss reservation för att det kanske inte är tillräckligt utvecklat än såsom GSM var osv.
I framtiden kommer alla köra 3G såsom alla kommer köra digitalTV.
Inte för att videosamtal är nått nytt men att ha det i mobiltelefonen och till den kvaliten som det verkligen är, är imponerande.
Är man en människa i tiden är man för 3G, men med viss reservation för att det kanske inte är tillräckligt utvecklat än såsom GSM var osv.
I framtiden kommer alla köra 3G såsom alla kommer köra digitalTV.
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping