bygga en diffusor/Venturi tunnel!?

Diskussioner om styling och stereo.
FoXxIe
Namn: Daniel Lindblom

Nu fick ja för mig nå väldigt konstig tanke över att ja vill bygga en diffusor på min bakspoiler! eller ja har haft den ett tag men nu har ja läste lite här på forumet och då gick ja igång väldigt mkt mer:P

frågan är vad man ska bygga i för matrial? kolfiber lär väl vara bäst men då måste man väl göra en mall i nått matrial och vad kan man ta då?!

syftet är väl kanske inte att det ska göra bilen snabbare på bana för den lär nog räcka till för mig ändå som den är nu eftersom att ja aldrig kört riktigt på banan utan ja vill mest ha det för att det ser förbannat tufft ut:) om det inte blir för mkt vill säga! men visst skulle det visa sig att den hjälper så är ju det bara en fördel!

Tror ni att det blir för stort att bygga över hela den där böjen?

[attachment=30435:namnlös.JPG]

tacksam för svar/funderingar och råd!
Daniel Lindblom
K.Larsson

nej varför skulle det var det där har du en naturlig avslutning tycker jag.

Man får nog göra något special runt avgassystemet

lycka till
Kristoffer Larsson
S2000 -07
pr0ny
Namn: Ronny P

Nej det blir inte förstort om du gör rätt och snyggt =)

Jag hadde inte byggt i kolfiber om du tänker köra bilen på gatan, de spricker rätt lätt, jag vet många som fått kolfiber läpparna spruckna.
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
FoXxIe

pr0ny skrev:Nej det blir inte förstort om du gör rätt och snyggt =)

Jag hadde inte byggt i kolfiber om du tänker köra bilen på gatan, de spricker rätt lätt, jag vet många som fått kolfiber läpparna spruckna.
okej, vilken tur! är just storleken ja har varit bekymmrad över:P jaha okej, vad tycker du ja ska bygga i då? aluminium kanske? eller blir det för svagt? jag vill ha det svart iaf men det går kanske bara att lacka det?
Daniel Lindblom
FoXxIe

K.Larsson skrev:nej varför skulle det var det där har du en naturlig avslutning tycker jag.

Man får nog göra något special runt avgassystemet

lycka till

ja men så bra, var ju som sagt storleken ja var orolig över:) det ska ju vara rätt diskret så vi får se hur det går:) vet bara inte vad ja ska bygga i! ja jag funderar på om ja ska dra om avgassystemet så det kommer ut på sidan! tror du det kan vara nått?
Daniel Lindblom
iderth
Bil: Honda FR-V 07
Namn: Magnus Jönsson

du ska bygga i glasfiber, de e de bästa alternativet för dig, går på max 500kr i matrialkostnad. Men tålamod e ett bra verktyg då.
Skriv svar