Mitsu evo 8

ENBART för motorrelaterade topics
Härder
Inlägg: 63
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:53

Vad säger ni som kört dom? Hur är dom?
Bara fått för mig att dom är överskattade?!
Många som köper dom o säljer en månad efter?! Bränsleförbrukningen borde man ju vara medveten om att den surplar antagligen rätt mkt soppa :)
Lite små sugen på en sån faktiskt.
Tjoohej
[b]Adam Härder [/b]

S2000 -01
stiivN
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

Tips är att ställa dina frågor på <a href="http://www.wroom.org/evoclub/" target="_blank">http://www.wroom.org/evoclub/</a>


Överskattad, hur menar du?

Anledningen till att folk köper och säljer är för att folk inte inser att detta är en bil som ska köras hårt samt har ganska mycket kraft. Folk tror att dom kan köpa bilen, köra utan att behöva byta några slitdelar tills dom ska sälja igen.

Köper man en sådan här bil ska man alltid ha en buffert för eventuella händelser.
Vad som går ofta på sådana här bilar är, kopplingar, bussningar och servicera börs göra ofta (500mil om man kör hårt).

Säger så här, är du van till Hondas otroliga kvalitet kommer du bli besviken, för honda har sjukt kvalitet på deras motorer. Söker du en bil som är djävulskfull och snabb och kan även svänga är Evon något för dig.
Men som sagt, det är en bil som kostar, därför säljer folk en sådan bil för dom helt enkelt inte har råd.
Senast redigerad av stiivN den 29 januari 2008, 18:03, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
pr0ny
Inlägg: 593
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:49
Namn: Ronny P
Ort: Luleå

evon är väldigt lättkörd med, man kanske tröttnar på den efter ett tag.
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Kwan
Inlägg: 149
Blev medlem: 12 februari 2005, 23:42
Ort: Åhus

Jag har ingen erfarenhet utav dem, men jag hade aldrig valt en sådan framför en S2000 :)
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Chucky
Inlägg: 76
Blev medlem: 27 april 2004, 18:29
Ort: Linköping
Kontakt:

Dom verkar inte vara allt för lätta och sälja heller, det finns ju hur mycket evo 8:or som helst till salu, sen tycker ja faktist dom ser riktigt tråkiga ut invändigt, ser billigt ut på nåt sätt, inte för att kanske honda har den lyxigaste inredningen, men inredningen i en ctr än ju sååå mycket grymmare än en evo 8, sen att den drar sjukt mycket bränsle också..

Nee, ingen evo 8, men en impreza sti skulle ja inte tacka nej till..
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
- #916
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Jay-c
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

tror att folk inte riktigt inser hur mycket soppa dom egentligen drar förens dom köper en.. sen att det är en "billig" bil till ett högt pris gör nog inte saken värre, en ctr är bra mycke billigare i både inköp och underhåll
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

Ja.. den gamla hääärliga frågan om hyffsat nya Evos..

Hade en nia och den var helt jävla underbar, en fantastisk bil. Men den drog sås så in i helvete. Dessutom ganska dyr att försäkra. I slutändan var det helt enkelt inte värt det.
Ponera att man lånar lite pengar för att köpa, lägg på 1200-1500 i försäkring + som i mitt fall 5000 spänn soppa minst.. ´jävligt täta servisar.. Ja, det blir kanske en 9-10k en "dålig" månad.

Så jag sålde min.. Köpte den för 320 - Sålde för 315. den var väl ganska svårsåld. Ringde en jävla massa lallare utan pengar dock. Ville byta mot sura tyskimporter m.m.

Så, har man ordentligt med stålar, ja då är den en dröm, annars sluta dröm och köp något man har råd med.. :)

Just nu kör jag en CR-V och skrattar varje gång jag kollar på kontoutdraget.. hehe :)
Senast redigerad av MagnusL den 29 januari 2008, 20:36, redigerad totalt 1 gånger.
#892
2008 wrx sti
magnum
Inlägg: 98
Blev medlem: 4 september 2004, 19:35
Ort: Sthlm Bromma
Kontakt:

Som folk säger: Bilen kostar att framföra.

Jag skulle ha den som andra bil och ha något annat att åka i dagligen !

Men det är sjukt rolig bil över det hela och gillar man 4wd så är det ett givet val !
Ninja pwr !
Chucky
Inlägg: 76
Blev medlem: 27 april 2004, 18:29
Ort: Linköping
Kontakt:

Magnus, du hade inte din så länge va?, va du med om många servicar?, undrar lite vad den har för intervaller och vad dom kostar att serva.
Du hade ganska fet bensinräkning, men hur mycket drog bilen i snitt?, får man räkna med 2 liter??

/Anders
MagnusL skrev:Ja.. den gamla hääärliga frågan om hyffsat nya Evos..

Hade en nia och den var helt jävla underbar, en fantastisk bil. Men den drog sås så in i helvete. Dessutom ganska dyr att försäkra. I slutändan var det helt enkelt inte värt det.
Ponera att man lånar lite pengar för att köpa, lägg på 1200-1500 i försäkring + som i mitt fall 5000 spänn soppa minst.. ´jävligt täta servisar.. Ja, det blir kanske en 9-10k en "dålig" månad.

Så jag sålde min.. Köpte den för 320 - Sålde för 315. den var väl ganska svårsåld. Ringde en jävla massa lallare utan pengar dock. Ville byta mot sura tyskimporter m.m.

Så, har man ordentligt med stålar, ja då är den en dröm, annars sluta dröm och köp något man har råd med.. :)

Just nu kör jag en CR-V och skrattar varje gång jag kollar på kontoutdraget.. hehe :)
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
- #916
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
stiivN
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

Om magnus bil drog 2liter i snitt måste han kört jävligt hårt. Min Evo drar runt 1.4L /milen och då är det blandat och mycket hårt ofta.
Stefan Karlsson
Chucky
Inlägg: 76
Blev medlem: 27 april 2004, 18:29
Ort: Linköping
Kontakt:

stiivN skrev:Om magnus bil drog 2liter i snitt måste han kört jävligt hårt. Min Evo drar runt 1.4L /milen och då är det blandat och mycket hårt ofta.

Jo men 5000:- i månaden är rätt mycket enligt mig om man inte kör flera hundra mil i månaden..det är typ 7 tankar i månaden, om man räknar att bilen rymmer 60 liter med 12:- litern..
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
- #916
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
wriid
Inlägg: 180
Blev medlem: 10 november 2004, 19:40
Namn: Johnny Åkerlind
Ort: Nacka

Hur står sig Evo kontra Impreza STI mot varandra då?

Vill minnas att jag hört att imprezan ska vara lite bättre kvalité och billigare att underhålla
[b]Medlem #1535[/b]
stiivN
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

Subaru har bra kvalitet, i Japan jämnför man dom oftas med Honda och Subaru är sjukt populärt i Japan. Vågar säga att Subaru håller nog en del bättre när det gäller kvalitet överlag om man jämnför med Mitsun, men billigare reservdelar säger jag nej till. Det har dom verkligen inte, inte i Sverige i alla fall.
Stefan Karlsson
magnum
Inlägg: 98
Blev medlem: 4 september 2004, 19:35
Ort: Sthlm Bromma
Kontakt:

Är nog svårt att säga men jag skulle nog säga attt det är dött lopp, en smaksak helt enkelt !

Dock så har alltid evobilarna legat bra till tidsmässigt på banor mot sti. inte alltid snabbare olika från år till år men dom är ofta lite snabbare, Subaru motorerna drar också i sig bra med sås =) Ett lyft är helt klart 2,5 L blocket på dem !
Ninja pwr !
Användarvisningsbild
Hattori Honda
Inlägg: 102
Blev medlem: 3 augusti 2004, 11:40
Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
Namn: Andreas Engstrom
Ort: Stockholm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

wriid skrev:Hur står sig Evo kontra Impreza STI mot varandra då?
Jag har kört båda i originalskick och då anser jag att Evon är överlägsen.
Mindre understyrning och mindre turbolagg gör att den är betydligt trevligare att köra.

Men om jag fick välja skulle jag ta en STI iaf... :whistling: Andra kränghämmare, coilovers och en Ecutecmappning så hänger man med det mesta! Och så låter de ju så fint...
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012

Pflanzgarten stole my virginity

Du borde cykla mer!
Härder
Inlägg: 63
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:53

stiivN skrev:Tips är att ställa dina frågor på <a href="http://www.wroom.org/evoclub/" target="_blank">http://www.wroom.org/evoclub/</a>


Överskattad, hur menar du?

Anledningen till att folk köper och säljer är för att folk inte inser att detta är en bil som ska köras hårt samt har ganska mycket kraft. Folk tror att dom kan köpa bilen, köra utan att behöva byta några slitdelar tills dom ska sälja igen.

Köper man en sådan här bil ska man alltid ha en buffert för eventuella händelser.
Vad som går ofta på sådana här bilar är, kopplingar, bussningar och servicera börs göra ofta (500mil om man kör hårt).

Säger så här, är du van till Hondas otroliga kvalitet kommer du bli besviken, för honda har sjukt kvalitet på deras motorer. Söker du en bil som är djävulskfull och snabb och kan även svänga är Evon något för dig.
Men som sagt, det är en bil som kostar, därför säljer folk en sådan bil för dom helt enkelt inte har råd.

Ofan så mkt service trodde ja inte man behövde göra !
Får väl ha kvar min s2000 verkar det som ;)
[b]Adam Härder [/b]

S2000 -01
stiivN
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

Alltså du kan göra per 1000mil också. Men om du kör bilen hårt, som du antagligen kommer göra så hade jag inte tvekat en sekund att göra var 500mil.
Stefan Karlsson
Skriv svar