bruhn skrev:Ingen som vet ? Står att den passa 01-04. Men borde ju va 05 oxå isåfall ju
Fick följande svar från återförsäljaren:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CITERA</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Tjena
Infon jag har från min leverantör är att den passar EP2/3 men inte 05:ans faceliftmodeller.
Jag kan ta hem en för att testa men jag kan inte garantera att den passar, dock har du självklart rätten att returnera varan men då bekostar du returfrakten själv (ca 50:-).
Leveranstiden är ca två veckor.
Mvh<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det finns ju ingen skillnad mellan en CTR av årsmodell 04 och 05, så min gissning är att den bara passar på pre-facelift. På länken som ctr-micke postade så anges det också att den skall passa 01-04 men inte facelift modellen. Jag tror helt enkelt att leverantören har blandat ihop årsmodellerna.
Ska det vara så svårt för leverantörerna att tillverka även en emblemlös grill till facelift modellen? Det borde väl rimligtvis vara samma efterfrågan på en sådan som på en grill avsedd för pre-facelift modellen? Eller det kanske har tillverkats betydligt fler pre-facelift än facelift modeller?