Jag har börjat få ett riktigt jäkla stort problem, får skrapa rutan både inne o utifrån under tiden jag kör på morgonen för att jag inte har nån värme i bilen. i motorutrymmet vid torpedväggen sitter ett spjäll, värmereglagevajer har lossnat ifrån spjällarmen, men man kan snurra på reglaget hur mkt som helst utan att d händer nått. Iofs så står ju d öppen o stängd på den men d funkar som sagt inte.. kan d va boven?
civic -92
Får ingen värme.
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
vet inte exact hur d ser ut men en snabb fix borde ju göra så att du iallafall får in värmen om du bara ställer spjället rätt.du får ha motorn igång å så får en kompis sitta inne i bilen medans du snurar på spjälet å se om d kommer varm luft in!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
ena gången stod jag en halvtimme själv o sprang fram o tillbaka.. andra gången satt tjejen i bilen då vi vatt o handlat.. men vafan, man gör allt när man fryser ju..
borde jag kanske plocka ner den, kan den ha gått sönder på nått vis?
Hashem Shahbodaghloo
Honda Civic esi -92
Honda Civic esi -92
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
bra fråga vet ej om spjället kan ha lossnat inne i slangen kanske? vet ej hur d ser ut på en eg!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
www.garaget.org/sk8micke
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
det kan vara ditt spjäll som gått sönder, men du kan oxå ha samma fel som jag hade på min Civic EG -95a, jag hade stopp i rören som går in i bilen, för att fixa det så blockade jag bort spjället och slangen på andrasidan och tog en trädgårdslang och satte emot ett av hålet och sen satte på vattenkranen, tog väl 5sek sen öppnade sig himmelen 
Och jäklar vilken värme jag fick i bilen sen!
Och jäklar vilken värme jag fick i bilen sen!
Trodde att jag hade hittat felet när jag fick loss spjället, den ville inte öppna sig o den gängspåret va rundat så jag bytte till en riktig fungerande.
Men det hjälpte ju inte heller!
Känt på slangen som går in till bilen men den känns ju väldigt varm, så då borde det väl vara cirkulation i bilen, eller?
Men det hjälpte ju inte heller!
Känt på slangen som går in till bilen men den känns ju väldigt varm, så då borde det väl vara cirkulation i bilen, eller?
Hashem Shahbodaghloo
Honda Civic esi -92
Honda Civic esi -92
Känns både ingående och utgående varma?? Om den inte är det finns det ju ingen cirkulation i den! Ta bort spjället å spola å kolla igen se till så att kylsystemet är riktigt luftat med! Lufta det med spjället öppet! Tempen brukar att vara ca 1/4 del på skalan!
Jeremia Gadd