Rota fälgar till kalas pris!

ENBART för motorrelaterade topics
Lars P
Styrelsen
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Nu har jag gort min beställning då på tre uppsättningar.

Info från Ramin :

"Jag har 9 stora order sammanlagt från er på HPC.Alla beställningar skickas imorgon till leverantör."
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Nån från Västerås-gävle-trakten med omnejd som vill haka på?
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Bara att skynda sig att beställa då medans företaget fortfarande annonserar om det utan att reservera sig.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
MR dee

Allt är ett stort missförstånd.
Priserna som ramin lagt ut är helt felaktiga.
Lsd motorsports har ett rota erbjudande precis som det står på japstartuning, men priserna är felaktiga
Jag sitter just nu i telefonmöte med Mike succar försäljningsansvarig på lsd motorsports och försöker reda ut problemet.

Ramin försöker inte blåsa någon, han har missuppfattat hur priserna var fördelade på de olika uppsättningarna
Senast redigerad av MR dee den 31 januari 2008, 22:06, redigerad totalt 1 gånger.
Dennis ljungblad

"D-series Dennis"

I am so D as it can B! oh k!?

Accord CL9 -03
Civic EJ9 D14A4 (såld)
Civic ma8 D16z6 vtec-T ( i garaget)
Civic hb -88 ed7 (skrotad)
Honda Crx ED9 (krockad, skrot, såld)
Ramin.R
Kontakt:

Det har blivit ett missförstånd mellan japstartuning och leverantör, alla beställningar är raderade.

Ber om ursäkt för detta till er allhihopa!

Priset var per set och inte för alla set.
Vi missförstog varandra och hela skiten blev en röra!

Detta har hänt innan i den här branchen och är inget man skall göra en big deal av.

Ber om ursäkt igen, erbjudandet är alltså felaktigt och gäller inte!

Detta har ingenting med Aidin att göra då han uppfattade erbjudandet som resten av er, så håll han utanför!!!!
Ingen har betalat ingen har förlorat pengar!!!

P.S ingen har betalat in, ingen har förlorat pengar. Rent av sagt ett stort missuppfattande av både mig och min leverantör
Senast redigerad av Ramin.R den 31 januari 2008, 22:09, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Ramin Rouzi
Borås[/b]
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Det var ju synd, men jag måste ändå poängtera att Ramin var rak och ärlig med sitt misstag, och som sagt ingen har betalt= ingen skada skedd enligt mig. Tråkigt för oss som tänkte beställa fälgar till vrakpriser, nu återgår jag till mitt sökande efter rätt dim på andra sidan atlanten.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
LordLeif

Har orderbekräftelse gått ut till någon som har beställt?

I så fall räknas det, mig veterligen, som ett bindande kontrakt. Att annulera beställningar i det fallet räknas som ett kontraktsbrott och kan leda till iblandning av ARN.
wannabe BOFH
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Ja det var ju tur att misstaget kom fram så pass fort som det gjorde.
Nu vet man ju vart man inte ska handla i fortsättningen i alla fall :thumbup:
Aidin
Namn: Aidin Afroozmehr

Tycker det är fel av Benci som är "sponsor ansvarig" på hondaklubben att svartlista japstartuning då det kommit fram att det varit ett missförstånd mellan japstartuning och lsd motorsport!
Jag kommer fortsätta att köpa grejer därifrån då jag tycker att det är den männskliga faktorns fel att det blivit ett missförstånd.
mvh aidin
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Det är inte ett missförstånd när man har ett erbjudande med helt orimligt låga priser.
Det är okunnighet.
Ramin.R
Kontakt:

Jag ber så hemskt mycket ursäkt till er allihopa, jag vet inte hur jag skall gottgöra er!
Jag är lika besviken som ni, trodde att jag fick ett riktigt bra kampanj erbjudande men det visade sig vara helt fel

Ber om ursäkt igen och vill poängtera att man inte kan hamna på en svart lista pga ett misstag , som dessutom inte kostade någon nånting förrutom mitt rykte.
Senast redigerad av Ramin.R den 31 januari 2008, 23:03, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Ramin Rouzi
Borås[/b]
Aidin
Namn: Aidin Afroozmehr

Jag föreslår att denna tråden låses.
Sen förstår jag inte varför jag blir varnad? jag har inget me företaget att göra jag känner bara personen bakom företaget. Ska man få skit för man känner en företagare? Jag har inte som avsikt presenterat ett så kallat gruppköp, jag har endast försökt vara till hjälp då jag vet om att många letar efter banfälgar osv.

Mvh En oförstående Aidin
Lars P
Styrelsen
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Man blir ju riktigt besviken och irriterad när man lagt flera timmar på att maila med ramin och leta rätt storlekar osv.

Men min helt personliga åsikt är iaf att man inte ska svartlista företaget för detta. Han gorde ett misstag som var sjukt klantigt men han har ju inte försökt lura någon på något sätt.

En liten rabatt på företagets sortiment till de som beställde innan sanningen kom fram tycker jag är en rimlig kompensation.
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Mooseman
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

Det är ju just ditt rykte som säger folk om det är ett bra eller dåligt företag. Så ur den synvinkeln är det ju inte obefogat. Alla med grundskolematte kan ju räkna baklänges på 2500:- och komma fram till att mellan 35-40 för en rota-fälg är helt omöjligt. Då bör man ha fullt på fötterna innan man går ut med något sådant erbjudande till sveriges största klubb i rota-inköps-hänseende. "Svartlistningen" är inte obefogad, möjligen lite smaklös med tanke på hur taskigt du säkert mår personligen just nu. Man får leva med sina misstag, så enkelt är det. Nu är det upp till dig att bygga upp ditt rykte igen och det gör du inte genom att börja gå på ledningen om saker du inte har på fötterna för att försvara.

Detta ärende är utagerat och ingen finansiell skada är skedd för medlemmarna, så jag tar och låser tråden innan det spårar ur.

*LÅST*
Senast redigerad av Mooseman den 31 januari 2008, 23:23, redigerad totalt 1 gånger.
Team Kalmar
Låst