Klart man kan jaga nått med den där, helt perfekt på ålderdomshemmet när gammla faster Agda kör 1,5km/h med permobilen mot lagliga 0,05km/h :biglaugh2:
Att stackarn sen aldrig kommer kunna ta henne eftersom Segway´n är för snabb är ju en annan sak
Dom som rullar här i stan för turister ska toppa runt 26km/h... så man får vara snabb om man ska springa ifrån dom... eller ta trappan
Däremot tror jag inte dom är avsedda att jaga folk med utan snarare "ersätta" gående patrullering, ett plus är ju att man får lite mer överblick eftersom man står en bit upp...
hahahaha
fy fan så jävla löjlig...
tönt varning delux. måste ju vara ett straf inom kåren o få åka på sådan..
"mr karsson, du var otrevlig mot fru olsson igår så du får ta töntmoåket idag" meeeeennnn jag vill inte, förlåt, jo du måste"
hahaha
De ser fjantiga ut men det är rejält skoj att fräsa runt på en sån. Hade fri tillgång till ett par olika modeller på förra jobbet. De är något lynniga i halt väglag kan jag säga :rolleyes:
Trodde det var bombteknikerna som skulle åka Segway, med bodyarmor och allt.
Segways är grymma å jag tror snuten kan ha rikigt bra andvändning av dom, iaf i Gävle om dom nu skulle få dom här.
Nu kanske jag är flummig men ja ser iaf stora andvändnings områden för dom hos polisen
vi brukar ha typ 4stycken personer som fotpatrulerar inne i stan å dom kan iaf täcka upp ett satans större område med ett par segways än utan
jag har varit på en heldags demo för segways å även kört dom å ett smidigare fordon finns fan inte,
men men jag börjar bli gammal å hatar fjuniga 18 åringar som fjantar runt på stan och den lilla förort jag bor i så med nåra segways kan dom patrulera fortare å på ett större område
Kanske de är en tanke på att dom kan höjja pensionen för polisen :thumbup: :rolleyes: Så att dom inte årka gå mera så får dom åka med såna där :prop: Om man ser på gubben som ska köra så ser de ju inte ut att vara nån ung kille heller :hmm:
) :wheelshair: :busted_cop:
Niclas Bäckström
Tackar till mina sponsorer
Repaint.fi
Alpine.fi
ITPOWER.fi
Och så även min motiv lackare. johnny-design.com/
Gå gärna in och rösta på. <a href="http://www.garaget.org/?car=74007" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=74007</a>
Hm alla turister i städerna lär ju ha nått att fota i sommar Ser ju sjukt löjligt ut..
Är dom inte lite begränsade med en sån? Om de nu råkar se nått rån då måste dom ju hoppa av och springa efter för man kommer ju inte fram överallt med en sån. Så då kommer dom ju vara tvungna att dumpa det där "fordonet" och springa efter rånaren med en cykelhjälm på huvudet.... :biglaugh2:
Nibbe skrev:<!--quoteo(post=459228:date=25 Jan 2008, 15:09:21:name=zozo)--><div class='quotetop'>CITERA(zozo 4 25 Jan 2008, 15:09:21) [snapback]459228[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->:biglaugh2: :biglaugh2:
hur snabba e dem ?
går det att jaga någon med dem ?
Den modellen jag hitta toppade 12,5mph = ca20km/h, så nä det går inte jaga nått.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
De var väll jävelen!
Jag ska fan ta mig skratta åt polisen så jag får honom att gå av den så mycket han skäms om jag någon komma på en sån. Dem lägger pengar på sådant här så våra svenska poliser ska bli ännu mer överviktiga på sina donuts!
Ursäkta att jag OT:ar, men eftersom topicen är "Polisen nya fordon" så tyckte jag att det här passade in:
Polisen rullar fram i stadsjeep
Polisens senaste bilinköp är Nordens första polis-Mazda. Inte direkt någon miljöbil, men den fungerar bra för omkörningar och snabba utryckningar. De steniga skogsvägarna fixar "58:an" galant. Mazda CX-7 med 260 hp.
o din teori håller inte helt där. att olyckorna skulle bli fler bara för att polisen har en bil som är snabbare? umm, kör du åt pipan när du försöker smita från snuten får du nog allt skylla dej själv. tror inte CX-7an kommer att förändra de somförsöker smita ändå jag.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
I sverige spelar det ingen roll hur snabb bil de har, går det passerar de över en viss gräns på hastighetsbegränsningen så får de klara order från ledningscentralen om att avbryta.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Buumi: tror KNAPPAST det har med att de har ny bil att göra
Krister: De har ju rutiner för sånt här med såklart. Jag menar folk blir inte automatiskt dumma i huvet när de får titeln polis som många verkar tro.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------