Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Trött på att höra dumma kommentarer/hur man behandlar medlem
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Nu vill jag verkligen säga vad jag tycker och tänker - så att folk som skriver
på forumet skärper till sig och är vänligare till både nya som gamla medlemmar!
Nu har detta verkligen inte att göra med att det är vinterperiod, för så här är det
året om i forumet, tycker det bör bli mer ordning för att nya medlemar m.m skall trivas här.
Vänligen låt denna tråd ligga under Off Topic !
Exempelvis:
"hej ny här hur kan jag styla min bil"
Så fort man nämner styling blir det ett otroligt liv på forumet. Och oftast negativa svar till blivande medlemmar,
låt folk göra som dem vill - däremot bra tips men inte oartiga tips välkomna anser jag.
hej jag är ny hur trimmar man lättast?
*haha* , SÖK! , riktigt namn i signaturen , sök , sök , du är dum, osv
Det är samma sak varje gång, man kan skriva vänligare saker ärligt talat.
Man behandlar inte blivande medlemmar så här.... det kvittar om det varit uppe förut då skriver man ej
"hej det har varit uppe för testa söka på "blabla" eller "blabla" så får du nog fram något intressant"
Säkerligen är det fler som håller med... vissa personers attityd på forumet bör skärpas, och man bör vårda
sitt språk.. så kommer allting att fungera mycket bättre.
Har inte heller upplevt sånt här på andra forum.
Även i ett par nya trådar bara under exempelvis "bilder" på HPC-forumet har jag läst
väldigt oartiga komentarer som är väldigt korkade... och helt onödiga.. vissa bör tänka på vad ni skriver!
Och låt inte denna tråden spåra ur utan det är ett diskussionsforum, så låt det vara på en vänlig nivå tack
på forumet skärper till sig och är vänligare till både nya som gamla medlemmar!
Nu har detta verkligen inte att göra med att det är vinterperiod, för så här är det
året om i forumet, tycker det bör bli mer ordning för att nya medlemar m.m skall trivas här.
Vänligen låt denna tråd ligga under Off Topic !
Exempelvis:
"hej ny här hur kan jag styla min bil"
Så fort man nämner styling blir det ett otroligt liv på forumet. Och oftast negativa svar till blivande medlemmar,
låt folk göra som dem vill - däremot bra tips men inte oartiga tips välkomna anser jag.
hej jag är ny hur trimmar man lättast?
*haha* , SÖK! , riktigt namn i signaturen , sök , sök , du är dum, osv
Det är samma sak varje gång, man kan skriva vänligare saker ärligt talat.
Man behandlar inte blivande medlemmar så här.... det kvittar om det varit uppe förut då skriver man ej
"hej det har varit uppe för testa söka på "blabla" eller "blabla" så får du nog fram något intressant"
Säkerligen är det fler som håller med... vissa personers attityd på forumet bör skärpas, och man bör vårda
sitt språk.. så kommer allting att fungera mycket bättre.
Har inte heller upplevt sånt här på andra forum.
Även i ett par nya trådar bara under exempelvis "bilder" på HPC-forumet har jag läst
väldigt oartiga komentarer som är väldigt korkade... och helt onödiga.. vissa bör tänka på vad ni skriver!
Och låt inte denna tråden spåra ur utan det är ett diskussionsforum, så låt det vara på en vänlig nivå tack
Senast redigerad av Andreas79 den 15 november 2007, 13:05, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
tack för ett bra inlägg, dock vill jag att nya medlemmar bör få en ordentlig heads up på sökfunktionen, kanske skulle gå att få upp något när man reggar sej eller något sånt? det finns ju säkert 100 olika topics om basic trim när det gäller b-serie..
Kan en bil någonsin bli perfekt?
man säger ju de lättaste.. Sök helt enkelt.. orkar man skriva 2 a4:a för att förklara en grej som redan är skriven? nej , faktist inte..men det är jag då.
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
- LaCiViC
- Bil: CIVIC - 88
- Namn: Ramiz Mansur
Grymt bra inlägg Andreas79!!
Det behövdes!
Tio poäng till Andreas
Det behövdes!
Tio poäng till Andreas
SÖDERTÄLJE BILVERKSTAD
DITEC Car Preservation Center
www.ditec-sodertalje.se
Aukt. Honda Service
Autoexperten Verkstad
www.sodertaljebilverkstad.se
Ramiz Mansur
0735694651
DITEC Car Preservation Center
www.ditec-sodertalje.se
Aukt. Honda Service
Autoexperten Verkstad
www.sodertaljebilverkstad.se
Ramiz Mansur
0735694651
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 52 times
Om man ber någon läsa reglerna, skulle detta vara oartigt?
Enklast är väl att inte skriva alls om man inte orkar svara istället för att fälla elaka kommentarer.
Enklast är väl att inte skriva alls om man inte orkar svara istället för att fälla elaka kommentarer.
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Bra inlägg, dock tror jag att moderatorerna får vara hårdare mot folk som lekar moderator. Det är deras jobb att ha ordning och även informera att använda sökfunktionen istället för 100 andra medlemmar. Då behövs det inte ens svara i tråden om man inte har vettigare saker att skriva.
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
att svara att man skall "sök på banankartong*" så är det ju att hjälpa bara att man inte skriver hela lösningen direkt i tråden utan pekar på var informationen finns... men sen finns det ju självklart olika sätt att skriva detta på.
*banankartong kan ersättas med CAI/vtec/vad det nu kan vara man behöver söka på.
Annars håller jag med.
*banankartong kan ersättas med CAI/vtec/vad det nu kan vara man behöver söka på.
Annars håller jag med.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag kan efter en del funderande instämma till viss del Andreas.
När man hängt här i några år så blir man lätt lite trött på att folk frågar om och om igen om samma saker och då kan lite tråkiga och trötta kommentarer vara nära till hands. Det förstår jag fullt ut!
Men för en som nyss reggat sig på forumet och inte läst tre års historik så är det ett dumförklarande som kan skrämma iväg vem som helst.
Jag brukar inte vara den som hackar på folk (tror jag iallafall).
Mitt förslag är att man kanske skriver "Detta har tagits upp förut om jag inte minns fel, jag testade att använda sökfunktionen och fick då dessa träffar
x,
y,
z.
"
På så vis för man den nya medlemmen att få upp ögonen för sökfunktionen samtidigt som man hjälper utan att dumörklara.
När man hängt här i några år så blir man lätt lite trött på att folk frågar om och om igen om samma saker och då kan lite tråkiga och trötta kommentarer vara nära till hands. Det förstår jag fullt ut!
Men för en som nyss reggat sig på forumet och inte läst tre års historik så är det ett dumförklarande som kan skrämma iväg vem som helst.
Jag brukar inte vara den som hackar på folk (tror jag iallafall).
Mitt förslag är att man kanske skriver "Detta har tagits upp förut om jag inte minns fel, jag testade att använda sökfunktionen och fick då dessa träffar
x,
y,
z.
"
På så vis för man den nya medlemmen att få upp ögonen för sökfunktionen samtidigt som man hjälper utan att dumörklara.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Finns det ingen möjlighet att "tvinga" nya användare att läsa igenom faq/regler eller vad det nu kan vara innan dem släpps ut på forumet?
I och för sig kan man ju då bara klicka vidare men någon kanske faktiskt läser igenom några punkte. Eller varför inte skicka ett välkomstmail med de vanligaste sakerna som kommer upp som Andreas nämner ovan.
Nu var det i och för sig ett tag sedan jag blev medlem här så man kanske får ett mail redan
Elvis: Det Andreas menar är att man kan ha en lite vänligare ton och kanske utveckla lite mer än att bara skriva "sök" eller liknande. Det är ingen som tvingar dig eller någon annan över huvud taget att skriva. Så orkar man inte skriva mer än bara korta trista inlägg. Why bother?
I och för sig kan man ju då bara klicka vidare men någon kanske faktiskt läser igenom några punkte. Eller varför inte skicka ett välkomstmail med de vanligaste sakerna som kommer upp som Andreas nämner ovan.
Nu var det i och för sig ett tag sedan jag blev medlem här så man kanske får ett mail redan
Elvis: Det Andreas menar är att man kan ha en lite vänligare ton och kanske utveckla lite mer än att bara skriva "sök" eller liknande. Det är ingen som tvingar dig eller någon annan över huvud taget att skriva. Så orkar man inte skriva mer än bara korta trista inlägg. Why bother?
[b]Medlem #1535[/b]
im just trying to help 
Elvis
Vissa tar detta forumet på alldeles förstort allvar och bör chilla lite mera. Men har man inget vettigt och säga så låt bli helt.
Sen ett knep för "nya" avändare är att man lägger in ett minimum på "5 inlägg" innan man kan starta en ny topic. Då kommer man ju iaf söka om de vart uppe innan då de inte är lika lätt att bara starta en ny topic.
Den karamellen tycker ja vi suger på en stund
Sen ett knep för "nya" avändare är att man lägger in ett minimum på "5 inlägg" innan man kan starta en ny topic. Då kommer man ju iaf söka om de vart uppe innan då de inte är lika lätt att bara starta en ny topic.
Den karamellen tycker ja vi suger på en stund
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Håller med dig till 98% Andreas :thumbup:
Dom andra 2% är för att en del (inkl mig själv också säkert) Inte orkar/vill bemöda sig med att fråga.
Plus att en del nya medlemar ställer så sjukt dumma frågor.(sägs visserligen att det inte finns nån dum fråga,bara dumt svar)..(men det finns faktist).
Sen precis som dig tycker även ja attetyden till Styling "gruppen" folket många ggr är väldigt nedlåtande..Varför?!,Bara för att klubben har en inriktning på bankörning?
Klubben är och blir till vad medlemarna skapar den till!
*edit*
Håller även med Malakai om att 5 inläggs spärr skulle kunna va en bra grej för nya medlemar för att "tvinga" dom till att läsa sig införstådda i en del saker.
Så många ny reggade inte startar en tråd så fort dom kan bara för att!
Dom andra 2% är för att en del (inkl mig själv också säkert) Inte orkar/vill bemöda sig med att fråga.
Plus att en del nya medlemar ställer så sjukt dumma frågor.(sägs visserligen att det inte finns nån dum fråga,bara dumt svar)..(men det finns faktist).
Sen precis som dig tycker även ja attetyden till Styling "gruppen" folket många ggr är väldigt nedlåtande..Varför?!,Bara för att klubben har en inriktning på bankörning?
Klubben är och blir till vad medlemarna skapar den till!
*edit*
Håller även med Malakai om att 5 inläggs spärr skulle kunna va en bra grej för nya medlemar för att "tvinga" dom till att läsa sig införstådda i en del saker.
Så många ny reggade inte startar en tråd så fort dom kan bara för att!
Senast redigerad av hondapower den 15 november 2007, 14:01, redigerad totalt 1 gånger.
Detta är ett grymt bra förslag! På d-series.org har de också ett minimum på 65inlägg innan man får tillgång till köp och sälj.
Eller varför inte stata en noob del där de kan börja ställa sina frågor sen när de gjort 65inlägg så får de möjlighet att skriva i övriga delar av forumet. De ska självklart kunna söka och läsa de andra trådarna men inte skriva.
Eller varför inte stata en noob del där de kan börja ställa sina frågor sen när de gjort 65inlägg så får de möjlighet att skriva i övriga delar av forumet. De ska självklart kunna söka och läsa de andra trådarna men inte skriva.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
65inlägg är påtok för mycket. (med mina 80 inlägg på 2år
) Kommer bara leda till SPAM. Mitt förslag med spärr på 5 inlägg tycker ja är vettigt.
Senast redigerad av Malakai den 15 november 2007, 14:53, redigerad totalt 1 gånger.
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
Som ny medlem tänkte jag skjuta in mina 2 c.
1. Stämningen är knappast värre än på andra forum, däremot kan den ALLTID bli bättre.
2. Sök - ja, givetvis. Problemet är ju att sökfunktionen är i princip kass plus att namnet på trådarna i 99% av fallen är helt värdelösa. Söker jag på "banankartong" får man upp trådnamn i stil med:
"Fan vad ballt!!!", "Kolla in denna!!!", "Häftig lenk", "varför funkar det inte?!", "Jävla skit" "jag behöver hjälp" osv osv osv.... Finns givetvis undantag men ni förstår principen, inte sällan får man dessutom upp 43 sidor med träffar.
Försöker man söka på "banakartong+låna" får man för det mesta upp nada antal träffar.
3. Krav på visst antal inlägg innan man får starta trådar kan ju ge exakt motsatt effekt, nya användare postar skit överallt för att få söka själva.
1. Stämningen är knappast värre än på andra forum, däremot kan den ALLTID bli bättre.
2. Sök - ja, givetvis. Problemet är ju att sökfunktionen är i princip kass plus att namnet på trådarna i 99% av fallen är helt värdelösa. Söker jag på "banankartong" får man upp trådnamn i stil med:
"Fan vad ballt!!!", "Kolla in denna!!!", "Häftig lenk", "varför funkar det inte?!", "Jävla skit" "jag behöver hjälp" osv osv osv.... Finns givetvis undantag men ni förstår principen, inte sällan får man dessutom upp 43 sidor med träffar.
Försöker man söka på "banakartong+låna" får man för det mesta upp nada antal träffar.
3. Krav på visst antal inlägg innan man får starta trådar kan ju ge exakt motsatt effekt, nya användare postar skit överallt för att få söka själva.
Rikard Jonsson
Accord 2.2i -90
Accord 2.2i -90
Därför ska man ha en noob del där de kan få ställa sina frågor.
Sen håller jag med dig om att sökfunktionen kunde ha varit bättre men visst får man resultat om man söker på det man är ute efter.
Sen håller jag med dig om att sökfunktionen kunde ha varit bättre men visst får man resultat om man söker på det man är ute efter.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
adio skrev:Därför ska man ha en noob del där de kan få ställa sina frågor.
Att ha en del för som du säger noobs tycker jag låter nervärderande, hur ska man bli en i klubben eller om man inte får medverka? Det kanske bara är min syn på det hela med det låter inte rätt.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Många andra forum har det så varför inte här? Jag ser det inte som nedvärderande eftersom alla är nybörjare någon gång och då är det ett sätt för dem att komma in på forumet utan att ställa dumma frågor på den allmänna sidan utan kan göra det där det förväntas. Sen får de som vill gå in och hjälpa till även där.
Kika här, det funkar kanon!
<a href="http://www.d-series.org/forums//forumdisplay.php?f=37" target="_blank">http://www.d-series.org/forums//forumdi ... hp?f=37</a>
Kika här, det funkar kanon!
<a href="http://www.d-series.org/forums//forumdisplay.php?f=37" target="_blank">http://www.d-series.org/forums//forumdi ... hp?f=37</a>
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Men vi skulle verkligen behöva en FAQ på hur man använder sökfunktionen på ett bra sätt! Jag har inte fattat alls hur det nya forumets sökfuktion funkar eftersom det skiljer sig en del från tidigare då man kunde skriva tex CTR AND grenrör AND säljes för att se om det fanns några grenrör till CTR till salu.
Nu får jag bara massor av träffar eller inga alls, och ganska ofta får jag INTE träff på trådar som jag vet finns.
Jag kan söka på turbo +CTR med xxyyzz som författare. Jag hittar inte tråden jag söker utan börjar leta som en tok manuellt. Till slut hittar jag xxyyzz's tråd där han beskriver hur han tänker montera en turbo på sin CTR. Varför hittade inte sökfunktionen den!?
Jag sliter mitt röda hår ibland
Nu får jag bara massor av träffar eller inga alls, och ganska ofta får jag INTE träff på trådar som jag vet finns.
Jag kan söka på turbo +CTR med xxyyzz som författare. Jag hittar inte tråden jag söker utan börjar leta som en tok manuellt. Till slut hittar jag xxyyzz's tråd där han beskriver hur han tänker montera en turbo på sin CTR. Varför hittade inte sökfunktionen den!?
Stockholm
håller med dig! har just snackat lite om sökfunktioner i skolan med våran programmerings lärare som är ingenjör osv.. och han gick in på sidan och sökte lite efter lite saker och han kunna inte annat än hålla med om att sökfunktionen är värdelös här på forumet!Steffo skrev:Men vi skulle verkligen behöva en FAQ på hur man använder sökfunktionen på ett bra sätt! Jag har inte fattat alls hur det nya forumets sökfuktion funkar eftersom det skiljer sig en del från tidigare då man kunde skriva tex CTR AND grenrör AND säljes för att se om det fanns några grenrör till CTR till salu.
sen håller jag fullkomligt med andreas första inlägg =)
bra att det här tas upp :thumbup:
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Är han ingenjör i sökmotorik? 
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- gnagis
- Bil: Civic X
- Namn: Daniel Svensson
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
nu va det väll inte en fråga om hur forumets sök funktion fungerar bra eller inte?
huvudsakliga delen i inlägget är ändå:
Varför behandlas nya "blivande" medlemmar så illa?
Varför behandlas styling som skit?
jag kan säga helt ärligt fortfarande att jag har helldre en snygg bil som ser ut att gå fort än har en rishög som gör snabba tider på strippen.
för man får ändå 98% av tiden inte köra snabbare än hastighets begränsningen och då har man hälldre en snygg bil som folk tycker är snygg och som man får höra än att folk tittar snett på en för att man åker i värsta risiga bilen utan inredning...
visst forumet är för Honda PERFORMANCE Club mendet betyder inte att styling inte är en "performance" ? jag anser att om en person lagt ner 2 år på att få till en on of a kind så är det lätt bättre performance än att någon rivit ut allt i sin bil för att få plats med en rollcage.
samma sak med sök funktionen... den funkar sesådär det håller jag med om...
men varför skriver folk vid 90% av tilfällena "SÖK" eller "DET FINNS REDAN TOPICAR OM" om du nu ändå besvärar dig med att svara varför inte hjälpa denna vilsna själv med att säga "Sök på blabla" så vet jag att du får fram det du vill ha... eller varför inte länka till sökresultatet? (då ser dom söken som highlighted)
huvudsakliga delen i inlägget är ändå:
Varför behandlas nya "blivande" medlemmar så illa?
Varför behandlas styling som skit?
jag kan säga helt ärligt fortfarande att jag har helldre en snygg bil som ser ut att gå fort än har en rishög som gör snabba tider på strippen.
för man får ändå 98% av tiden inte köra snabbare än hastighets begränsningen och då har man hälldre en snygg bil som folk tycker är snygg och som man får höra än att folk tittar snett på en för att man åker i värsta risiga bilen utan inredning...
visst forumet är för Honda PERFORMANCE Club mendet betyder inte att styling inte är en "performance" ? jag anser att om en person lagt ner 2 år på att få till en on of a kind så är det lätt bättre performance än att någon rivit ut allt i sin bil för att få plats med en rollcage.
samma sak med sök funktionen... den funkar sesådär det håller jag med om...
men varför skriver folk vid 90% av tilfällena "SÖK" eller "DET FINNS REDAN TOPICAR OM" om du nu ändå besvärar dig med att svara varför inte hjälpa denna vilsna själv med att säga "Sök på blabla" så vet jag att du får fram det du vill ha... eller varför inte länka till sökresultatet? (då ser dom söken som highlighted)
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
som ny medlem så fattar jag inte mycket på det här forumet..
Tillexempel hur jag kommer in på dem låsta sidorna...
eller hur sökfunktionen funkar...
Malakai.. Håller inte med dig om att man ska lägga begränsingar på hru många inlägg ..
det är väll kul att folk skriver vissa ämmnen går snakat länge och intressant..
Ett förslag som kanske är galet..
Vägleding här på forumet..
TYP: Styling-CTR-Avgassytem... mm ja du fattar så man akn komma in på en sån sida där det finns massa Topics om den kategorin....
Håller med andreas bra jobbat att du tänker på oss nya här jobbiga dumma som inte kan något:P:P heheheh
mvh yll
Tillexempel hur jag kommer in på dem låsta sidorna...
eller hur sökfunktionen funkar...
Malakai.. Håller inte med dig om att man ska lägga begränsingar på hru många inlägg ..
det är väll kul att folk skriver vissa ämmnen går snakat länge och intressant..
Ett förslag som kanske är galet..
Vägleding här på forumet..
TYP: Styling-CTR-Avgassytem... mm ja du fattar så man akn komma in på en sån sida där det finns massa Topics om den kategorin....
Håller med andreas bra jobbat att du tänker på oss nya här jobbiga dumma som inte kan något:P:P heheheh
mvh yll
Yll Ramadani
- gnagis
- Bil: Civic X
- Namn: Daniel Svensson
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
mitt tipps på hur att enkelt bli av med lite frågor i starten är
lägg till 2 fält på register sidan
Fält 1: vad ska man ha i sin signatur på vårat forum?
svars alternativ: häftiga bilder, en katt, fullständigt namn
Fält 2: vad bör du göra innan du frågar något
svars alternativ: söka med sökfunktionen, inget alls, gå ut med hunden
det är ett sätt att snabbt bli av med 2 saker kanske? i allafall fullständigt namn grejen lär ju folk haja isåfall?
och har man ändå inte det så får moderatorerna va stenhårda och ge en varning direct....
lägg till 2 fält på register sidan
Fält 1: vad ska man ha i sin signatur på vårat forum?
svars alternativ: häftiga bilder, en katt, fullständigt namn
Fält 2: vad bör du göra innan du frågar något
svars alternativ: söka med sökfunktionen, inget alls, gå ut med hunden
det är ett sätt att snabbt bli av med 2 saker kanske? i allafall fullständigt namn grejen lär ju folk haja isåfall?
och har man ändå inte det så får moderatorerna va stenhårda och ge en varning direct....
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Yll: För att komma in på dom låste delarna måste man vara betalande medlem.
Sen till ditt förslag så verkar det tyvärr ganska långsökt & svårt att utföra anser jag. Men alltid bra med olika förslag!
Det som jag tycker är, att ALLA FÅR TA SITT ANSVAR. Och försöka göra stämmninng trevlig om den nu uppfattas som annat.
Sen till ditt förslag så verkar det tyvärr ganska långsökt & svårt att utföra anser jag. Men alltid bra med olika förslag!
Det som jag tycker är, att ALLA FÅR TA SITT ANSVAR. Och försöka göra stämmninng trevlig om den nu uppfattas som annat.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
nej scotte din dummbom :biglaugh2:M Scotte skrev:Är han ingenjör i sökmotorik?
han är ingenjör i programmering och han kan det där
vi håller själva på att gå igenom det nu lite..
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Nya medlemar är bara positivt..Men även om det kan va svårt att lösa nått bra sätt för att få många av dom nya att tex söka,ha namn till signatur osv.
Så tycker ja inte heller att man ska gå ut för hårt och nästan bedriva hets jakt på det iom att många nya säkert kommer tyna bort ifrån klubben efter en stund då.
Så alla förslag är ju goda med välmening bakom eller hur man skall uttrycka det.
Har läst genom åren på olika forum runt om på nätet hur folk har varit nöjda med hjälpen man fått på HPC forumet..Och inte minst dom nya som kommit hit till vårat forum som uttryckt sin glädje över att klubben är så jäkla bäst..Man får så mycket hjälp,Folk kan så mycket,osv osv.
Så tycker ja inte heller att man ska gå ut för hårt och nästan bedriva hets jakt på det iom att många nya säkert kommer tyna bort ifrån klubben efter en stund då.
Så alla förslag är ju goda med välmening bakom eller hur man skall uttrycka det.
Har läst genom åren på olika forum runt om på nätet hur folk har varit nöjda med hjälpen man fått på HPC forumet..Och inte minst dom nya som kommit hit till vårat forum som uttryckt sin glädje över att klubben är så jäkla bäst..Man får så mycket hjälp,Folk kan så mycket,osv osv.
Håller med Malakai helt & hållet, vissa tar forumet på för stort allvar, som om hela ens liv handla om hur man blir bemött på forumet.
Menar inte att man ska bemöta nytt folk negativt, och det tycker jag absolut inte heller att vi gör.
Visa mig gärna Andreas någon ny tråd där en NY medlem frågar en fråga, där vi säger att han är dum?
Oftast brukar folk i ledningen hänvisa de till att söka, och det är jävligt självklart, för kommer någon och frågar något mer om CAI till CTR eller nåt igen
så blir man ju nästan galen, finns ju liksom 30 trådar om det, sedan så ber de oftast användaren, då de 99% av gångerna glömt skriva sitt fullständiga namn i signaturen, det är inget illa menat, bara en regel som gäller för alla. Och sedan efter det så brukar vi hälsa de välkomna till klubben!
Har aldrig sett en tråd där någon ny skriver en fråga och någon säger att han är dum.
Gör någon det helt obefogat så får de också en varning, och ser vi inte sånt så kan ni meddela oss via "Repport Post" knappen till vänster nedanför varje inlägg. Jag tror ärligt talat, och inte något illa ment, att detta handlar om nåt mer personligt än hur nya medlemmar behandlas..
MVH
István
Menar inte att man ska bemöta nytt folk negativt, och det tycker jag absolut inte heller att vi gör.
Visa mig gärna Andreas någon ny tråd där en NY medlem frågar en fråga, där vi säger att han är dum?
Oftast brukar folk i ledningen hänvisa de till att söka, och det är jävligt självklart, för kommer någon och frågar något mer om CAI till CTR eller nåt igen
så blir man ju nästan galen, finns ju liksom 30 trådar om det, sedan så ber de oftast användaren, då de 99% av gångerna glömt skriva sitt fullständiga namn i signaturen, det är inget illa menat, bara en regel som gäller för alla. Och sedan efter det så brukar vi hälsa de välkomna till klubben!
Har aldrig sett en tråd där någon ny skriver en fråga och någon säger att han är dum.
Gör någon det helt obefogat så får de också en varning, och ser vi inte sånt så kan ni meddela oss via "Repport Post" knappen till vänster nedanför varje inlägg. Jag tror ärligt talat, och inte något illa ment, att detta handlar om nåt mer personligt än hur nya medlemmar behandlas..
MVH
István
http://www.fotoi.se