Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Elmia 2008?
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Det är inget/ingen som säger att man inte kan vara det.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
adio skrev:Tycker det svänger lite hela tiden i denna fråga, ena stunden är vi en preformance klubb och riktar oss enbart mot det. Varför då en lägga tid på elmia och försöka få medlemmar där som har intresse styling?
Det är en sak att få upp ögonen för bankörningar mm men är det verkligen rätt forum att vistas på då?
kanske vore bättre att ställa sig på STCC tävlingar eller liknande? Där har ju folk ett genuint intresse för preformance, sedan kan man alltid kombinera ett snyggt yttre med en riktig motor.
Jag tycker du har både en bra poäng och en sopig poäng, Jag är en av personerna som verkligen inte gillar styling men ändå så har jag dom senaste 5 åren varit på elmia och skulle definitivt se det som ett ställe att ragga medlemmar. Dock tror jag att det kostar mer än vad man får in som man även sett på budgeten. Men alla betalande medlemmar bidrar ju fortfarande med pengar till bankörningar och diverse. Att klubben kan utvecklas och bli en klubb som gillar både bankörning och styling är väl ingen omöjlighet enligt mej. Jag skulle fortfarande mestadels delta på bankörningar och vissa träffar men att andra gillar styling är inget jag stör mej på.
Att försöka ställa ut på något stcc event eller liknande är nog inte en helt dum idé men jag vet inte hur det fungerar i praktiken med kostnader och sånt. Men helt klart en kul idé och det skulle säkert kunna locka lite folk och speciellt om nu Honda presterar lite kommande säsong med Theddan och Thomas. :thumbup:
Kan en bil någonsin bli perfekt?
kan meddela att vi drog in den fantastiska summan av 2000:- senast vi hade monter på elmia
och då var det på både nya medlemmar och klubbshopp så hoppas att alla förstår att det inte är
en ekonomiskt lysande affär att stå där varje år, men som sagt kanske vart 3-4 år eller liknande.
och då var det på både nya medlemmar och klubbshopp så hoppas att alla förstår att det inte är
en ekonomiskt lysande affär att stå där varje år, men som sagt kanske vart 3-4 år eller liknande.
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
HAHA jag kan inte hålla käften när detta med event/styling ansvarig (whatever) togs upp, detta var pga 2 st som gapa o skrek om att det minsann fanns en massa folk i klubben som älska styling och att nåt borde göras o de skulle finnas en ansvarig o att de kände sig utpekade för de tyckte om styling iklubben, när de väl kom till kritan så var det inte en käft som ville ställa upp fullt ut, utan då var allt så jobbigt o dittan o dattan o pussipullan, HÅLL KÄFTEN DÅ FÖR FAN gnäll inte om ni inte kan göra det själv
detta är inte riktat till er som undrar om elmia utan rent allmänt om detta med styling ens vara eller inte i klubben, så länge ingen vill hållai det fullt ut så blir det inget heller
ps:
sorry ska va tyst nu :wohow:
detta är inte riktat till er som undrar om elmia utan rent allmänt om detta med styling ens vara eller inte i klubben, så länge ingen vill hållai det fullt ut så blir det inget heller
ps:
sorry ska va tyst nu :wohow:
Kostnader för Elmia är enligt följande.
Grundavgift 2000kr + moms
Monterhyra 19-20 Mars 800kr/kvm2 + moms (minimi 6kvm2)
Monterhyra 21-24 Mars 800kr/kvm2 + moms (minimi 6kvm2)
Dvs lägsta kostnaden för att få en monter på 6kvm för alla dagar blir 11600kr + moms
6kvm räcker det till en bil ens? Kanske en CRX :whistling:
Grundavgift 2000kr + moms
Monterhyra 19-20 Mars 800kr/kvm2 + moms (minimi 6kvm2)
Monterhyra 21-24 Mars 800kr/kvm2 + moms (minimi 6kvm2)
Dvs lägsta kostnaden för att få en monter på 6kvm för alla dagar blir 11600kr + moms
6kvm räcker det till en bil ens? Kanske en CRX :whistling:
Only M Matters
yash: det är andra priser när du hyr som klubb, de priserna du angav är för företag (så var det senast åtminstone)
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
Öberg: Hoppas det, för dessa priser var rena rånet om du inte planerar för en stor försäljning.
Only M Matters
det kommer det förmodligen att bli, ska kolla med gladen om vad han tycker!
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
LOLRobbanT skrev:Ähh va ni är negativa! Snart vår ju
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Gällande Elmia så krävs det ju som bekant en hel del saker,tex: aktiva/intresserade medlemar som skall finnas på plats,monter matreal (bilar,bord,stolar etc etc),struktur på det hela,annonsering/klubb visning direkt riktat på bästa sätt mot individerna,osv osv.
Om man skulle sätta upp en lista för resp delar och liknande som behövs så bör man väl sen se hur långt bort det ligger i tiden igen för att kunna delta.
Kanske tom är så att frivilliga medlemar i klubben är villiga att göra donationer för att klubben skall kunna täcka sin monterkostnad och finns där?!
kanske tom är så att nån har släp osv som kan lånas,SPonsorer kanske vill göra ett samarbete,osv osv.
Finns många frågor som söker svar för många antar ja,men problem är till för att lösas..inte själv,utan som klubb/förening..Allas sätt att visa sitt stöd och vad HPC betyder för dom etc kan leda till att Elmia kan bli en både enkel och betydligt billigare lösning.
En tanke ja har är om tex HPC får ta emot gåvor och liknande?,Gåvor i form av tjänster och ting etc från sina medlemar utan att det blir nått knas med förenings "bokföringen".
Man kanske skulle börja forska lite i hur många utav HPC sponsorer som skulle vara intresserade av en stor monter att samdela för att få ned kostnaderna alt om nån/några av sponsorerna är intresserade av att finansiera en monter plats åt klubben som tack för fint samarbete med många nya kunder åt dom etc.
En monter plats i år är nog kanske lite kort om tid kvar för,men till kommande så finns det gott om tid kvar för att få svar på frågor och tankar kring Elmia.
Om man skulle sätta upp en lista för resp delar och liknande som behövs så bör man väl sen se hur långt bort det ligger i tiden igen för att kunna delta.
Kanske tom är så att frivilliga medlemar i klubben är villiga att göra donationer för att klubben skall kunna täcka sin monterkostnad och finns där?!
kanske tom är så att nån har släp osv som kan lånas,SPonsorer kanske vill göra ett samarbete,osv osv.
Finns många frågor som söker svar för många antar ja,men problem är till för att lösas..inte själv,utan som klubb/förening..Allas sätt att visa sitt stöd och vad HPC betyder för dom etc kan leda till att Elmia kan bli en både enkel och betydligt billigare lösning.
En tanke ja har är om tex HPC får ta emot gåvor och liknande?,Gåvor i form av tjänster och ting etc från sina medlemar utan att det blir nått knas med förenings "bokföringen".
Man kanske skulle börja forska lite i hur många utav HPC sponsorer som skulle vara intresserade av en stor monter att samdela för att få ned kostnaderna alt om nån/några av sponsorerna är intresserade av att finansiera en monter plats åt klubben som tack för fint samarbete med många nya kunder åt dom etc.
En monter plats i år är nog kanske lite kort om tid kvar för,men till kommande så finns det gott om tid kvar för att få svar på frågor och tankar kring Elmia.
-
fredde199
- Namn: Fredrik Gustafsson
- Been thanked: 2 times
Kan vara ute påhal is, men....
Jag har för mig att man bara fick ha klubbrelaterad försäljning i "klubbmontrarna" alltså klubbtröjor, klistermärken mm för att man skulle kunna få "klubbtaxan"som låg på ca 10 000:-. Ska man börja blanda in sponsorer som kommer att meddverka i montern finns det risk att man får gå efter "företagstaxan" som bör ge en monterhyra på bara 102 000:- (800*1,25*100+200), har för mig att vi hade ca 100m2 2006. Och då pratar vi bara monterhyra sen tillkommer vandrahemskostnader, inredning mm. Få ner det i pris har jag svårt att se då Monterhyran är konstant och vandrarhem går inte heller att hitta så mycket billigare och det var de stora poster 2006. Skålar, bord och stolar fick vi låna av Jennie.
Tycker det är jättebra att Elvis och Gladen vill ta tag i det här men som jag sagt tidigare så kanske man ska sikta in sig på vart fjärde år eller nåt liknande, således 2010 som riktmärke. Men det är aldrig fel att börja planera i god tid för tiden går fort. Visst kanske vi kan hitta sponsorer som kan tänka sig att bidraga med pengar till detta.
Jag hjälper gärna till i mån av tid. Nånting lärde man sig förhoppningsvis av 2006...
Jag har för mig att man bara fick ha klubbrelaterad försäljning i "klubbmontrarna" alltså klubbtröjor, klistermärken mm för att man skulle kunna få "klubbtaxan"som låg på ca 10 000:-. Ska man börja blanda in sponsorer som kommer att meddverka i montern finns det risk att man får gå efter "företagstaxan" som bör ge en monterhyra på bara 102 000:- (800*1,25*100+200), har för mig att vi hade ca 100m2 2006. Och då pratar vi bara monterhyra sen tillkommer vandrahemskostnader, inredning mm. Få ner det i pris har jag svårt att se då Monterhyran är konstant och vandrarhem går inte heller att hitta så mycket billigare och det var de stora poster 2006. Skålar, bord och stolar fick vi låna av Jennie.
Tycker det är jättebra att Elvis och Gladen vill ta tag i det här men som jag sagt tidigare så kanske man ska sikta in sig på vart fjärde år eller nåt liknande, således 2010 som riktmärke. Men det är aldrig fel att börja planera i god tid för tiden går fort. Visst kanske vi kan hitta sponsorer som kan tänka sig att bidraga med pengar till detta.
Jag hjälper gärna till i mån av tid. Nånting lärde man sig förhoppningsvis av 2006...
Hpc 166
Sthlm divisionen
Sthlm divisionen
Det skulle vi kunna ordna.tobbe__86 skrev:jag lånar tråden.. blir det ingen träff utan för elmia eller nått sen?? senare eller dagen innan??
Aja jag och Elvis får snacka ihop oss sen meddelar vi er.
Fredde - Det låter skit bra det.
Senast redigerad av Gladen den 21 januari 2008, 20:19, redigerad totalt 1 gånger.
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
ALIVE.SE
Bahnwaffe
hehe de va väl några iallafall. hör av dig gladis Puss
Elvis
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
btw så finns de lite bilder <a href="http://hpc.joda.se/reportage/elmiavar02/index.html" target="_blank">HÄR </a> från 2002 för er som vill ha en nostalgitripp..

Senast redigerad av smacke den 23 januari 2008, 12:21, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
fullt ansvar kan ja inte ta på mig, nån som känner til, jkping ? men en uppsamlings plats som förra åretblir bra, dock stelt va de, vi måste hitta på mer o göra 
Elvis
Det är bara till o följa skyltarna, det står klart o tydligt "elmia" =)
Jag tänkte mer att man kanske börjar från malmö en viss tid, stannar förbi hbg trakten, hstad, o kanske nåt annat ställe för att få "full styrka" från hpc... så vi är i en enad front =)
Mvh,
Jag tänkte mer att man kanske börjar från malmö en viss tid, stannar förbi hbg trakten, hstad, o kanske nåt annat ställe för att få "full styrka" från hpc... så vi är i en enad front =)
Mvh,
OKEJ 
daniel.. ja vet inte men dom som kör malmö hållet tror jag nog hellre kör genom ljungby inte hstad
daniel.. ja vet inte men dom som kör malmö hållet tror jag nog hellre kör genom ljungby inte hstad
Elvis
5km är de nog inte?, iallafall, folk brukar träffas på ljungby stoppet, tanka bilen o magen, så man kanväl träffas där?
Elvis