Porsche boxster 04+ vs. s2000 04+
- Pirro
- Bil: S2000 Turbo
- Namn: Pierre S
- Kontakt:
här är alla tider med samma förare, ingen aning om vilket väder det har varit
8:54 --- 138.90 km/h -- Porsche Boxster, 204 PS/1325 kg (sport auto 01/97)
8:39 --- 142.89 km/h -- Honda S2000, 240 PS/1275 kg (sport auto 01/00)
8:36 --- 143.59 km/h -- Porsche Boxster ´03, 228 PS/1370 kg (sport auto 02/03)
8:32 --- 144.84 km/h -- Porsche Boxster S, 252 PS/1386 kg (sport auto 12/99)
8:23 --- 147.44 km/h -- Porsche Boxster S, 280 PS/1426 kg (sport auto 04/06)
Så nu kan du sluta gissa på tider Itsy!
8:54 --- 138.90 km/h -- Porsche Boxster, 204 PS/1325 kg (sport auto 01/97)
8:39 --- 142.89 km/h -- Honda S2000, 240 PS/1275 kg (sport auto 01/00)
8:36 --- 143.59 km/h -- Porsche Boxster ´03, 228 PS/1370 kg (sport auto 02/03)
8:32 --- 144.84 km/h -- Porsche Boxster S, 252 PS/1386 kg (sport auto 12/99)
8:23 --- 147.44 km/h -- Porsche Boxster S, 280 PS/1426 kg (sport auto 04/06)
Så nu kan du sluta gissa på tider Itsy!
Remember, friends don't let friends roll on ROTA´s.
Amuse S2000 Turbo
Repsol CBR 600RR
Amuse S2000 Turbo
Repsol CBR 600RR
-
Andy63
- Bil: Brukis: Civic EJ9 1,4is, Civic ED7
- Namn: André Fossto
- Kontakt:
tycker inte s2000 vart så mycket efter ändå enligt de där tiderna, sen så kan det varit olika väder, jag skulle nog säga att boxster 228ps och boxster 252ps är rätt lika med s2000 när det gäller varvtider.
André Fossto
-
M.P

- Bil: Civic Type R FL5
- Namn: Magnus Pettersson
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 24 times
Klart man väljer en S2K,mycket råare och fränare.Porschen väljer man om man gillar att åka
och titta på tennis i Båstad.
och titta på tennis i Båstad.
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Jag kan nog titulera mig "en av dom få som haft både S2000 och Boxster S"?
Man kan helt enkelt säga såhär :
Honda är Honda!
Porsche är Porsche!
Simple as that!
Det skiljer enormt mycket på dessa bilar.
Jag älskar Honda, grymma på alla sätt. Billiga, roliga, "sportiga", väldigt hållbara, fortfarande lite exotiskt i Sverige. Iallafall S2000, Nsx m m.
Men!
Porsche är en sportbil/supersportbil som kostar en del, men leverar en hel del. Enorm kvalitet, grym känsla, mkt skön att köra, åka, rejsa, glida med osv, duger även gott till att kroma armbågen med, vare sig du rullar på avenyn eller genom båstad v 28, det verkar vara det argument ni flesta har EMOT Porschen?
Snarare ett plus i mina ögon att man kan resja bana med den och även steka med den i stan om man gillar sådant.
Såhär tycker/resonerar JAG, mitt högst personliga val.
Har man 170.000:- på kontot, så hade jag valt S2000 -00 framför boxster -97.
Har man 270.000:- så hade jag valt en Boxster S -03 istället för en S2000 -05
Har man 350.000:- så hade jag valt en Boxster S -05 (tyskland) framför en S2000 -08.
(Obs, lite ca priser, en höftning helt enkelt).
Man kan helt enkelt säga såhär :
Honda är Honda!
Porsche är Porsche!
Simple as that!
Det skiljer enormt mycket på dessa bilar.
Jag älskar Honda, grymma på alla sätt. Billiga, roliga, "sportiga", väldigt hållbara, fortfarande lite exotiskt i Sverige. Iallafall S2000, Nsx m m.
Men!
Porsche är en sportbil/supersportbil som kostar en del, men leverar en hel del. Enorm kvalitet, grym känsla, mkt skön att köra, åka, rejsa, glida med osv, duger även gott till att kroma armbågen med, vare sig du rullar på avenyn eller genom båstad v 28, det verkar vara det argument ni flesta har EMOT Porschen?
Snarare ett plus i mina ögon att man kan resja bana med den och även steka med den i stan om man gillar sådant.
Såhär tycker/resonerar JAG, mitt högst personliga val.
Har man 170.000:- på kontot, så hade jag valt S2000 -00 framför boxster -97.
Har man 270.000:- så hade jag valt en Boxster S -03 istället för en S2000 -05
Har man 350.000:- så hade jag valt en Boxster S -05 (tyskland) framför en S2000 -08.
(Obs, lite ca priser, en höftning helt enkelt).
Fredrick G.
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
-
Hakan
- Bil: Civic Type R GT -08
- Namn: Håkan Bergkvist
Om Boxstern är en fattigmans-Porsche så borde ju S2000 vara en fattigmans-Honda? 
Om jag själv skulle ha bilen som bruksbil också hade det blivit en Porsche.
Annars är det faktiskt ett väldigt svårt val.
//Håkan
//Håkan
Håkan Bergkvist
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Så nu är den här tråden öppen igen, har ni inge vettigt å skriva så kan ni ge fan i att skriva
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Pirro, eller Challe på Pirros användare
Jag gissade inga tider, bara skrev ca. tider.
Sen 99 Boxster S är den allra första S:en som kom, hade man då tagit 03:an (av 986 modellen) så hade den varit rätt mkt snabbare.
Många uppdateringar, mer effekt m.m. Ungefär samma skillnad som mellan 97:ans boxster med endast 204hk, som 03:ans med 228hk.
Där skiljer det ju ca 20s, nu menar jag inte att den är 20s snabbare, absolut inte, men som sagt, många uppdateringar från första S:en till den sista..
Sen varför ja tog upp alla tider, va för att nån sa att den va slö å dålig väghållning m.m. Ville bara visa att den inte är så "slö".
Jaja, fastän jag själv inte hade köpt en Boxster, så tycker jag inte det är en dålig bil. Alla har ju olika smak & användningsområden.
MVH
Sen 99 Boxster S är den allra första S:en som kom, hade man då tagit 03:an (av 986 modellen) så hade den varit rätt mkt snabbare.
Många uppdateringar, mer effekt m.m. Ungefär samma skillnad som mellan 97:ans boxster med endast 204hk, som 03:ans med 228hk.
Där skiljer det ju ca 20s, nu menar jag inte att den är 20s snabbare, absolut inte, men som sagt, många uppdateringar från första S:en till den sista..
Sen varför ja tog upp alla tider, va för att nån sa att den va slö å dålig väghållning m.m. Ville bara visa att den inte är så "slö".
Jaja, fastän jag själv inte hade köpt en Boxster, så tycker jag inte det är en dålig bil. Alla har ju olika smak & användningsområden.
MVH
http://www.fotoi.se
- Pirro
- Bil: S2000 Turbo
- Namn: Pierre S
- Kontakt:
Honda må va en fattigmansbil, men S2000 är ju det dyraste en svensk hondahandlare kan erbjuda förutom legendenHakan skrev:Om Boxstern är en fattigmans-Porsche så borde ju S2000 vara en fattigmans-Honda?
//Håkan
Remember, friends don't let friends roll on ROTA´s.
Amuse S2000 Turbo
Repsol CBR 600RR
Amuse S2000 Turbo
Repsol CBR 600RR
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Jag tycker att det utelämnas en viktig aspekt. Potential att utvecklas...
s2000 finns det en djungel med trim, styling och race prylar till för rimliga pengar, hur är det med porschen? Kan tänkas bli jävligt dyrt.
Hur lätt meckat är porsche jämför med S2000?
För min del oavsett hur mycket stålar jag kan lägga på inköpet av en bil, så kommer jag aldrig att nöja mig med att bara köra
och oavsett hur mycket cash jag har så vill jag alltid ha mycket bang for the buck.
/ Richard
s2000 finns det en djungel med trim, styling och race prylar till för rimliga pengar, hur är det med porschen? Kan tänkas bli jävligt dyrt.
Hur lätt meckat är porsche jämför med S2000?
För min del oavsett hur mycket stålar jag kan lägga på inköpet av en bil, så kommer jag aldrig att nöja mig med att bara köra
och oavsett hur mycket cash jag har så vill jag alltid ha mycket bang for the buck.
/ Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Det är väldigt olika bilar ni jämför. I helt olika prisklasser.
En fullsmetad boxster får man två s2000 för. Det är som att jämföra radhus och villa. Båda har sina fördelar. Men dom är olika varandra och de flesta jämförelser blir skeva.
Själv har jag ägt en s2000 -06 och jag har kört de flesta porschemodeller från 1975 911 SC till 2006 996 Turbo eftersom jag har tre polare med fanatiskt porscheintresse.
Om man letar efter en dailydriver, som har överkommliga driftskostnader och mycket prestanda/krona är s2000 helt klart överlägsen. Om man letar efter en dailydriver med inte alls lika överkommliga driftskostnader och lite mindre prestanda/krona är boxstern ett bra val.
Jag skulle vilja påstå att man med boxstern får lite mer bil för ganska mycket mer pengar. Båda är potenta bilar och det är upp till var och en vilken image man är ute efter och hur mycket pengar man vill lägga.
En fullsmetad boxster får man två s2000 för. Det är som att jämföra radhus och villa. Båda har sina fördelar. Men dom är olika varandra och de flesta jämförelser blir skeva.
Själv har jag ägt en s2000 -06 och jag har kört de flesta porschemodeller från 1975 911 SC till 2006 996 Turbo eftersom jag har tre polare med fanatiskt porscheintresse.
Om man letar efter en dailydriver, som har överkommliga driftskostnader och mycket prestanda/krona är s2000 helt klart överlägsen. Om man letar efter en dailydriver med inte alls lika överkommliga driftskostnader och lite mindre prestanda/krona är boxstern ett bra val.
Jag skulle vilja påstå att man med boxstern får lite mer bil för ganska mycket mer pengar. Båda är potenta bilar och det är upp till var och en vilken image man är ute efter och hur mycket pengar man vill lägga.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
Andy63
- Bil: Brukis: Civic EJ9 1,4is, Civic ED7
- Namn: André Fossto
- Kontakt:
MagnusL skrev:Det är väldigt olika bilar ni jämför. I helt olika prisklasser.
Precis vad jag menade, bara det jag formulera mig fel
André Fossto
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
en liten film...
<a href="http://video.google.com/videoplay?docid ... &plindex=3" target="_blank">Top Gear</a>
<a href="http://video.google.com/videoplay?docid ... &plindex=3" target="_blank">Top Gear</a>
Kalle Wahlsten
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Billig och äga, jag tycker inte att en S2k är särskillt billig att äga, på mig så kostar en 00a 25tusen / år i försäkring.
Och på mig, så kostar en Boxster S 06a, med helförsäkring på samma bolag 22tusen / år. (tagit på atava.se, vilket brukar allmänt va billigast på mig)
Då har vi en bil värd 180-200k vs 500k.
Reservdelar då, visst, 1" större hjul ger lite dyrare däckkostnader, men inte så blodigt faktiskt.
Lite prisex på bromsdelar till en Boxster S.
För original delar:
Bromsskivor fram: 1353,75 kr/st
Bromsbelägg fram: 1316,25 kr/2 st
Bromsskivor bak: 1327,50 kr/st
Bromsbelägg bak: 1120,00 kr/2 st
Eller eftermarknad:
Bromsbelägg fram priset gäller för två hjul Boxster S Cayman S 946 kr.
Mao, större & bättre bromsar, men ändå kostar de inte mer än S2k bromsdelar..
En Boxster är inte särskilt mkt dyrare att äga än en S2k, kanske inte alls dyrare. Visser service intervaller kan säkert vara något dyrare.
Men man måste ju ävan ha tänka på att det är en bil som kostar 600k + ny.
(låter som ja är värsta Boxster vännen, som sagt, skulle heller inte köpt en om jag hade de pengarna tror jag, som en nyare Boxster kostar, utan något annat, men vill bara visa att den är inte så slö, och inte så dyr att äga heller, farsan funderade nämligen på att köpa en Boxster, så läst på lite
)
MVH
István
Och på mig, så kostar en Boxster S 06a, med helförsäkring på samma bolag 22tusen / år. (tagit på atava.se, vilket brukar allmänt va billigast på mig)
Då har vi en bil värd 180-200k vs 500k.
Reservdelar då, visst, 1" större hjul ger lite dyrare däckkostnader, men inte så blodigt faktiskt.
Lite prisex på bromsdelar till en Boxster S.
För original delar:
Bromsskivor fram: 1353,75 kr/st
Bromsbelägg fram: 1316,25 kr/2 st
Bromsskivor bak: 1327,50 kr/st
Bromsbelägg bak: 1120,00 kr/2 st
Eller eftermarknad:
Bromsbelägg fram priset gäller för två hjul Boxster S Cayman S 946 kr.
Mao, större & bättre bromsar, men ändå kostar de inte mer än S2k bromsdelar..
En Boxster är inte särskilt mkt dyrare att äga än en S2k, kanske inte alls dyrare. Visser service intervaller kan säkert vara något dyrare.
Men man måste ju ävan ha tänka på att det är en bil som kostar 600k + ny.
(låter som ja är värsta Boxster vännen, som sagt, skulle heller inte köpt en om jag hade de pengarna tror jag, som en nyare Boxster kostar, utan något annat, men vill bara visa att den är inte så slö, och inte så dyr att äga heller, farsan funderade nämligen på att köpa en Boxster, så läst på lite
MVH
István
Wahlsten, på den filmen var det ändå bara vanliga gamla boxstern också, ingen S.
Tror iofs de andra 2 hade varit snabbare runt den vanliga Boxstern om det inte vore blött, för nu hjälpte nog det med motorplaceringen osv
Men hade det vart en S, mot en 04+ S2k (bredare däck m.m.) hade det nog varit jämnt som attan kan ja tänka mig!
MVH
Tror iofs de andra 2 hade varit snabbare runt den vanliga Boxstern om det inte vore blött, för nu hjälpte nog det med motorplaceringen osv
Men hade det vart en S, mot en 04+ S2k (bredare däck m.m.) hade det nog varit jämnt som attan kan ja tänka mig!
MVH
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
jo jag vet att det va dom äldre varianterna men det va ju dom äldre varianterna på båda.
tänkte bara om nån ville se rullen, har ju vart sånt himla pådrag i denna tråd
tänkte bara om nån ville se rullen, har ju vart sånt himla pådrag i denna tråd
Kalle Wahlsten
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
-
MagnusL
Kan hålla med om att försäkringarna är nästan jämförbara. 25k om året för en 00:a låter iofs sinnesjukt. Jag betalade runt 1200 i månaden har jag för mig för min 06:a och jag bor i stockholm i lgh och parkerar på gatan.
Sen så skulle det iaf för mig vara betydligt lägre drift på en s2000 än en boxster. Vissa smågrejor kan jag fixa själv, resten fixar Chrille på rosenholtz för superpriser som vanligt. En boxster hade jag lämnat uteslutande till K3 och dom är bra, men inte billiga. Det man ska tänka på är ju att porscheköpare är väldigt noggrana med vad som är gjort på bilen och vem som gjort det är minst lika viktigt, allt ska vara dokumenterat in i minsta detalj (om man inte säljer till någon utan koll förstås!
. Finns många serviceintervaller som kostar en hel del stålar.
Sen så skulle det iaf för mig vara betydligt lägre drift på en s2000 än en boxster. Vissa smågrejor kan jag fixa själv, resten fixar Chrille på rosenholtz för superpriser som vanligt. En boxster hade jag lämnat uteslutande till K3 och dom är bra, men inte billiga. Det man ska tänka på är ju att porscheköpare är väldigt noggrana med vad som är gjort på bilen och vem som gjort det är minst lika viktigt, allt ska vara dokumenterat in i minsta detalj (om man inte säljer till någon utan koll förstås!
Senast redigerad av MagnusL den 8 mars 2008, 13:14, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
MagnusL
Ja just. Om jag skulle stå i valet och kvalet mellan s2k och boxster, skulle jag lungt ta en s2k igen. Jag är knappast en låginkomsttagare, men har ändå inte råd att köpa den boxster jag skulle kunna tänka mig att äga. Jag prioriterar en NY bil väldigt högt. Max en ägare innan, låga mil och aldrig snikmodell. Ska man då ha en boxster, ja då blir det dyrt.
Typ denna: <a href="http://www.blocket.se/vi/15287427.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/15287427.htm?ca=11_s</a>
Typ denna: <a href="http://www.blocket.se/vi/15287427.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/15287427.htm?ca=11_s</a>
Senast redigerad av MagnusL den 8 mars 2008, 13:17, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
jag tycker den här tråden suger stenhård getballe...
JF om du e i gbg snart ska du få en rejäl provkörning i en boxter S.
står en i luckan brevid min, som gärna vill bekänna färg!
eller om du hellre vill kan min fru låna ut sin 9-5?ungefär samma steg i olikhet
JF om du e i gbg snart ska du få en rejäl provkörning i en boxter S.
står en i luckan brevid min, som gärna vill bekänna färg!
eller om du hellre vill kan min fru låna ut sin 9-5?ungefär samma steg i olikhet
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Johan, Om du nu går efter utseendet så måste du behålla s2000, det finns ingen snyggare cab! boxtern är ful enligt mig. men om du måste byta bil till en annan cab så köp z4;an isåfall, en röd
..
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Champions again! 2008!<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Honda4ever
Har man pengarna så är det svårt att motivera varför man ska välja S2000 före en Boxter S. Att det är en snikporsche går ändå inte att komma ifrån. Det finns ju bara ett skäl att välja en Boxter före en 911 och det är att man inte har råd med 911an. Det säger ju lite om var Porsche befinner sig i hierarkin i och med boxterns kompetens mot ex. S2000...
Även om Honda gjort roliga bilar i GTI segmentet så har dom inte gjort något som verkligen höjer på ögonbrynen sedan NSX presenterades för snart 20 år sedan. Nu verkar det ju gå utför även på GTI-sidan.
Även om Honda gjort roliga bilar i GTI segmentet så har dom inte gjort något som verkligen höjer på ögonbrynen sedan NSX presenterades för snart 20 år sedan. Nu verkar det ju gå utför även på GTI-sidan.
Senast redigerad av Honda4ever den 15 mars 2008, 00:39, redigerad totalt 1 gånger.
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
-
PatrikGBG
du vet absolut ingenting om du säger att boxter S är snik...fakta!
Läs tråden igen och lyssna på folk som vet...
däremot är 911 porsches flaggskepp, och den skall ej hotas av billigare modeller!
men en fullsmetad boxter S är dyrare än en 911 insteg.
Läs tråden igen och lyssna på folk som vet...
däremot är 911 porsches flaggskepp, och den skall ej hotas av billigare modeller!
men en fullsmetad boxter S är dyrare än en 911 insteg.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
Honda4ever
Är 944 en snikporsche? Grymt kompetent bil som förtjänar ett bättre rykte. Trots det är den i de flestas ögon en snikporsche.
Samma sak med Boxtern, ruskigt bra bil som är exklusiv i de flesta jämförelser men ändå en snik i porsches modellprogram. Att du jämför en fullsmetad Boxter S med 911 insteg bekräftar ju bara det.
Jag säger det igen. Folk som väljer Boxtern gör det för man inte tar sig råd med 911an, inget konstigt med det.
Samma sak med Boxtern, ruskigt bra bil som är exklusiv i de flesta jämförelser men ändå en snik i porsches modellprogram. Att du jämför en fullsmetad Boxter S med 911 insteg bekräftar ju bara det.
Jag säger det igen. Folk som väljer Boxtern gör det för man inte tar sig råd med 911an, inget konstigt med det.
Senast redigerad av Honda4ever den 15 mars 2008, 14:11, redigerad totalt 1 gånger.
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
-
PatrikGBG
944 kan du inte jämföra...största anledning till att den är mindre omtyckt är för att den frångår porsches principer med vart man ska ha motorn!
944 var en succe när den kom o var det till den slutades säljas som 968 cs oxå...en av porsches mest sålda!
kan inte jämföras med boxter ändå!
944 var en succe när den kom o var det till den slutades säljas som 968 cs oxå...en av porsches mest sålda!
kan inte jämföras med boxter ändå!
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Argumenten om att honda inte skulle kunna leverera som porsche eftersom honda är honda och porsche är porsche anser jag däremot vara orättvisa, det handlar nog snarare om vilja då honda lagt ner i princip allt sportigt i sitt program nu eftersom S2000 snart slutar säljas.
Porsche däremot svettas rätt hårt då nissan GTR förnedrar 911 turbo till nästan halva priset och snart kommer en lättad version som kommer göra samma sak med GT3. Men det är för att nissan har viljan också, honda har andra prioriteringar.
Porsche däremot svettas rätt hårt då nissan GTR förnedrar 911 turbo till nästan halva priset och snart kommer en lättad version som kommer göra samma sak med GT3. Men det är för att nissan har viljan också, honda har andra prioriteringar.
Medlem 427
Jag får säga att de som tycker man väljer en Boxster för man inte har råd med 911 inte har så bra koll. Visst, snackar du med några börsmäklare som nyss fått första bonusen så är det kanske så, men jag tycker som Krister sade i ett tidigare inlägg: skulle definitivt välja Boxstern före 911 cab varje dag i veckan då det är en mycket snyggare bil. Skulle dessutom hellre vilja ha en Cayman än en vanlig 911 Carrera då jag är helkär i Caymanens former.
Enda 911 jag verkligen skulle vilja ha är en 70-talare utan äckel-vingen, de formerna är riktigt sexiga..
Men jag köper inte en bil för att piska på bana, jag vill rulla runt och köra långturer på landet. Att köpa någon som helst potent bil (S2000 eller Porsche) och rulla runt på stan är bara galet, då ska man ha en liten automatare med ACC i stället...
mvh
Enda 911 jag verkligen skulle vilja ha är en 70-talare utan äckel-vingen, de formerna är riktigt sexiga..
Men jag köper inte en bil för att piska på bana, jag vill rulla runt och köra långturer på landet. Att köpa någon som helst potent bil (S2000 eller Porsche) och rulla runt på stan är bara galet, då ska man ha en liten automatare med ACC i stället...
mvh
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
-
Honda4ever
Köper man en automatväxlad Porsche med ACC för att "rulla runt på stan nedcabbat (och se snygg ut?)" har man förmodligen inte så bra koll på bilar över huvud taget.
Different strokes for different folks helt enkelt. För dig passar nog Opel GT bäst...
Different strokes for different folks helt enkelt. För dig passar nog Opel GT bäst...
Senast redigerad av Honda4ever den 16 mars 2008, 00:18, redigerad totalt 1 gånger.
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
För att?oscii skrev:Sulle vara kul å höra "Särås" tankegångar.
MvH
För att jag älskar hur lätt körda dessa bilar är?
Jag hart åkt med i en Boxter S från 2002 (? Erik Jirhalls f.d bil så mins inte exakt) runt Ringen i ett 8,30 (kan ha vart 8,32 exakt om jag mins rätt) varv BTG, det är snabbare än många Honda S2000 nånsin kört BTG!
Enda modsen på den bilen var R-däck och bromsolja!
Det säger en del, fruktansvärt fint chassie, en av dom bästa chassie Porsche byggt enligt många!
Inklussive mig själv!
Riktigt grym bil Boxter,även om jag hatar den för att den i mina ögon förstör Porsches varumärke... Jag anser att en Porsche ska köras inte åkas med!
Tyvärr så har det blivit så att Porsche 996 & Boxter fört in Porschen bland glidare/Stekare/it-muppar & bratts!
Det har vart bra för Porsche som tillverkare då dom tjänat $$$$$ men jag är orolig för Porsches varumärke på dom modellerna!
996;an sjunker som en sten på beg marknaden!
Och verkar kunna bli biligaste 911 modellen genom tiderna!
Om bilen är dålig kan man fråga!?
Jag hatar den då den känns som att sitta i en Audi A4/TT när man åker med den till och från jobb eller på landsväg, dock har den en sportigare sida!
Men den är ändå inte så sportig som den behöver vara!
Faktum är att bortsett från 996 Turbo, GT3, GT3 RS & GT2 så skulle jag kanske till och med kunna tänka mig en Boxter före!
Vadå Boxtern har ett bätre chassie och front osv ser iaf likadant ut!
Samt att Boxtern än så länge är biligare!
Jag tror att Boxtern kan stanna upp och kankse även vända i värde!
Fan man får en fin Boxter 99/00 för runt 150-180!
Det är enormt mycket bil för pengarna, nu vill jag inte ha en sådan utan en S i så fall som är lite dyrare...
Den är verkligen värd varje krona!
Många har testat och gämför s2k vs Boxter, och det har vart blandad pott!
Allt handlar om vad man vill ha...
Kör båda och man inser vad som passar en själv!
S2000 är en av mina favorit bilar genom tiderna som jag kört, men kan specifisera flera bilar som är på den listan...
Det jag tycker om med S2000 är verkligen motorn och ljudet samt chassie!
Men dom punkterna gillar jag med Boxtern oxå plus att jag trivs med Boxterns otroliga kvalitet och extremt tilltagna konstruktion!
ÄVen om S2000 är extrem på mångfa sett så är det få bilar som jag plöjt ner så mycket i som den...
Det har vart mycket grejer som inte grjade min körstil, dock så måste jag säga att Boxtern grejade Eriks extremt hårda körnign på Ringen under dom 3000-4000 mil han körde den, det hade aldrig S2000 gjort!
MEn som sagt två underbara bilar!
Svårt val, men valet är som vanligt upp till var och en!
Men Boxter S är min vinnare, men glömmer vi S modellen så är det S2000! :whistling:
mvh Jimmy Särås
*hoppas att man inte blir bannad här nu*
mvh Jimmy Särås
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->